Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do roka dva, pak dalších osm kilometrů. Dálnice D3 pomalu a jistě roste

Hned na třech úsecích budoucí dálnice D3 pracují v současné době stroje a desítky zaměstnanců. Nově dorazili také k Táboru, kde po letech konečně dodělají téměř celou chybějící část na obchvatu města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A35n75t83o79n97í58n 50D31o30u56b20e98k 3630759819

a nejdulezitejsi stredni cechy stale nic

navrhy pres jesenici jsou tedy uplne mimo bez napojeni jesenice na jizni spojku vesteckou spojkou nebo jeji rozumnejsi alternativou kterou ale stale nikdo nenavrhnul.. je potreba rozsirit videnskou ulici nebo kunratickou spojku. tak aby z jesenice vedlo neco kapacitniho na kacerov nebo opatov

0/0
21.7.2015 8:40

M68a38r76e60k 11H58r61u88b30y 6497432191528

O Prazskem okruhu ktery je namalovany uz 70 let plati totez :-/

+1/0
21.7.2015 10:30

J47o91s54e44f 35T36r17ö78g54l 8189312606466

V tom je právě ten zádrhel. To, co bylo před 70 lety už dnes tak nevyhovuje, Praha se dost rozrostla. Jedna z variant např uvažovala s jižní trasou cca po dnešní jižní spojce. Příkladů nenadčasovosti řešení obchvatů najdete u nás více. Např. v Chomutově se objízdná tranzitní I/13 mění pomalu na městskou komunikaci s kruhovými objezdy, trolejusovou dopravou atd. Diskutuje se o obchvatu Mikulova, ale současná silnice I/52 už byla projektována jako obchvat. V Prostějově R46 také vede v těsné blízkosti zástavby. A tak by se dalo pokračovat dále.

+2/0
21.7.2015 12:01

R32e38n21é 62J16í25š10a 2157907921556

Tak u Vestce bude do deseti let "snad" metro, takže kdyby se pouze v oblasti IKEMu rozšířila Vídeňská, mohlo by to opravdu stačit. 

A nejsem si ted jistý, ale kde je přesně nultý km PO? Není právě v místě předpokládaného křížení s D3? Nebo to má jiný význam?

0/0
21.7.2015 11:08

J15o67s37e25f 33T46r87ö53g23l 8249942236776

Jak by se dala v oblasti IKEMu rozšířit Vídeňská? Snad leda tunelem...

0/0
21.7.2015 12:02

A64n89n42a 24V45e45s98e64l97á 3949430611830

Spojení ČB - Linz možná v roce 2035. To je fakt trapné . S tímto přístupem si myslím, že to bude spíš 2135 a to už to nebudeme potřebovat. Já odhaduji, že se toho nedočkají ani moje děti .

0/0
21.7.2015 8:39

G39u56s87t14a84v 19S75o31j97k47a 1828923635594

Nepracujeme, technologická přestávka ŘSD ;-D

0/0
21.7.2015 8:27

G94u53s94t55a89v 23S74o26j16k59a 1118193565414

Dokud nebude hotová přes Střední Čechy, tak může být klidně ze zlata a pořád to bude n*****no.

+3/0
21.7.2015 8:27

V71á75c20l49a21v 48V37a21n31ě25k 2763213298231

Možná ze by se problém vyřešil pripojenim jiznich Čech k Rakousku az po Prahu. Pak by to bylo ein zwei.

+6/0
21.7.2015 1:02

P14e94t87r 29N89e55c84h89a80n87i83c59k73ý 7813246258380

Ten název sedí. Ředitelství silnic a dál nic

+34/0
20.7.2015 22:48
Foto

V73l68a64d82i69m35í61r 77V85o48l74k39o 6890592117939

Trapnost, neschopnost

+15/0
20.7.2015 22:44

A84l70e31x68a30n31d71r 81K96o92s95t34k82a 8732678566484

Souhlasím s vámi fakt jen málo kde, ale toto je fakt neskutečné. A i když se na takové "důležité" stavbě "pracuje", tak je to obraz bídy a utrpení. Počet zaparkovaných strojů by ještě ušel, ale jestli je běžně v provozu každý třetí.. A lidí pár, z čehož naprostá většina má od nástupu do práce až do padla pauzu.

+1/0
21.7.2015 4:18

P54e51t58r 50D36a65n29i58e38l 39V53a90r14a20u66s 9244393516

Nějak pořád nechápu, za co tady vlastně platíme 1500 za dálniční známku, když člověk stejně nemůže a ještě dlouhé roky kvůli ŘSD nebude moct kompletní dálniční síť využívat.

+12/0
20.7.2015 22:26

T20o42m27á44š 76V44e80s18e12l78ý 5225338440889

jakejch 1500? Vždyť ze 400 na 800 se to zvedalo jen na jeden rok kvůli povodním ;-D

0/0
21.7.2015 10:13

P34e13t34r 40D52a64n54i26e39l 63V19a64r56a51u55s 9824633166

;-D

0/0
21.7.2015 13:11

J47i96ř33í 74M39a52c71e46k 3275905754941

O tom, že by tahle dálnice měla vést do Prahy, se už nějak vůbec nepíše...

+8/0
20.7.2015 22:21

M55i14l98o11š 35K59o92l36m59a29n 6866623897712

Motocentrum u Tábora bylo od počátku podivné. Přestože tam byly dlouho předtím známy plány stavby dálnice, tak Táborský stavební úřad vydal stavební povolení. Asi před rokem se o tom psalo a úředník který vydal stavební povolení prý "pochybil". Je jisté, že se jedná o velmi lukrativní místo, ale jen v případě, že bude mít přímé připojení k dálnici, jinak by to byl jen obyčejný motoservis s připojením na veřejné komunikace města v déle cca 300 metrů. Pak by neměly cenu ani pozemky okolo, které mohly posloužit ke stavbě Motorestu.

+5/0
20.7.2015 21:30

P61a23v37e42l 21N77o13v81á80k 7711526179213

Tak pokud se nepletu tam původně majitele chtěli aby je pripojili na tu 300 metrů vzdálenou čtvrť, ale zvedla se tam silná vlna nevole tak co mají asi tak dělat?

0/0
21.7.2015 6:34

J58i44ř95í 60K55o24c14u14r25e38k 6955314685308

„Není fér, že řidiče nutíme kupovat dálniční známku i tam, kde dálnici jen křižují, ale musí ji na své cestě kolem města použít."

Aneb věděli jsme o tomto problébu, ale nic jsme s tím nedělali. Prostě to tak vyšlo a tak se na nás nezlobte. My, úřad, nemůžeme za to, že vznikla pokutovací past a řidiči jsou pokutováni za jízdu po dálnici, ikdyž ji jenom křižují.

PS: Ono už neplatí, že stát je povinen zajistit odpovídající náhradní přístup na pozemek, který byl odříznut stavbou třeba té dálnice?

+6/0
20.7.2015 21:28

M72i43l85o82š 94K41o28l73m68a63n 6456283327872

Náhradní přístup by byl vybudováním obslužné komunikace v délce 200 metrů, napojením na ulici Smyslovská v části Tábor-Měšice. Stačí se podívat na mapu. To ale majitel motocentra asi nechce a trvá na napojení na dálnici.

0/0
20.7.2015 22:54

P43a55v63e14l 74N13o77v31á55k 7141576659683

Majitel motocentra chtěl, byl tu i článek, ale lidi z té městské části byli dost proti

0/0
21.7.2015 6:40

M13a40r50e93k 56H38r82u71b63y 6167132881708

Touhle rychlostí by Chorvati stavěli svou dálnici rovných 100 let. A oni to stihli za desetinu. Jenže oni nemají ŘSD...

+33/0
20.7.2015 20:46

J91i35ř56í 62P14o91d20l39a11h46a 6163508270206

A to nemluvím o Rakušanech , už se jezdí po dálnici okolo Freistadtu a celá stavba  roste ze dne na den ...

+5/−1
20.7.2015 23:11

Z63b13y40n54ě41k 11V84e89č90e95ř98a 6390249435

Nejen Freistadt. Ale i od Mistelbachu na Poysdorf. Za chvíli budou Rakušané u Mikulova. Ale roky se nic neděje z naší strany od Pohořelic.

0/0
21.7.2015 6:08

Z26b50y29n16ě51k 69V21e67č91e54ř66a 6500249505

A to Chorvati tam mají samý šutr. Skály,tunely a viadukty. Za tři roky chtějí být v Dubrovníku. A u nás? Naše legendární D1 není dokončena ani po čtyřiceti letech.

+2/0
21.7.2015 6:12

J91a76k46u62b 11Š95a80f85a72n25d16a 7885417761911

Bych řekl, že s dnešními technologiemi se staví lépe v šutru než někde v podmáčené nížině.

+1/−1
21.7.2015 7:23

M40a21r83e84k 68H68r88u78b24y 6957602691488

S RSD je uplne to uplne jedno - samotna stavba zabere jenom zlomek casu po ktery to RSD "resi" ;-):-/Rv

0/0
21.7.2015 10:30

V62l48a77d93i48m83í93r 19F19i35b23i17g53e84r 5724371751394

Úředníci ŘSD umí jednat s lidmi od kterých potřebují pozemky. Spolehlivě zablokují stavbu na několik let.

+11/0
20.7.2015 20:42

T84o35m98á32š 64Z86e36m28a89n 3325378834245

Hlavně by to chtělo Posázaví - ten úsek u Budějic je asi to co mne trápí nejméně.

+15/−2
20.7.2015 20:40

F32r11a42n12t78i16š96e62k 28Š69í48m55a 7487561197388

Chtělo by to co nejdřív napojit Budějovice na dálnicic z Lince. Když vidím jak tam Rakušáci postupujou, tak u nás je to fakt tragédie a dost mizerná vizitka :(

+16/0
20.7.2015 21:14

J83o62s79e90f 41T72r43ö30g72l 8269492206336

Já myslím, že když už je projekt D3 ve Středočeském kraji t.č. u ledu a nemá ani územní rozhodnutí, mohlo by se v aktuálním kontextu přehodnotit trasování a vrátit do hry východní variantu (tuším Zenklovu). Není to ani tak kvůli přírodě (EIA vyšla akceptovatelně pro obě varianty), ale kvůli dopravě. Většina dopravy mířící dnes do Prahy po některé z D/R je doprava terminální, tj. jejich cílem je Praha. Jen menšina (cca 30%) je tranzitní. A většina terminální dopravy směřuje někam do centra. Přirozenou radiálou D3 je Vídeňská ulice, která ale už teď kapacitně nestíhá a její zečtyřpruhování nepřichází v úvahu např. kvůli IKEMu.

Alternativou je Vestecká spojka v původní stopě krátké varianty obchvatu, ale ani ta není plánována jako čtyřpruhová a hlavně její realizací by došlo k popření smyslu odsunu jižní části pražského okruhu za Jesenici. i proto je proti Vestecké spojce velký odpor a pokud se povede její trasu zastavět, bude mít doprava od D3 jedinou alternativu a to je jízda po okruhu, rozumné radiály pobírající nějakých 25-30 tis. aut denně nejsou. Strakonická ulice ale kolabuje podobně každý den, barrandovská od D5 není dostavěná a už je hrozně daleko. Menší sjezdy např. u Modřan nemají kapacitu.

Výsledně tedy pojede většina dopravy východním směrem a do centra přijede po D1. Při kombinaci to D3-R1-D1 to bude od Nové Hospody do centra nějakých 70 km, po stávající I/3 a D1 62 km, což může být důvod pro dost lidí jet "po staré". A Vestecká spojka by nakonec přivedla dopravu také jen na D1, jen kratším způsobem. Proč tedy nevést dálnici rovnou z tohoto směru?

+1/−1
20.7.2015 23:55

P60e91t75r 17Č56e16r20v89e66n13ý 3886291892385

Rozdíl 8 km nemůže u většiny řidičů hrát žádnou roli. Po dálnici budou i při rozdílu 8 km ve vzdálenosti v Praze mnohem rychleji.

Příklad ze života okolo D11:

Trasa Hradec Králové - Uhlířské Janovice.

1. varianta - po dálnici k Žehuni, dále přes Kolín - 93 km, 1:14 hodin.

2. varianta - po silnicích 1. a 2. tříd přes Lázně Bohdaneč a Kutnou Horu - 77 km, 1:36 hodin.

Pokud bych uvažoval, že by zde byla dálnice aspoň od Jaroměře, tak by asi málokoho napadlo z ní v Hradci sjíždět jen kvůli tomu, že by to přes Kutnou Horu bylo kratší. A totéž by jistě platilo i pro D3.

0/0
21.7.2015 10:15

J26o69s48e11f 17T44r86ö26g87l 8179212966826

Máte samozřejmě pravdu, dnešní řidiči preferují rychlost před vzdáleností, čas jsou peníze. V tomto případě bych si ale nebyl významně vyšší rychlostí tak úplně jist. Na trase D3 bude několik tunelů s omezením rychlosti. Jižní část Pražského okruhu od D5 k D1 už je teď vytížená dost, aby po ní jelo dalších cca 20 tis. aut. To už nebude dálniční jízda "furt 130".

0/0
21.7.2015 11:56

L90u18k51á86š 40Š89m16a21h58e57l 2877444662884

Souhlas (jen že bych stejně jako reakce níže zauvažoval o východní variantě). Je to ale obvyklé, že se u nás staví tam, kde je nejmenší intenzita dopravy a zároveň nejméně potřeba stavět dálnici. Silnice Veselí - ČB je už dnes rovná silnice, která nevede přes ani jednu vesnici a z velké části jde o trojpruh se širokými krajnicemi. Výstavba dálnice je zde zbytečná a urychlí dopravu max. o 3-4 minuty (24 km devadesátkou je za 16 minut, 24 km stodvacítkou je za 12 minut), zato zvýší hluk a emise (nejmenší hluk a emise jsou při ustálené rychlosti 80-90 km/h). Ale hlavně že si bude vláda moci vykázat další kilometry dálnice.Rv (Navíc to nepůjde ani inteligentně objet neplacenou variantou.) Když už něco v jižních Čechách, postavil bych - za menší peníze -obchvat Dasného a Čejkovic.

0/0
21.7.2015 0:10

P48a54v46e19l 51N39o65v97á43k 7551376429983

Staví se protoze tam to nezdruzoujoi ekologové a zadne rádoby veřejné prospěšné organizace. Budme rádi aspoň za to a doufejme že za chvíli se začne i od prahy

+1/0
21.7.2015 7:02

J36o76s11e66f 64T69r75ö30g82l 8549542416406

Úsek Veselí-ČB je z větší části postaven už jako polovina dálnice.

0/0
21.7.2015 12:28
Foto

D55a70v36i31d 93K63r96á92s56e59n89s73k64ý 7697500907

A tímto závratným tempem bude prioritní dopravní tepna už někdy mezi roky 2050-2060 dokončena kompletní.

+26/0
20.7.2015 20:37

M81i73c84h73a34e46l 44G37o73t43z 5894358573

Dopr..., ulozim to jako prioritu statu a stavím dalnici. Ve středních Čechách se jeste ani nehrablo...

+17/0
20.7.2015 20:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.