Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky jsou jen vzpomínkou. Stezku ze Slavonic zaplní cyklisté a bruslaři

Po 70 letech se na trať mezi Slavonicemi a rakouským Dobersbergem vrátil provoz. Po železničním náspu se však už nebudou prohánět vlaky, ale cyklisté a bruslaři. Vznikla tu 13 kilometrů dlouhá cyklostezka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87a16r13t88i64n 19K69u94b47í57k 9137919126693

Starosta se diví, že jezdí do Slavonic málo lidí, když je vytvořen nepoužitelný jízdní řád tak je to zákonité! Mezi Dačicemi a Slavonicemi a zpět je vlak tak omezen, že poslední vlak ze Slavonic jede  např.neděli v 18 12! Cykostezky pro neplatící cyklisty se stavějí z dotací EU zatímco vlaky se neustále ruší. Ještě nedávno se chvástali hejmani z české i rakouské strany jak trať obnoví a teď ji zničí. Navíc se měla přesunout přepravu dřeva z kamionů na železnici, přímo v pokračovaní tratě u Zwettlu je pila, kam se vozí desítky kamionů přes slavonice. Byly demostrace za obnovení tratě, ale rakouská strana řekla NE.;-€

+1/0
22.6.2015 17:57

D44a59n31i88e19l 18D18r97n68e53c 6961959116412

Škoda, na české straně stačilo obnovit 2 km tratě... Není to ani tak dývno, co na rakouské straně opravili jednu zastávku, vlak do asi nikdy nedojel a ani nedojede. I když stejně by bylo vhodné trať trochu napřímit, aby byla použitelnější, tak snad někdy v budoucnu.

0/0
17.6.2015 16:48

J10i23ř64í 78J43o11z11a 3358273560621

Vzhledem k tomu jaky pristup ma politicka garnitura Jihoceskeho kraje k verejne doprave me neprekvapuje ze k obnoveni zeleznice nedoslo. Je zvlastni ze se nemohlo tedy pockat do pristiho roku kdy bude otevren operacni program Doprava a obnova trati se mohla z velke casti zaplatit z dotace EU

Vlak bych take zde rad videl

Doslo uz take nekomu ze za par let se budou muset tyhle cyklostezky renovovat a na to se penize pal budou brat kde? Navic se domnivam , ze za par let tato moda kol a brusli stejne vysumi a co pak bude se stezkami..

Buh vi...

+3/0
15.6.2015 19:16

L24u34c57i40a76n 66P44a75p80a59z57i32a21n 5244337641325

Smutné, mlě by zde jezdit vláček. Propojení úzkokolejek by prospělo oběma. Tatkto to je potěmkiáda s rozpačitým koncem. Aspoň pro tuto chvíli.

+1/−2
15.6.2015 15:06

J36a69k86u63b 82V52o47k84a43t77ý 8434707912774

rád bych se zeptal, kolik cestujících by s ním asi tak jezdilo? Pár turistů ... myslíte, že opravdu máme na to stavět trať pro pár lidí?

0/−2
16.6.2015 12:46
Foto

D24a54v17i58d 59K85r86á53s30e41n72s73k70ý 7227590807

Tohle není úzkokolejka, to je přeshraniční spojení Slavonice - Fratres (z české strany jako koncová trať Kostelec u Jihlavy - Telč - Slavonice). Úzká je z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice, na rakouské straně z Gmündu NÖ do Litschau - a propojení se uvažovalo doslova snad někdy před 100 lety. Bohužel oba projekty jsou spíše z oblasti zbožných přání.

+3/0
16.6.2015 15:26

J35o94s26e66f 56K82u85b69e45š 9195135339274

Uvažovalo se o tom i v 90. letech, ale jinak souhlasím, dnes je to sc-fi...

+1/0
16.6.2015 21:53

M16i58r88o37s39l25a58v 46T53r20e15s50t11i74k 4708955363691

Další místo, kam se na kole nepodívám. Škoda... to musí člověk čekat, až se rozpadne EU a skončí tyhle nesmyslné asfaltové dálnice pro tzv. cyklisty? RvEURv

+2/−6
15.6.2015 14:45

E61v24a 96D68r40o46z74d71o65v65á 7799297435365

Ale tak kolem Slavonic je spousta krásných lesních signálek.

+2/0
15.6.2015 15:05

L49a10d19i35s31l72a95v 51H62r54ů65z43a 8111696870516

Jezdit v terénu si můžete kdekoliv chcete, na to nepotřebujete něco tak cenného, jako je železniční těleso. A měl byste něco dělat se svoji tolerancí, vaše názory totiž nejsou jediné správné.

+5/−1
15.6.2015 19:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.