Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policista smetl auto cestou k zásahu, trest na návrh poškozeného nepadl

Až rok vězení hrozil dvaadvacetiletému policistovi, který řídil služební vůz se zapnutými majáky a při vyjíždění z vedlejší na hlavní silnici poblíž českobudějovické nemocnice naboural do projíždějící Škody Octavie. Její řidič se při nehodě zranil. Teď se červnovou událostí zabýval soud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M70i68s64o 18F63a32n13t83h10o13m84a69s 2643487646528

Mal som podobnu nehodu a na ukoncenie vysetrovania cakam uz tri mesiace.

http://www.noviny.sk/c/krimi/kamera-zachytila-nehodu-motorkara-a-policie

https://www.facebook.com/rudiger.molnar/videos/972794779460281/

:-/

0/0
4.1.2016 17:26

J21i93ř82í 88E76u62l29e42r 5398339316486

Není žádnou výjimkou vidět v ulicích auta, ze kterých je už z dálky slyšet velmi hlasitá hudba. Tedy spíš dunění z dodatečně instalovaných výkonných aparatur v kufru. Nedávno jsem v Brně viděl mladíka u auta s otevřeným kufrem téměř zcela zaplněným velkým basovým válcem, zesilovači a jinou podpůrnou elektronikou. Špendlík by nepropadl. Tak takový "tunning" bych zakázal a přísně postihoval. Právě kvůli velmi omezené schopnosti řidiče při hlasitém poslechu registrovat a následně správně reagovat na popsané situace. 314

+1/−1
30.12.2015 17:42

J21o78s69e43f 25K87y49z35o78u36r 4399900445

Kdyby to v ČB příslušníci PČR, zejména ti z motorizovaných jednotek, tak často nezneužívali tak na to budou lidé reagovat rychleji a lépe. Několikrát týdně jsme svědkem, kdy se hlídce nechce stát v koloně, nebo chce odbočit proti předpisů a zapne si maják a pak ho hned zhasne a pokračují pomalou hlídkující jízdou...jak pak má člověk rozlišovat co je nutné a co je jen zlovůle posádky :-(

+6/0
30.12.2015 16:33

K23a50r59e62l 65J17a44n13e13č71k45a 1759277345480

Naprosto souhlasím,velmi těžko se reaguje na náhle zapnutou sirénu. Jinak většina řidičů reaguje velmi dobře a místo udělá.

0/0
30.12.2015 22:15

M30i52c39h92a88l 86M95r59a77z15i42k 6357567294390

Zrovna v CB jsem kazdy tyden minimalne jednou svedkem toho, jak jede sanitka, houka a blika a neuhne se ji ani jedno auto, vsichni si stoji a blokuji zvesela sanitce cestu - vsem temto ridicum preji aby jednou k nim osobne nedojela sanitka vcas, protoze ji bude blokovat jiny pitomec za volantem.

0/0
30.12.2015 22:55

J44a29k32u68b 27K26n39e67c86h55t30o86v39s49k90ý 3850936601472

25000 odškodné?? To jsou jen drobné

+3/0
30.12.2015 12:50

K82a76m61i85l 12D87o92l39e33z94e72l 6242796444542

casto vidim, ze zejmena ridicky, ktere ziskaly ridicak omylem nevidi, neslysi, takze ona si sanitka chvili pocka...

+1/−2
30.12.2015 12:50

M29a46r59t46i91n 98S65k10á52l97a 8114117978398

Nechci se nijak zastávat řidičů, ale v městském provozu stačí mít kvalitně odhlučněné auto (prémiovou třídu), pustit si hudbu na normální hlasitost a už se mi dvakrát stalo, že jsem prostě sirénu neslyšel, když jsem vjel do křižovatky na zelenou a z jiné strany se tam najednou vynořilo auto s majákem, které přes budovu nebo nákladní auta prostě nebylo vidět. Je prostě nutná oboustranná ohleduplnost, žádným direktivním nařízením se to nevyřeší.

+5/0
30.12.2015 12:49

V64á72c69l27a50v 76J14e95b37a94v13ý 8450939233676

Moje zkušenost je taková, že hodně řidičů sirény a majáky ignoruje. Půl minuty slyším houkat sirénu, ale stejně tam těm policajtům/sanitkám lidi vjedou, jen aby projely o jednu křižovatku navíc.

A v takové Praze má telefon u ucha snad třetina řidičů.

Prostě bezohlednost vládne světu a chtělo by to spíše takovou změnu, že maják má absolutní přednost, aby se o to řidiči začali zajímat.

+2/−5
30.12.2015 11:33

F19r70a50n46t50a 34T84i50m62a45n 7810778311630

Mluvčí pražské záchranky to v jednom pořadu na ČT1 komentoval tak, že pokavaď jede auto na majáky, může vjet do křižovatky na červenou nebo může vjet na přechod, kde svítí chodcům zelená. Ale nesmí dojít k dopravní nehodě, protože jakmile dojde k dopravní nehodě a někoho třeba zraní, budou soudy popotahovat toho sanitáře, protože on vjel do křižovatky na červenou: https://www.youtube.com/watch?v=JXzd-3YkW2U&list=PLBjhVzhSQyfSFquv0NE7TUSbkJLQVw7Uq čas 4:03 a dál

+3/0
30.12.2015 13:33

J46a24n 33M21a81c27h 6686275526487

Pane Václave to co navrhujete by byla v CB u viaduktu sebevražda. Již 2x jsem byl svědkem jedoucího vozidla policie se zapnutými majáky, sirénou, které vjíždělo z Vrbenské ulice na Rudolfovskou k viaduktu a to tak razantně, že řidiči jedoucí po Rudolfovské k viaduktu, by neměli žádnou šanci uhnout. Přes bariéru domů nemůže být siréna vůbec slyšet a vůz je viditelný jen z křižovatky. Jen zázrakem tam v tu chvíli nikdo nebyl. Když tudy projíždí sanitní vůz, najíždí do křižovatky pomalu. Co to znamená? Řekl bych, že to bude tím, že řidiči sanitek mají ŘO na nákladní automobil a jsou "vyježdění", kdežto policisté mají ŘO na osobní automobil a podle toho jak jsou někteří mladí, toho asi moc nenajezdili. Abych se dostal z místa "A" do místa "B" co nejrychleji, nemusím přitom jet co nejrychleji, ale co nejohleduplněji. Rozdíl mezi jízdou sanitek a vozů policii, je obrovský.

+1/0
2.1.2016 20:25

P50e82t51r 46L77a82n37g 6246624120727

Podle mejch zkušeností jsou policajti hovada kteří jízdu bod majákama berou jako možnost se řádně vyblbnout. Už několikrát se mi stalo že jsem se musel vyhýbat střetu s nimi. Naposledy před čtrnácti dni, jedu po hlavní a z vedlejší vylítlo policejní auto který zaplo sirénu až těsně před křižovatkou. Se záchrankou/hasiči které potkávám na silnici mnohem mnohem častěji žádnou negativní zkušenost nemám.

+2/0
30.12.2015 11:13

M25i59c45h92a49l 86C51h16a79l36u53p91a 6248190369843

Záchranky to dělají často taky. Chápu, že to houkání za chvíli jde na nervy, ale takhle na poslední chvíli se ve městě blbě orientuje, odkud ten zvuk přichází.

+2/0
30.12.2015 11:16

V92á55c71l84a67v 34J72e63b22a20v32ý 8480899303316

Ve městě jedete maximálně 50, to snad není takový problém přibrzdit a rozhlédnout se, že. ;-)

+1/−4
30.12.2015 11:36

M42i37c23h59a72l 27C41h55a73l75u13p42a 6228650899953

Vy jako vidíte za roh? Prostě se najednou ozve houkání, kvůli rozléhání to přichází ze všech stran a auto není vidět, protože je ještě za rohem budovy. Pokud houkají s předstihem, tak se dá poznat, odkud přijedou.

+4/0
30.12.2015 12:26

M73a92r25t13i51n 98K88a62d92l20e54c 5721285533244

já sem zase čet lidi co viděj že policajt nestih zelenou, tak zapnul maják a hned za křižovatkou ho zase vypnul. :D Tomu sem moc nevěřil, ale pak sem je jednou viděl udělat to samý. Tak už tomu věřim. A bylo mu úplně u zadele že ta křižovatka byla plná svědků.

0/0
30.12.2015 15:41

T91o29m63á35š 60S68l45u60n81s59k42ý 6154938711593

:)) tak jestli pred vami jela pani na plny plyn, zatimco vy jste uz dlouho dopredu mel nohu z plynu(mimochodem, nemate zpomalit, ale zastavit u krajnice) a presto jste mel co delat, abyste do ni nenaboural, tak bych se na vasem miste radeji podival na brzdy, asi nebudou uplne ok ;)

+3/0
30.12.2015 11:11

J78o48s19e67f 32N59o37v36á20k 6873630942159

šoféři integrovaného systému si stěžují, že řidiči majáky ignorují. nojo a co je lepší, než když je chvilku (jak vy říkáte) ignorují, nebo když na první bliknutí v zrcátku zahamuje těsně před zatáčkou?

0/0
30.12.2015 11:09

J57o35s21e90f 47D24o43l95e61ž83a39l 1626677971

Ano, to je taky chyba, plno řidičů vidí v zrcátku blikačky a jediné řešení situace, které znají, je dupnout na brzdy (to se dá říct o krizových situacích obecně), ale už vůbec neřeší kde se zrovna na vozovce pohybují a jaký je provoz kolem nich a samozřejmě, že by je třeba napadlo, ještě nějak směrovými světly dát najevo, co vlastně chtějí udělat, se taky moc často nestává...

+2/0
30.12.2015 11:29

M52a52r71e60k 78K93a69l60i26n46a 3179654595958

TAkto, pochopitelně s otři nulami více, se měl vyřešit i případ Janouška. Je špatně, že poškození, o které jde v první řadě, nemohou odebrat /v případě tučného vyrovnání/ souhlas s trestním stíháním... Bylo by to pozitivní hlavně pro ty poškozené, kteří by měli šanci a nmnohem lepší odškodné než dnes a to by mělo být prvotní...

0/0
30.12.2015 11:00

M24i15c10h49a76l 96C45h47a63l80u31p64a 6188900809943

Ono záleží i na způsobené škodě, vážné poškození zdraví asi mimosoudně neprojde.

+3/0
30.12.2015 11:06

L65u94d71m79i43l65a 58N70o27v87á49k97o38v96á 5859461734659

Takto v podstatě souhlasíte s beztrestností "pracháčů".

V případě Romeše šlo ale i o alkohol (nesouhlas s odběrem krve=požití alkoholu). A nesouhlasil nejspíš proto, že si zhusta a rád něco šlehne, což by se určitě prokázalo.

+2/0
30.12.2015 11:08

J98a25n 45U75l81r46i43c44h 8618903646231

Rozumim tomu ze v nekterych pripadech ma opodstatneni vyjimka pro policii, diky ktere nemusi mit bezpecnostni pasy. Nechapu ale proc neni policista pripoutany kdyz jede zasahnout k domacimu nasili. V tomto prpade je to jen policejni arogance. Ja mam vyjimku tak se nebudu nikde poutat. Zajimalo by me jake naklady jsou spojene s lecenim policistu, kteri se zrani diky tomu ze nejsou pripoutani.

+3/0
30.12.2015 10:54

M97a97r80e82k 79K57a94l41i18n73a 3169714525908

Protože jde třeba kolikrát i o vteřiny, navíc se pas může např. zaseknout, apod.. Na cestě k zásahui zbytečně zdržuje...

0/−4
30.12.2015 11:01

J60a71n 81U63l64r85i87c35h 8548473596141

Kdyz jedou zasahnout k domacimu nasili, tak urcite nejde o ty 2 sekundy, ktere zabere se potom odpoutat.

+3/0
30.12.2015 11:05

J14a16r66o44s67l76a86v 47H39o53r65á30k 8322784745319

O jaké vteřiny? Vím kam jedu, tak se odpoutám deset vteřin před zastavením a je to stejné - celkově neztratím ani vteřinu. Zaseknutý pás? Jezdím už dvacet let a ještě se mi to nestalo. Jistě, stát se může ledacos, třeba se můžou zaseknout dveře...

+7/0
30.12.2015 11:06

M74i47c53h62a21l 27C59h54a18l16u52p15a 6188920909243

Tak odpoutat se může třeba v cílové ulici. Jet tak celou cestu mi přijde riskantní. Btw, airbagy ty auta nemají?

+3/0
30.12.2015 11:08

J48i21ř80í 18S93c78h29m50i51d29t 3219851494167

S toho plyne jen jedno, že policisté nezvládají svou práci!! Hledají někde viníka, jen né u sebe. Přece, ikdyž jedu na majáky, musím mít situaci pod kontrolou a né někde bezhlavě vletět a spoléhat se na majáky!! to určitě zásah neuspíší, ba naopakRv

+5/−2
30.12.2015 10:48

T26o21m32á76š 18U93r91b50á97n60e11k 4577509768613

Mě !Z! toho plyne, že jste ve škole do hodin českého jazyka asi moc nechodil ;-)

0/0
30.12.2015 12:26
Foto

P36e57t45r 71K50o12č38i32č11k62a 4619138556947

Jsem řidič-záchranář na záchrance v italské Veroně.

Zde jsou největším problémem řídiči, kterým nestačí autorádio, ale musí hudbu poslouchat ze svého mobilu a uši mají ucpané sluchátky, takže naprosto eliminují jeden z důležitých smyslů potřebný pro bezpečný provoz.

Druhým problémem jsou řidiči, a těch je většina, že se neumí chovat když je dojede sanitka, a sice chtějí uhnout, (přitom by stačilo jen to) ale nejprve začnou brzdit téměř až do zastavení, a pak uhnou. Znásobte si toto chování počtem aut která to udělají, a toto zdržení může být důvodem, proč přijedete pozdě. To už stojí za zamyšlení, ne?

To by ovšem autoškoly museli učit i tyto praktické věci, nejen chrlit držitele řidičských průkazů...

+7/0
30.12.2015 10:46

V36l77a10d21i59s63l20a42v 88B66u97r44y28š69e67k 1309832777104

jsem nedávno viděl podobně starého policistu, který stál za dědou v autě na křižovatce, kde svítila červená, já tam čekal na přechodu, najednou mladíka jako by něco kouslo a zapnul maják, houkačku a mával rukama, ať jede děda na červenou, jenže děda nechtěl, bál se, výsledkem bylo, že nejel ani na zelenou a mladík za kvílení sirémy mu šel něco vysvětlovat, jak to dopadlo nevím, protože jsem šel pryč, jinak si myslím, že je se ani nedivím, když v přeplněným městě slyší řidič sanitku skoro pořád, někdy i dvě, že otupí a nereaguje tak, jako když ji slyší jednou za týden na prázdné silnici

+4/0
30.12.2015 10:34

V27á81c62l47a53v 63J17e75b80a12v67ý 8240509853116

Pokud otupí, je na čase vrátit řidičák a jít dělat k lopatě.

+1/−2
30.12.2015 11:39

P47e47t18r 86N94o49v90o39t75n14ý 9301289600325

No a teď když si PČR vymyslela majáky schované v autě, bude ještě težší identifikovat odkud zvuk přichází. Já preventivně brzdím a zajedu ke kraji. Když vidím blikající sanitku, jak jede na červenou, vždy přibrzdí a křižovatku projede pomaleji. U PČR se s tímto jevem setkávám méně často.

+7/0
30.12.2015 10:33

J83i79ř98í 65S12c41h98m59i95d97t 3539441234347

Tady jsem zvědavý jak budou dopadat soudní spory, jelikož ta nová auta neodpovídají vyhlášce a tedy nemají na cestě, jako policejní auta, co dělat8-o

+1/0
30.12.2015 10:53

M40i51c28h88a57l 32M29r75a90z18i73k 6797987314390

Ze zvedavosti v cem neodpovidaji? A ktere vyhlasce? Oni kdyby neodpovidali, tak nedostanou homologaci, a tu maji, tedy odpovidaji.

0/0
30.12.2015 23:00

M63i72c63h50a73l 49C13h17a28l51u41p65a 6338230769443

Sanitky moc rychle nejezdí, zatáčky taky musí brát pomaleji než osobní policejní. U těch dodávek bych se bál, že to převrátí...

0/0
30.12.2015 11:10

K76a60r43e16l 55B37a38r19t86á51č84e58k 9692129392765

budte v klidu tohle jsou vozy dalnicni policie.....

0/0
31.12.2015 9:18

P57e85t55r 94B46r26o70ž 8912744276144

Největší problém jsou ostatní řidiči, jak jede sanitka pod majáky, nevědí, co dělat. Před měsícem jela sanitka v protisměru na prázdné silnici pod majáky, já sundal nohu z plynu,zpomalil a automaticky se uhýbal ke kraji (i když tam byla spoustu místa) Řidička přede mnou jela, jela, a když se sanitka přiblížila na dohled, dupla na brzdu a stála uprostřed pruhu, byl jsem rád, že jsem dobrzdil...

+3/0
30.12.2015 10:13

V22l22a55d68i41s83l61a45v 50B88u44r86y77š24e93k 1489432727544

a přitom když jela sanitka v protisměru a měla jak říkáte dost místa, tak jste neměli oba na její blikání a houkání nějak reagovat a pokračovat v jízdě jako by tam nejela

+1/−3
30.12.2015 10:17
Foto

T30o72m56á94š 48K62i31r11o26v 1715478315607

Já ale dělám to samé, když spatřím sanitku v protisměru. Dle mého názoru je to lepší a kluci ze sanitky mají více místa na průjezd8-o

+1/0
30.12.2015 10:44

V86l95a53d57i51s11l94a23v 81B33u25r82y18š52e81k 1499252527244

já to tak nedělám, pokud je tam dost místa tak nevytvářím nebezpečné situace, tak jako řidička před panem Brožem, ale může to být i ovlivněno tím, že vozidla s právem přednostní jízdy potkávám několikrát denně a je mě jasný, že ten kdo ho potká jednou za týden na to bude mít jinej názor

0/0
30.12.2015 10:58

M96i35r64o82s20l94a82v 30T20i33š74e48r 4959419924852

Problém č. 2, hned po ignorujících řidičích, je nešťastná modrá barva signálu, která je vedne strašně špatně vidět. Ve dne se to vynahrazuje velmi výkonnými výboji (světly), kdy barva přechází do bílé (respektive vypadá jako bílá), zatímco v noci jsou tyto signály zbytečně silné a naopak oslňují/oslepují i řidiče zásahového vozu. Už delší dobu se ví, že by bylo vhodné doplnit je třeba signálem červeným nebo alespoň oranžovým.

+3/0
30.12.2015 10:06

F81e10r21d25i28n89a46n77d 89S16l78a94v48í33k 1745612872379

oranžovým ne, ten má podle zákona již použití dané. Ale červený by to chtělo.

+3/0
30.12.2015 10:10

M35i76c65h84a30l 81C12h14a63l30u94p50a 6258700929333

Podle našich úžasných zákonů nebyla povolená ani červená (že by se to pletlo s brzdovými nebo co). Ale to už snad zrušili.

V některých zemích používají k modré i tu oranžovou, myslím, že to bylo v nějakém filmu v Paříži.

0/0
30.12.2015 11:14

F91e13r46d62i17n27a39n26d 58S44l43a94v91í84k 1565182622759

A sranda nastane až se do provozu vřítí 50 neoznačených Octavii s majáčky v interireru pod střechou, řizené podobně schopnými individui, která mají pocit, že modrý maják jim dává moc i nad fyzikálními zákony.... to bude krása...

+10/−3
30.12.2015 10:04

V58l89a81d28i78s25l73a12v 28B52u53r96y13š41e42k 1409162457444

že někoho zabijí je jasný už teď

+2/0
30.12.2015 10:18

T38o92m90á80š 72L10u72d73v48í37k 1150407234322

Zajímalo by mě k jakému případu jeli. Špatné parkování nebo snad překročení povolené rychlosti? Sami ze sebe dělají blbce. Do oči bijící je pak počet dopravních nehod v Praze způsobených Policií. Druhý řidič ani neměl pásy, hlavně že to sami pokutují.

0/−9
30.12.2015 9:58

M45i54r28o30s73l59a92v 64T14i84š96e84r 4529989984652

Osoby ve vozidlech IZS pásy mít nemusí. Minimálně ty povolané, pokud jedou se zapnutým výstražným zařízením.

+7/0
30.12.2015 10:00

J98a92r74o44s62l12a83v 51H54o22r48á12k 8512664735349

A jakou má taková výjimka logiku? Já tedy obecně nechápu důvod jakéhokoliv nařízení, která má chránit člověka jen sám před sebou (pásy, helmy apod.), ale když už ho někdo prosadí do zákona, proč jsou z toho takové podivné výjimky?

0/−2
30.12.2015 10:14

V32á33c52l48a76v 36P30o47u58s85t92k91a 3250731172

Ta výjimka má tu logiku, že takový policista či hasič může okamžitě zasahovat (klidně i z jedoucího auta), platí to i pro instruktory autoškol, aby mohli v případě nutnosti zasáhnout žákovi do řízení.

+7/0
30.12.2015 10:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.