Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklistka vyjela z vedlejší silnice přímo pod auto. Zemřela v nemocnici

Neopatrnost stála ve středu odpoledne život cyklistku v Českých Budějovicích. Vjela přímo pod kola Peugeotu 308 na křižovatce Plavské a Jaselské ulice. Zdravotníci ji převezli do nemocnice, kde později zemřela. Stala se 63. obětí letošních nehod na jihočeských silnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65a77v42e93l 26P82e37c34h 9690685605388

Pro všechny, které Lupa mystifikuje..... Tu nehodu zavinila nezodpovědná kráva za volantem auta... V místě kde je 50- ka predjížděla dodávku (dost velkou rychlostí) a v protisměru smetla cyklistou, která jela vpravo. Takže žádné nedání přednosti!!!! 8-o

0/0
19.11.2015 17:50

E40d51u70a37r45d 34B87l28a69z69e19k 1183900545115

Z vedlejší jste povinen dát přednost vozidlám na hlavní i předjížejícím!!! tedy nejen se podívat delav aodbočit doprava přímo proti ředjíždějícímu... I pro to kvůli takovým i řidičům vozidlel se často omezují ti na hlavní plnou čřárou a zákazem předjíždení - protože mnozí neumí dávat z vedlejší ani základní přednost!

 Rychlost je tak téměř irelevantní argument - viz precedenční případ u ústavního!!! soudu! z podobného případu - kdy nedalo přednost vozidlo z vedlejší odbočující také vpravo a nedalo ji předjíždějícímu na hlavní i když to mírně porušilo rychlost :-P

0/0
27.11.2015 20:06
Foto

P20a14v28e22l 40P83o37k97o80r10n31ý 2316724770492

Dost často vjíždějí cyklistky bez rozhlížení doprava na hlavní s tím, že je tam krajnice a na tu auto obvykle nevjíždí. Jenže někdy vjíždí..

0/0
19.11.2015 17:30

J15a58n 95D47ě81d 8516219503161

Bouchalův Pohár...R^

0/0
13.11.2015 6:02

P36e47t89r 32T88o46m13e46k 7500973901296

Já na kole nejezdím nebo jen minimálně. Kolo je pro mě zastaralý dopravní prostředek, které nejede ani 20 km/h. Jedině autem nebo busem.

+1/−1
12.11.2015 21:52
Foto

P32ř60e25m36y35s30l 68Č16e39j85p 8808197198546

A?

+1/0
13.11.2015 0:14

M87i40r50o71s35l35a40v 60B97u57d19a 9802662937212

Že je kolo pomalé a zastaralé! Ještě něco?

0/0
27.11.2015 22:50
Foto

P31ř43e68m10y91s28l 32Č13e12j47p 8868847338176

Ale jo. Takže jízdní kolo je zastaralé a pomalé, tudíž byste je chtěl zrušit?

0/0
30.11.2015 13:02

J24o38s16e62f 21P82o76l44í68v15k47a 1222517706559

V diskuzích na toto téma se mi hodně líbí, jak se nadává na motoristy/cyklisty/chodce přesně podle toho, kdo jaký druh přepravy využívá :-) No, já toho hodně najezdím v autě, hodně toho našlapu na kole i toho hodně nachodím pěšky. A upřímě řečeno - jednotlivé skupiny si opravdu nemají co vyčítat. Slušných je jako šafránu a ti ostatní jen působí potíže. Každý den má spousta lidí špatný den, a tak v nepozornosti (nebo protože jim rupnou nervy) udělá pitomost. Tak s tím prosím počítejte. Když už ne kvůli těm druhým, tak kvůli sobě - nehodu odnesou všichni. Když ne fyzicky, tak psychicky.

+5/0
12.11.2015 17:06

G46a88b28r43i13e59l 49H57o20r95t69e17n 9731569603134

Ono jde o dost to, že se spoustu lidí ohání zákonem a právem a přitom naprosto ignoruje, že je coby cyklista či chodec z důvodů platnosti přírodních zákonů tou nejslabší a neohroženější součástí silničního provozu. A neuzná, že si musí o to víc dávat pozor, protože má přece tohleto právo... a pak ho zabalí do pytle, kterému je naprosto šumák, jaká práva jeho obsah měl či neměl.

+4/0
12.11.2015 17:14

J90o71s60e16f 38P85o76l63í56v33k46a 1192617846629

Jo, souhlasím. Ale nejde jen o chodce a cyklisty - dost často jezdím autem přes místo, kde spousta lidí vjede do protisměru. A i za volantem nejsem sebevrah a raději přibrzdím, přestože mám právo využívat celý svůj prujh až po plnou čáru.

Ale spíš mě štve, že spousta lidí se ohání svými právy, ale pak omezuje v právech jiné.

+2/0
12.11.2015 17:38

P22e69t91r 29K69o51l26á28ř 8685121865451

Nediskutuji o v článku uvedené tragické situaci. Ale jelikož během týdne jezdím párkrát na kole do a z práce, tak jen musím potvrdit názory jiných zde v diskuzi zastoupených čas od času cyklistů. Spousta řidičů automobilů se chová vyloženě silově (já mám auto, ty jenom kolo, takže mám přednost). Schválně se na to někdy zaměřte. V situaci, kdy jedete na kole v úzké ulici, kde parkují po obou stranách vozovky auta (typické v zástavbě) a proti vám jede auto, tak je to v 90 % případů cyklista, který musí zastavit až slézt z kola. Přitom se drží ve své pravé polovině vozovky, do které široké auto přesahuje. V autoškole mě vždy učili, že přednost dává ten, kdo by pokračováním jízdy křížil dráhu toho v protisměru. Na chodníku nemá cyklista co dělat, takže musí trpělivě snášet neustálé přerušování jízdy, přestože svou šířkou zabírá zlomek prostoru, co auta.

+2/0
12.11.2015 14:52

J16a73r93o57s10l64a54v 97L63e40b73e85d39a 3246709817100

Ono to je, pane oboustranné. Já zase chodím ulicí, jež je jednosměrná, auta stojí jen vpravo. Protisměrem totiž vede cyklopruh, aby nešťastníci na bicyklu nemuseli objíždět celý blok, to by chudáci museli urazit o 320 m delší trasu.

Kolik cyklistů si myslíte, že se vejde do toho pruhu a nepřekáží protijedoucímu autu? Maximálně polovina...

Na jednom konci této ulice ten pruh končí a je tam cedule Cyklisto, sesedni z kola. Neviděl jsem nikdy jediného, který by to respektoval a nenatlačil se rovnou do kruháče!

Na druhém konci je značka Stop. Neviděl jsem nikdy jediného, který by ji respektoval, pokud by to neznamenalo vjet přímo pod auto. To, že se přes tu stopku nacpou všichni odbočující vpravo klidně před čumák auta je už bráno jako normální stav.

+4/0
12.11.2015 15:12

P68e77t96r 14K67o82l39á19ř 8105361665811

Když si odmyslím ty bezpředmětné narážky na cyklisty, tak nevidím důvod, proč by cyklisté nevyužívali k tomu určený pruh - jako, že jedou 2 cyklisté vedle sebe nebo je pruh široký na galuzku? Ale máte samozřejmě pravdu, že v obou skupinách účastníků provozu (cyklisti x řidiči aut) jsou problémoví jedinci. Jen bych jejich počet odhadl na procentuálně vyšší mezi řidiči aut, protože cyklista (pokud se nechce zabít) bude těžko prasit v hustém automobilovém provozu, to mi věřte :-)

+1/0
12.11.2015 15:33

J20a75r53o26s26l84a44v 85L81e30b89e91d82a 3746759637270

To nejsou bezpředmětné narážky na cyklisty, ale na snahu vyjít jim vstříc i za cenu zvýšeného rizika. Ale oni stejně jezdí v protisměru jednosměrek i bez pruhu...

Jinak to omezování je tam hlavně proto, že v tom slavném cyklopruhu jsou kanály a širší být nemůže, protože už by se auta do toho svého nevešla.

+1/0
12.11.2015 15:44

J35o21s51e60f 73P70o47l56í71v30k44a 1782857276649

Tak si stoupněte někdy k nějakému přechodu na Sadech. A dělejte si čárky, kolik cyklistů dodrží dopravní předpisy a za značkou "konec stezky pro cyklisty" sesedne a přechod převede, jak mu to předpisy přikazují. A když už na Sadech budete, zajděte do jejich části nejblíž k poště - cyklostezka a stezka pr pěší jsou tam odděleny. Kolik  cyklistů si odmítá zajet těch pár metrů a raději ohrožuje chodce?

No, cyklisté jsou stejná zvířátka jako motoristé. Jen Váš způsob dopravy Vám dá patřičné klapky na oči. Ale zkuste po Budějcích nějakkou dobu chodit pěšky a uvidíte, kolik cyklistů se chová "vysloveně silově". Je jich opravdu hodně a spousta raději jízdou na chodníku ohrožuje chodce, než aby překonali svůj strach z aut a jeli tam, kde se to po nich žádá.

+4/0
12.11.2015 16:52

M85a29r66t36i16n 12Š98p14á70d 4552429851676

Jestliže vedle sebe neprojedou auto a cyklista, jak to řeší dvě protijedoucí auta?

+1/0
12.11.2015 15:17

P31e59t50r 66K54o74l24á54ř 8465901275921

Ten, který to má snazší, hledá volné místo mezi auty, kam by alespoň částečně mohl zajet tak, aby auto v protisměru mohlo projet. Je to o vzájemné domluvě a často to znamená, že jeden z řidičů musí couvat, protože volných mezer tolik nebývá. Viděl jsem takto couvat i několik aut za sebou (nechápu, proč takové ulice nejsou jednosměrné). Vy takovou dopravní situaci neznáte? Ve větších městech to není nic neobvyklého.

+1/0
12.11.2015 15:23

M78a50r61t67i19n 73Š39p68á26d 4312449271146

Děkuju za vysvětlení.

+1/0
12.11.2015 16:43

J43o81s55e35f 33P95o86l50í79v30k64a 1272457736259

No a magistrát to řeší ještě lépe  zakáže cyklistům vjezd. Kdysi jsem se na toto téma pohádal s Popelovou, když zakázala se svým kolegou Jelenem průjezd Panskou a zároveň (naprosto nesmyslně) i Mlýnskou ulicí.

+1/−1
12.11.2015 16:55
Foto

P71a31v10e61l 45S75t64r44a53k39o56š 6107951930495

Bohužel tyhle vesnické tety jsou nebezpečné nejen samy sobě ale i ostatním. Sám jsem byl svědkem kdy paní na kole vjela na přechod pro chodce. Řidič prvního auta s tím nepočítal (jelikož cyklista nemá na přechodu co dělat). Sice ji nesrazil, ale 3 za ním už to neubrzdili. Paní se jen otočila a přidala do pedálů...

+4/0
12.11.2015 14:39

J38o80s98e14f 86P65o49l24í76v73k95a 1572607466289

Tomu se říká bezpečná vzdálenost ;-)

Perfektní ukázka, kdeže se potká víc těch, co nectí dopravní předpisy.

+2/0
12.11.2015 16:57

M84a62r48t16i72n 39K79a64d96l48e25c 5461815193604

to musí bejt radost potkat se se čtyřma blbama najednou a mít nabouraný auto.

+1/0
12.11.2015 19:33

A86n88n44a 53B10e82n90d44o67v71á 7343157211171

Fakt, že cyklistka nedala přednost, je samozřejmě klíčový, nicméně na této silnici je padesátka, zdůrazněna právě zmiňovaným přechodem, ale 50 tam jede tak 10 % lidí, na které houkají netrpěliví řidiči strašně chvátající do Roudného a ťukající si na hlavy. Je celkem známo (a Angličani na to měli pěkný test, publikovaný v TV), že srážka s chodcem (cyklistou) v padesátce a sedmdesátce je diametrálně jiná a následky též (jak poznala v roce 2009 dvanáctiletá Ivanka) :-(

+3/−1
12.11.2015 12:58

J94i65ř39í 66K72o16c84u29r29e53k 6795294625848

Cyklista na vedlejší silnici je na tom podobně jako řidič osobáku na železničním přejezdu. Oba jsou povinni dát přednost něčemu většímu, co je může zabít.

+4/0
12.11.2015 12:53

M11a13r11t17i14n 44Š25p92á62d 4962139481806

A co teprve chodec na železničním přejezdu. 8-o

+1/0
12.11.2015 13:15
Foto

P38ř55e96m51y90s29l 53Č48e42j54p 8478507878496

Vše je o rozumu, toleranci, nespěchat, být viděn, a hlavně klid. Jenže, kolik takových je, kteří se těchto základních pravidel pro přežití drží. Cyklisti bez osvětlení, bez reflexních prvků, bez náznaku dodržovat základní silničních pravidel, ale tak je to i na druhé straně, kde se každý druhý řidič snaží spíše cyklistu z kola sundat, než aby mu vyhověl třeba v přednosti. Ale je vůbec obdivuhodné, že je na těch našich silnicích tak málo pomníčků, když vidím co někteří jsou schopni páchat za fatální přestupky ...

+8/0
12.11.2015 12:36

K81a76r37e57l 43K52r34p70a61t86a 5154856678365

A potom také "cyklisti" se sluchátkama na uších ....

+4/0
12.11.2015 13:09
Foto

P74ř12e53m64y69s14l 76Č24e83j37p 8868667658816

To je taky případ sám pro sebe. Smutné je, když pak vůči takovým trdlům, to odnášejí ti slušní ... Jsem cyklista i řidič.

+3/0
12.11.2015 13:12

O61n32d72ř61e16j 92P34u72t19n58a 9691934421865

A v čem je to horší, než když si v autě pustím rádio?

+1/−3
12.11.2015 13:19

M67a57r69t23i91n 94Š14p89á29d 4752889111436

Nejde o posouzení "horší/lepší". Je to prostě oslabení pozornosti, stejně jako telefonování za jízdy apod.

+6/0
12.11.2015 13:30

O95n19d10ř82e41j 97P68u11t56n19a 9901114391485

To souhlasím, ale přijde mi, že když mám na kole sluchátka (otevřená s rozumnou hlasitostí), tak vnímám okolí pořád líp než v autě s puštěným rádiem. Zatímco to druhé přijde všem jako úplně normální, k tomu prvnímu má pořád někdo výhrady.

+2/−4
12.11.2015 13:57

V18i46k71t12o46r 41J25o17h90á13n24e56k 4164214678880

Na kole jste přeci jen výrazně zranitelnější, takže snižovat si záměrně schopnost vnímat svoje okolí může mít horší důsledky, než v případě auta. Řidič auta je navíc zvukově dost izolován od okolí už jen tím, že sedí v zavřené škatuli, takže puštěním rádia toho už moc nezmění. Další věc je, že cyklisti většinou nemají zpětná zrcátka, takže když se ze zadu blížíte k takovému jednostopému audiofilovi, neví o vás ani když mu dáváte stardadní znamení (zvonek, slovně, ...), z čehož může vzniknout dost nebezpečná situace.

+3/0
12.11.2015 14:35

M84a93r58t32i21n 79Š23p54á79d 4732669961666

Souhlasím, až na jednu drobnost. Puštěním rádia nebo cédéčka se změní to, že odvádíte pozornost. Málokdo to v době (stále ještě) módy tzv. multitaskingu rád slyší, ale fakt je ten, že pořádně jsme schopni v jednu chvíli dělat jedinou věc. Zbytek je víceméně mechanický. Takže buď mechanicky řídím, nebo mechanicky poslouchám to rádio. No a pak je otázka, zda jsem tak dobrý řidič, že si mohu dovolit soustředit se na prožitek z písničky a tak dále.

+1/0
12.11.2015 14:48

V23i73k13t90o22r 71J90o59h73á42n90e52k 4934794618730

Chápu vaši námitky v obecné rovině, ale přeci jen každá činnost nevyžaduje stejnou pozornost. Nemusíte se "soustředit na prožitek z písničky", může vám prostě hrát příjemná hudba na pozadí. Naopak si myslím, že vám to může zpříjemnit cestu nebo pomoci udržet pozornost na delší cestě, v důsledku čehož je vaše jízda bezpečnější.

+3/0
12.11.2015 14:55

M94a36r65t63i24n 93Š82p19á36d 4332609391596

Mým záměrem není Vás přesvědčovat ;-) - jen jsem uvedl, jak to vidím. Kdybych řídil já, tak bych hudbu neposlouchal a snažil se řídit všímavě (nemaje zkušeností nebyl bych dobrý řidič, tak bych si nedovolil rozptýlení pozornosti). Stejně jako se snažím chodit všímavě. A když to nedělám (třeba na něco si myslím nebo si s někým povídám), vím o tom. Platí úplně obecně, že pokud chcete cokoli dělat opravdu pořádně, je třeba to dělat všímavě (tedy jen a pouze to).

+1/0
12.11.2015 15:06

J44a57r56o31s58l67a90v 43L42e61b40e92d31a 3866369447580

Už jste někdy jel v noci přes 1000 km po dálnicích? Bez muziky, kafe a žvýkaček už bych byl v černé kronice s popisem typu 'z neznámých příčin sjel do příkopu'...

+2/0
12.11.2015 15:31

M18a88r11t81i88n 23Š92p64á75d 4702789331386

Ano, máte pravdu. To se ovšem bavíme o specifické situaci, kdy naopak rozptýlení je důležité (spánek, jednotvárná jízda) a potřebujete je víc než řidičské schopnosti.

+1/0
12.11.2015 16:48

F47r75a64n92t19a 27T95i69m83a53n 7370228651750

Cyklista nechodí do autoškoly, nikdo mu nemůže nakázat, aby tam chodil a dělal nějaké testy. Ale co vím: řidiči nadávají na kolaře, když si koupí pořádné světlo - to je oslňuje. Pak nadávají na ty, co mají v světle vybité baterky - to nesvítí. A nejvíc mě udivuje to, že nadávají i na ty, co mají na kole dynamo - ne koupené u Větví, ale s logem ESČ a E8, čili SCHVLENÉ. Nadávají na to, že když s kolem zastaví, tak to (logicky) nesvítí. Tak co ti autaři vlastně chcou? Reflexní prvky nejsou povinností u chodců, u cyklistů už vůbec ne. A když má cyklista schválené osvětlení (i když svítící pouze za jízdy), neporušuje tím jediný §.

+1/−1
12.11.2015 13:13

M16a67r72t33i51n 44Š89p28á76d 4282509361686

Jako chodec také nadávám na kolaře - když jezdí po chodníku.

+2/0
12.11.2015 13:17

O93l24d19ř82i54c41h 79Š51t78ě37p32á60n73e78k 7842596636154

Předpisy jsou sice hezké, ale co třeba používat mozek a snažit se chránit své zdraví?

Ano máte pravdu paragrafy jsou přednější.Rv8-o

+6/0
12.11.2015 13:19

M33a29r83t46i78n 11Š94p78á11d 4342209871716

Paragrafy jsou základní a jistě dobré vodítko. Bez schopnosti myslet a chránit svou bezpečnost ale nestačí. Před pár lety se zavedlo, že po silnici se má chodit vpravo (nevím, zda to ještě platí). Kdybych to dělal, už jsem tu dost možná nebyl...

+1/0
12.11.2015 13:33
Foto

P13ř59e32m45y42s18l 47Č93e87j57p 8798797988786

Po silnici vlevo, na chodníku vpravo. O chození na silnici vpravo slyším poprvé. Snad tedy skupiny, útvary chodců. Jinak chození po chodníku vpravo také moc lidí neví, ale je to jen vůči tomu, že když jdete vpravo, jdete čelem vůči jedoucím autům, a když jdete zády, tak co nejdále od vozovky ...

+2/0
12.11.2015 13:41

M19a41r61t45i86n 96Š75p71á97d 4452429491406

No já jsem o tom věděl, ale nikdy jsem to nedodržoval. Dokonce mě kvůli tomu popotahovali i policajti - skončilo to domluvou a chodím vlevo dál.

+1/0
12.11.2015 13:56

O97l93d76ř73i27c58h 53D84r80t72i83l 4150585385932

Kupodivu v noci je chození vlevo, dle mého bezpečnější. Mám-li nějakou odrazku (vestu a pod). Řidič vidí na dálku reflexní prvky a vpodstatě je jedno, jestli zepŕedu, či zezadu. Auto mě zepředu neoslní, osvětlen zezadu vidím na cestu a vidím, kam uhýbám, když mě auto dojíždí.

+1/0
12.11.2015 19:42

O53l35d11ř56i11c17h 89D80r18t80i62l 4450685115622

Pardon, chyba: hájím chození vpravo, ne vlevo

+1/0
12.11.2015 19:44

J93a59r97o66s32l95a37v 12L84e91b54e69d16a 3696539757200

To je nějakej blud s tím chozením vpravo po silnici.

+3/0
12.11.2015 14:19

M79a61r36t69i33n 58Š49p49á17d 4762459261706

Souhlasím, nepamatuju se přesně. Možná se to jen mělo zavést a nakonec nezavedlo. Po silnici se má chodit vlevo.

+1/0
12.11.2015 14:41
Foto

P31ř76e71m30y43s75l 40Č54e81j15p 8398947728596

Cyklista, chodec nechodí do autoškoly, ale ve škole chodí na dopravní hřiště, a taky je základ rodič, který má dítě od základu učit chování na silnici. Kolik je to základních pravidel pro přežití na silnici? tak dvacet? To musí přeci pobrat každý mozek. A reflexní prvky sice nejsou povinností, ale každý rozumný člověk, se do nich rád navlékne.

+2/0
12.11.2015 13:19

J29a11r33o73s37l86a23v 94L32e73b54e34d53a 3376239557840

Co ti autaři _chcou_? Aby po silnicích jezdili dobře viditelní cyklisti.

Co třeba spolehlivá světla na bicyklu, která neoslňují a přitom jsou dostatečně vidět? Co třeba blikačku na dobíjecí baterie, která nezhasne při zastavení bicyklu? Co třeba reflexní prvky v dešti nebo mlze, bez ohledu na to, jestli je nařizuje zákon?

Co třeba nebádat nad tím, co je schválené, a řídit se normálním rozumem - tedy snažit se být viděn a neomezovat přitom ostatní?

+2/0
12.11.2015 14:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.