Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V obci u hranic tři ze čtyř prvňáčků neumí česky. Jsou to malí Vietnamci

Vítejte ve Strážném. Městečku na Šumavě, kde převažují děti cizinců. Základní škola u hranic s Německem hledá nutně učitele na doučování češtiny. Ve třídách je totiž nejvíc Vietnamců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B82o29h83u14s25l18a13v 40K82r98á51l34í30k 2191540169546

Proč chtějí ty děti mermomocí učit česky, když stejně všichni pracují v Německu? A zřejmě i ta jejich vesnice bude původně německojazyčná...

+1/0
4.3.2016 13:58

A16n57t44o40n37í42n 63S87á22d41l82í69k 7368989203683

Je chybou,že úřady vydávající povolení k pobytu,nebo pracovní povolení,nevyžadují aby uchazeč uměl alespoň základy českého jazyka!

Naši občané,pokud přijdou pracovat do jiné země,se tam česky také nedomluví!

Někde stačí angličtina,ale Němec se s vámi nebude bavit jinak,než německy!

A mají pravdu,když někdo chce jít do jiné země,má se naučit jejich jazyk!

0/−1
4.3.2016 17:09

K66a16r72e60l 25T48e10s12t38e72r 9647340151296

Ty jo, to se divím, že moji bývalí kolegové dělají pro Němce bez problémů a stačí jim k tomu angličtina. Dlužno dodat, že velmi dobrá.

0/0
4.3.2016 23:15

J84i69n58d83ř55i19c68h 98Š47k87o55p71e60k 4295891980985

když ji není čeština dobrá, tak proč nejdou do německých škol ?

Jsme v ČR, mluví se zde česky, tak proč by základní výuka na veřené škole měla být v cizím jazyce ?

0/0
4.3.2016 17:53
Foto

P39a25v34e19l 49J87o98s81e55f 42M95ö40r35t13l 9909331862357

Hluboce oceňuji vaše znalosti české historie. Kynžvart byl původně český, nevíte-li to.[>-]

0/0
11.3.2016 15:59

D63a83l65i49b36o23r 56K47u72r22b36e91l 5386509194819

Když se bude někdo ptát, čím jsou Češi známí, odpověď bude "tím, že vyhnali Němce a natahali si sem Cikány a Vietnamce".

0/−2
4.3.2016 12:08

M65i35l75a13n 59W60e19l95s55e37r 5232668518571

Češi si sem natahali Ci...ny?

0/0
4.3.2016 12:22

J30a68r69o95s13l72a45v 54R59i84e82s35s40n61e18r 3428150136110

No jistě, kdo jiný? V roce 1945 zbylo v Česku jen 587 (!) Cikánů; za tři roky nato tu jich bylo jich přes 16 000. Dovozem z východního Slovenska (proto má taky většina "našich" Cikánů maďarská příjmení nebo i jména: Demeter, Gejza, Lakatoš, Horváth atd.) – v podstatě všici dnešní Cikáni jsou potomci těch slovensko-maďarských, poválečných a žijí tu tak pouze po 3,5 generace...

0/−1
4.3.2016 12:36

M83i92l18a67n 61W59e59l33s15e40r 5402678298331

Sice máte pravdu. Ale že by si jem tahali Češi? Tahali se sem sami. A za pomoci jejich "slovenských" představitelů.....

0/0
4.3.2016 14:10
Foto

P16a70v78e71l 69J80o23s78e91f 88M30ö53r74t76l 9829641932297

To se nám ozval jurodivý Jánošík, zdá se.[>-]

0/0
11.3.2016 16:00

J80i60ř48í 55F45o74g61e38l 2500231846302

Kurbele lžete. Hlavní část Vietnamců nejsou ti, kteří tu byli již za socíku. Budete se divit, ale hlavní je ta, co sem přijela, když jim v Německu za výjezd dali tuším 50000 DM. Peníze vzali, usadili se tu s kapsami plnými peněz a stali se z nich nejdříve stánkaři s trpaslíky. A teď to Němcům vrací specializací na drogy a jejich importem.

A Němci, ti si teď vozí ještě lepší lidi.....

+2/0
4.3.2016 13:05

M53a53r52i67e 21N37g11u71y36e40n41o13v79á 3388746712398

Další příspěvek, se kterým musím souhlasit.......... Ti, co tu byli za " socíku", jsou už dávno pryč, nebo žijí úplně jinak než ti, co sem přišli v posledních dvaceti letech a většina těch " starých" se za tyto " nové " stydí..........

0/0
5.3.2016 6:41

B15o58h37u56s74l73a10v 52H55a31v33r35á94n29e84k 6373787132

To je toho! Novináři také neumějí česky.

"Ví to už i běženci na Viktoriině náměstí." (Michal Bělka)

0/0
4.3.2016 12:04

B98o10h30u34s25l53a65v 27K19r34á17l23í42k 2931320629776

V jihočeské regionální mutaci bych mu ten nářeční tvar toleroval.

0/0
4.3.2016 14:00

B82o79h71u26s96l77a93v 21H84a55v49r13á15n46e83k 6943107952

V pražské mutaci bych mu toleroval tvar "věděj".

0/0
4.3.2016 15:36

V68á39c15l38a13v 41L30a17d81a 6432313244193

A co je na tom špatně?

0/0
4.3.2016 19:52

B92o10h95u31s59l94a33v 36H83a32v55r30á42n79e71k 6683317122

on ví, oni vědí ;-)

vědoucí běženci [>-]

vící běženci X

+1/0
5.3.2016 22:27

J76i57ř97í 31S66o19u52č73e43k 5226657569859

Vietnamci dokázali, že i když první generace neumí česky, snaží se přizpůsobit naší kultuře, nebo do ní alespoň nezasahovat. Druhá generace už mluví česky perfektně a přejímá naší kulturu. Na truc panu Riessnerovi připomenu, že u nás žijí jiná etnika, která toho nedosáhla ani po řadě generací života v českém prostředí. A, jak se tu s oblibou říká, pokud víte, že někdo krade, máte povinnost to nahlásit. Pokud to nevíte a jde jen o vaši utkvělou představu, pak raději pomlčte :-)

+6/−3
4.3.2016 10:40

J38a51r34o35s93l21a45v 86R72i50e10s44s13n31e15r 3568200876370

Těžko diskutovat se zaslepým vietofilem; jen drobný dotaz: která jiná etnika tu žijí po řadu generací (= alespoň 60 let), přitom neumí česky a nepřejala českou kulturu? Můžete uvést alespoň dvě taková? ;-) (Krom Cikánů, které si tu každý bere do příměru, aby se vedle nejhorší soc. skupiny zdáli Asiaté jako výlupek dokonalosti.)

+2/−2
4.3.2016 11:08

J19a73r10o22m41í45r 11K73r64á49l 4510599924709

Nejde o výlupek dokonalosti, ale o to, že pokud chtějí žít zde, naučí se jejich děti česky velice rychle a pak patří ve třídě k těm lepším žákům.

+2/0
4.3.2016 11:31

J66a98n 44H13á37l47a 8435365890407

Pokud chtějí žít zde, tak ať se česky naučí a učí tomu i své děti PŘEDTÍM, než zamíří do škol. A rád bych viděl statistiky, které potvrzují tvrzení ve Vaší poslední větě. Já mám nejstaršího syna ve škole, Vietnamce mají v třídě také (několik) a mezi premianty tedy rozhodně nepatří.

0/0
4.3.2016 11:34

J69a34r80o65m74í49r 51K38r65á55l 4680579284779

Mám opačné zkušenosti. Možná proto, že se tu narodili a jejich rodiče tu jsou před 30 let.

+2/0
4.3.2016 11:54

A34l23e61š 75Z44e23l18i10n58k83a 1194602476

Ono jde o to, že v prvních vlnách sem přišel vietnamský genetický hi-end, tedy ta lepší třída, měli inteligentní děti a tím vytvořili jakousi posvátnou auru okolo všech Vietnamců. Jenže s tím jak je snazší se sem dostat, mají i zázemí komunity, letenky jsou za pusu, úřednickým kolečkem je jejich druzi provedou.... tak se sem dostává kde jaký vietnamský obejda, co jde za štěstím :-P

+1/0
4.3.2016 11:56

M57a75r83i10e 71N40g72u31y11e74n75o92v98á 3748116172648

Dávám Vám za pravdu.....

0/0
5.3.2016 6:38

R15u21d40o85l83f 59R23u30b74e23š 3959565261794

Nejsou to potomci těch odporných keramických trpajzlíků?

0/0
4.3.2016 10:38

M89a40r90e89k 17O79n83d57r56á46š60e90k 1600110679298

Vietnamci mi nevadí. Kdyby tu místo nich byli muslimové, bylo by to horší.

+4/0
4.3.2016 10:29

V18á35c56l76a54v 54L36a27d88a 6982493584203

Také mi Vietnamci nevadí, horší by bylo, kdyby tu byli komunisti - počkat, ti už jsou přece i ve vedení krajů a v parlamentu

+1/0
4.3.2016 19:56

K96a17r14e27l 59T23e91s83t70e25r 9737960411556

Tak si dej bacha, cca 400000 Vietnamců jsou muslimové

0/0
4.3.2016 23:18

J37a37r22o61s38l23a22v 37R37i17e53s59s22n84e45r 3638890896830

Krátké omrknutí doporučovaných komentů a je jasno: jako vždy u nějakého článku o Vietnamcích se tu sešli lidé, mající nutkavou potřebu postavit Viety na piedestal vedle Cikánů. Vietnamci mohou krást jak chtějí, ignorovat naše zákony (jak může někdo získat řidičák či živnosťák, když "ja neumět šesky"?! 8-o), být přeborníky v pašování chlastu a cigár, padělání textilu a výrobě/distribuci drog (a to i tvrdých, zdaleka nejen marjány!) – ale omezený Čecháček, snad aby dokázal že není rasista, naplive na drobné cikánské čórkaře a bordeláře, zatímco bude velebit vietnamského parazita a mafiána. Soc. dávkaři tu každého strašně žerou, ovšem šikulové, okrádající nás o řádově větší částky, jsou prostě super, "pracovití a přizpůsobiví" a pokud už se uzná, že něco s asijským takypodnikáním není v pořádku, "tak si to stát má zařídit".

Rozum nad touhle selektivní slepotou zůstává stát...

+12/−12
4.3.2016 10:14

S17y96l36v63a 82Š55p82o18r15k26o50v85á 5606792570939

pokud někdo neplatí daně tak, jak má, je to věc finančních úřadů (tam by měl babiš nasměrovat sílu - a ne na buzeraci drobných živnostníků). Ošem hlavní rozdíly mezi těmito dvěma etniky jsou v tom, že jednak je samozřejmě pro každého daleko horší, když je okraden přímo, než když někdo krátí daně (což ostatně dělá i velká část etnických Čechů), jednak od vietnamských dětí ani dospělých téměř nehrozí fyzické napadení, šikana ve škole apod. A to je ten zcela logický důvod, proč jedno etnikum vadí víc a druhé méně

+11/−2
4.3.2016 10:21

M70i61l71a37n 96W80e82l93s75e89r 5512698418711

Přesně.

+3/−1
4.3.2016 10:32

A84l79e19š 16Z50e70l29i39n85k97a 1554672396

Okrádají nás o mnohem víc peněz, ale aspoň nás nebijí ;-D Vy jste roztomilá :-)

+2/−1
4.3.2016 11:51

S29y31l90v12a 73Š61p14o87r68k28o38v22á 5796102540799

neokrádají nás daleko víc - pokud krátí daně, "okrádají" stát o daleko míň než většina českých firem

+2/0
4.3.2016 12:04

J87a78r91o66m45í83r 78K10r80á70l 4500539984419

Oni mají většinou paušální daň, kterou jim určuje FÚ.

0/0
4.3.2016 12:06

H41o50n98z35a 25N64o56v67á59k 7664677191797

No tak okrádají...

Když něco mám a někdo mi to vezme je to krádež. Ale když něco chci (daně) a někdo mi to nedá je to taky krádež? Nezdá se mi...

0/0
4.3.2016 22:36

M90a50r87i22e 58N48g38u40y27e66n87o47v61á 3858166332728

Dělají jen to, co jim stát umožní, že? Pokud bude stát tolerantní, bordel pojede dál..............Pokud budou trest např. za drogové delikty takové jako jsou nyní, tak trestem pro vietnamce nebudou....Vězení v Čechách je pro ně jako hotel, tresty by si měli odpykávat ve Vietnamu a bez možnosti návratu zpět do České republiky....

0/0
5.3.2016 6:44

A80l43e47š 25Z28e95l79i39n11k29a 1634332326

To je teda špatná logika, že stát to umožňuje. To, že je nedostatečné postihování, neznamená, že to stát umožňuje.Kdybych byl uštěpačný, řekl bych, že to říká cosi o Vaší osobní morálce.

Se zbytkem souhlasím. Možná byste si měli udělat pořádek mezi sebou, případně navrhovat i změny zákonů v tomto smyslu, který jste uvedla. Protože jinak by se dosavadní kladné vnímání Vaší komunity mohlo časem rozplynout.

0/0
6.3.2016 4:12

M33a16r77i26e 69N30g88u29y62e40n50o91v12á 3198806682378

Aleš Zelinka: Mé komunity ? No to snad ne? Nebo podle jména už je člověk zařazen do nějaké škatulky? To by bylo hodně směšné a trapné. To, že mám příjmení takové jako mám, neznamená, že do této komunity patřím....

+1/0
6.3.2016 6:25

A26l94e81š 53Z43e93l38i45n53k34a 1684262776

S tímhle příjmením jste Vietnamka nebo žena Vietnamce.

0/0
6.3.2016 6:49

M19a37r21i62e 42N65g23u54y17e88n62o52v90á 3248836832778

Vidíte , pokud budeme " kastovat a třídit" dle jména, tak to bude jednoduché........ taky jsem znala rodinu " Zelinků"- hrozní ochlastové a ti, co jen kradli a nechtělo se jim pracovat... Je to tak správné?

+1/0
6.3.2016 8:07

A77l29e30š 60Z36e17l36i50n62k44a 1324402836

Dobře tak jinak - S tímhle příjmením jste Vietnamka nebo žena Vietnamce nebo dcera Vietnamce

0/0
6.3.2016 9:39

J44a93n93a 24K71o82l74l96o27v35á 1716127498736

To sice máte pravdu, ale druhá generace kromě vzhledu nijak nevybočuje, na rozdíl od vámi uváděných cikánů. Přes veškeré integrační programy....

+7/−1
4.3.2016 10:22

M63i79l50a46n 31W68e49l89s22e10r 5882168608361

Až se občas divím, jak ti malí Vietnamci mluví krásně česky. Nemám s nimi žádný problém.

+4/0
4.3.2016 10:33

J35a38r71o91m72í66r 32K68r55á29l 4890699154309

Tak jest. V Ústí dokonce uči Vietnamka češtinu a angličtinu.

0/0
4.3.2016 11:32

J12a31r12o34s64l14a86v 76R98i63e80s93s62n75e53r 3138110716920

Nikoliv druhá generace, ale teprve první (počítají se dle narození v místě/zemi, přistěhovalci jsou gen. nultou).

A tato první, zde narozená generace přebírá peníze ze šmeliny rodičů a "čistí" je posunem do vyšších pater; to jsou pak ta nehtová/kosmetická studia, restaurace, dovozní firmy apod. V takovém vývoji není nic pozitivního, jen se tak postupně buduje jakýsi velký "viettown", svět sám pro sebe, stát ve státě. A jeho příslušníci si časem řeknou i o politickou moc (ta jim, kromě jiného, poskytne krytí pro sofistikovanější zločiny), která s sebou nevyhnutelně přinese i národnostní pnutí. Nejsme USA, s jejich – i tak dost drhnoucím – tavícím kotlíkem.

Prostoduší liberálové jakých má Česko dvanáct do tuctu, si pochvalují "skvělou integraci" (o záporech samozřejmě politkorektně mlčí) a souběžně neustále nadávají na Cikány, ačkoliv Cikán jim z té pomyslné kapsy prostě vytáhne o dost méně než Vietnamec a nikdy se účinně nezorganizuje do podoby vychytralé mafie, mající pod palcem celé sektory ekonomiky. Holt asiatské mimikry nekonečných úsměvů fungují...

P. S. Nezastávám etnobyznys integračních progamů, ten je kontraproduktivní a parazitický.

+2/−3
4.3.2016 10:45

S67y45l90v98a 42Š39p57o11r95k57o81v89á 5116772790849

pletete si dvě nejen odlišné, ale dokonce protikladné věci - že jedno etnikum dává do státní kasy méně, než by mělo - a druhé etnikum ze státní kasy jen bere. Možná to pochopíte na personifikovnaém příkladu: První soused vám jako kompnezaci za hluk ze své dílny má dávat 1000 korun - a místo toho vám dá jen 500 - váš skutečný získ je tedy 500 Kč. Druhý soused má také hlučnou dílnu, ale nejen že vám nedává žádnou kompenzaci, ještě si vymohl, že mu budete udržovat plot, což vás stojí 500 Kč - vaše čistá ztráta je 800 Kč. Co je pro vás lepší - dostat pětistovku - nebo ji muset někomu dávat?

+4/−1
4.3.2016 11:02

S91y97l66v14a 36Š70p31o50r94k91o18v84á 5386152790749

sorry - skočila mi tam v posledním řádku 8 místo pětky - ale jinak matematiku ovládám;-D

0/0
4.3.2016 11:14

L86á68ď43a 36V43r84a20n34ý 7318738398747

Myslím, že jste pana Riessnera nepochopila.

Pokud přijmu vaše srovnání.

Tak máte dvě hlučné firmy, každá má platit 1000,-.

Jedna platí 1000,- a druhá si místo placení vymohla státní podporu ve výši 500,-.

První ale za obor za který platí 1000,- skrývá celý systém pololegálních a ilegálních obchodů, směnu zboží mimo daňový systém, paralelní svět nákupních a prodejní organizací, drogy, otrockou práci.

Suma sumárum za tou zaplacenou 1000,- se skrývají násobky ztráty nejen finanční ale i lidské (drogy).

+3/0
4.3.2016 11:27

S12y16l98v13a 60Š96p73o28r18k73o35v63á 5196292770919

nevím, kolik veitnamců znáte - ale ve všech skupinách lidí prostě je určité procento zločinců - mezi Čechy jako mezi Vietnamci. Stejně tak je mezi oběma (daleko větší) procento těch, co nějak "očůrávají" stát a neplatí daně - a je jedno, jestli směnami zboží mimo daňový systém (což v socialistické Evropě začíná ěalat stále víc lidí - např. v Británii vznikají velké komunity, získávající většinu zboží právě směnou - a není to navíc nelegální), nebo obrovskými úniky do dańových rájů, neplacením daňí daňovými pobídkami atd. - to vše nás tisícinásobně "okrádá" daleko víc než to, že pár vietnamských obchodníků krátí daně. Ovšem pokud si i chudý člověk, okradeným tímto státem o víc než polovinu svých výdělků, může díky tomu koupit nové oblečení, zimní bundu pro děti nebo dobré ovoce za dobrou cenu - je to pro společnost jako celek přínos - na rozdíl od těch obřích firem, která stát jen okrádají a běžnému člověk přitom nic nepřinášejí

+1/0
4.3.2016 12:03

L43á64ď92a 20V29r75a19n36ý 7908208508657

Tento váš příspěvek, bohužel ukončuje diskusi.

Když nemáte argumenty začnete "Ale jiní také" a zabijete to příspěvkem "Oni nám vlastně pomohli" a celé to zastřešujete myšlenkou "Kdo neokrádá stát okrádá rodinu".

Tato malost a zpátečnictví obecně způsobuje, že řada lidí si vydělá co si vydělá, tedy o něco více než stačí na přežití.

To by ale byla dle vašeho příspěvku složitější ekonomická debata, tak to shrnu do vět "Nejde dlouhodobě kupovat levně a hodně vydělávat" a pak známou větu "Nejsme tak bohatí abych si mohl kupovat levné věci".

+1/−2
4.3.2016 12:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.