Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žďákovský most čeká obří rekonstrukce. Objížďky měří desítky kilometrů

Žďákovský most přes Orlickou přehradu je od pondělí zavřený. Začala jeho velká oprava, která potrvá dvacet osm měsíců. Silnice přes most však bude neprůjezdná jen do konce roku. Řidičům zejména z okolních obcí to však způsobí značné potíže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L71a34d27i60s56l82a80v 42C61s94i44b41a 3263232168520

Tak dnes po roce do Bechyně. Cesta přes most...... a ejhla :-(  Objížďky, to je fakt mazec a hlavně s prckama v autě. Nikde nic neoznačené a když už tak pouze zákaz vjezdu. Tragédie kdo to vše naplánoval :-(

0/0
27.6.2015 23:28

R69o96m72a10n 84V71o89c47e28t77k89a 9173511496738

28. měsíců..... 8-o

No co dodat, když se podívám na opravu-přestavbu železničního mostu v Praze, tak se mi chce brečet. viz.:

Roku 1901, po pouhých třiceti letech provozu musela být jeho konstrukce vyměněna za novou dvojkolejnou mostnici i s chodníky po stranách. Stavbu provedly tři domácí firmy: Českomoravské strojírny, společnost Bratři Prášilové a Rustonova strojírna. Na projekční práci se podílel profesor pražské techniky ing. Jan Kolář. Dle dobových pramenů, způsob této přestavby se stal v Praze senzací. Přestavba tehdy proběhla takříkajíc ze dne na den. Začala 30. září v 6 hodin ráno, kdy tudy projel poslední vlak. Během následujících pěti hodin dělníci posunuli celou starou mostní konstrukci o 7,5 metru na připravované demontážní lešení. Dalších 25 minut trvalo, než byla na prázdné místo zasunuta nová konstrukce, připravená na sousedním lešení. Každý ze tří dílů o rozpětí 72 metrů vážil 560 tun. Celá tato přestavba nakonec trvala pouhých šestatřicet hodin. Příštího dne zde již vlaky opět jezdily a během stavby nemusela být dokonce přerušena ani vodní doprava.

+15/0
8.6.2015 18:36

R69o77m42a53n 83V42i64t73h10o77u47s 3255401286600

Hmm... Nejsem si jistý, zda srovnáváte srovnatelné. Jde o zcela jiné typy staveb v rozdílných podmínkách. Z popisu je zřejmé, že u pražského železničního mostu fakticky byly zcela vyměněny tři navazující menší mosty, patrně v relativně rozumné výšce nad terénem i nad vodou. U  Žďákovského mostu ovšem nejde o výměnu mostní konstrukce, ale o opravu.

Jinak, Žďákovský most se stavěl bez lešení, z obou stran proti sobě, pouze s dvěma podpěrami. A stavěl se devět let... Lešení 50 - 100 m vysoké (ode dna) by nebylo patrně optimální. Více k mostu třeba zde: http://www.casopisstavebnictvi.cz/ctyricet-let-zdakovskeho-mostu_A228_I06-7_07

Údaj z Wikipedie o Žďákovském mostu: "Délka mostu činí 542,91 m. Hlavní oblouk o rozpětí 379,60 m mezi pilíři (330 m mezi klouby) podpírá konstrukci, po níž vede dvouproudá silnice ve výšce 50 m nad hladinou jezera a 100 m nad dnem řeky Vltavy. Hmotnost oblouku je 3 100 t, hmotnost veškeré použité oceli pak 4 116 tun."

+6/0
8.6.2015 20:13
Foto

Z12d52e82n18k92a 14J18a60v59ů34r16k49o70v48á 6410407675909

no to je super...jezdívám z berouna do jindřichova hradce,dost často,takže tohle mne donutí jezdit po té přiblblé D1,fakt dost dobrý

0/−2
8.6.2015 18:25

M27a12r86t41i80n 50V77r68b28a 1341848542533

D1 není třeba.Zkuste Beroun-Příbram-Sedlčany-Votice-Tábor-J.H.Jde to.  :-)

+4/0
8.6.2015 18:35

D38a44n74i94e80l 23D46r41n23e19c 6521359146232

Nemusíte jezdit po D1, je možné jet také po I/18 přes Sedlčany nebo II/121 přes mosty u Zvíkovského Podhradí.

+2/0
8.6.2015 18:36

P93a32v42e42l 85N29o22v52á85k 7791606739233

A nebo Kamýk nad Vltavou Petrovice Milevsko

+2/0
8.6.2015 18:48
Foto

Z88d68e29n63k16a 31J88a41v54ů88r34k93o98v54á 6810737765829

dík všem za rady,to je bohužel přes hačaperky...já jezdila na dobříš,pak přes lety a tenhleten most,byla to dobrá a rychlá cesta,obzvlášť,když tam nemohli náklaďáci ...přes ty Sedlčany - no myslím,že to už je pak lepší klasicky po okruhu a pak na Benšov,km jsou mi jedno,spíše rychlost a plynulost..na Pelhřimov je to taky fajn po té D1,ale až na podzim,až tam přestanou ty opravy,achjo

0/0
8.6.2015 23:06

M27i85c27h45a36l 42P14a71v11l66á57t 9833103804919

Okruh. D1 a I/3 nemaji s plynulosti a rychlosti nic spolecneho. Vyse Vam radi dobre..

0/0
9.6.2015 11:12

M54a26r76t16i87n 62V93r58b34a 1691378432863

Dobrá zpráva.Hlavně ale,aby se neposouval termín ukončení oprav.:-)

+2/0
8.6.2015 18:20

M14i55r45o69s68l93a42v 38Z85i55k63m57u61n49d 7739153404723

A ten neúspěšný "potížista" by teď měl zaplatit za průtahy ... chyba je v českém soutěžním právu - neúspěšně se odvoláš, čeká tě sankce třeba ve výši 10 % ceny, kterou jsi požadoval ... kvůli vymahatelnosti nutno částku složit při podání protestu ...

+3/−3
8.6.2015 18:19

P95a78v76e31l 47N92o20v82á33k 7911266889113

Totální nesmysl. Platit za to, ze se chci odvolat je prostě špatně. Problém je v tom že zákon dovoluje takhle všechno prodlužovat a odvolávat se

+2/0
8.6.2015 18:51

O49t38a58k36a41r 97F63u50k70a 8941453901684

Platit v případě neúspěchu je docela běžné v jiných zemích a není na tom nic špatného. Navíc u uohs to platí i u nás, skládá se kauce dle ceny zakázky, která pak propadne :)

+2/0
9.6.2015 5:48

O25t65a24k57a62r 85F37u89k59a 8211483201444

U uohs to přesně takhle už probíhá, takže v klidu :)

0/0
9.6.2015 5:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.