Diskuze

Žďákovský most čeká obří rekonstrukce. Objížďky měří desítky kilometrů

Žďákovský most přes Orlickou přehradu je od pondělí zavřený. Začala jeho velká oprava, která potrvá dvacet osm měsíců. Silnice přes most však bude neprůjezdná jen do konce roku. Řidičům zejména z okolních obcí to však způsobí značné potíže.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tak dnes po roce do Bechyně. Cesta přes most...... a ejhla :-(  Objížďky, to je fakt mazec a hlavně s prckama v autě. Nikde nic neoznačené a když už tak pouze zákaz vjezdu. Tragédie kdo to vše naplánoval :-(

0 0
možnosti

28. měsíců..... 8-o

No co dodat, když se podívám na opravu-přestavbu železničního mostu v Praze, tak se mi chce brečet. viz.:

Roku 1901, po pouhých třiceti letech provozu musela být jeho konstrukce vyměněna za novou dvojkolejnou mostnici i s chodníky po stranách. Stavbu provedly tři domácí firmy: Českomoravské strojírny, společnost Bratři Prášilové a Rustonova strojírna. Na projekční práci se podílel profesor pražské techniky ing. Jan Kolář. Dle dobových pramenů, způsob této přestavby se stal v Praze senzací. Přestavba tehdy proběhla takříkajíc ze dne na den. Začala 30. září v 6 hodin ráno, kdy tudy projel poslední vlak. Během následujících pěti hodin dělníci posunuli celou starou mostní konstrukci o 7,5 metru na připravované demontážní lešení. Dalších 25 minut trvalo, než byla na prázdné místo zasunuta nová konstrukce, připravená na sousedním lešení. Každý ze tří dílů o rozpětí 72 metrů vážil 560 tun. Celá tato přestavba nakonec trvala pouhých šestatřicet hodin. Příštího dne zde již vlaky opět jezdily a během stavby nemusela být dokonce přerušena ani vodní doprava.

15 0
možnosti

Hmm... Nejsem si jistý, zda srovnáváte srovnatelné. Jde o zcela jiné typy staveb v rozdílných podmínkách. Z popisu je zřejmé, že u pražského železničního mostu fakticky byly zcela vyměněny tři navazující menší mosty, patrně v relativně rozumné výšce nad terénem i nad vodou. U  Žďákovského mostu ovšem nejde o výměnu mostní konstrukce, ale o opravu.

Jinak, Žďákovský most se stavěl bez lešení, z obou stran proti sobě, pouze s dvěma podpěrami. A stavěl se devět let... Lešení 50 - 100 m vysoké (ode dna) by nebylo patrně optimální. Více k mostu třeba zde: http://www.casopisstavebnictvi.cz/ctyricet-let-zdakovskeho-mostu_A228_I06-7_07

Údaj z Wikipedie o Žďákovském mostu: "Délka mostu činí 542,91 m. Hlavní oblouk o rozpětí 379,60 m mezi pilíři (330 m mezi klouby) podpírá konstrukci, po níž vede dvouproudá silnice ve výšce 50 m nad hladinou jezera a 100 m nad dnem řeky Vltavy. Hmotnost oblouku je 3 100 t, hmotnost veškeré použité oceli pak 4 116 tun."

6 0
možnosti
Foto

no to je super...jezdívám z berouna do jindřichova hradce,dost často,takže tohle mne donutí jezdit po té přiblblé D1,fakt dost dobrý

0 2
možnosti

D1 není třeba.Zkuste Beroun-Příbram-Sedlčany-Votice-Tábor-J.H.Jde to.  :-)

4 0
možnosti

Dobrá zpráva.Hlavně ale,aby se neposouval termín ukončení oprav.:-)

2 0
možnosti

A ten neúspěšný "potížista" by teď měl zaplatit za průtahy ... chyba je v českém soutěžním právu - neúspěšně se odvoláš, čeká tě sankce třeba ve výši 10 % ceny, kterou jsi požadoval ... kvůli vymahatelnosti nutno částku složit při podání protestu ...

3 3
možnosti

Totální nesmysl. Platit za to, ze se chci odvolat je prostě špatně. Problém je v tom že zákon dovoluje takhle všechno prodlužovat a odvolávat se

2 0
možnosti