- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vzpomeňte čím slíbil jezdit GWT(včetně předchůdce) mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi a čím skutečně jezdil. A nechalo se to být.
Dělá si Študlar legraci?
1) Zrychlení je naprosto nezávislé na zvoleném dopravci, protože i po zrychlení trati jsou rychlosti nižší než je maximální rychlost všech smysluplných vozidel v motorové trakci u nás provozovaných.
2) Součástí výběrového řízení byl návrhový jízdní řád, který obsahoval mj. další škrty u ranních a večerních spojů a čtyřhodinové díry o víkendech. Tento jízdní řád nebyl nijak projednán s obcemi (se kterými se jinak standardně projednávají běžné roční úpravy jízdních řádů). Takže tenhle návrhový jízdní řád platit nebude (pak ale na jaký rozsah spojů a obraty dopravci počítali svoji nabídku?) nebo bude, čímž ale dojde k razantnímu omezení dopravy, a to i na trase ČB - ČK, kde s ohledem na intenzitu dopravy už by dávno měl být aspoň ve špičkách hodinový takt?
3) Pochybuji, že Jikord bude řešit tarifní integraci, když jí nebyl schopen vyřešit dosud a integrovaný dopravní systém je považován za příliš drahý a nepotřebný. Následkem toho dojde k masivnímu zdražení na přestupech (typicky např. Praha - ČK, ČB - Vodňany), ale pokud vítěz výběrového řízení nezavede nějaké věrnostní slevy, tak i u jednorázových a měsíčních jízdenek (např. v mém případě mne stojí měsíční 294 Kč, ekvivalentní vzdálenost dle ceníku GWTR je 530 Kč, to je nárůst skoro o 100 % - je sice pravda, že mám In Kartu, ale ta se mi jaksi na tomto rozdílu vrátí za 4 měsíce a platí přitom 3 roky).
4) Nevím, jak bude řešeno nárazové posilování o letních prázdninách, víkendech v květnu, červnu a září, v době kájovské pouti, 17.11., školní výlety apod. Tohle mají ČD prostě zmáklé.
Tak já už se moc těším, hlavně na to zrychlení, co přijde v prosinci 2017 - tedy ani ne za dva roky po zmíněné modernizaci tratě! Pamatuji ještě páru, a cestu z Českých Budějovic do Českého Krumlova (to je na trati ČB - Černý Kříž) Tenkrát se těch 25 km jezdilo za krásný čas 1hod 10 minut. Už teď je to výrazně lepší: inu - pokrok nezastavíš!
Take jsem se na teto trati neco najezdil a ta para to bylo super, prohrabnul po kotlem a z komina vyrazil sloup husteho dymu a jisker. Ono to tam v tech zatackach z Trisova do Zlate Koruny moc rychle nejde. To je a byval vlak na vylet kdyz nejde o cas, do dnesni doby se snad ani nehodi. V letech 1959 az 1965 mi vsak dobre poslouzil.
"Koordinátor" dopravy v JČ kraji je znám tím, že je neschopný. A pokud si kraj objedná odjezd osobáku z Budějovic na jih pět minut před příjezdem pražského rychlíku, tak nepomůže ani svěcená voda.
Ano přesně tak... nejneschopnější koordinátor v ČR! Na JIKORDu (koordinátor veřejné dopravy v Jihočeském kraji) pracují samí neschopní lidé.