- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak dnes po roce do Bechyně. Cesta přes most...... a ejhla :-( Objížďky, to je fakt mazec a hlavně s prckama v autě. Nikde nic neoznačené a když už tak pouze zákaz vjezdu. Tragédie kdo to vše naplánoval :-(
28. měsíců.....
No co dodat, když se podívám na opravu-přestavbu železničního mostu v Praze, tak se mi chce brečet. viz.:
Roku 1901, po pouhých třiceti letech provozu musela být jeho konstrukce vyměněna za novou dvojkolejnou mostnici i s chodníky po stranách. Stavbu provedly tři domácí firmy: Českomoravské strojírny, společnost Bratři Prášilové a Rustonova strojírna. Na projekční práci se podílel profesor pražské techniky ing. Jan Kolář. Dle dobových pramenů, způsob této přestavby se stal v Praze senzací. Přestavba tehdy proběhla takříkajíc ze dne na den. Začala 30. září v 6 hodin ráno, kdy tudy projel poslední vlak. Během následujících pěti hodin dělníci posunuli celou starou mostní konstrukci o 7,5 metru na připravované demontážní lešení. Dalších 25 minut trvalo, než byla na prázdné místo zasunuta nová konstrukce, připravená na sousedním lešení. Každý ze tří dílů o rozpětí 72 metrů vážil 560 tun. Celá tato přestavba nakonec trvala pouhých šestatřicet hodin. Příštího dne zde již vlaky opět jezdily a během stavby nemusela být dokonce přerušena ani vodní doprava.
Hmm... Nejsem si jistý, zda srovnáváte srovnatelné. Jde o zcela jiné typy staveb v rozdílných podmínkách. Z popisu je zřejmé, že u pražského železničního mostu fakticky byly zcela vyměněny tři navazující menší mosty, patrně v relativně rozumné výšce nad terénem i nad vodou. U Žďákovského mostu ovšem nejde o výměnu mostní konstrukce, ale o opravu.
Jinak, Žďákovský most se stavěl bez lešení, z obou stran proti sobě, pouze s dvěma podpěrami. A stavěl se devět let... Lešení 50 - 100 m vysoké (ode dna) by nebylo patrně optimální. Více k mostu třeba zde: http://www.casopisstavebnictvi.cz/ctyricet-let-zdakovskeho-mostu_A228_I06-7_07
Údaj z Wikipedie o Žďákovském mostu: "Délka mostu činí 542,91 m. Hlavní oblouk o rozpětí 379,60 m mezi pilíři (330 m mezi klouby) podpírá konstrukci, po níž vede dvouproudá silnice ve výšce 50 m nad hladinou jezera a 100 m nad dnem řeky Vltavy. Hmotnost oblouku je 3 100 t, hmotnost veškeré použité oceli pak 4 116 tun."
no to je super...jezdívám z berouna do jindřichova hradce,dost často,takže tohle mne donutí jezdit po té přiblblé D1,fakt dost dobrý
D1 není třeba.Zkuste Beroun-Příbram-Sedlčany-Votice-Tábor-J.H.Jde to.
Dobrá zpráva.Hlavně ale,aby se neposouval termín ukončení oprav.
A ten neúspěšný "potížista" by teď měl zaplatit za průtahy ... chyba je v českém soutěžním právu - neúspěšně se odvoláš, čeká tě sankce třeba ve výši 10 % ceny, kterou jsi požadoval ... kvůli vymahatelnosti nutno částku složit při podání protestu ...
Totální nesmysl. Platit za to, ze se chci odvolat je prostě špatně. Problém je v tom že zákon dovoluje takhle všechno prodlužovat a odvolávat se