Diskuze

Řidič autobusu přejel koleje na červenou. Pak zabrzdil a žena se zranila

Řidič linkového autobusu vjel ve čtvrtek ve Včelné na Českobudějovicku na železniční přejezd v době, kdy svítila výstražná červená světla. Cestující na něj zakřičeli a on za kolejemi rychle zabrzdil. To ovšem nečekala starší žena, která upadla na podlahu a zranila se.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J65i32r68i 54F89u22c76h79s

13. 3. 2016 12:52

Od dětství jsem měl zvláštní hobby. Sedět v busu vpředu na trojce a napjatě sledovat jízdu, soucítit jízdu s řidičem. Naučil jsem se plynulou jízdu, kterou ovládali a předvídavosti. Špičkoví řidiči dálkových busů bývali dříve elitou. Nikdy, podtrhuji třikrát, nikdy jsem nezažil, aby řidič busu vjel na koleje na červenou. Zvyk před kolejemi zastavit a rozhlédnout se, se mi tímto pozorováním dostal tak pod kůži, že dodnes tak činím i s osobákem. Ani bílá světla nejsou zárukou, již jsem zažil jejich závady. Ale vjet na koleje na červená světla jsem nikdy nezažil, myslím v busu. Navíc ty přejezdy u Včelné jsou nesrovnané a potřebují pomalý přejezd.

0 0
možnosti
Foto

Vyhodiť a obviniť !!! !!!!!!

0 1
možnosti

Odvolání se na policii, že v minulosti.....je úžasné. Bez jediného odkazu, kdy se tak stalo naposled. To je mistrovská věta. Hlavně, když se něco napíše. Čtenář to prostě pozře, protože je přitroublý, že?[>-]

0 0
možnosti

Pamatuju si, když jsme jezdili linkovým do (ze) školy, tak jednou řidič udělal regulérně asi 4 - 5 červených a v Kněžských dvorech vjel na kole, které už zvonily. Celkem výkon na nějakých 12 km. Tím chci říct, že bych se úplně nezastával řidiče ve smyslu toho, že mohl vjet na přejezd, když ještě červená nesvítila. Na druhou stranu, klidně to tak mohlo být. To určí vyšetřování. Když člověk projede budějcema, vidí hromadu neschopných lidí, co se nedokáží svižně rozjet na zelenou, za nimi pak ti labilnější valí na červenou. Naposledy jsem viděl totální prasárnu, kdy vozidlo parkovací služby jelo v levém pruhu (auta odbočující vlevo), který zastavil na červenou, on se rychle zařadil do pravého (rovněž odbočujícího pruhu) a projel natvrdo na červenou. Něco takového jsem dlouho neviděl.

0 0
možnosti

Jel na kole a ještě v Kněžských d v o r e c h a budějcích. To je na jednoho skutečně moc.[>-]

2 0
možnosti

dneska jsem potkal 28 řidičů co porušili zákon a kdyby tam něco jelo tak zabili mnoho lidí. Zítra jich potkám ještě víc a takhle je to denně;-)

1 0
možnosti

Zkusím popsat situaci, jak ji vidím:

1) Ve Včelné a nejbližším okolí jsou ty přejezdy celkem 4. Takže nevíme, na kterém přejezdu se to stalo.

2) Nevíme, jestli na přejezdu funguje bílé světlo. Když bliká bílé světlo, může se přes přejezd jet rychlostí 50 km/h. Když nebliká, rychlostí 30 km/h.

3) Nevíme, jestli bylo sucho nebo mokro, což má vliv na brzdnou dráhu.

4) Předpokládejme, že bílé světlo nefunguje a je suchá silnice. Autobus jede rychlostí 30 km/h (8,3 m/s). Reakční doba řidiče + technická prodleva brzd je 1 sekunda, tzn. že autobus ujede 8,3 metru, než začne brzdit. Brzdná dráha autobusu je z této rychlosti asi 12 metrů. Takže za normálních podmínek (za sucha) potřebuje autobus na zastavení asi 20 metrů.

5) Červená mohla začít blikat, když byl autobus před přejezdem třeba 10 metrů a stejně nemá šanci zastavit. Cestující moc provoz nesledují a probere je až zvukové výstražné znamení. Vidí, že bliká červená a autobus vjíždí na přejezd. Začnou řvát. Řidič je do této chvíle v klidu, pak prudce zabrzdí, protože neví, proč lidi řvou. Vzhledem k brzdné dráze zastaví až za přejezdem. Následkem prudkého brzdění upadne paní v autobuse a zraní se.

Takže řidič klidně mohl postupovat správně.

Jak už jsem psal níže, počkejme si na výsledek šetření.

16 0
možnosti

Reakční doba řidiče je asi 1 s, ale prodleva brzd je zhruba 0,5 až 1 s. Na tu jste zapomněl. Jinak absolutní souhlas.

1 0
možnosti

Už se mi stalo, že mi při řízení autobusu těsně před křižovatkou skočila na semaforu oranžová a než zadní část autobusu projela kolem semaforu, blikla červená. Paní na mě zezadu řvala, že jedu na červenou a že si na mě bude stěžovat.

S lynčováním řidiče bych počkal až na výsledek šetření.

21 0
možnosti

Přesně tak to je. Pokud jede autobus dlouhý 12 metrů přes přejezd rychlostí 18 km/h (5 m/s), potom to trvá cca 2,5 vteřiny, než mine semafor celým vozem. Za tu dobu se může stát leccos. Navíc když zazvoní takový semafor nějaké paní do ucha ze vzdálenosti cca 1,5 metru, snadno se vyděsí k smrti a začne hysterčit.

Kdyby ten řidič vjel na přejezd vědomě na červenou, nebude za ním brzdit, to dá rozum. Naopak bude dělat jakoby nic a pojede dál.

5 0
možnosti

Pokud polovina řidičů začne před každým přejezdem zastavovat, zvedne se počet průjezdů na červenou o řád či dva...

1 7
možnosti

Pomocí jakých složitých výpočtů jste k tomu závěru došel. Je tam přejezd, a řidič je povinen se přesvědčit jestli může bezpečně přejet.

2 1
možnosti

Doufám, že je už na pracáku a bez řidičáku a to na věčné časy.

2 14
možnosti

Koukám, že vy o tom nevíte zhola nic, ale flastry byste rozdával hlava nehlava. Víte vy, jak to bylo? Jestli ta světla nezačala blikat až v době, kdy byla přední část busu za semaforem? Ostatně i kdyby začal semafor blikat ještě před autobusem, pořád to neznamená, že by řidič nesměl na přejezd vjet. Protože červené světlo se na semaforu rozsvítí bez výstrahy, může se stát, že řidič je s vozidlem tak blízko železničnímu přejezdu, že již není možné bezpečně zastavit vozidlo ještě před přejezdem. V takovém případě musí řidič pokračovat v jízdě a přejezd co nejrychleji opustit na výjezdu. Pro představu - doba potřebná k zastavení autobusu je včetně reakční doby řidiče a prodlevy brzd cca 1,5 až 2 vteřiny. Za tu dobu ujede autobus asi 7 - 10 metrů.

7 0
možnosti

J10i61ř44í 48H21o44r95á13k

26. 2. 2016 14:43

A pak jsou tu ještě železniční přejezdy, kde můžete zastavit před přejezdem stokrát a stejně nic neuvidíte. Přes zatáčku, přes násep, v létě často přes neposekanou trávu ... Jsou tu, léta se o nich ví, říká "se" že "se" s tím musí něco udělat, a pak všichni dělají že u nich nic takového není ... A zas je další rok v čudu, jsou další lidé v čudu, a řidič vůbec nemusí být vinen. Stačí to na něho hodit. Přece to na sebe nevezme nějaký zodpovědný ředitel !

4 0
možnosti

Tak řeknou proč si nevzal poučenou osobu, aby ukázala zda-li je volno - dle zákona, všichni jsou z obliga, ale reálnost provedení škoda mluvit.

2 0
možnosti