Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budějovice plánují magistrálu pro pěší. Povede od nádraží až na náměstí

Pražané mají magistrálu pro auta, Budějovičtí budou mít magistrálu pro chodce. Její část už funguje. Je to Lannova třída, kudy denně projde 20 tisíc lidí. Radnice chce ovšem tuto zónu prodloužit až na náměstí Přemysla Otakara II. Hodlá autům částečně zavřít Kanovnickou ulici a chodce upřednostnit i kolem katedrály.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D56a82n63i56e63l 29D22r47n54e20c 6681509166632

Ideální by bylo parkoviště pod náměstím s dostatečnou kapacitou. A udělat plnohodnotné pěší zóny z Dr. Stejskala, Krajinské a Kanovnické. Pokud by pod náměstím byly 3-patrové garáže, všlo by se tam až 1000 aut. No a zácpy vyřešit překopáním levobřežky na komunikaci pouze s MÚK, alespoň mezi Husovkou a Litvínovickou. Nebylo by špatné ani vylepšit křižovatku na Senovážném nám. Do pěších zón by zajížděly 2 linky MHD, což by nebylo žádné enormní množství, kdyby po povrchu nejezdila auta, tka by . Bylo by to drahé, ale chcem-li to jednou mít, musíme začít alespoň s přípravou.

Hlavně nerealizovat žádné patvary typu rušení parkování bez náhrady (záchytná parkoviště 2 km daleko nepovažuji za náhradu, ale pouze doplnění) nebo zákaz vjezdu, udělá to více škody než užitku...

0/0
13.5.2015 16:20

T42o90m88a34s 14Z80d39v28i90h65a85l 4844719667354

jak jednoduche. Zajimavy by me jen dve veci. Jak by to pomohlo centru mesta, kdyz by primo uprostred vzniklo centralni parkoviste s obrovskou kapacitou, ktera by v ulicich generovala neuveritelne mnozstvi aut? V podstate, vsichni by se zrejme snazili dostat pod namesti. Kudy? Ze Sadu? A druha vec, kdo by to zaplatil? V beznych podminkach stoji jedno parkovaci stani pod zemi 1 000 000,-. To je celkem miliarda. Minimalne. A ve velmi slozitych podminkach, pod hladinou vody, v historickem prostredi, kdy nikdo uplne nevi, co vsechno pod namestim muze byt. Archeologicky pruzkum by byl jen zacatek. Pokud by to mesto postavilo, nemohlo by si 10-20 let dovolit zadnou investici, zadnou skolku, opravu ulice, domov duchodcu, hriste atd.

0/0
13.5.2015 17:13

O50n39d39ř57e23j 87N12o74v13á34k 9907194239499

Může mi někdo vysvětlit myšlenkové pochody městského architekta a vůbec radních?

1. dálnice skrz město ala magistrála v Praze projektovaná v 60. letech - radnice se toho drží zuby nehty a je ochotna klidně rozpůlit město (jistě - pozemky skoupili ti správní lidé a bude se stavět naprosto zbytečný tunel za několik miliard, ačkoliv v původních projektech není)

2. zavedení dopravy na náměstí + dvě autobusové linky

3. zavedení pěší magistrály nádraží - náměstí s vyloučením auto-dopravy, která taktéž rozsekne město na dvě části

Kdo a proč takhle parceluje město na samostatné nefunkční a nepropojené části ???

+1/−2
13.5.2015 9:23

J16o84s74e78f 70H81o58n64e11š 7941642500293

Pokud jde o Prahu,tak to komunisti vymysleli tak,aby to moc nestálo.Pokud jde o Budějovice,tak ve Vrátě je jediné možné místo kudy dálnici vést

+2/0
13.5.2015 11:36

J30a64n 73C94t18i65b25o91r 4765835306783

Tak tady v Budějcích se pořád chce, aby ta dálnice sloužila zároveň jako městský obchvat a součást vnějšího okruhu města, tzn. aby sloužila nejen k tomu, aby ten, kdo jen jede z Prahy na jih či naopak, vůbec nemusel do města, ale zároveň i pro obyvatele města, kteří se chtějí dostat z jednoho konce města do druhého. Pak to nutně musí vést tak blízko a mít to tisíc sjezdů. Je to takový kočkopes...

0/0
13.5.2015 12:28

D70a34n63i82e73l 51D81r14n13e63c 6201809466742

Magistrálu bych neviděl jako špatnou stavbu, vždyťje to hlavní obslužná komunikace na pravém břehu Vltavy. Nevěřím, že by z ní městský okruh nějak významně dostal dopravu, a pokud ano, pak tím budou trpět obyvatelé mezi magistrálou a budoucí Blankou 2. Jako jediné rozumné řešení vidím její zahloubení. Jižně od Nuseláku by to neměl být problém, horší to bude u centra. Jinak oproti navrhovanému tunelu by se měl realizovat tunel s více výjezdy, aby mohl okolí lépe obsluhovat.

0/0
13.5.2015 16:40

J26a37n 88N17o50v38á23k 9327142317757

Máme jednu z nejzprasenějších dopravních situací v ČR, takže je logické auta ještě koncentrovat uzavíráním dalších míst. No ale zase máme ty parníčky na Hlubokou, že jo...:-/

+8/−1
13.5.2015 8:49

I36v17a 27K84a80i86s63e20r15o74v73a 6928491184288

Určitě  omezit nebo zakázat vjezd autům na náměstí (kromě aut radnice!) a z náměstí udělat zónu bez života (kromě občasných skupin turistů) a dále ještě více zahustit dopravu Na sadech, v Mánesově ulici a Lidické, které už jsou dnes ve špičkách ucpané. Ucpané silnice ještě více zahustit a zneprůjezdnit namalovanými pruhy pro cyklisty-sebevrahy ...:-/

+3/0
13.5.2015 14:11

J79a30n 50K58r39p20e21c 5436243424872

ja si myslim ze naprosto typickou ukazkou zklidneneho centra mesta je Ostrava. tam k tomu zklidneni doslo uz velmi davno. kdo rika ze k odlivu lidi a obchodniku doslo kvuli postavenim obchodaku (a ve finale karoliny) mimo centrum, tak keca. k tomu odlivu doslo daleko drive. dneska do centra skoro nikdo nepachne. neni proc. taky si radni zrejme mysleli ze to zachrani ozivenim namesti, novou kasnou, dlazbou a lavickama, ale to spise koupaliste pro cikany a lavicky nocleharna pro bezdaky. a si ani nepamatuji kdy jsem tam byl naposledy.

+3/−1
13.5.2015 8:01

Z73d30e19n96ě34k 58W46e55r84n43h41a74r88t 6417165582708

Já tuhle sobotu. A máte naprostou pravdu.

0/0
13.5.2015 8:02

I48v18a 19K13a35i63s74e13r27o38v57a 6828861974988

no to sedí - z pěší zóny Lannovky je u nádraží také zóna cikánů a bezdomáčů - v létě i koupaliště!!

+2/0
13.5.2015 14:13

P15e60t45r 14N79ě93m62e39č77e16k 1302534582213

Já bych to tady zavřel všechno, jen tak dál....možná by to chtělo i udělat zdi podél přechodu u hotelovky a u nádraží. Ať se nám páni a dámy chodci nemusí zdržovat na semaforech. Pár slepých ulic by Budějicům vyloženě prospělo...jo a pár semaforů navíc také....to fakt hlava nebere, co jsou soudruzi na radnici schopní vyplodit..RvRv;-€;-€;-€

+7/−2
13.5.2015 7:51

J52a34n 80N73o65v57á79k 9117232837887

Hlavně u koh-i-noru je vyloženě málo semaforů - tam bych jich pár přidal a pak taky obecně po okruhu by se jich ještě pár sneslo - kolikrát může člověk poskakovat v koloně i půl kilometru, než se doplazí k dalším světlům.

+3/−1
13.5.2015 8:51

I13v48a 63K20a37i46s80e18r76o10v85a 6238761114868

světla by to chtělo u nemocnice - křižovatka B.Němcové a Schneidrova, ale tam právě žádná světla nejdou a auta tam jezdí z vedlejší - kdo je drzý, tak projede!!:-(

0/0
13.5.2015 14:15

D61a20n19i97e74l 27D69r32n32e74c 6271149796772

Něco z facebooku ROPIDU (je to sice Praha, ale podobné problémy tam mají taky, myšlení mocipánů u nás v ČB bude asi podobného rázu):

"Naším cílem je preference městské hromadné dopravy a snaha, aby řidiče automobilů odradily nekonečné kolony a nasedli právě do plynule jedoucího autobusu."

...Byla to reakce na příspěvek stěžující si na prodloužení kolon po vzniku buspruhu, zřízeného na úkor jízdního pruhu pro všechny.

Jinak když jsem někdy četl nějakou dokumentaci ohedně nově zaváděného semaforu (tady v ČB), tak mi přišlo, že nové semafory nevadí, pokud na nich lze nastavit preferenci MHD. Ale možná už jsem jen paranoidní.

0/0
13.5.2015 23:42

J54a55n 49J92i78r98k30a 7960800970

Zkuste to centrum uplne zavrit. Ja myslim, ze by to slo. Proste ze sadu do mesta by to bylo komplet zavreny. Chce to jen trochu odvahy.

+5/−2
13.5.2015 7:50

J14a16n 69N69o18v14á70k 9707452287767

Jako že jsou sady málo ucpaný?

+2/0
13.5.2015 8:52

O71n33d22ř96e74j 35N46o75v57á27k 9367814439599

jako že už to tu jednou bylo - před rokem 1989 - a taky to šlo ...

+1/0
13.5.2015 9:18

J39a62n 90N11o83v82á80k 9417632527357

Jo, to bylo vyloženě stejně aut jako v roce 2015. ;-D

+1/0
13.5.2015 17:03

V34l89a33d12i77m45í16r 75S70o84k84o41l87í17k 5386844780140

V Brně je centrum také úplně zavřené a funguje to.

0/0
19.5.2015 1:01

Z35d79e93n71ě93k 81W66e94r22n27h91a93r38t 6737815432838

Jakékoliv výjimky jsou cesta do pekel. Pokud nechcete, aby tam jezdila auta, dejte tam zkrátka betonový květináč nebo panel. Ovšem pak musí město počítat s tím, že ten prostor bude "zklidněn" až do totálního vymření, lidi i firmy utečou. Pokud ale vydají někomu výjimku do zákazu, bude z toho fraška, kterou brzy nikdo nebude dodržovat, případně se časem vydá tolik výjimek, že to nebude mít žádný smysl. Zkrátka nelze mít obojí, živé město s obyvateli a firmami, kde nebudou auta. Auta jsou dnes základním požadavkem, kam nesmí auta, tam není život. Může se to sice někomu nelíbit, ale tak to holt je.

+13/−4
13.5.2015 6:58

I62v91a 76K85a71i39s17e35r48o39v88a 6338471754148

má pravdu, předsedoR^

0/0
13.5.2015 14:16

T69o78m66a93s 45Z82d94v26i98h40a79l 4954769227904

Kam nesmi auta, tam neni zivot. Akorat v Kanovnicke mame ten problem, ze tudy projde obrovske mnozstvi lidi pesky, kteri se tam v podstate rozumne a pohodlne nevejdou. Kdyz z ni tedy udelame pesi zonu, bude tam mrtvo...teda az na ty tisice lidi

0/0
13.5.2015 17:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.