- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejlepším krokem, který by radnice mohla pro vylepšení dopravy udělat, je nečinit žádný další krok. Na co totiž odborníci zdejšího magistrátu sáhnou, tam sto let tráva neroste.
Kdyby se však odhodlali k opravdovému prvnímu kroku ke zlepšení dopravní situace, měl bych několik návrhů, které jsou velmi levné:
1. semafor na Mánesovce "Lidl" (3 semafory na 120 metrech!)
2. semafor Nádražní - Lannova (kousek dál je podchod)
3. semafor u Sconta
4. semafor u Tesca
5. semafor u Bauhausu
6. semafor u Kauflandu
7. semafor na Dlouhé louce u sportovní haly
8. semafor Vodní x Vrbenská
9. semafor Rudolfovská x Dobrovodská Vypněte je. Nevyřeší se vše, ale dost to pomůže.
Auto každou minutu. To je šedesát aut za hodinu. Tomu říkám provoz!
Projet se po mezinárodní silnici z Lince do Prahy je nedůstojný zážitek v podobě průjezdu Českými Budějovicemi.
Před městem si postojíte v koloně, protože na hlavní silnici je výstavní mini kruhový objezd u Mercedesu. Umocněným zážitkem je průjezd městem slušně obsazeným semafory.
Zážitek - děkujeme.
Děkujde vládám, že nebyly dosud schopny postavit dálnici. To není ostuda Budějovic.
Bože, to je sebranka na tom našem magistrátu
Chtělo by to zaměřit se na důvod, proč řidiči jezdí přes náměstí - protože je to tam nejrychlejší. A proč je to tam nejrychlejší? Protože Sady, Husovka, Na Dlouhé louce i Nádražní stojí.
Co s tím město dělá?
Na Dlouhé louce povoluje stavbu křižovatek se SSZ, že prý je to hlavně místněobslužná komunikace. Křižovatka Na Dlouhé louce X Husova se změní jen trochu, na MÚK nejsou peníze (jistě by se sehnat daly - frakventovanější komunikace je jen ve 4 krajích), prý by byla zbytečná po dostavbě dálnice (dopravní modely říkají něco jiného).
Na Husovce se kolony "vyřeší" preferenčními pruhy pro MHD, které by sami o sobě byly dobré, kdyby někomu nebylo líto ubrat trochu trávníku při úpravě křižovatky na Mariánském náměstí, takže tam vznikne podivné hrdlo kvůli ničemu. A z druhé strany to vyřeší dálnice a decentní úprava křižovatky, možná i se zůžením ze 2 pruhů v každém směru na jeden (ten druhý potřebují cyklisté, pustí mezi sebe i MHD).
Na Sadech se to vyřeší zákazy odbočení (snad se od toho už ustoupilo), preferenčními pruhy (když MHD nestojí v koloně, pak ta kolona přestává být tak podstatnou) a větším ucpáním Strakonické a Nádražní.
Ucpaná 4-pruhová Nádražní se vyřeší 2-pruhovou Zanádražní a vyznačením pruhů pro MHD a cyklisty (je to sice jen v cyklogenrelu, ale nikdy nevíte, koho to napadne realizovat), aby toho nebylo málo, přidáme další světelnou křižovatku a přechod nad podchodem.
Jako další je zmíněný zákaz vjezdu do centra, nebo alespoň. Tím bychom přišli o několik set parkovacích míst, ale nebojte, garáže nebudou. Auta se nám tedy přesunou do širšího centra, i když je tam už dnes nedostate parkovacích míst, ale to nevadí, prostě zpoplatníme parkování všude okolo, tím se to vyřeší, zejména problémy s parkováním večer, kdy je tu obzvláště hodně dojíždějících.
Celé to nazveme "komplexní řešení dopravy", občanským spolkům se to bude líbit, takže se to bude líbit všem.
Přitom by šlo udělat řešení pro všechny, bylo by o něco dražší, ale většina by byla spokojena.
Tady se jde zase po podstatě problému... Řešení dopravy v Budějicích se už deset let opírá jen o D3 a město samo s žádným, alespoň částečně ulevujícím, řešením po celou tu dobu nepřišlo. Kdyby tak do Budějic dorazil když nic jiného alespoň fenomén kruhových křižovatek... Ale proč, když se dá jít cestou restrikcí, které nic nestojí.
Kruhové křižovatky došly před Budějce a tam, mezi městem a Borkem, se nahromadily :D
Pamatuji doby, kdy se na náměstí nesmělo. Ale to tenkrát zařizovali zlí komunisti.
A pak byly dny, kdy se tam naopak muselo ... Jo, jo to byly časy. Díkybohu jsou dávno pryč (tedy aspoń doufám).
Jestli na tom rinku doteďka chcíp pes, tak od nynějška tam budou chcíplý dva. O autech to není. Podívejte se jak žijí náměstí o víkendech na jih od Šumavy. Sterilizované náměstí zůstane sterilizované i po další sterilizaci.
Kolik života podle vás na to náměstí přináší auta, která tudy jen projíždí ze Sadů na Mánesovku?