Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebezpečné přejezdy na jihu Čech: Včelná, Kněžské Dvory i Nemanice

MF DNES vytipovala nejrizikovější železniční přejezdy v Jihočeském kraji. Hned pět jich je v Českých Budějovicích a blízkém okolí. Některé brzy zmizí s modernizací koridoru na trase z Prahy do krajského města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E94v72a 33J23a89š71k59o71v77á 6924781443721

Pod Včelnou na Lidické a mezi Včelnou a Roudným už závory jsou.

Horší je jeden ze dvou přejezdů mezi Roudným a Rožnovem - kvůli protihlukovým neprůhledným stěnám tam vidím na kolejiště až v okamžiku, kdy mám předek auta na kolejích také, což nepovažuji za bezpečnou vzdálenost. Tam by snad pomohla jen nějaká zrcadla, aby řidič viděl na koleje včas a mohl reagovat.

0/0
5.8.2015 9:48

M18i70l80a91n 50B58u77r27i96a17n 4477832202641

Přes přejezd u Kněžských Dvorů jezdím několikrát denně a často se stává, že nejdou bílá světla, což samo o sobě není problém. Horší je, že se nedá dohlédnout dál, než nějakých čtyřicet metrů, což při rychlosti vlaků, které tam jezdí, už problém je, protože nemůžu tušit, jestli jako obvykle nejdou jen bílá světla, nebo tentokrát stávkují i červená a políbí mě rozjetá lokomotiva. A není toproblém jednoho roku, jak dokazují náletové dřeviny kolem přejezdu. Hlavně že mezi přejezdy každou chvilku pomáhající chrániči kontrolují lékárničky. Za poslední tři měsíce mi kontrolovali dvakrát lékárničku a jednou technickou. Slušná péče za naše daně.

+2/0
5.8.2015 7:40

K74a25r42e75l 86D49v89o56ř95á12k 7709384987498

Bílé světlo funguje jenom v případě, že se k přejezdu neblíží žádné železniční kolejové vozidlo, ale také v opačném případě, že ještě neopustilo tzv. anulační úsek.To se může stát právě v Kněžských Dvorek, kdy osobák přejede přejezd a zastaví na severní zástávce a je ještě pořád několik minut v anulačním úseku. Je to trošku složitější na vysvětlení, protože je to závislé na kolejových obvodech, kdy si pohybující se vlak uvádí automaticky přejezd do činnosti a logika přejezdu musí vyhodnotit, že se vlak, který stojí na kolejových obvodech ovládajících přejezd, nepřibližuje k přejezdu, ale že se od přejezdu vzdaluje.  Ale pokud jedete k přejezdu, který je vybaven výstražnými světly, ale bílé světlo nesvítí, nemusíte se ničeho obávat. Na zabezpečení přejezdu to nemá žádný vliv, akorát podle vyhlášky splníte rychlost, kterou budete přejezd přejíždět.

0/0
5.8.2015 12:05

K57a25r59e81l 58D38v52o87ř32á97k 7359824537768

Akorát v první větě jsem to napsal špatně, opravuji:

Bílé světlo funguje jenom v případě, že se k přejezdu neblíží žádné železniční kolejové vozidlo, ale také v opačném případě, že už opustilo tzv. anulační úsek.

0/0
5.8.2015 12:18

M75a25r75e16k 61K93o95s61t59e12l56e32c31k61ý 6743776318

Za "nebezpečnost" přejezdu může téměř výhradně člověk. Proč chcete na přejezdech chráněných světly i závory? Copak červená a klnkání normálnímu člověku nestačí?

Ve Studénce byly závory a ničemu to neprospělo. Pokud někdo NEDBÁ na červenou, tak si i se závorami poradí. Příkladů z poslední doby máme dost.

Jiným problémem je zanedbaná údržba, tratě zarostlé stromy, neposekaná tráva. Ono postříkat koleje roudapem nestačí, holt máme líné železničáře (ty od SŽDC)...

+3/0
5.8.2015 7:25
Foto

P21a58v38e69l 81J57o64s34e80f 21M85ö92r44t50l 9149951232807

A což takhle dva nechráněné přejezdy na kájovské trati v Rožnově?[>-]

0/0
5.8.2015 7:05

F79r36a63n75t15i52š95e64k 56V35a35n16ě90k 1237534757237

Přečtete si silniční vyhlášku. Neexistuje nechráněný přejezd. Každý přejezd je chráněn výstražnými kříži. To jako kdyby jste používal výraz nechráněná křižovatka, protože tam není semafor. Ostatní zařízení jako světla a závory jsou doplňkové zařízení, které zvyšují bezpečnost přejezdu.

0/0
5.8.2015 9:14
Foto

P33a25v16e93l 67J20o80s79e81f 19M67ö25r61t52l 9369181792937

Žádnou "silniční vyhlášku" neznám. [>-]

0/0
5.8.2015 20:30

T51o66m44á53š 84K73a26l10a39s 2984749309

Sakra, proč by měl být přejezd nebezpečný? Pokud tam je zabezpečovací zařízení se světly, tak normální člověk tam prostě nemůže vjet v době, kdy jede vlak resp. kdy blikají červená světla. Jiný je případ, kdy se to porouchá, ale přes přejezd se má jet 30 km/h, takže jedete dost pomalu na to, abyste stihli zabrzdit. Pokud tam je kříž, je to horší, ale je tam značka STOP, což znamená zastavit! To už jsou lidi tak blbí? Bude muset u každého přejezdu stát policajt a pokutovat to?

+5/0
4.8.2015 17:20

K72a48r67e36l 79D80v16o86ř22á25k 7829944327428

To je zase jenom snaha o skandální titulek vyvolávající senzaci. Samozřejmě fungující přejezd se světly nemůže být nebezpečný. I akustický doplněk zabezpečení přejezdu je tak silný, že se nedá přeslechnout. Jedině snad u někoho, kdo má z auta pojízdnou doskotéku a ignoruje si tu diskotéku vypnout, i když ho dopravní značky upozorňují na blížící se přejezd.

+1/0
4.8.2015 23:54
Foto

P37a49v93e81l 98J96o20s28e12f 19M78ö78r39t42l 9769661802817

Naprostý souhlas. Ovšem zapomněl jste, že dnešní rychlokvašení řidiči většinou získali řidičák na různých typech soukromých autoškol a lá plzeňská práva. Stačí vidět, jak vůz autoškoly přejíždí v Č.B. z pruhu do pruhu, "pedagog" má loket vystrčený z okénka a žákyni nechá přejíždět sem tam, aniž by nějaké, byť krátké zablikání přicházelo vůbec v úvahu. Jou k vidění i horší věci.[>-]

0/0
5.8.2015 7:04

K15a61r46e29l 56D35v71o55ř12á92k 7819354837488

Něco podobného jsem zažil na rakouské dálnici. Jel jsem v levém rychlém pruhu a v pravém jel kamión a za ním malá dodávka z rakouskou značkou. Než jsem se přiblížil k dodávce a kamiónu trvalo to několik sekund, takže mě musel vidět, nebo aspoň si to myslím. Když už jsem byl skoro těsně za ním, vlítnul přede mně bez blinkru a začal taky předjíždět ten kamión. Úžasný zážitek ve 130 kilometrové rychlosti. Takže problém není jenom u nás, i když samozřejmě z rychlokvaškovýma autoškolama souhlasím.

0/0
5.8.2015 11:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.