Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na jihu Čech zemřela mladá řidička a senior nepřežil střet s náklaďákem

Dvaadvacetiletá řidička ráno zemřela při čelním nárazu auta do stromu u Rudné na Táborsku. Záchranáři už jí nemohli pomoci. Sedmadvacetiletý spolujezdec se zranil středně těžce. Sobotní srážku s náklaďákem u Strmilova nepřežil pětašedesátiletý muž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a18k38u98b 15K85n32e86c97h48t53o47v10s86k24ý 3650766561552

Děkuji mluvší Petře Kafkové, že nenapsala tu ohranou frázi: zranění nebyla slučitelná se životem.

0/0
28.6.2015 15:19

M59a87r23t30i80n 18C80í68s66a18r 3834450762926

Stromy k silnicím nepatří.Statistika říká v Německu jsou na 5.kilometrů silnice v průměru 2.stromy v Rakousku jsou to 4-5 a u nás 120. Zkrátka na západ od nás strom nenajdete.Stromy patří do lesa ne k silnicím, co už za tuhle pitomost u nás lidí zaplatilo životem.Bohužel i můj kamarád, kterému tam skočila srnka. Manželka a 4.letá dcera vyvázla slehkým zraněnim, bohužel jsou už druhým rokem bez táty.

+2/−9
28.6.2015 14:31

D52a68v95i83d 55R50ů61ž54i80č54k24a 5436925868983

to je nejaka realna statistika ? nejaky zdroj ?

+1/0
28.6.2015 14:38

Z81d45e53n14ě95k 75S29k73a18l33á23k 3818988337472

Pěkná blbost! Za prvé, ukažte mi tuto statistiku? Z čeho vycházíte? Za druhé, stromy k silnici patří, nehody jsou ve většině případech zapříčiněny chybami řidičů!

+3/−1
28.6.2015 14:39

J54a10n 53P60r85o31v47a18z30n96í66k 6458674420221

A skutečně by vám nepřišel stav, ve kterém člověk udělá chybu a přežije, protože se nezabije o strom, lepší?

+1/−1
28.6.2015 14:44

K81r71i16s52t34i33n55a 83B50l43ü92m94e80l10o65v21á 2314567938150

Omyl... na silnici nepatří paka, co neumí řídit..

+4/0
28.6.2015 14:54

P62a37v41e56l 38J76e11ř20á50b94e50k 7231572604787

Stromy k silnici patří z mnoha krajinotvorných důvodů. jedním z nich například je protierozní funkce.

Podstata je, že stromy jsou na zemědělsky nevyužívané půdě. Takže pokud dokážete prosadit, aby v krajině byly různé aleje, remízky apod., tak si je podle silnic vykácejte.

Za další stromy chrání svršek vozovky od přehřívání, odčerpávají vodu z okolí silničního tělesa.

Významně snižují rozptyl imisí ze silničního provozu do zemědělské plochy - respektive do potravinového řetězu.

Strom u cesty lze definovat jako překážku. Stejně jako sloup, zábradlí, dopravní značku, billboard, mostní pilíř atd.

S ohledem na význam stromů pro krajinu, respektive život člověka (až na několik výjimek, které nerespektovaly pravidla na ochranu svého života je levnější než kácet, stromy proti nárazu ochránit svodidly apod.

Nemluvím o starých, provozně nestabilních stromech.

+8/0
28.6.2015 15:22

J47i10n49d67ř38i48c22h 27Š21k62o60p98e13k 4555411720855

nesmysl.

Teď někteří tvrdí, že za to mohou stromy (strom je pěkná potvora, skočí ti do cesty ani nemrkneš), pak budou vadit příkopy, následně mostky, ploty, rodinné domy  a skončí to zatáčkami

0/0
29.6.2015 10:49

F88r41a86n74t28i81š28e77k 49S15o50b57o47t22k94a 1247883444640

Nevíme jak to bylo. Ale přidávám se k předchozímu příspěvku svoji poznámkou o tom, že mně neskonale se.ou řidiči, kteří nedávají blinkry včas (no anebo vůbec)! Přece když odbočuji, zvláště doleva, tak klidně budu blikat i třicet metrů před odbočením, tedy pokud tam není jiná ulice, abych zase nemátl. Ne prostě hodit blinkr až uprostřed odbočování.....

+2/0
28.6.2015 13:55

P37a50v40e76l 31J80e13ř79á36b65e59k 7241982804917

Nezřídka odbočuji na netradičních místech (z pohledu většiny řidičů) jako jsou polní, lesní cesty apod. Když odbočuji do leva, tak čekám, kdy mě někdo sestřelí. Blikám, jsem u středové čáry či středu vozovky a stejně mě předjedou.

U té druhé nehody - škoda, že u stromu nebyly svodidla, zřejmě by to tak nedopadlo, auto by se po svodidlech svezlo.

+2/0
28.6.2015 14:04

J62a78n 22N77o97v42á20k 9287262317107

Taky mě štvou neblikači - kousek od baráku mám místo, kde je kvůli tomu každou chvíli nehoda, protože hlavní se tam stáčí a rovně pokračuje vedlejší, nicméně každý třetí pilot zžejmě žije v přesvědčení, že když jede po hlavní, tak nemusí dávat blinkr. Ale vůbec není jasné, jak to s těmi blinkry bylo v tomto konkrétním případě.

0/0
28.6.2015 14:56

J63a59n 62N57o53v71á82k 9547822537117

-zřejmě-

0/0
28.6.2015 14:56

J66a67r91o10s14l78a72v 97L56e12b45e52d96a 3166789337170

Třicet metrů není zrovna moc. Samozřejmě záleží na rychlosti, řekl bych, že místo vzdálenosti raději odhaduju čas, kdy blinkr spustit. Ulice, respektive možné odbočky, bývají tak blízko za sebou spíš výjimečně.

0/0
28.6.2015 16:29

J23a95r73o18s95l28a10v 75L24e75b50e60d43a 3166289237490

Podle popisu řidič Opelu netušil, že je předjížděn a začal odbočovat. Zaplatil životem za to, že měl zpětná zrcátka na ozdobu.

Nemůžu to samozřejmě s určitostí vědět, ale předpokládám, že s velkou pravděpodobností, kdyby dal s dostatečným předstihem blinkr, žádný pokus o předjetí by se nekonal.

0/0
28.6.2015 13:46

J10a23n 45N87o23v92á96k 9257662507117

A nebo taky mohl dát blinkr včas, ti za ním přibrzdili a kamioňák (třeba proto, že přes někoho před sebou blinkr opla vepředu neviděl) se rozhodl je všechny předjet. Podobným stylem mě málem sestřelil imbecilní mladíček v golfu - naštěstí jsem to zadupnul a on si akorát urval kolo o obrubník. Nicméně bych si tedy podle strohého popisu ve článku netroufal, ohánět se nějakými velkými pravděpodobnostmi.

0/0
28.6.2015 14:52

J12a19r84o69s26l98a11v 80L86e43b73e67d87a 3306409807250

1) Policejní zpráva neříká nic o dalších přítomných, spíše naopak: "začal předjíždět pravděpodobně v místě, kde neměl dostatečný rozhled na bezpečné předjetí." Vaše hypotéza je o řád  méně pravděpodobná.

2) I kdyby tam byla celá šňůra vozidel, řidič opelu se měl podívat do zrcátka. Osobně to dělám a jak vidím, dělám dobře. (Nedůsledně, pokud jsem v levém odbočovacím pruhu, ovšem tehdy je varianta předjíždění pravděpodobná minimálně.)

0/0
28.6.2015 16:22

J94a21n 58N47o46v28á81k 9717202207487

"Přítomní svědci na místě nehody mezitím zahájili, dle pokynů operátorky tísňové linky 155, oživování zraněného muže,“ Tolik k těm dalším přítomným. Dost silně pochybuji o vámi vymyšlené variantě, že si řidič opelu nevšimnul kamionu řítícího se přímo za ním a obdobně jako vy tu mou, i já tu vaší považuji za o minimálně řád méně pravděpodobnou. A pokud za ním byla další auta, stačí, aby tam byla mírně pravotočivá zatáčka a už je v levém zrcátku vidět jen na pár metrů zpátky.

0/0
28.6.2015 23:53

J86a77r89o94s52l85a98v 72L25e17b54e24d91a 3776239357640

Nikdo tím neříká, že svědci jeli mezi opelem a náklaďákem.

No... takže tím asi diskusi můžeme ukončit, protože se to asi nedozvíme. Já jen prostě mám mnohem víc zkušeností se staršími řidiči, kteří si na blinkr (pokud vůbec) vzpomenou až v průběhu manévru, než s náklaďáky, předjíždějícími do pravotočivé zatáčky více než 2 vozidla.

0/0
29.6.2015 8:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.