Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slané jihočeské moře? Ekologům vadí, že silničáři budou solit u Lipna

Třicet let starý předpis o zákazu chemického ošetřování silnic u Lipna padl. Uvítají to hlavně řidiči, kteří museli jezdit po zasněžených silnicích posypaných kamínky. Ekologové mají obavy ze zhoršení kvality vody v nádrži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25e16t47r 90N96ě37m85e27č12e68k 1732504142553

....zase parta ekoteroristů všechno ví. V sousedním Rakousku nebo Německu se solí všude a vliv na kvalitu jejich jezer jsem nikdy nepostřehl.

0/−2
29.6.2015 9:41
Foto

T80o97m46á52š 68S49m58o60l86í32k 3591112796833

https://www.facebook.com/groups/130839376976724/?ref=ts&fref=ts

+1/0
27.6.2015 16:55

A77u55g29u88s43t 84F77o92r16m96á23n66e48k 6695359260866

Může sem někdo napsat, co ekologům nevadí ?

0/0
27.6.2015 13:37

M15i88c70h92a21l 31M98r28a75z83i64k 6297257404950

Nevim, ziju tu od malicka a na snehu se jezdi bez problemu - mistnim to nijak nepomuze. Ale radoby ridicum a frajirkum, co na snehu neudrzi auto asi jo, otazka je, zda to stoji za to jen kvuli nim? Na prirodu se obavam bude vliv znacny a rozhodne ne dobry...bohuzel...

+2/−1
26.6.2015 23:00

M57i12l48a55n 48C83h16a29l77u86p91a 7484386127103

Ekologům vadí solení silnic u Lipna. Těm samým ekologům vadí lanovka na Hraničník, která by odstranila nesmyslnou trasu po lesní silničce, která se musí udržovat v 100% sjízdném stavu 24h celou zimu jen kvůli tomu, aby umožnila tisícům lyžařů denně přejíždějícícm z Lipenska na Hochficht. Ta trasa je dlouhá 25 km, z toho 14 km je v povodí Lipna. Výpočtem dle kolegy Součka to dělá cca 200 tun soli za rok. A navíc k tomu čmoudíky z motorů. Spočítal někdo kolik nás tahle ekologická blbost vyjde ročeně na tunách zplodin ze spáleného benzínu a nafty?

+1/−1
26.6.2015 15:09

J87i34n69d45ř54i22c19h 90Š66k34o30p69e66k 4115231730895

to,že jsou emise z motorů znamená, že se může přidat další znečištění ? Zajímavé uvažování.

Lanovka na Hraničník je od začátku připravována na salámovou metodu. Nejprve protlačíme pouze lanovku na druhou stranu, pak přidáme hotel (přece už tu máme turisty, tak nezmaříme investici do lanovky). Až časem postupně vznikne i sjezdovka

+1/0
26.6.2015 16:18

J66i27ř18í 46S31o79u76č12e97k 5686927159289

On existuje nějaký dokument, který garantuje, že postavením lanovky přestanou silničáři na Šumavě solit? Pokud ne, nemá smysl vytvářet iluzi souvislosti, která reálně neexistuje.

+1/0
26.6.2015 16:24

J82o69s25e75f 95Š39á58t78a85v83a 2474211816319

Ona se silnice z Pece na Hochficht solí?Zatím jsem to nezaznamenal a vůbec mi to nevadí.Tady solí akorát rakušáci,protože kopec nahoru na Schoneben se z rakouský strany bez solení nechá vyject jenom ze řetězama.Už jsem to taky zažil,když jsme nasazovali řetězi v půl kopce,a to jsem měl nový zimní gumy.

0/0
29.6.2015 22:46

J28i23ř49í 28S63o23u11č81e21k 5926627659549

9 tun soli na kilometr za rok při 60km trase, to je 540 tun soli potenciálně splavitelné do Lipna za každý rok. Při typickém stavu vody v Lipně mi to vychází na nárůst až o 2 mg sodíku na litr. Předpokládám, že v současnosti může mít lipenská voda tak 4 mg sodíku na litr, takže solením může obsah vzrůst až o polovinu. Je pěkné, že to zůstane v normě, ale jde o celostátní normy nastavené člověkem, nikoli o normy navržené s ohledem na konkrétní oblast a živočichy a rostliny, které tam rostou právě proto, že jde o oblast velmi chudou na sodík. Přítoky Lipna mají jen mezi 2-3 mg sodíku na litr, takže by v nich sezónně mohl obsah soli vzrůst i na několikanásobek běžné úrovně. Jak se na to budou pstruzi a raci tvářit, netuším, nejsem zoolog...

http://www.geology.cz/app/povrch_vody/povrch_vody_map.pl?zm50=32-14&odber=41

http://www.geology.cz/app/povrch_vody/povrch_vody_map.pl?zm50=32-14&odber=40

http://www.geology.cz/app/povrch_vody/povrch_vody_map.pl?zm50=32-14&odber=39

+4/0
26.6.2015 13:09

K92a42r55e52l 26W84a47t51z59k54o 9896147827256

Ať se řidiči naučí jezdit po sněhu jako v severských zemích, ubudou náklady na solení, na opravu silnic a nebudou tolik rezavět auta. O životním prostředí ani nemluvě. Solit by se mohli jen prudší kopce a nebezpečná místa. Ta sněhová břečka je mnohdy zrádnější než ujetej sníh.

+14/0
26.6.2015 12:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.