- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro všechny, které Lupa mystifikuje..... Tu nehodu zavinila nezodpovědná kráva za volantem auta... V místě kde je 50- ka predjížděla dodávku (dost velkou rychlostí) a v protisměru smetla cyklistou, která jela vpravo. Takže žádné nedání přednosti!!!!
Z vedlejší jste povinen dát přednost vozidlám na hlavní i předjížejícím!!! tedy nejen se podívat delav aodbočit doprava přímo proti ředjíždějícímu... I pro to kvůli takovým i řidičům vozidlel se často omezují ti na hlavní plnou čřárou a zákazem předjíždení - protože mnozí neumí dávat z vedlejší ani základní přednost!
Rychlost je tak téměř irelevantní argument - viz precedenční případ u ústavního!!! soudu! z podobného případu - kdy nedalo přednost vozidlo z vedlejší odbočující také vpravo a nedalo ji předjíždějícímu na hlavní i když to mírně porušilo rychlost
Dost často vjíždějí cyklistky bez rozhlížení doprava na hlavní s tím, že je tam krajnice a na tu auto obvykle nevjíždí. Jenže někdy vjíždí..
Já na kole nejezdím nebo jen minimálně. Kolo je pro mě zastaralý dopravní prostředek, které nejede ani 20 km/h. Jedině autem nebo busem.
V diskuzích na toto téma se mi hodně líbí, jak se nadává na motoristy/cyklisty/chodce přesně podle toho, kdo jaký druh přepravy využívá No, já toho hodně najezdím v autě, hodně toho našlapu na kole i toho hodně nachodím pěšky. A upřímě řečeno - jednotlivé skupiny si opravdu nemají co vyčítat. Slušných je jako šafránu a ti ostatní jen působí potíže. Každý den má spousta lidí špatný den, a tak v nepozornosti (nebo protože jim rupnou nervy) udělá pitomost. Tak s tím prosím počítejte. Když už ne kvůli těm druhým, tak kvůli sobě - nehodu odnesou všichni. Když ne fyzicky, tak psychicky.
Ono jde o dost to, že se spoustu lidí ohání zákonem a právem a přitom naprosto ignoruje, že je coby cyklista či chodec z důvodů platnosti přírodních zákonů tou nejslabší a neohroženější součástí silničního provozu. A neuzná, že si musí o to víc dávat pozor, protože má přece tohleto právo... a pak ho zabalí do pytle, kterému je naprosto šumák, jaká práva jeho obsah měl či neměl.
Nediskutuji o v článku uvedené tragické situaci. Ale jelikož během týdne jezdím párkrát na kole do a z práce, tak jen musím potvrdit názory jiných zde v diskuzi zastoupených čas od času cyklistů. Spousta řidičů automobilů se chová vyloženě silově (já mám auto, ty jenom kolo, takže mám přednost). Schválně se na to někdy zaměřte. V situaci, kdy jedete na kole v úzké ulici, kde parkují po obou stranách vozovky auta (typické v zástavbě) a proti vám jede auto, tak je to v 90 % případů cyklista, který musí zastavit až slézt z kola. Přitom se drží ve své pravé polovině vozovky, do které široké auto přesahuje. V autoškole mě vždy učili, že přednost dává ten, kdo by pokračováním jízdy křížil dráhu toho v protisměru. Na chodníku nemá cyklista co dělat, takže musí trpělivě snášet neustálé přerušování jízdy, přestože svou šířkou zabírá zlomek prostoru, co auta.
Ono to je, pane oboustranné. Já zase chodím ulicí, jež je jednosměrná, auta stojí jen vpravo. Protisměrem totiž vede cyklopruh, aby nešťastníci na bicyklu nemuseli objíždět celý blok, to by chudáci museli urazit o 320 m delší trasu.
Kolik cyklistů si myslíte, že se vejde do toho pruhu a nepřekáží protijedoucímu autu? Maximálně polovina...
Na jednom konci této ulice ten pruh končí a je tam cedule Cyklisto, sesedni z kola. Neviděl jsem nikdy jediného, který by to respektoval a nenatlačil se rovnou do kruháče!
Na druhém konci je značka Stop. Neviděl jsem nikdy jediného, který by ji respektoval, pokud by to neznamenalo vjet přímo pod auto. To, že se přes tu stopku nacpou všichni odbočující vpravo klidně před čumák auta je už bráno jako normální stav.
Bohužel tyhle vesnické tety jsou nebezpečné nejen samy sobě ale i ostatním. Sám jsem byl svědkem kdy paní na kole vjela na přechod pro chodce. Řidič prvního auta s tím nepočítal (jelikož cyklista nemá na přechodu co dělat). Sice ji nesrazil, ale 3 za ním už to neubrzdili. Paní se jen otočila a přidala do pedálů...
Tomu se říká bezpečná vzdálenost
Perfektní ukázka, kdeže se potká víc těch, co nectí dopravní předpisy.
Fakt, že cyklistka nedala přednost, je samozřejmě klíčový, nicméně na této silnici je padesátka, zdůrazněna právě zmiňovaným přechodem, ale 50 tam jede tak 10 % lidí, na které houkají netrpěliví řidiči strašně chvátající do Roudného a ťukající si na hlavy. Je celkem známo (a Angličani na to měli pěkný test, publikovaný v TV), že srážka s chodcem (cyklistou) v padesátce a sedmdesátce je diametrálně jiná a následky též (jak poznala v roce 2009 dvanáctiletá Ivanka)
Cyklista na vedlejší silnici je na tom podobně jako řidič osobáku na železničním přejezdu. Oba jsou povinni dát přednost něčemu většímu, co je může zabít.
A co teprve chodec na železničním přejezdu.
Vše je o rozumu, toleranci, nespěchat, být viděn, a hlavně klid. Jenže, kolik takových je, kteří se těchto základních pravidel pro přežití drží. Cyklisti bez osvětlení, bez reflexních prvků, bez náznaku dodržovat základní silničních pravidel, ale tak je to i na druhé straně, kde se každý druhý řidič snaží spíše cyklistu z kola sundat, než aby mu vyhověl třeba v přednosti. Ale je vůbec obdivuhodné, že je na těch našich silnicích tak málo pomníčků, když vidím co někteří jsou schopni páchat za fatální přestupky ...
A potom také "cyklisti" se sluchátkama na uších ....