Diskuze

Zásadním dopravním stavbám neplatí dokumenty EIA, hrozí jim zpoždění

Dopravní stavby za desítky miliard korun se opírají o stanoviska vlivu na životní prostředí EIA platná pro starý zákon z roku 1992. Nově však musí být v souladu s letošní úpravou. Ministerstvo hledá cestu, jak je ověřit, aby platila dál. Jinak se může zahájení prací posunout minimálně o rok. Problém se týká například dálnice D3, obchvatu Českých Budějovic nebo silnice R4.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R44a56d82e37k 75N38o20v47a32k

21. 10. 2015 13:04

Vše jde za současnou vládou/vedením ŘSD.

O znovuzpracovávání či potvrzování EIA se vědělo dlouho dopředu, jen lidé na patřičných místech dělali jako by se jich to netýkalo.

Nyní pláčou na svém vlastním hrobě

0 1
možnosti

Dnes platí nižší limity hluku i prachu. Postupovat podle propadlých posouzení nedává smysl. Bylo by to obcházení zákona.

0 1
možnosti

P93e51t38r 45H64e61j43h75a44l

21. 10. 2015 6:56

Tak, zdá se že ta dálnice D3 do roku 2002 opravdu hotová nebude;-D. Taková trapnost více než deset let po termínu.

Kdo z těch slaboduchých břídilů v pozici toho úředního šimla to dostane k úhradě se nikdy nedozvíme.

To znamená nová dokumentace nová EIA, nové stavební řízení. 

Při rozpočtu 50mld cca 1-2% na projekty

Takže malá domů za 500mil až 1mld pro firmu, která to měla pohlídat. No ta salámová metoda rozdělení stavby na úseky viditelně nefunguje.

Ale Zimola by nemohl každý čtvrtrok někde mlátit kladivem a klapačko.

Ten raut pro každé zahájení je dobrý jak pro občerstvení, tak zviditelnění. Teď by za to měl vzít odpovědnost, ale toho se těžko dočkáme.

0 0
možnosti

J77a84n 27T27a26r69a61b34a

20. 10. 2015 23:46

A pak že Rakousko je etalonem byrokratů.........

0 0
možnosti

nj, to je holt riziko postupu vyřídit povolení a nezačít stavět ;-D

1 0
možnosti