Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič autobusu přejel koleje na červenou. Pak zabrzdil a žena se zranila

Řidič linkového autobusu vjel ve čtvrtek ve Včelné na Českobudějovicku na železniční přejezd v době, kdy svítila výstražná červená světla. Cestující na něj zakřičeli a on za kolejemi rychle zabrzdil. To ovšem nečekala starší žena, která upadla na podlahu a zranila se.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87i69r20i 73F21u56c52h63s 3879121645949

Od dětství jsem měl zvláštní hobby. Sedět v busu vpředu na trojce a napjatě sledovat jízdu, soucítit jízdu s řidičem. Naučil jsem se plynulou jízdu, kterou ovládali a předvídavosti. Špičkoví řidiči dálkových busů bývali dříve elitou. Nikdy, podtrhuji třikrát, nikdy jsem nezažil, aby řidič busu vjel na koleje na červenou. Zvyk před kolejemi zastavit a rozhlédnout se, se mi tímto pozorováním dostal tak pod kůži, že dodnes tak činím i s osobákem. Ani bílá světla nejsou zárukou, již jsem zažil jejich závady. Ale vjet na koleje na červená světla jsem nikdy nezažil, myslím v busu. Navíc ty přejezdy u Včelné jsou nesrovnané a potřebují pomalý přejezd.

0/0
13.3.2016 12:52
Foto

T78o16m65á85š 19M35i58h11a10l89i62k 1279664193315

Vyhodiť a obviniť !!! !!!!!!

0/−1
28.2.2016 13:23
Foto

P38a20v76e48l 32J18o56s44e30f 80M76ö10r47t35l 9499751912797

Odvolání se na policii, že v minulosti.....je úžasné. Bez jediného odkazu, kdy se tak stalo naposled. To je mistrovská věta. Hlavně, když se něco napíše. Čtenář to prostě pozře, protože je přitroublý, že?[>-]

0/0
27.2.2016 6:20

M82i52r51o93s42l12a18v 17T94r43e96s16t91i17k 4118345243531

Pamatuju si, když jsme jezdili linkovým do (ze) školy, tak jednou řidič udělal regulérně asi 4 - 5 červených a v Kněžských dvorech vjel na kole, které už zvonily. Celkem výkon na nějakých 12 km. Tím chci říct, že bych se úplně nezastával řidiče ve smyslu toho, že mohl vjet na přejezd, když ještě červená nesvítila. Na druhou stranu, klidně to tak mohlo být. To určí vyšetřování. Když člověk projede budějcema, vidí hromadu neschopných lidí, co se nedokáží svižně rozjet na zelenou, za nimi pak ti labilnější valí na červenou. Naposledy jsem viděl totální prasárnu, kdy vozidlo parkovací služby jelo v levém pruhu (auta odbočující vlevo), který zastavil na červenou, on se rychle zařadil do pravého (rovněž odbočujícího pruhu) a projel natvrdo na červenou. Něco takového jsem dlouho neviděl.

0/0
26.2.2016 20:39
Foto

P20a63v42e85l 31J71o45s14e42f 34M21ö74r59t24l 9709471832667

Jel na kole a ještě v Kněžských d v o r e c h a budějcích. To je na jednoho skutečně moc.[>-]

+2/0
27.2.2016 6:16

B79l43a77ž74e40j 25M22o23t46y23č88k68a 8987227215950

dneska jsem potkal 28 řidičů co porušili zákon a kdyby tam něco jelo tak zabili mnoho lidí. Zítra jich potkám ještě víc a takhle je to denně;-)

+1/0
26.2.2016 17:13

R65o37m47a96n 30Š79e57s37t69á82k 5944309823813

Zkusím popsat situaci, jak ji vidím:

1) Ve Včelné a nejbližším okolí jsou ty přejezdy celkem 4. Takže nevíme, na kterém přejezdu se to stalo.

2) Nevíme, jestli na přejezdu funguje bílé světlo. Když bliká bílé světlo, může se přes přejezd jet rychlostí 50 km/h. Když nebliká, rychlostí 30 km/h.

3) Nevíme, jestli bylo sucho nebo mokro, což má vliv na brzdnou dráhu.

4) Předpokládejme, že bílé světlo nefunguje a je suchá silnice. Autobus jede rychlostí 30 km/h (8,3 m/s). Reakční doba řidiče + technická prodleva brzd je 1 sekunda, tzn. že autobus ujede 8,3 metru, než začne brzdit. Brzdná dráha autobusu je z této rychlosti asi 12 metrů. Takže za normálních podmínek (za sucha) potřebuje autobus na zastavení asi 20 metrů.

5) Červená mohla začít blikat, když byl autobus před přejezdem třeba 10 metrů a stejně nemá šanci zastavit. Cestující moc provoz nesledují a probere je až zvukové výstražné znamení. Vidí, že bliká červená a autobus vjíždí na přejezd. Začnou řvát. Řidič je do této chvíle v klidu, pak prudce zabrzdí, protože neví, proč lidi řvou. Vzhledem k brzdné dráze zastaví až za přejezdem. Následkem prudkého brzdění upadne paní v autobuse a zraní se.

Takže řidič klidně mohl postupovat správně.

Jak už jsem psal níže, počkejme si na výsledek šetření.

+16/0
26.2.2016 16:28

L45u54m33í43r 54V79i75t45h33a 2277727186342

Reakční doba řidiče je asi 1 s, ale prodleva brzd je zhruba 0,5 až 1 s. Na tu jste zapomněl. Jinak absolutní souhlas.

+1/0
26.2.2016 16:33
Foto

P32a25v72e35l 97J62o63s58e42f 10M85ö46r98t85l 9499141562297

4 přejezdy? A po všech jezdí linkový autobus? To mi nějak uniklo. Jinak souhlasím.[>-]

0/0
27.2.2016 6:14

J91a39r63o77s44l45a65v 67K41a30d29l14e29c 5331219542351

Jen bych doplnil, že maximální povolená rychlost není bezpečná rychlost. Každý by měl jet dle svých schopností a možností.

0/0
27.2.2016 8:44

R22o96m57a96n 66Š29e33s12t53á46k 5954549923353

Už se mi stalo, že mi při řízení autobusu těsně před křižovatkou skočila na semaforu oranžová a než zadní část autobusu projela kolem semaforu, blikla červená. Paní na mě zezadu řvala, že jedu na červenou a že si na mě bude stěžovat.

S lynčováním řidiče bych počkal až na výsledek šetření.

+21/0
26.2.2016 15:43

L40u75m96í80r 78V69i54t80h36a 2697407316432

Přesně tak to je. Pokud jede autobus dlouhý 12 metrů přes přejezd rychlostí 18 km/h (5 m/s), potom to trvá cca 2,5 vteřiny, než mine semafor celým vozem. Za tu dobu se může stát leccos. Navíc když zazvoní takový semafor nějaké paní do ucha ze vzdálenosti cca 1,5 metru, snadno se vyděsí k smrti a začne hysterčit.

Kdyby ten řidič vjel na přejezd vědomě na červenou, nebude za ním brzdit, to dá rozum. Naopak bude dělat jakoby nic a pojede dál.

+5/0
26.2.2016 16:16

P38e38t79r 62G35r54e60s37l 7163986326343

No je divné u linkového autobusu, kde pravděpodobně tu trasu jel mnohokrát, že to přehlédl. Třeba zpomaloval, přejížděl pomalu přejezd a jak říkáte, v polovině přejezdu najednou gong a signální červená...

+2/0
26.2.2016 16:22

L20i40b74o89r 98N68á23b47ě93l87e37k 3315523422842

Proto mám kameru. U 18m kloubáku je to ještě viditelnější. Ono totiž při "příznivé" konstelaci rychlosti a vzdálenosti od semaforu může být prakticky nemožné zastavit bez pádu cestujících. To je pak bezpečnější prohrčet-červená blikne těsně při míjení semaforu. Samozřejmě nemluvím o projetí na tvrdo, když už 5vteřin svítí...

0/0
29.2.2016 22:49

G80a41b70r87i65e45l 84H93o72r73t82e70n 9101429973344

Pokud polovina řidičů začne před každým přejezdem zastavovat, zvedne se počet průjezdů na červenou o řád či dva...

+1/−7
26.2.2016 15:33

P75a74v55e67l 39K78o89v36á10ř 1263827486494

Pomocí jakých složitých výpočtů jste k tomu závěru došel. Je tam přejezd, a řidič je povinen se přesvědčit jestli může bezpečně přejet.

+2/−1
26.2.2016 15:43

G11a57b20r92i68e79l 94H45o21r65t88e34n 9451119253254

Pomocí praktické zkušenosti. Stručně - vím, jak nervozní část řidičů je a jak reagují třeba na sváteční řidiče. Pak, ve snaze je předjet, riskují, což na přejezdu bez závor znamená velmi výrazné navýšení počtu projetých červených.

0/−1
26.2.2016 15:53

L96u23m15í95r 63V60i56t95h73a 2557117506432

Nevíte nic. Jenom si to myslíte, protože jste v životě jednoho, možná dva takové viděl.

0/0
26.2.2016 16:11

G86a48b61r46i54e71l 25H72o77r40t62e12n 9871649193654

Pokud jsem v ČR, jezdím prakticky denně po Praze a okolí. Loni jsem jen po ČR najel cca 70.000 km.

0/0
26.2.2016 16:47

L42u92m76í73r 21V13i13t77h52a 2857497116232

Autobusem? MMCH - 70.000 km ročně, to je zhruba 200 km denně včetně sobot, nedělí a dovolené. Pokud jste v ČR jen 6 měsíců v roce, najedete tedy denně 2x tolik, tedy cca 400 km denně. Při průměrné rychlosti 60 km/h je to skoro 7 hodin denně za volantem. Vy jste řidič z povolání?

0/0
27.2.2016 20:20

L29u23b77o54m12i34r 26O37n87d90e39r10k52a 4296815518922

Doufám, že je už na pracáku a bez řidičáku a to na věčné časy.

+2/−14
26.2.2016 15:10

L75u95m47í40r 40V61i34t75h31a 2827447836922

Koukám, že vy o tom nevíte zhola nic, ale flastry byste rozdával hlava nehlava. Víte vy, jak to bylo? Jestli ta světla nezačala blikat až v době, kdy byla přední část busu za semaforem? Ostatně i kdyby začal semafor blikat ještě před autobusem, pořád to neznamená, že by řidič nesměl na přejezd vjet. Protože červené světlo se na semaforu rozsvítí bez výstrahy, může se stát, že řidič je s vozidlem tak blízko železničnímu přejezdu, že již není možné bezpečně zastavit vozidlo ještě před přejezdem. V takovém případě musí řidič pokračovat v jízdě a přejezd co nejrychleji opustit na výjezdu. Pro představu - doba potřebná k zastavení autobusu je včetně reakční doby řidiče a prodlevy brzd cca 1,5 až 2 vteřiny. Za tu dobu ujede autobus asi 7 - 10 metrů.

+7/0
26.2.2016 16:31

J68i31ř24í 58H58o26r83á57k 6844394913386

A pak jsou tu ještě železniční přejezdy, kde můžete zastavit před přejezdem stokrát a stejně nic neuvidíte. Přes zatáčku, přes násep, v létě často přes neposekanou trávu ... Jsou tu, léta se o nich ví, říká "se" že "se" s tím musí něco udělat, a pak všichni dělají že u nich nic takového není ... A zas je další rok v čudu, jsou další lidé v čudu, a řidič vůbec nemusí být vinen. Stačí to na něho hodit. Přece to na sebe nevezme nějaký zodpovědný ředitel !

+4/0
26.2.2016 14:43

J54a11n 47B73a67r82t31á35č58e19k 6535635820879

Tak řeknou proč si nevzal poučenou osobu, aby ukázala zda-li je volno - dle zákona, všichni jsou z obliga, ale reálnost provedení škoda mluvit.

+2/0
26.2.2016 14:44

T61o53m77á79š 50V80o53j93t32a 1173841923708

Jak to tak poslouchám historicky, to aby u přejezdů udělali nějáký oranžové předsvětlo!

0/0
26.2.2016 14:41
Foto

M65a67r45e89k 65S54o11f85r 9595860128639

Blbec

+3/−6
26.2.2016 14:25

L10u23k57á44š 58Š77l60e75h69o64f40e79r 1153879205849

Tohle je nehoda, která se může stát. Něco jiného je řidič, který světla vidí a přesto na přejezd vjede...

+5/−4
26.2.2016 14:31

A59n78n39a 88Č73e22r64m67á23k29o86v18á 1805125116664

nezlobte se na mě - ale nevidět červenou se fakt stávat nemůže - to je přece podstata bezpečného řízení. Neomlouvá ho vůbec nic:-P

+4/−5
26.2.2016 15:33

L75u26k50á66š 94Š59l73e38h34o27f10e10r 1363649845779

Vy zjevně nemáte řidičák, že? :-)

+6/0
26.2.2016 15:54

P43a26v35e80l 56K22o88v86á58ř 1893317396904

Víte co jste napsal? To znamená, že když světla nesvítí tak tam přejezd není a může tam klidně vjet? Já tam chodce neviděl, tak ho můžu přejet? Já jsem tam sice tou pistolí mířil, ale nikoho jsem neviděl, nechal se tedy zastřelit sám.

0/−5
26.2.2016 15:35

L51u94k67á62š 73Š14l87e47h52o89f10e15r 1103639565219

Vy jste solidní demagog ;-D

+4/0
26.2.2016 15:53

P63a41v57e43l 19K73o64v75á30ř 1193627366624

Napsal jste, ̈Něco jiného je řidič, který světla vidí ̈ To znamená že ten který je nevidí je z obliga!

0/−2
26.2.2016 17:57

L18u14b38o44m47i81r 31O42n46d61e60r95k40a 4906365358752

Vy asi neumíte číst, že. Vjel na přejezd na červenou, to znamená, že nadával pozor. Kdyby v tom autobusu jste jel Vy s rodinou, tak to byste psal asi něco jiného. To že jste tam neseděl tak se nic hrozného nestalo.

0/−2
26.2.2016 16:12

J55a58n 41B75a93r58t72á94č81e77k 6405905420649

Toto se může stát každému. Třeba se ten řidič taky rozčiloval, když četl články a viděl reportáže z nehod na přejezdu a teď.....

+4/−1
26.2.2016 14:47

M50a61r83t44i84n 70P69o62s81p34í77š26i78l 8955461786827

třeba je zrovna četl a proto se nevěnoval řízení

+1/−1
26.2.2016 15:11

P38a49v53e63l 14S93t86r24n55a64d 1486652133905

Pane Sofr nemusíte k sobě být tak sebekriticky.

0/0
26.2.2016 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.