- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mal som podobnu nehodu a na ukoncenie vysetrovania cakam uz tri mesiace.
http://www.noviny.sk/c/krimi/kamera-zachytila-nehodu-motorkara-a-policie
https://www.facebook.com/rudiger.molnar/videos/972794779460281/
Není žádnou výjimkou vidět v ulicích auta, ze kterých je už z dálky slyšet velmi hlasitá hudba. Tedy spíš dunění z dodatečně instalovaných výkonných aparatur v kufru. Nedávno jsem v Brně viděl mladíka u auta s otevřeným kufrem téměř zcela zaplněným velkým basovým válcem, zesilovači a jinou podpůrnou elektronikou. Špendlík by nepropadl. Tak takový "tunning" bych zakázal a přísně postihoval. Právě kvůli velmi omezené schopnosti řidiče při hlasitém poslechu registrovat a následně správně reagovat na popsané situace. 314
Kdyby to v ČB příslušníci PČR, zejména ti z motorizovaných jednotek, tak často nezneužívali tak na to budou lidé reagovat rychleji a lépe. Několikrát týdně jsme svědkem, kdy se hlídce nechce stát v koloně, nebo chce odbočit proti předpisů a zapne si maják a pak ho hned zhasne a pokračují pomalou hlídkující jízdou...jak pak má člověk rozlišovat co je nutné a co je jen zlovůle posádky :-(
Naprosto souhlasím,velmi těžko se reaguje na náhle zapnutou sirénu. Jinak většina řidičů reaguje velmi dobře a místo udělá.
25000 odškodné?? To jsou jen drobné
casto vidim, ze zejmena ridicky, ktere ziskaly ridicak omylem nevidi, neslysi, takze ona si sanitka chvili pocka...
Nechci se nijak zastávat řidičů, ale v městském provozu stačí mít kvalitně odhlučněné auto (prémiovou třídu), pustit si hudbu na normální hlasitost a už se mi dvakrát stalo, že jsem prostě sirénu neslyšel, když jsem vjel do křižovatky na zelenou a z jiné strany se tam najednou vynořilo auto s majákem, které přes budovu nebo nákladní auta prostě nebylo vidět. Je prostě nutná oboustranná ohleduplnost, žádným direktivním nařízením se to nevyřeší.
Moje zkušenost je taková, že hodně řidičů sirény a majáky ignoruje. Půl minuty slyším houkat sirénu, ale stejně tam těm policajtům/sanitkám lidi vjedou, jen aby projely o jednu křižovatku navíc.
A v takové Praze má telefon u ucha snad třetina řidičů.
Prostě bezohlednost vládne světu a chtělo by to spíše takovou změnu, že maják má absolutní přednost, aby se o to řidiči začali zajímat.
Mluvčí pražské záchranky to v jednom pořadu na ČT1 komentoval tak, že pokavaď jede auto na majáky, může vjet do křižovatky na červenou nebo může vjet na přechod, kde svítí chodcům zelená. Ale nesmí dojít k dopravní nehodě, protože jakmile dojde k dopravní nehodě a někoho třeba zraní, budou soudy popotahovat toho sanitáře, protože on vjel do křižovatky na červenou: https://www.youtube.com/watch?v=JXzd-3YkW2U&list=PLBjhVzhSQyfSFquv0NE7TUSbkJLQVw7Uq čas 4:03 a dál
Podle mejch zkušeností jsou policajti hovada kteří jízdu bod majákama berou jako možnost se řádně vyblbnout. Už několikrát se mi stalo že jsem se musel vyhýbat střetu s nimi. Naposledy před čtrnácti dni, jedu po hlavní a z vedlejší vylítlo policejní auto který zaplo sirénu až těsně před křižovatkou. Se záchrankou/hasiči které potkávám na silnici mnohem mnohem častěji žádnou negativní zkušenost nemám.
Záchranky to dělají často taky. Chápu, že to houkání za chvíli jde na nervy, ale takhle na poslední chvíli se ve městě blbě orientuje, odkud ten zvuk přichází.
:)) tak jestli pred vami jela pani na plny plyn, zatimco vy jste uz dlouho dopredu mel nohu z plynu(mimochodem, nemate zpomalit, ale zastavit u krajnice) a presto jste mel co delat, abyste do ni nenaboural, tak bych se na vasem miste radeji podival na brzdy, asi nebudou uplne ok ;)
šoféři integrovaného systému si stěžují, že řidiči majáky ignorují. nojo a co je lepší, než když je chvilku (jak vy říkáte) ignorují, nebo když na první bliknutí v zrcátku zahamuje těsně před zatáčkou?
Ano, to je taky chyba, plno řidičů vidí v zrcátku blikačky a jediné řešení situace, které znají, je dupnout na brzdy (to se dá říct o krizových situacích obecně), ale už vůbec neřeší kde se zrovna na vozovce pohybují a jaký je provoz kolem nich a samozřejmě, že by je třeba napadlo, ještě nějak směrovými světly dát najevo, co vlastně chtějí udělat, se taky moc často nestává...