Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chodci chtějí delší zelenou na semaforech, musí utíkat před auty

Na některých přechodech v Českých Budějovicích lidé nestíhají kvůli krátkému intervalu na semaforu přejít silnici. Problémy jsou například v Mánesově a Rudolfovské ulici. Prodloužit zelenou jen o pouhou sekundu je přitom velmi složité.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D33a42n72i16e21l 33D15r97n87e60c 6591649766782

Chodec nemusí přejít celý přechod na zelenou, na zelenou do něho může vstoupit, že tam v půlce skočí červená je jedno, s tím počítají vyklízecí časy, ve kterých je červená na semaforu pro auta i pro chodce. Chodec má přechod přecházet svižnou chůzí, když přechází pomalý důchodce, tak holt řidiči musí počkat, jak často tam ale nějaký pomalý důchodce přechází? Pokud bychom to měli nastavit podle nejpomalejších, pak by dost často bylo křížení zbytečně blokované. A co se týká počkání na ostrůvku, tak právě kvůli tomu tam ty ostrůvky jsou, aby se mohli zkrátit vyklízecí časy a nemuselo se čekat, až pomalý důchodce (nebo kdokoliv jiný) přejde přes celou třeba 5-pruhovou silnici. Zvyšuje to kapacitu křižovatky. Když je člověk pomalý a přechod nestihne přejít najednou, tak počká na ostrůvku.

+1/0
20.11.2015 19:37

A92n61t92o35n24í55n 32Z77e93l24i32n51k92a 5134928365980

Vidím to tak, že předčasná červená pro chodce je má pouze popohnat aby urychleně dokončili přecházení. Je ale blbost  současně dát zelenou automobilům!!!!!

0/0
20.11.2015 11:27

L13i24b21o22r 34N70á14b11ě86l77e74k 3515763512152

Nevím, co tu všichni špekulujete. Chyba je jednoznačně v nedočkavých řidičích ohrožujících chodce. Chodec může normálně dokončit přecházení, ikdyž mu skočí červená ještě v silnici. V tomto případě se s tím vyloženě počítá, není to o tom, že je semafor nastaven pro sprintery. Takže díky buranům za volantem budou muset chodcům prodloužit interval, což ve výsledku zpomalí právě ty nedočkavce v autech.

+3/0
20.11.2015 10:50

P24a38v85e47l 17Ř77a24p32e54k 7472586829695

Jenže lidi nepředěláte, takže vina padá na systém.

0/0
20.11.2015 11:09

J39á11c15h60y60m 13H60o61m66o79l36a 1312314222672

Někdo vypočítal, že pokud chcete na inkriminovaném budějckém přechodu stihnout "přejít" na zelenou, musíte vyvinout rychlost na úrovni republikového šampióna v běhu na 100 metrů...:-)

0/0
20.11.2015 10:27

A54d13a51m 47Š79v45e77h73l16a 7889915787873

Dokončit přecházení na zelenou není vůbec nutné, ta zelená tam může být klidně jen 2 vteřiny. Důležité je, že pokud vstoupím na zelenou, měl bych mít při normální chůzi čas dostat se na druhou stranu než dostanou zelenou auta. A to si myslím splněno bývá, nevím jak u zmiňované křižovatky.

0/0
20.11.2015 23:05

P91a66v73e75l 86Ř44a71p85e72k 7232896739905

Masový automobilismus nabobtnal do tak obřího rozměru, že v rámci svých mezí představuje neřešitelný problém. Jediná možnost je začít automobilismus omezovat, stejným způsobem, jakým jej dosud stát násilím budoval.

+2/−8
20.11.2015 10:16

M53i57c57h58a25l 85T64o56m77i50n94s21k13ý 9331615367974

1/ zelená je povel k přecházení. Že nesvítí celou dobu přecházení nevadí. Není to přestupek.

2/ Pokud navíc řidič auta dostane zelenou, tak se stále nic pro bezpečí chodce nic neděje. Pro řidiče je to povel, že má vjet do křižovatky, přičemž ale nesmí ohrozit chodce na přechodu pro chodce. Stejně tak jako když řidič dostane zelenou, tak musí dát přednost protijedoucím vozům.

3/ Řidič který zrovna dostal zelenou nemá rychlost takovou že by hrozilo nebezpečí jako když chodec jinde přechází přechod pro chodce bez semaforů.

Takže to vidím, jako že někdo zase má hodně času aby mohl někoho prudit Rv

+7/−3
20.11.2015 9:20

R70a68d33o72s69l10a16v 60K43l86a50u81d81a 5894618724882

Ano, správně... Problém je, že to řada řidičů nechápe.... Ono je dost nepříjemné přecházet a půl metru před přechodem někdo túruje motor.... pochopitelně se i najdou jedinci kteří na zelenou vystartujou a je jim úplně jedno jestli tam někdo jde, nebo ne. Nechat delší zelenou, dát vedle semaforu časomíru, nebo blikáním upozornit na blížící změnu, je to nejmenší co lze pro bezpečnost chodců udělat.

+1/0
20.11.2015 9:48

J90i30ř26i57n73a 15S23a41v23o26v77a 1641835206203

- měl byste částečnou pravdu pouze v případě, že by všichni řidiči byli slušní;

- na mnoha přechodech nestačíte přejít, i když vstoupíte do vozovky současně se spuštěním zelené (nemyslím starce a invalidy či lidi pomalu se pohybující);

- zelená řidičům skáče už v momentě, kdy vy jste ještě na přechodu - a oni se okamžitě rozjíždí (i když někdy i pomalu), mnohdy troubí;

- takže žádné "prudění", ale oprávněný požadavek na bezpečnost přecházení; ale vy zřejmě patříte spíš do kategorie netrpělivý řidič, než chodec na přechodu ;-)

+4/0
20.11.2015 9:58

J58i74ř51í 30S49o28u83č56e51k 5976807979239

„měl byste částečnou pravdu pouze v případě, že by všichni řidiči byli slušní“

To ale není argument. Žádat změny v řízení dopravy na základě toho, že by se mohl vyskytnout řidič, který nebude dodržovat předpisy, je absurdní. Takový řidič se může vyskytnout kdekoli, kdykoli a žádná úprava v nastavení semaforů jeho chování neovlivní.

Po městě se pohybuju jako chodec a vídám mnohem víc chodců, kteří přecházejí na červenou, vbíhají do vozovky ap., než řidičů, kteří by semafory projížděli na červenou nebo v plné rychlosti vjížděli na chodník. Pokud tedy chcete řešit slušnost jako takovou, pak by se mělo začít právě u chodců.

+3/0
20.11.2015 10:32

J73á95c60h43y47m 23H42o40m20o49l96a 1622194402552

A vy zase bijete černochy...

0/0
20.11.2015 10:38

J83i38ř94í 59S76o39u32č16e48k 5406337709179

Omyl, pokud řešíme interakci chodců a řidičů, je třeba hodnotit chování obou stran.

+1/0
20.11.2015 10:43

R72a73d59o91s17l98a66v 27K64l43a27u70d77a 5784488344532

Pochopitelně to je argument. Jistěže i řidičům (jsem chodec i řidič) jsou často některé věci ulehčeny. Ač zákon hovoří jasně, přesto kolikrát najdeme cedule kde je upozornění na přednost zprava, úsek častých dopravních nehod, různé podsvícení dopravních značek a pod.

0/0
20.11.2015 10:48

J67á39c86h37y72m 23H12o31m31o82l50a 1882214132232

Hloupější argumentaci aby pohledal... Jak píše paní níže, s velkou pravěpodobností jste netrpělivý řidič, jehož silnému vozu stojí v cestě právě ti pěšáci 8-o

0/0
20.11.2015 10:31

R51a34d67o45s89l15a55v 20K73l38a28u93d77a 5884988604832

To musí být děsně komplikované8-o Možná by stačilo, aby odborný projektant začal chodit pěšky.

+6/0
20.11.2015 9:12

J81i93ř72í 93S83o79u98č60e56k 5706847259259

Představte si, že to děsně komplikované je. Pokud máte semafory nastavené tak, aby byla doprava plynulá a jednomu z nich jen tak prodloužíte interval o vteřinu, pak za třicet intervalů bude jeho cyklus o půl minuty posunutý oproti ostatním. Pokud mluvíme konkrétně o úseku Mánesovky, kde jsou čtvery semafory za sebou, pak vznikne situace, kdy většina řidičů bude čekat na 3 semaforech ze 4, silnice bude permanentně ucpaná a chodci budou kličkovat mezi auty stojícími v přechodu. Ono to skutečně nejde udělat tak, aby tam kdosi nastavil o vteřinu víc a všichni byli spokojení.

+1/0
20.11.2015 10:25

R38a52d40o13s28l52a21v 12K44l48a21u29d23a 5984548284332

No a co takhle nastavit jinak všechny semafory... To vás vážně nenapadlo? Čtyři semafory za sebou fakt není nijak velké množství...

0/0
20.11.2015 10:34

J42i32ř32í 66S16o27u39č29e67k 5536677849429

Domníval jsem se, že kdyby vzájemná závislosti navazujících semaforů napadla Vás, nemohl byste zpochybňovat, že nejde o banální proces :-)

0/0
20.11.2015 10:40

R44a70d93o57s10l74a62v 73K69l55a48u81d47a 5554608744702

Jde o banální proces. Pochopitelně jsou matematické modely, jakékoliv přenastavení je otázkou několika kliknutí myši.

0/0
20.11.2015 10:46

J80á54c41h33y37m 61H92o58m31o35l10a 1832594972532

"Ono to skutečně nejde udělat tak, aby tam kdosi nastavil o vteřinu víc a všichni byli spokojení." ...Tak holt se musí páni projektoví inženýři snažit o interoperabilitu a flexibilitu, jinak je celý systém signalizace pro kočku...

0/0
20.11.2015 10:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.