Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jedna značka znechutí řidičům průjezd centrem Českých Budějovic

Jedna značka a stovky naštvaných motoristů začnou jezdit jinudy. Přesně tak si zástupci českobudějovické radnice představují, že bude fungovat nové omezení, které ztíží vjezd na náměstí Přemysla Otakara II. Znechutit má především ty, kteří si přes historické jádro zkracují cestu centrem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T91o90m78á39š 86S51y14s 2594539140133

Nejlepším krokem, který by radnice mohla pro vylepšení dopravy udělat, je nečinit žádný další krok. Na co totiž odborníci zdejšího magistrátu sáhnou, tam sto let tráva neroste.

Kdyby se však odhodlali k opravdovému prvnímu kroku ke zlepšení dopravní situace, měl bych několik návrhů, které jsou velmi levné:

1. semafor na Mánesovce "Lidl" (3 semafory na 120 metrech!)

2. semafor Nádražní - Lannova (kousek dál je podchod)

3. semafor u Sconta

4. semafor u Tesca

5. semafor u Bauhausu

6. semafor u Kauflandu

7. semafor na Dlouhé louce u sportovní haly

8. semafor Vodní x Vrbenská

9. semafor Rudolfovská x Dobrovodská Vypněte je. Nevyřeší se vše, ale dost to pomůže.

0/0
16.6.2015 7:45

T66o32m93á32š 85V74č22e78l27i53č77k47a 8782763620539

Auto každou minutu. To je šedesát aut za hodinu. Tomu říkám provoz!

+1/0
11.6.2015 1:08

M71i72c43h46a93e52l 48T23a75n92á92č 8318230751528

Projet se po mezinárodní silnici z Lince do Prahy je nedůstojný zážitek v podobě průjezdu Českými Budějovicemi. 

Před městem si postojíte v koloně, protože na hlavní silnici je výstavní mini kruhový objezd u Mercedesu. Umocněným zážitkem je průjezd městem slušně obsazeným semafory. 

Zážitek - děkujeme.

+4/−1
10.6.2015 8:45

J43a74n 56C13t86i74b98o47r 4335545176913

Děkujde vládám, že nebyly dosud schopny postavit dálnici. To není ostuda Budějovic.

0/0
10.6.2015 10:27

M28i23c52h98a61l 33P96a42v86l19á66t 9193233824799

Dlouholeta destrukce dopravy v CB je vinou magistratu. Budejice jsou tim proslavene siroko daleko.

0/0
10.6.2015 11:53

P55e92t81r 90N65ě51m10e44č72e31k 1732754782713

Bože, to je sebranka na tom našem magistrátu!!!!!!Rv

0/−1
10.6.2015 7:09

D35a20n91i86e60l 30D10r32n92e40c 6961259436652

Chtělo by to zaměřit se na důvod, proč řidiči jezdí přes náměstí - protože je to tam nejrychlejší. A proč je to tam nejrychlejší? Protože Sady, Husovka, Na Dlouhé louce i Nádražní stojí.

Co s tím město dělá?

Na Dlouhé louce povoluje stavbu křižovatek se SSZ, že prý je to hlavně místněobslužná komunikace. Křižovatka Na Dlouhé louce X Husova se změní jen trochu, na MÚK nejsou peníze (jistě by se sehnat daly - frakventovanější komunikace je jen ve 4 krajích), prý by byla zbytečná po dostavbě dálnice (dopravní modely říkají něco jiného).

Na Husovce se kolony "vyřeší" preferenčními pruhy pro MHD, které by sami o sobě byly dobré, kdyby někomu nebylo líto ubrat trochu trávníku při úpravě křižovatky na Mariánském náměstí, takže tam vznikne podivné hrdlo kvůli ničemu. A z druhé strany to vyřeší dálnice a decentní úprava křižovatky, možná i se zůžením ze 2 pruhů v každém směru na jeden (ten druhý potřebují cyklisté, pustí mezi sebe i MHD).

Na Sadech se to vyřeší zákazy odbočení (snad se od toho už ustoupilo), preferenčními pruhy (když MHD nestojí v koloně, pak ta kolona přestává být tak podstatnou) a větším ucpáním Strakonické a Nádražní.

Ucpaná 4-pruhová Nádražní se vyřeší 2-pruhovou Zanádražní a vyznačením pruhů pro MHD a cyklisty (je to sice jen v cyklogenrelu, ale nikdy nevíte, koho to napadne realizovat), aby toho nebylo málo, přidáme další světelnou křižovatku a přechod nad podchodem.

Jako další je zmíněný zákaz vjezdu do centra, nebo alespoň. Tím bychom přišli o několik set parkovacích míst, ale nebojte, garáže nebudou. Auta se nám tedy přesunou do širšího centra, i když je tam už dnes nedostate parkovacích míst, ale to nevadí, prostě zpoplatníme parkování všude okolo, tím se to vyřeší, zejména problémy s parkováním večer, kdy je tu obzvláště hodně dojíždějících.

Celé to nazveme "komplexní řešení dopravy", občanským spolkům se to bude líbit, takže se to bude líbit všem.

Přitom by šlo udělat řešení pro všechny, bylo by o něco dražší, ale většina by byla spokojena.

+12/−1
9.6.2015 23:04

P33e17t47r 88N13ě93m53e54č50e62k 1502504272783

Naprostý souhlasR^

0/−1
10.6.2015 7:10

L79a77d87a 57J27e69c61m98e74n 8323621625799

tohle je absolutne dokonale a pravdive napsane! R^

0/−1
10.6.2015 9:04

J32a98n 50C92t49i17b44o20r 4645835836723

A jaké je tedy to vaše "řešení pro všechny"?

0/0
10.6.2015 10:36

D84a27n79i68e38l 45D19r13n30e52c 6251519496972

To nelze popsat v jednom komentáři, ale ve zkratce například:

1) MÚK Na Douhé louce s ulicí Husova a s vjezdem ke Kauflandu. Byla by to jedna MÚK sestavená ze dvou. Dole by byly 4 přímé pruhy (2 + 2), nahoře by byly buď světelné, nebo turbookružní. Do křižovatky s vjezdem ke kauflandu by se zapojila i větev ke sportovní hale, díky čemuž by se mohla zrušit křižovatka právě s odbočkou ke sportovní hale. Nad křižovatkou s Husovkou by byla okružní lávka pro chodce a cyklisty, jako je třeba v polském Řešově (Rzeszów kladka). Náklady cca 500 000 000 Kč, přičemž by to rozhodně vše neplatilo město, protože se jedná o křižovatku silnice I. třídy.

2) Přestavba MÚK Diamant na sdruženou trubkovitou. Náklady cca 100 000 000 Kč, i zde by to celé neplatilo město, jedná se o křižovatku dokonce 2 silnic I. třídy.

3) 3-podlažní podzemní parkoviště pod náměstím s kapacitou cca 1000 vozidel. Vjezdy/výjezdy by byly v Karla IV., Piaristické a U Černé věže (zde pouze vjezd). Náměstí by se úplně uzavřelo pro auta (krom zásobování apod.), která by parkovala pod ním, na něj by zajížděly midibusy MHD. Pěší zóna by mohla udělat i z Kanovnické a celé Dr. Stejskala, vznikly by tak pěší osy v centru, přitom by bylo centrum dokonce ještě lépe dostupné i pro motoristy a místní by neměli problémy s parkováním. Náklady cca 1 000 000 000 kč, přičemž budeme-li počátat, že se 500 karet prodá místním za 2000 Kč na rok a zbylá místa budou dostupná pro ostatní řidiče, pak to vychází na cca 177 Kč na den na placené parkovací místo při rozpočtení na 30 let. Přišteme-li k tomu ještě údržbu, neměli bychom se dostat přes 200 Kč na místo a den, cž při současných cenách znamená, že stačí když bude na každém místě stát každý den auto přibližně 3 hodiny. Jinak by bylo vhodné zvážit automatický parkovací systém.

4) Město by mělo vybudovat cyklostezky (ne cyklopruhy, ne stezky pro chodce a cyklisty) třeba podél Pražské třídy, místa je tam dost i bez ubírání jízdních pruhů motoristům.

Jak píši, jeden komentář nestačí.

0/0
13.6.2015 23:25

M72i14c34h42a24l 36L49u23s31k 1545104681116

Tady se jde zase po podstatě problému... Řešení dopravy v Budějicích se už deset let opírá jen o D3 a město samo s žádným, alespoň částečně ulevujícím, řešením po celou tu dobu nepřišlo. Kdyby tak do Budějic dorazil když nic jiného alespoň fenomén kruhových křižovatek... Ale proč, když se dá jít cestou restrikcí, které nic nestojí.

+2/−2
9.6.2015 19:49

J42a81n 67C25t92i14b83o42r 4515805396453

Kruhové křižovatky došly před Budějce a tam, mezi městem a Borkem, se nahromadily :D

+7/0
9.6.2015 21:02

P86e52t59r 58O79n83d97r53á51č44e39k 6858328685

asi bych našel ještě lepší příklad, úsek Suché Vrbné - Nové Hodějovice :-)

+2/0
10.6.2015 8:41

P56e32t70r 95M35i68k68e43š 4760301626364

Myslim že těch přiblblejch kruháčů tu máme dost a dost stejně tak semaforů :D.

0/0
10.6.2015 10:26

A31u47g64u64s30t 33F94o95r37m82á89n63e50k 6695119250596

Pamatuji doby, kdy se na náměstí nesmělo. Ale to tenkrát zařizovali zlí komunisti.

0/−2
9.6.2015 18:35

M96i51l81a92n 33C56h60a71l55u54p69a 7764526757393

A pak byly dny, kdy se tam naopak muselo ... Jo, jo to byly časy. Díkybohu jsou dávno pryč (tedy aspoń doufám). :-)

+12/0
9.6.2015 18:57

R95o52m61a60n 87V85í24c16e90n36e41c 2739422168542

Stačí vzpomenout intenzitu dopravy a pak má smysl mluvit o paměti.

+4/0
9.6.2015 20:51

M65i67l53a83n 78C77h79a43l97u89p14a 7924746777343

Jestli na tom rinku doteďka chcíp pes, tak od nynějška tam budou chcíplý dva.  O autech to není. Podívejte se jak žijí náměstí o víkendech na jih od Šumavy. Sterilizované náměstí zůstane sterilizované i po další sterilizaci.

+6/−2
9.6.2015 18:35

J29a83n 17C59t67i97b17o49r 4365725826453

Kolik života podle vás na to náměstí přináší auta, která tudy jen projíždí ze Sadů na Mánesovku?

+3/0
9.6.2015 21:04

M90i65l91a82n 28C65h10a87l12u32p68a 7954616257183

Normálního člověka to nenapadne. To proboha taková úspora času?

+3/0
9.6.2015 21:29

P63e70t83r 92N48ě37m65e16č56e66k 1812484562573

Nemyslím si pane Ctibore, že je jich tolik...jen málokdo si chce užívat jízdu na kočičích hlavách, když nemusí.

+3/0
10.6.2015 7:12

J27a26n 21C95t41i88b76o15r 4175855376743

Ale i ti, co tudy jedou - vjedou u atedrály, objedou náměstí a Biskupskou zase vyjedou, aniž by tam někde zastavili - tam přináší nějaký život, který by přispěl tomu, aby tam "nechcíply dva psi", jak píše p. Chalupa? Tranzitní doprava místa, kterými projíždí, neoživuje!

0/0
10.6.2015 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.