Diskuze

Chlapce na přechodu pustil trolejbus. Souběžně jedoucí auto ho srazilo

O štěstí může mluvit nezletilý chlapec, kterého ve čtvrtek odpoledne srazil řidič na přechodu u obchodního centra IGY v Českých Budějovicích. Z nehody totiž vyvázl jen s lehkým zraněným.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Na co svědci? Situace je celkem jasná a hlavně velmi běžná. Jeden pruh zastaví a druhý jede dál. Jako chodec musím takovou situaci předvídat. Zákon, jak je vidět, by nikoho neochránil. Vždy je to na řidiči a chodci. Řidič by měl více předvídat a chodec by se měl podívat kam leze. Lze polemizovat o tom, že to bylo ještě dítě. Hlavní je, že to nakonec dobře dopadlo. Dohru to bude mít zřejmě jen pro řidiče osobního vozu.

0 0
možnosti

náklaďáky a autobusy nikdy nenutim zastavovat když jdu k přechodu. Za prvý je řidič povinnej zajistit bezpečnej přechod chodce, což nemůže když přes něj neni vidět, a za druhý to je škoda nafty.

0 1
možnosti

Tyto přechody jsou tím docela známé. Nedávno nás takhle taky málem smetlo auto. Byla jsem ráda, že mi to neurazilo hlavu, jak jsem nakukovala, jestli něco jede z dalšího pruhu.

0 0
možnosti

Vyprávějte, ještě víc přehánějte! :-)

0 0
možnosti

já vim že lidi co nevytáhnou paty z domu jinak než v autě nadávaj na přednost chodců, ale i s timhle zákonem o přednosti chodci zastaví tak dvacet procent aut. Kdyby nebyl vůbec, tak autem musej jezdit všichni, protože by se silnice nedaly ve špičce přejít, kdyby tam nebyl semafor. A co teprv při odbočování doprava kde je přechod, to byste radši stáli na červenou o dvě minuty dýl než se vystřídá zelená ještě na přechodech navíc a zasekali dopravu ještě víc? Jak byste to chtěli udělat bez přednosti?

0 0
možnosti

Vlastní zkušenost z přechodu: Zleva nás pustil řidič(šel jsem se dvěma malými dětmi). vstoupily jsme opatrně do vozovky a protože se zprava blížilo auto a nezpomalovalo, raději jsme zastavily. Řidič se mi díval do očí a projel. Zaparkoval u obchodního centra, kde jsme jej dostihli. Na mou otázku proč nám nedal přednost odpověděl - já jsem vás viděl, kdybyste šli tak zabrzdím. Pokud bude platit, když vstoupím na přechod, tak zabrzdí a zároveň vejdu na přechod až zabrzdí - tak mi to připomíná hlavu 22 - nepřejdu vůbec.

4 1
možnosti

Překvapuje mne logika většiny diskutérů o podobných článků. Auto je prý silnější a proto by mělo mít přednost přechod nepřechod. Jsem řidič a tato logika mi vadí. Podle této logiky by na silnici mělo přednost vždy větší vozidlo - hlavní nehlavní. Přitom ta pravidla jsou jasná. A ve městě periferně sleduji dění na krajích chodníků, hlavně u přechodů a výjezdy z vedlejší ulic. Mnohokrát se vyplatilo.

5 0
možnosti

Ten podstatný rozdíl není v síle a velikosti, ale v délce "brzdné dráhy".

0 4
možnosti

kdyby se nevymýšleli blbosti a platilo jako dřív,že chodec musí dát přednost přijíždějícímu vozidlu tak se to nestalo

3 10
možnosti

Ale stalo. Dítě vidí, že ho autobus pustil, přes autobus ale nevidí, tudíž nečeká ohrožení a vyrazí. Kdežto řidič, který je vždy dospělý (proto máme řidičák od 18 let), už může podle stojícího autobusu předpokládat, že jsou na přechodu osoby.

5 0
možnosti

Mně v autoškole učili, že když mi stojí někde autobus (zastávka) náklaďák ( třeba před přechodem) či něco podobného, kde nevidím, co se před vozidlem děje, mám koukat pod jeho přední kola. Funguje mi to už léta..[>-]

6 0
možnosti

Tam by přechod neměl být vůbec. Zvlášť, je-li o padesát metrů dál přechod řízený semafory. Ona celá doprava je v Budějkách tragická, co padesát metrů to semafor a kde není semafor, tam je přechod. A kde není přechod, tam se chodci chovají jako by tam byl ( např. Senovážné nám.)

3 3
možnosti

Stejně tak Hradec. V centru přechody po 50 metrech, ale spousta lidí chodí mimo ně.

0 0
možnosti

Bohužel nejslabší místo v přednosti chodců na přechodu jsou souběžné jízdní pruhy. A v kombinaci s důvěřivým dítětem a nezkušeným řidičem je výsledek tragedie.

Mělo by se s tím něco systematicky dělat, třeba zúžit na přechodu pruhy a přidat ochranou zónu mezi nimi.

0 1
možnosti

J51a17n 39D97u43d33í92k

23. 2. 2016 11:55

což by ovšem znamenalo stáhnout dva pruhy do jednoho. Ano, nové přechody by neměly být delší, než 6,5 m, ale stejně to neřeší dva souběžné pruhy.

0 0
možnosti