Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nápad na propojení budějovických sídlišť Vltava a Máj znovu ožívá

Od výstavby budějovických sídlišť Máj a Vltava je v plánu důležitá silnice, která je spojí a zkrátí cestu tisícům řidičů. Nyní to vypadá, že se podaří prolomit odpor a příští rok začne vznikat spojka ulic Strakonické a M. Horákové.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K27a78r32e55l 18D52r31d68a

3. 12. 2015 17:16

A je to tady, D3 má mít v Budějovicích zpoždění 2-4 roky. Musí se nově posuzovat EIA. (Týká se to i R4 u Čimelic.) Komunikace z Litvínovic přes Máj by se právě hodila pro řešení dopravních kolapsů. 

  Moc tomu nerozumím, ale jak je na tom spojka na Strakonickou a EIA? 1) Nemusí se také nově posuzovat? Projekt patrně nebyl tak daleko... 2) Komunikace, co zhatí životní prostředí na sídlišti Máj, může vůbec dostat schválení EIA?

  Být "drsným aktivistou" z Milady Horákové, tak si EIA ohlídám a tuto antiekologickou dopravní stavbu městu zakážu. Rv;-)

http://ekonomika.idnes.cz/stavby-dalnic-se-mohou-zastavit-nemaji-posudky-frl-/ekonomika.aspx?c=A151202_200629_ekonomika_rts

0 0
možnosti

K48a31r40e80l 84D30r10d87a

3. 12. 2015 12:42

Lenochům cituji studii města, jak se "všem" vyplatí mohutná doprava středem sídliště Máj: 

  "Strakonická – M. Horákové – Litvínovická – Lidická

  V hodnocení staveb dobře uspěl soubor staveb tzv. Západního polookruhu, tedy propojení ulic Strakonické – M. Horákové – Litvínovické – Lidické. Svůj význam má zejména pro obsluhu sídleních celků na levém břehu Vltavy a v okolí nemocnice. Odlehčuje přetížené ulici Na Dlouhé louce, pro kterou dnes prakticky neexistuje paralelní trasa. Časové úspory uživatelů i efektivita jsou vynikající.

  Význam Západního polookruhu lze vysledovat dvojí:

  vnitroměstský - napojuje rozsáhlá sídliště na levém břehu Vltavy na vnější komunikační skelet a tím odlehčuje jihozápadní městský okruh (Na Dlouhé louce, Mánesova) včetně navazujících radiál (Husova, Litvínovická) a místních komunikací (Rošického, Nedbala);

  strategický – stavby vytvářejí paralelní trasy k úsekům, které dnes nemají žádnou alternativu (Na Dlouhé louce, Mánesův most) a v případě mimořádných událostí (nehoda, uzavírka) je dokáží částečně nahradit.

  Stavba Litvínovická – Lidická vykazuje nejlepší časovou efektivitu ze všech plánovaných investic, tj. ušetřené hodiny jízdy všech vozidel vzhledem k vynaložené investici. Dopravní model prokázal, že podíl tranzitních jízd přes oblast čtyřdvorských sídlišť nepřesahuje 15 %. Novostavba tak slouží zejména pro obyvatele a návštěvníky území, kudy komunikace prochází. Pro tranzitující cestující je výhodnější jízda ulicí Na Dlouhé louce."

  Spěte v klidu. Primátor Svoboda určitě dbá na dostatek věčného klidu pro všechny obyvatele Máje. Rv;-D

0 0
možnosti

No koukám, že v diskuzi dominuje jeden křiklou, který jednak lže a druhak o dopravní situaci v ČB neví vůbec nic.  Tak za prvé - nápad na propojení sídlišť neožívá, ten žil celou dobu - pouze díky obstrukcím a zneužívání práv aktivistky Paukejové a ještě asi dvou lidí (to jsou ti nesouhlasící občané Máje se celé řízení natahuje na několik let). Kdo někdy viděl mapu Českých Budějovic musí mu být jasné, že tato spojka nemůže sloužit pro tranzit ani náhodou, a to ani po propjení Máj - Litvínovická. Je to prostě neúměrně delší a po realizaci D3 kolem ČB se výrazně uvolní levobřežka (od tranzitu Praha- Jih) a jen šílenec by si zajížděl výrazně delší trasou, kde lze navíc očekávat další zbržďovací a omezovací opatření. Nemluvě o tom, že část tranzitu od severu (Písku, Plzně a Strakonic) na jih odvede budoucí severní spojka (od kruháku u Globusu kolem Bosche na opět na dálničí obchvat). Prostě je zcela zjevné, že jak tahle spojka tak projení Máj Litvínovická bude sloužit téměř výhradně obyvatelům sídlišť, která jsou nyní po stránce dopravní obslužnosti dost poddimenzovaná. Reálně se dostane na máj stejné množství aut, jen nebudou popojíždět v kolonách po dvou přetížených ulicích. Nemlulvě o tom, že se nabízí možnost zřízení nových rychlejších (přímějších) spojů MHD Je mi smutno, že pár křiklounů kazí reálnou možnost zlepšit dopravní obslužnost a tím i život velké části občanů města.

6 1
možnosti

K96a51r33e18l 98D94r72d70a

2. 12. 2015 12:53

Lže tady jen nějaká křiklounka "zaplacená lobistka mafiánka" Peterková. Cože jste to sepsala? Musím si to nejprve přečíst... :-P

  Tady jsem našel nějakou starší studii města: "D3 nic neřeší, u Vltavy je to hrozně ucpané a bude i v budoucnu, pustíme tranzit přes Milady Horákové. To je priorita Českých Budějovic." ;-D

  "Jen je potřeba aby se kolem toho hodně lhalo, nadávalo kritikům do aktivistů a lhářů a vůbec se všichni stavební mafiáni musí svorně snažit abychom obyvatelům Máje nakopali zadele a vytřeli zrak kopřivou." Tajný pokyn primátora Budějovic. ;-D

https://youtu.be/6lMvcxBPHH0

0 2
možnosti

K12a31r98e47l 41D27r94d37a

2. 12. 2015 9:40

Kaplického Chobotnice je na cestě. Těšte se. A Budějovice mají za primátora pěkného křiváka... Proklikávám web Budějovic.

  Spojka Milady Horákové - Strakonická byla řešena v roce 2012. Má jít po diskusích o dvouproudou místní komunikaci. Cílem je řešit výhradně dopravu generovanou sídlištěm Máj a ulevit Branišovské a O. Nedbala. V roce 2012 se město a kraj zavázaly, že propojení Milady Horákové na Litvínovice nikdy nebude. Pokud primátor tvrdí, že propojení je v územním plánu a jednou bude, vzal bych na něj vidle.

  Počítám, že bagry už jsou na cestě. Článek iDNES podle mě vyšel 15 minut po dvanácté. Nechápu o co se redaktor z Budějovic snaží?

  V projektu parku 4 Dvory se s touto spojkou počítalo. Bomba! On je zde namalovaný ekodukt. Tedy, spojka půjde tunelem, přes ní bude kopec hlíny a po jeho povrchu budou pokračovat cesty od restaurace v parku a bezpečná cyklostezka.

  A další bomba. Ta spojka tady nebude jediná, ale hned tři. Je vlastně otázkou, zda vůbec Budějovice musí utrácet desítky milionů na zbytečnou stavbu s ekoduktem, když by tady mohl být jen kopec hlíny, příroda a park.

  V trojúhelníku E. Rošického a Husova, proti oblouku parku 4 Dvory má vzniknout koncertní hala - kongresové centrum navržené Kaplickým. Vypadá jak Chobotnice. Okna a komunikace mají volně přecházet do zeleně parku 4 Dvory. Počítá se s dopravní obsluhou a propojením stávajících komunikací. Bude zde tedy "spojka" Dlouhá na E. Rošického, bude "spojka" Hirzova - Ot. Odstrčila. Patrně zde vznikne i nová bytová zástavba. Takže spojka na Strakonickou má zajistit především to, aby nový rozvoj nezanesla doprava obyvatel z Máje. Zájem lidí z Branišovské a O. Nedbala je v podstatě vylhaný argument. Jde spíš o prospěch nové výstavby.

  Budějovice mají očividně peněz na rozhazování. To znamená, že se na všechny projekty tady lepí stavební mafie. Lze předpokládat, že kdo tady nejvíc vyskakuje, jak se má mohutně stavět bez ohledu na místní, bude na zdejších stavbách nejspíš také vydělávat.

0 1
možnosti

K95a38r84e69l 83D85r23d77a

2. 12. 2015 10:12

A když stavební mafie podpořená primátorem a zájmem na vytěžení fondů EU. Co vysvětlit zbytečné investice do Máje? Místní tady houfně nadávají, že zde město staví bez ohledu na jejich připomínky.

  Zamknutou dětskou lanovku na novém hřišti mám níže. Kdo to kdy viděl, aby na nové dětské hřiště chodily děti? Řvou, perou se a to lidem před okny... ;-D

  Nikdo tady nechápe, proč se sem za miliony nafrkaly betonové "želvy" po trávnících. Snad nejde o skulpturu "Jihočeši jsou pěkní balvani". ;-D

  Zaznamenal jsem, když se vybudovaly "hodinky s vodotryskem" za Penny, jako šikovné místo komunitního setkávání, tak zde Romové vzápětí uspořádali komunitní slavnost s tanci a zpěvy a hned je rozháněla městská policie za veřejné pohoršení. ;-D

  Někdo chytře určil za cyklostezku přístupové chodníky do domů. Takže vybíhající pes či dítě mohou být beztrestně sestřeleni cyklistou, co zde má přednost... :-P

  Máj je sídliště plné záhad.

  Mým oblíbeným tématem jsou právě Čimelice - Orlík, mezi kterými trůní koncentrační tábor údajně zřízený na přání fašisty Karla Schwarzenberga. Tábor Lety stál 3 km od zámku Orlík. Mám podezření, že sídliště Máj právě revitalizují hlavy pomazané se shodným přístupem a arogancí, kterou uplatnili již jejich dědové, když "revitalizovali" Lety pro osoby štítící se práce. ;-D

0 1
možnosti

K36a87r39e30l 90D62r50d78a

1. 12. 2015 20:24

Zaklikal jsem na mapy.cz a je tam zakreslená D3, což bude jednou obchvat Budějovic. Půjde z druhé strany Budějovic a vezme sebou provoz od Tábora na Krumlov.

  Tedy vše, co jede od Strakonic na Krumlov, pojede po stávající trase po nábřeží. Pro tento směr D3 nic neřeší.

  Nábřeží, Strakonická a Nádražní dnes tvoří vnitřní okruh města. Zcela logicky se nabízí komunikace Milady Horákové - Litvínovice. Tím by byl městský okruh vcelku rozumě dotvořen a vyvážen. Z jedné strany města D3 - obchvat, Nádražní a Strakonická a z druhé nábřeží a Milady Horákové.

  Je to logické a je to pro lidi z Máje likvidační. Tak jak dnes vypadá Strakonická a Nádražní, tak má jednou vypadat Milady Horákové. Hloupá volba. Jiné řešení se ale nenabízí.

0 1
možnosti

Je zajímavé, že veškerá doprava co vede na Máj ze Strakonické vede prostředkem Vltavy, hned vedle základní školy, lidi musí přecházet nadchod prostě absolutně LIKVIDAČNÍ a přesto je tato lokalita více ceněná než Máj. Vltava je vlastně sevřená Píseckou a Husovkou a navíc rozpůlená Strakonickou a lidi tu ještě stále žijí a nevymřeli.

Vždy když jedu na Máj tak v koloně na Husovce pěním a pak ještě kličkuji mezi auty co si z O. Nedbala dělají parkoviště, místo aby tam byl pruh pro kola. To je veřejný prostor, tam už dávno měly být značky zákaz stání.

Jinak souhlasím, propoj z Máje do Litvínovic je kravina. Ale to je jiný boj. Teď se snažme vylepšit spoj na Máj. Mladí nejvíce blbnou u skate parku a ten je těch 150 m od silnice.

2 0
možnosti

K11a57r35e60l 36D12r19d68a

1. 12. 2015 18:56

Tento vydařený vtip najdete na Wikipedii. Heslo Sídliště Máj, kapitola Poloha:

"Lokalita je také oproštěna od vedení rušných dopravních tahů, v blízkosti sídliště se nenachází žádná dálnice, silnice I. ani II. třídy ani žádná železnice. Na sídlišti Máj není dále situován žádný typicky průmyslový objekt, ani v jeho blízkém okolí. To má spolu s polohou na západě města, vazbou na okolní přírodu a absencí zatížených dopravních tahů pozitivní vliv na kvalitu vzduchu a hlukovou zátěž pro bydlení." ;-DR^

0 0
možnosti

Tak dopravní zatížení vytváří především samo sídliště Máj - ale vy byste asi byl spokojený, pokud by bylo celé sídliště izolované bez přístupu do jiných částí města :-D

0 0
možnosti

K29a40r68e40l 69D10r77d12a

1. 12. 2015 14:25

Ten primátor okecává kolosální podvod. Vůbec si není jistý, zda doprava do Milady Horákové patří. Tak mu poradím. NEPATŘÍ! Noční uzavírky si strč za klobouk. Rv

  Dnes jede hlavní tah přes komerční zónu podél Vltavy. Obytné čtvrti zatěžuje minimálně.

  Na Máji se po kolapsu dělá vše proto, aby se sídliště postavilo na nohy a bylo přívětivé k životu. Přesně zde je nový park 4 Dvory, kam se stahují děcka ze všech sídlišť v okolí.

  Jen naprostý ignorant může přes rekreační plochu plnou děcek pustit dopravní spojku a středem sídliště Máj přímo pod okny místních bytů prosazovat tah na Litvínovice. Vždyť to popírá veškeré snahy o revitalizaci Máje ke klidnému a bezproblémovému bydlení.

  Budějovice mají primátora zralého na defenestraci. Rv:-/

  Spojka by měla smysl jen jako uzavřené napojení sídliště Máj na Husovu. S tím, že to ulice Milady Horákové i tak odnese. A hlavně, nikdy žádné Litvínovice. Pak by bylo třeba park pro děti ochránit a spojku vést dál od něj a za protihlukovou stěnou. Ale fakt to vypadá na primátora z Vodňan. Nejprve se postaví rekreační aktivita a pak přes ní město lupne "dálnici". Kocourkov. Rv

1 10
možnosti

člověk aby se pomalu začínal koukat po novém bydlení...:-(

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Budějovice odvrací i druhý mečbol, Litvínov vyfoukl Kometě třetí bod

24. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:11

Zatímco Pardubice se Spartou už odpočívají, zbývající dvě čtvrtfinálové série se potáhnou minimálně...

Budějovice potřetí porazily Třinec, sérii rozsekne až sedmý duel. Litvínov jde dál

26. března 2024  17:15,  aktualizováno  22:41

Čtvrtfinálová série Třince proti Českým Budějovicím zůstává po šesti zápasech vyrovnaná. Oceláři ve...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kometa v Litvínově srovnala sérii, Třinec nevyužil mečbol v Budějovicích

22. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:26

Čtvrtými zápasy pokračovalo čtvrtfinále play off hokejové extraligy. Třinec si mohl zajistit postup...

Rysí rodince na Krumlovsku se daří, matka učí koťata ničit fotopasti

26. března 2024  13:50

Fotopast v lesích na Českokrumlovsku zachytila radostné okamžiky rysí rodinky. Tři koťata rysice...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Muž na čerpací stanici rozléval benzin a škrtal zapalovačem. Chtěl se upálit

28. března 2024  8:06,  aktualizováno  8:31

Písecká policie zadržela ve středu večer na čerpací stanici zmateného muže, který rozléval benzin z...

Policie odhalila gang podvodníků. Při razii zajistila luxusní auta, šperky i perly

28. března 2024  14:46

Mimořádný případ daňových podvodů či úniků řeší jihočeští kriminalisté společně s celníky a...

Dokončí Budějovice velkolepý obrat? Kluci dýchají jeden za druhého, říká kouč

28. března 2024  9:29

Znojmo v roce 2007, Sparta v roce 2021 a Vítkovice loni. To jsou tři týmy, které v historii českého...

Muž na čerpací stanici rozléval benzin a škrtal zapalovačem. Chtěl se upálit

28. března 2024  8:06,  aktualizováno  8:31

Písecká policie zadržela ve středu večer na čerpací stanici zmateného muže, který rozléval benzin z...

Spolkový dům postaví podle Studia reaktor, v soutěži bylo 54 uchazečů

27. března 2024  16:20

V architektonické soutěži na nový spolkový dům a opravu obecního úřadu v Komařicích na...