- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Preference MHD je dobrým řešením, protože aut nemůže přibývat donekonečna, tak je nutné, udělat taková opatření, která budou upřednostňovat trolejbusy a autobusy před auty. To je celosvětový trend, který se osvědčil a bylo by nerozumné, kdyby České Budějovice chystaly nějakou vlastní cestu. Takže zřízení preferenčních pruhů pro MHD v Husově ulici a případně i jinde, je krok správným směrem.
Vznik nových zastávek městské dopravy pomůže jejímu zatraktivnění. Přesun zastávek před nádražní budovu také pomůže tisícům lidí,, kteří denně do ČB přijíždějí vlakem a pak pokračují MHD. kteří nebudou muset chodit až před železniční polikliniku. Náhradní autobusová doprava za vlaky je výjimečnou záležitostí, a bude ještě výjimečnější až SŽDC do tří let dokončí IV. železniční koridor mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi. Také si myslím, že zastávky MHD a náhradní doprava za vlaky mohou být v symbióze, tedy, že si nebudou překážet..
1.) Myslím, že nevyužití bezpečných míst k přechodu na druhou stranu silnice, jako je u nádraží v Č.B. by mělo být na odpovědnost jednotlivce. Je to stejné, jako vstupovat do zakázaných míst, kde hrozí lavinové nebezpečí. Ustupovat lenivcům, znamená jen vytvářet riskantní řešení, které povede k nárůstu střetů na silnici.
2.) Vyhrazení pruhů pro autobusové trasy je skvělým řešením pro bezpečnost a zrychlení tras.
3.) Co se týká autobusových zastávek MHD u nádraží, zřejmě se počítá s tím, že již nikdy nebudou výluky na železničních tratích. Nedokážu si představit, kde jinde by měly stát náhradní autobusové spoje drážních cestujících, než před nádražím.
já myslím že se tu pořád jen ustupuje lidské lenosti a bezohlednosti. takovému nebo investorovi nějakého obch. centra se vždy vyjde vstříc....ale všechny změny z posledních let vedou jen ko tomu, aby auta a autobusy v městě nejely ale poskakovaly od semaforu k semaforu... jen se podívejte: Strakonická, Nádražní - vnitřní městký okruh a co je na nich semaforů, Zanádražní kom. - totéž, Na Dlouhé Louce - nové semafory u OMV a předtím u Tesca, Dobrovodská - nové smeafory na vlečce s Plynární, nyní nově Husova - nové semafory na křižovatce s Haškovou, a do budoucna také tahle změna u Nádraží centrum města už není kudy ne projet, ale objet!!! Tohle není nikde na světě. Neznám jiné město, kde by bylo tolik semaforem řízených křižovatek na 1km délky komunikací... v ČB jsou tak blízko sebe, že když je větší provoz, tak je město absolutně neprůjezdné jen díky tomu, že auta nejedou - semafory nejsou synchronizované, protože to v tom množství už ani synchronizovat nejde...
Co se tyce destrukce dopravniho systemu jsou CB asi "nejpokrokovejsi" ceske mesto.
Kdyby prislovecna lidska hloupost opravdu nadnasela, budou se budejicti radni vznaset jeste o nekolik letovych hladin nad temi prazskymi. A to uz je co rict!
Tak to by me zajimalo odkud jste, kdyz jste tak chytry... vase znalost o doprave v Budejcich je tak minimalni, ze bud si hrajete na chytryho, ale to asi nebudete, kdyz jste s zadnym kloudnym resenim neprisel nebo sichcete jen rejpnout...
Logika made in ČR
CHodci přebíhají silnici kde nesmí, uděláme jim tam přechod
Řidiči jezdí na červenou přes přejezdy, budeme investovat do mimoúrovňových křížení
Už je mi zcela jasné, proč je ČR i EU v háji
No hura... konecne! MHD dostava prednost pred individualni dopravou, kdyz to jde na Zapade ci v Praze tak to muze fungovat i v Budejcich. Bylo jen otazkou casu, kdy tento trend se dostane i k nam. Zkusenosti z jinych statu ukazuji, ze je to cesta spravnym smerem: narusta pocet cestujicich v MHD a klesa pocet aut ve mestech...
Není mi jasných pár věcí.
1. U zábradlí před Mercury přecházeli ti lidé, kteří vystupovali z MHD u drážní polikliniky a potřebovali na autobusové nádraží (nebo prostě do Mercury). Poblíž zastávky MHD u polikliniky žádný vstup do podchodu není (nejbližší je až u vlakového nádraží a při jeho využití musí člověk ujít 2x delší trasu než když přechází přímo). Jenže pokud se zastávka u polikliniky zruší, pak výrazně opadne počet lidí, kteří tam mají potřebu přecházet. Tudíž je přechod zbytečností (to říkám jako chodec).
2. „Třetí zastávka bude na konci Novohradské za odbočkou z Průmyslové ulice ve směru do centra.“ - Nějak si to nedovedu představit. Pokud se autobusy z Průmyslové odkloní do Žižkovy, proč u křižovatky Průmyslová / Novohradská vznikne zastávka, když by tudy, chápu-li dobře, už autobusy neměly jezdit?
3. Od prvních zmínek stavby Mercury se mluvilo o lávce spojující autobusové nádraží na střeše přímo s budovou vlakového nádraží. Počítá se s tím ještě? Bylo by poměrně kuriózní, kdyby jednou tyto dva body spojoval zároveň podchod, přechod i nadchod...
Ad 2) Tudy jezdi bus 11. Ten dle meho nazoru bude i nadale jezdit ulici Prumyslovou.
Ad 3) problem s lavkou mely Ceske Drahy ci SZDC... jinak y uz tam davn stala...
no přece v budějkách vše pro cikány uděláme jim přímý bus na náměstí a teď jim uděláme i přechod u Mercury, aby nemuseli po schodech, já jich tam vidím trajdat nejvíc
tak Máj už je zrekonstuovaný...musí se začít zas někde jinde :)
Bože proč tam na té Nádražní neudělají lávku, jako je to u Mobelixu.....? Jestli tam dají světla, tak už to bude ucpané totál a že je to často ucpané i tak.