Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardový tendr na šumavské lokálky je v ohrožení. Soutěž řeší ÚOHS

U antimonopolního úřadu leží soutěž na obsluhu tří jihočeských železničních tratí za 2,25 miliardy korun. Řízení napadly České dráhy. Vlaky mají například jezdit 100 kilometrů v hodině, koleje přitom na takovou rychlost nejsou vůbec stavěné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38i85ř63í 75J88o16z54a 3438803160401

GW train regio patri do skupiny CSAD Jihotrans. CSAD Jihotrans patri znamemu podnikateli Krigarovi, ktery ma vekmi nadstandartni vztahy s Krajskym uradem. Proto to take nejspis GW train regio tuto zakazku vyhrala. Staci se jen podivat co CSAD Jihotrans posila na autobusove linky. Do dnes nema ani jeden autobus Jihotransu digitalni smerove tabule. Podle Jihotransu je to drahe a zbytecne. Navic dopravni politika Jihoceskeho kraje je vsude setrit. Pak se jen clovek divi, ze nikde nic nejezdi (katastrofa jsou vikendy), protoze byla zrusena hromada spoju. Do nekterych jizdnich radu se nezasahlo pomalu pres 15 let a ty neodpovidaji dnesnim pozadavkum. Prikladem muze byt relace Ceske Budejovice - Tyn nad Vltavou atd. bych mohl pokracovat. Proste verejna doprava u nas na Jihu stoji za prd.

+4/0
23.6.2015 4:44

V57l68a86s46t27i22m19i67l 75K73o62c85u33r10e47k 4406183720844

České dráhy by  především  měly držet hubu a  modernizovat modernizovat a modernzovat. Stále je to více muzeum než doprava.

+1/−5
23.6.2015 4:13

J17i59n64d18ř89i83c36h 34Š36k51o80p39e85k 4735861400305

tak doufám, že jako dańový poplatník bude taky držek hubu a platit daně, až úředníci budou chtít auto minimálně střední třídy, maximální rychlost minimálně 220 km/h a zrychlení z nuly na 100 pod 4 s

+1/0
23.6.2015 9:50

J74a10n 91J97e23m52e26l71k61a 1215100

Me by zajimalo, zda soutez resi, jakou cenu bude platit zakaznik. Je sice hezke, ze kraj usetri, ale co zakaznik.

0/0
22.6.2015 22:59

L88u64k15á17š 12Š72m43a54h49e19l 2327374372374

Stačí se podívat na ceník GWTR:

jednotlivé jízdné více méně v ceně autobusu (na krátké vzdálenosti tedy dražší než stávající jízdné vlaku, na delší srovnatelné)

neexistence zpátečního jízdného (resp. zpáteční jízdné existuje, ale stojí 2x tolik, co jednosměrné)

neexistence skupinové slevy (pojedu-li např. se studenty, podstatně se to prodraží)

měsíční jízdenka sice existuje, je ale vázána na nějakou kartu dopravce a moc velkou slevu neposkytuje (na trati, kde jezdím do práce, to odpovídá +25 % zdražení)

pokud pojedete s přestupem na jinou trať (typicky Vodňany - ČB), sice existuje tzv. lomené jízdné, ale to je prostým součtem jízdného u obou dopravců, což znamená proti stávajícímu stavu výrazné zdražení (na trase Vodňany - ČB o 10 Kč, tedy opět cca 25 %).

+2/0
23.6.2015 9:13

T82o43m 48J32u80r56e47č36k59a 6105862975845

"Přísné požadavky by však mohly dostat na šumavské lokálky soupravy srovnatelné například s moderními RegioPantery. To ale ukáže až případný úspěch celého tendru."

Za 95 Kč/km to nová vozidla nebudou ani omylem. Už jen vzhledem k tomu, jak malý denní kilometrický proběh ty soupravy díky pomalým tratím a navrhovanému JŘ mají mít. Navíc se stačí podívat, co si začal ze GW Train Regio dovážet ze Slovenska :

http://nabidkastart.rajce.idnes.cz/Soupravy_na_provoz_sumavskych_lokalek/

+3/−1
22.6.2015 18:31

B25o61h51u65s73l22a73v 22K36r61á25l33í77k 2701230959746

Bohužel. Luxus šedesátých let, ergonomicky dokonalé a pohodlné vozy s měkkou koženkou a otvíracími okny, se asi už nevrátí. Místo toho už jsou dnes všude fakírská sedadla, člověk nemá kam dát nohy ani ramena, a neprůhledná neotvírací okna, pokud člověk místo do okna nekouká do sloupku mezi okny.

+1/−1
22.6.2015 18:37

L34u89c69i69a84n 24P42a37p22a88z28i42a27n 5784567121845

Toto mne odrazuje od cestování vlakem.

0/0
22.6.2015 21:41

L45u68k33á57š 80Š70m63a24h18e31l 2227704652334

RegioNova má otvírací okna. Pro mého syna je to ideální.;-D

0/0
23.6.2015 9:13

J68i64ř46í 13K22a72m94e55n90o65v 4513404832

Ty 810 a přípojné vozy v Týně nad Vltavou jsou pro Netoličku a Tejnku, dozvěděl jsem se to od jednoho řidiče Jihotransu.

0/0
23.6.2015 11:52

J61o32s17e29f 97K53o31z67e38l 1606166105425

http://budejovice.idnes.cz/rekonstrukce-zeleznicni-trate-budejovice-volary-f7s-/budejovice-zpravy.aspx?c=A140912_2098861_budejovice-zpravy_jkr

0/0
22.6.2015 18:28

J88i97n31d10ř33i16c98h 28Š62k18o58p23e20k 4975721710735

no požadovat rychlost vlaků 100km/h, když 99% tratě má maximálku 60 km/h nebo nižší, to si o podání na ÚOHS přímo říká

+8/0
22.6.2015 18:03

B77o65h24u29s32l39a56v 97K15r51á66l78í46k 2951170529156

Taky si myslím, že v takovém případě měl být výkon vozidel v zadávacích podmínkách formulován spíš jako schopnost akcelerace.

+5/0
22.6.2015 18:32

J61i65n91d44ř50i17c77h 61Š14k53o20p49e39k 4215691650875

přesně tak, vzhledem k profilu trati by určitě bylo vhodnější uvést nějaký mimimální výkon v kW/t

0/0
23.6.2015 8:56

S42t31a76n73i77s97l69a76v 18K93a76i95s39l21e27r 7123557666102

No, já naopak netuším, co s tím má jako mít ÚOHS. To snad tu podmínku mají jen ČD? Ne, mají ji všichni, tak o co jde? Kraj si zřejmě touto podmínkou chtěl pojistit nasazení nových moderních souprav, a ne aby tam mohly ČD posílat ten šrot, co tam jezdí (většinou) dnes (ano, i Regionovu považuji za šrot).

+4/−1
22.6.2015 18:35

B22o72h79u78s25l61a94v 93K61r40á27l48í35k 2361510649726

Až budete dělat výběrové řízení pro svoji soukromou firmu, tak tam si můžete dávat nesmyslných podmínek, kolik chcete. Ale pokud se dělá výběrové řízení na zakázku z veřejných peněz, tak tam nemají nesmyslné podmínky co dělat. Kvalita vozů by měla být určena jejich užitečnými vlastnostmi. Z tohoto hlediska je i to stáří vozidel nesmyslná podmínka - padesát let starý vůz může být v mnohém lepší než fungl nový nablýskaný šmejd.

+5/0
22.6.2015 18:40

T49o84m 90J24u45r80e40č69k67a 6365572805375

A proto si GWTR tahá ze slovenska vyřazené 810, aby je po vzoru RegioNovy nechali překopat asi jen tak že? Ale u soukromníka to asi šrot nebude co....?;-)

+2/0
22.6.2015 18:43

S22t18a23n97i86s30l19a13v 93K98a82i18s81l23e42r 7453777896842

Ale bude, proč by nebyl, jenže také nesplní podmínky, tak je dost těžko bude moci nasadit.

0/0
22.6.2015 18:46

T89o60m 89J92u59r36e30č58k44a 6965842915365

To je právě na tomto tendru podezřelé, proč Kraj tu nabídku GW TR Akceptoval, když požadoval těch 100 km/h. Navíc zhruba čtvrtina výkonů může být dle zadávací dokumentace provozována i šroty typu 810, které nemusí splňovat vůbec nic...

+2/0
22.6.2015 18:49

J66i14n59d88ř35i27c22h 52Š76k52o40p81e96k 4245621720575

no ÚOHS dodržuje, aby zadání veřejných zakázek nebylo diskriminační a účelové. Požadovat soupravy s rychlostí 100 km/h na tyto tratě je stejná hloupost omezující konkurenci jako např. uvést pro auta pro státní správu maximální rychlost minimálně 220 km/h a akceleraci z nuly na 100 pod 4 s

+2/0
23.6.2015 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.