- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
dobre jim tak, nemeli podporovat ukrofasismus
Kecy, kecy v touze po dotacích. A přitom já jako zákazník marně sháním např. takový creme fraiche, který je k mání pouze v Makru nebo Globusu. Chce to od zemědělců a mlékáren více snažení, být schopnější a nebrečet.
„Umíte si představit, že nejmenovaná obchodní síť sponzoruje zpracovatele, tedy mlékárnu, aby mu dodávala zboží, protože je momentálně katastrofální pokles cen syrového mléka? Je to absurdní situace, kdy obchodník dotuje dodavatele, aby nemusel zdražovat. A ještě se k tomu přizná,“ poukázal Teplý.
- Možná si stojím na vedení, ale můžete mi prosím někdo přeložit, co ten Teplý vlastně chtěl říct? Kdo koho sponzoruje a proč? Kaufland snad sponzoruje Olmu? A co to zdůvodnění "protože je pokles cen syrového mléka"? V takovém případě na tom snad mlékárna spíše vydělá, ne?
Dává nějaké peníze dodavateli navíc neboli ho přechodně na půl roku, rok dotuje, protože kdyby ten dodavatel skončil, obchodní síť by měla mnohem vyšší náklady najít jiného dodavatele a "správně" si ho vychovat.
Ředitel Teplý: "Taky byly výdejní automaty na mléko. A jak to skončilo..."
Hmm, taky byla akce "Mléko do škol", a jak to dopadlo? Akce byla bohatě dotovaná z EU, mlelo se o tom, jak děti dostanou levnější mléko a mléčné produkty ... a výsledkem bylo, že 250 ml mléka za 4,- Kč = litr mléka za 16 Kč, což bylo víc, než kolik stálo mléko v obchodě. O dalších výrobcích nemluvím, tam to bylo jedno a to samé. Hlavně že se do toho rvaly evropské dotace.
No já myslím, že by lidi neměli mít velké oči. Z něčeho musí být živ i zemědělec i všichni ostatní, co se toho distribučního řetězce účastní.
Jestli má zemědělec výrobní náklady na litr mléka 7,50 a prodává za 8 kč, těch 7,50 je udržování chléva, pár traktorů a žacích strojů , daně.....
Dopravce má zase auta, silniční daň, garáže.... Mlékárna má výrobní zařízení .....obchodní řetězec má klimatizované prodejny, sklady.....
Ti všichni mají svoje náklady ,které potřebují zaplatit + chtějí nějaký rozumný uzisk, aby mohli prosperovat.....
Jestl zemědělec potřebuje z litru mléka splatit 7,50 kč a stačí mu zisk 50 haléřů z litru, tak další účastníci toho řetězce to mají podobné...... 15 - 20 Kč za litr hotového baleného mléka je z toho pohledu docela přiměřená cena.
Jinak v obchodě je přesnídávkové mléko 250 ml za cca 8 Kč , půl litru za cca 15 Kč ( bývá tak o 2 Kč levnější než stojí litr klasického krabicového mléka)
Nevím,jak kdo,já raději zaplatím 30,- za litr mléka,než 15.- za litr obarvené vody.Určitě nejsem sám,celé je to jen o marketingu,který mnozí zemědělci podceňují.Ono cokoli vyrobit nebo vyprodukovat není problém,ale prodat.Na to je třeba obchodník,jenže mnozí mají pocit,že se jedná o "příživníka",kterého nepotřebují,že "dobré zboží se prodá samo".
V městě, kde bydlí mí rodiče, je jedna paní, která každý týden dováží až do domu zájemcům domácí mléko a vajíčka. A další zájemce musí odmítat. To by také mohlo být řešení pro některé drobné mlékaře - kdyby mi někdo dovezl až domů domácí mléko, nebude mi vadit, že za něj dám o pár korun víc.
Nedáte. U nás to tak je, čerstvé mléko až do domu. Platíme je 12,50/litr (protože ho odebíráme ve 2-litrovách PETkách, jedna je za 25,- Kč). Mlékárny dávají cca 8,- Kč, takže farmář prodá za víc a my máme daleko levnější, než za kolik je v obchodě. Navíc nešizené a neodstředěné.
Páni farmáři , nemůžete dát na sebe odkaz na facebooku v našem krajském městě. Lidi , kteří hledají drobné dodavatele je určitě dost.
Malí farmáři mohli dopředu vědět, že velkovýrobě se konkurovat nedá. Chybou bylo po převratu rozbíjet velká družstva, jak radil geniální havel a nabádal k farmaření.
Jediná cesta pro malé mlékárny bude orientace na místní trh a navazující výroba + lepší marketing. Po zrušení kvót na výrobu mléka budou samotné mléko vyrábět za nízkou cenu pouze ti největší výrobci.
Přesně tak.
Velcí výrobci mohou krmnou směs míchat třeba z desítek komponent, případně sledovat a vyhodnocovat speciálním softwarem užitkovost každé krávy zvlášť nebo dokonce na každou krávu zvlášť míchat speciální krmnou směs. Mohou si dovolit v kravíně provozovat drahou klimatizaci, která nadstavuje přesnou teplotu, optimálně větráním odstraňuje zplodiny jako je čpavek a přesto šetří energii, podobně mohou optimalizovat třeba kejdové hospodářstváí a kdovíco ještě.
Běžná produkce velkých výrobců se tak blíží k 40 litrům mléka na krávu a den.
například malý producent, v článku zmiňovaní Fiedlerovi mají z 50 krav 700 litrů mléka denně, to je 15 litrů mléka na dojnici a den.
Malí producenti mléka na výkup možná mohou prosperovat a vydělávat v obdobích s příznivou výkupní cenou, ale v obdobích s nepřiznivou výkupní cenou tvrdě prodělávají.
Jediné řešení je pak finalizace jejich produktů - vlastní výroba produktů z mléka a jejich prodej lidem. Kdy u těchto výrobků mohou nasadit ne nákladovou, ale marketingovou prodejní cenu , která může být, pokud se jim to povede, i výrazně vyšší než náklady na výrobu toho produktu. Tím vytvoří zisk, ze kterého mohou existovat a případně i prosperovat.
Ať Češi kupují české potraviny a podpoří tak vlastní potraviny.
http://www.novinky.cz/ekonomika/323841-irsko-vydalo-prvni-pokrizovy-dluhopis-a-slavi-uspech.html
Pardon, to Irsko je omyl. To hle je správně.
http://ziegler.blog.idnes.cz/c/472253/za-spatne-potraviny-mohou-ti-co-je-kupuji.html