Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič škodovky vjel do cesty rychlíku. Vlak tlačil auto tři sta metrů

Vážná dopravní nehoda se stala v úterý před sedmou hodinou ráno na Jindřichohradecku. Srážka vlaku s autem na železničním přejezdu v Děbolíně přerušila provoz na železnici v úseku Bednárec - Kardašova Řečice. České dráhy zavedly v úseku náhradní autobusovou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62i38ř15í 77H64o21l14e64č78e70k 8110199317263

Nikdy nekončící seriál:-(

0/0
15.3.2016 14:51

Z93d16e19n18ě15k 94D54u22f39e32k 2534644648

A nedají si říct a nedají. Pořád si v té hlavě neuvědomují, že rozjetý vlak na fleku nezastavíš a že je přežehlí a nic nepocítí. Snad se mu po té ráně v hlavě rozsvítí a bude si vážit svého života po nehodě víc než před nehodou.

+1/0
15.3.2016 14:19

J21a91n 59B13a93r82t45á45č12e25k 6665785590569

To není o tom si něco uvědomit. Proč vznikají nehody? Vzniku jakýchkoli nehod předchází tolik okolností s tolika proměnnými, které mohou potkat každého. Stačí se zamyslet, otočit dozadu, kýchnout atp. a ni nemusíte překročit rychlost či jet agresivně. Mám pocit, že z každé nehody na přejezdu se dělá víc, než z jiných. Statistika říká, že za socialismu (80.léta) bylo nehod na přejezdech více i přes menší provoz a menší počet provozovaných vozidel. Často byli viníci i profíci z ČSAD.

0/0
15.3.2016 14:30

J95i60n94d39ř95i75c77h 86Š79k85o16p62e67k 4155501970815

jenže cestou k přejezdu mineš minimálně 3 značky,takže pokud kýchneš, můžeš přehlédnout jednu, ne všechny

Profíci jezdí na červenou záměrně, protože to přece znají a jim se nemůže nic stát

+1/0
15.3.2016 17:23

J33a98n 55B91a71r28t67á16č36e84k 6795905900519

Jindřichu, nevytahuj jen něco, z příspěvku je zřejmé, že nejde jen o kýchnutí a o profících jsem psal v kontextu toho, že mnoho starších glorifikuje řidiče ČSAD z dřívějších dob oproti současným, nicméně ani předchůdům se nevyhýbali takové nehody ze stejných příčin. Navíc jich bylo vzhledem k počtu provozovaných vozidel více.

0/0
17.3.2016 9:18

M38i55c48h58a60l 43R91i56m88b85a34u22e72r 4959405253407

Radní Prahy 4 nám slibují přinesení podobných soubojů mezi autem a kolejovým vozidlem přímo až před Vrchni soud 8-o

+1/−2
15.3.2016 13:30

V94l13a42d43i79m13í63r 33P42r37o32k69e90š 8977946870441

Možná by bylo třeba ty souboje mezi autem a vlakem přenést rovnou před Ústavní soud. Můžete Rimbauer sdělit co se tím vyřeší? Pro soud je to jedna z nejlépe řešitelných případů, které se k soudu dostanou, neboť v 99% je to vždy vina nepozornosti řidiče vozidla a soudy jen přijmou verzi vyšetřování a rozhodnou.

0/0
15.3.2016 13:45

L77u17k29á55š 88N63o89v75á20k 4686676582543

Rimbauer (Rv) to myslí jinak, bojí se, že mu zruší dálnici a k jeho nevoli z ní možná udělají opět městskou ulici...

0/0
15.3.2016 14:13

P70a74v21e53l 83V87l58a18s 4585513830344

Kdysi každý strojvedoucí měl povinnost podle předpisu D1 dát před nechráněným přejezdem zvukový signál tlakovou houkačkou dlouhý nejméně 1 sec. To vzbudilo i mrtvého. Dnes strojvedoucí, když už se rozhodne dát signál (často ne), tak jen krátce pískne na píšťalu pro posun těsně před přejezdem. Takové písknutí není v autě slyšet. Je mnoho nechráněných přejezdů, kde pro různé překážky je na trať vidět až z kolejí. Ovšem vždy je vinen řidič auta. V nepořádku je hodně chráněných přejezdů se signalizací. Na mnoha přejezdech nesvítí bílé blikající světlo.

0/−11
15.3.2016 13:25

O28l16d69ř86i96c87h 39J33a38n28e33č94e83k 8169486523661

na tomto přejezdu je zřejmě rozhled dobrý, takže pokud nebyla hustá mlha, není moc důvod, neustálým troubením obtěžovat okolí.

'písknutí není v autě slyšet' - ha ha, to je slyšet na kilometry, pokud tedy nesedíte v tanku.

'na mnoha přejezdech nesvítí bílé blikající světlo' - není žádná závada, bílé světlo je v případě své funkčnosti dodatečná informace, která Vám povoluje přejezd projet bez zastavení a rychleji. když tam je a nesvítí, musíte se prostě chovat, jako kdyby tam vůbec nebylo.

+2/0
15.3.2016 13:37

I68v43a95n 74M86a65n56t58a46s 8239174390351

No, na fotkách to vypadá, že mlha nebyla ale sněžilo:-/

0/0
15.3.2016 14:02

P28e64t44r 31M69o57l29á88k 9228801377354

Hochu jde vidět, že o tom nic nevíš!!! Protože dnes máš v lokomotivě všechno zaznamenáváno. I to pískání před přejezdem!

0/0
17.3.2016 6:39

J25o52s51e25f 69N77o48v16á50k 8881177872590

Každý takovýto řidič by měl přežít, ale za podmínek ochrnutí od pasu dolů a pokud možno splácet škody a dostat max. živ.minimum.

+1/−6
15.3.2016 13:18

H41o50n22z37a 60P73u32r93k13r98á67b59e62k 1469908329775

to by mu určitě splácení škod ulehčilo, to upoutání na invalidní vozík...

+3/0
15.3.2016 13:36

I56v62a67n 49M70a22n15t43a76s 8459674320831

Vy chyby neděláte, že ne? Anebo nemáte rád lidi...:-/

+2/0
15.3.2016 14:03

J38a57n 56B70a37r16t17á60č61e16k 6155405220529

Přej a bude ti přáno....

+1/0
15.3.2016 14:05

V82l64a17d40i57m83í72r 42P54r29o20k70e37š 8167936830381

člověk jen kroutí hlavou co se některým diskutérům honí hlavou, kdy se dočtou, že rychlík se střetl na přejezdu s osobním autem. Někoho zajímá, proč bylo ve vlaku pouze 50 cestujících, druhý nemůže zase vyluštit co se uvádí pod pojmem nechráněný přejezd, třetímu zase vadí, že bylo v textu, že vlak auto táhl a ne tlačil jak mělo správně být atp., ale nikdo se nepozastaví nad tím, že je to tragédie. Jen tak dál, když člověk je až na druhém místě, to je pro národ vždy "dobré".

+5/−6
15.3.2016 12:54

R63a70d28a70n 20K13u90b19a83n24t 1263940559610

Mě by třeba zajímalo co se honilo hlavou řidiči když vjížděl na přejezd.

+6/−1
15.3.2016 12:56

T18o57m69á32š 77Z69e14m19á48n21e95k 5130368606666

Nárazník lokomotivy.

+2/0
15.3.2016 16:31

J78o10s66e77f 77Č50i68h93á81k 7711619250316

Není to trágédie. Je to debilita řidiče.

+11/−4
15.3.2016 12:57

V72l68a55d46i97m66í11r 22P67r83o25k24e33š 8537326170731

Vy jste u toho byl, když víte co bylo příčinou. Každý den se modlete, jestli máte vůbec řidičák, ať se vám to nestane a ostatní vás potom budou také považovat za debilního řidiče. Nikdy neříkejte Čiháku nikdy.

+4/−1
15.3.2016 13:33

O17l75d40ř51i15c24h 59J27a77n21e49č63e86k 8599266533821

já se modlím, aby mě netrefil nějaký blbec, který předjíždí, kde nemá, anebo když sedím ve vlaku, aby na přejezdu nezůstal stát kamion - modlit se, abych autem nevjel bez rozhlédnutí na železniční přejezd, fakt nepotřebuju

+3/−2
15.3.2016 13:39

O45l78d64ř59i14c69h 58J53a20n25e50č63e53k 8959456863181

Tragédie byla, když ve Studénce vlétlo pendolino do naloženého kamionu nebo EC do zříceného mostu - v obou případech to odnesli (výlučně) nevinní lidé.

Toto je pouze a jedině absolutní nezodpovědnost a hazard řidiče.

Když lavina minulý měsíc pohřbila 5 skialpinistů, co jste si říkal? Že jen bezmozek a hazardér chodí při lavinovém stupni 3 do hor? Tohle je v zásadě to samé. V obou případech dotyční zbytečně riskovali. Jen jízdu autem většinová společnost považuje za normální, skialpinismus nikoliv. Teda jízdu autem přes přejezd bez rozhlédnutí doufám většinová společnost za normální nepovažuje.

+5/−3
15.3.2016 13:14

V64l84a83d78i67m54í95r 29P29r55o61k58e80š 8347976690501

Není problém ho navštívit v nemocnici, jestli přežije, a zeptat se ho na to, když vám to, Houško, tak vrtá hlavou.

+2/0
15.3.2016 13:37

V17l53a52d24i12m15í81r 96P94r97o19k63e34š 8247136760771

Každá smrt je tragédií, na to jste ještě nepřišel?

+2/−1
15.3.2016 13:38

T93o40m69á13š 77B33u68r39a 4842236964

Nikoliv každá. Přirozený odchod ze života není tragédií, nýbrž zákonitým dějem.

0/0
16.3.2016 11:37

H94o39n90z51a 92P13u88r91k44r93á62b79e12k 1809728569855

v obou případech je to stejné v tom, že ani jednou nikdo neznal pořádně příčiny a všechny okolnosti té dané události, ale přesto zde bylo a vždy je plno odsuzujících příspěvků, jako by ty příčiny a okolnosti známé byly...

+2/0
15.3.2016 13:38

O65l94d41ř58i81c12h 39J67a98n47e39č29e82k 8839266913831

provoz, přednost, povinnosti na železničních přejezdech jsou zákonem dány zcela jasně.

zcela jasné taky je, že když jdu do zimních hor, musím respektovat jejich riziko, počítat s ním a pokud možno se mu vyhýbat. u té laviny nebyl problém v tom, že vystrčili nos z chalupy (za to jsem je nikdy neodsuzoval), nýbrž to, že riskovali příliš a to se jim vymstilo, ať už spadla 'vyšší mocí', nebo ji sami způsobili.

ten řidič taky riskoval příliš...

+1/−1
15.3.2016 13:43

H12o65n16z66a 69P31u35r20k41r83á41b60e67k 1319158769815

zopakoval bych to samé;-) Nebo vy už snad víte, proč přesně k té něhodě došlo? A jinak při lavinovém nebezpečí na stupni č. 3 se chodí zcela běžně do hor, to není záležitost "bezmozků"

+1/0
15.3.2016 13:47

Z89b81y47n22ě36k 61M83e93z65e58r72a 7601197456

Odpustte, ale blbých lidí je dostatek.

0/0
15.3.2016 14:55

Š86á27r78k17a 49Č29e95c73h16o47v49á 8278966165415

Co je to "nechráněný " ? To nebyl označen značkou přejezdu ?8-o

+2/−1
15.3.2016 12:44

R25a34d51a11n 20K36u19b46a88n38t 1543810749640

místo, kde se úrovňově kříží pozemní komunikace se železnicí, popřípadě s jinou dráhou ležící na samostatném tělese, a označené příslušnou dopravní značkou.[1] Prostor přejezdu z legislativního hlediska (v České republice podle zákona o drahách[2] a zákona o pozemních komunikacích) je součástí dráhy a není součástí pozemní komunikace.[3]

Jako železniční přejezd se tedy v českých pravidlech silničního provozu označuje i přejezd přes jiný druh dráhy než železniční (například přes samostatnou tramvajovou dráhu nebo přesprůmyslovou dráhu). Termínem železniční přejezd se označují i pěší přechody přes dráhu, pokud jsou jako železniční přejezd označeny. Železničním přejezdem však není místo, které takto označeno není, například místa v železniční stanici upravená pro přejíždění nebo přecházení kolejí, křížení tramvajové dráhy s pozemní komunikací označené jako křižovatka nebo řízené světelným signalizačním zařízením nebo neoznačené.

0/0
15.3.2016 12:50

R75a46d80a74n 95K72u50b51a96n36t 1613760269750

Před zavedením automatických zabezpečovacích zařízení se rozlišovaly a dosud se dopravním značením rozlišují dva základní typy přejezdů: chráněný (se závorami) a nechráněný (bez závor). Termín „nechráněný“ byl obsažen v názvu výstražné dopravní značky dle československého vládního nařízení č. 100/1938 Sb. n. a z. i protektorátního vládního nařízení č. 242/1939 Sb., ve vyhlášce 141/1960 Sb. se již používá termín „železniční přejezd bez závor“.

+1/0
15.3.2016 12:52

V10l72a19d63i77m61í49r 34P30r58o97k19e77š 8807886780941

Houško, paní Čechová vám jistě poděkuje za vysvětlení co je chráněný a nechráněný přejezd kolejí.

0/0
15.3.2016 13:40

R46a30d18a40n 10K67u51b11a42n90t 1723360259490

Děkuju

+1/0
15.3.2016 15:08

R42a19d43a45n 26K28u89b14a22n25t 1503260329760

Podle způsobu a míry zabezpečení se přejezdy rozlišují na

přejezdy zabezpečené výstražným křížem neboli bez přejezdového zabezpečovacího zařízení čili nezabezpečené, které jsou pouze označené, ale nejsou vybaveny žádnou signalizací upozorňující na průjezd vlaku nebo posunujícího dílu a zakazující na potřebnou dobu vjezd. Tradiční termín „nezabezpečený přejezd“ je dosud užíván nejen v publicistice a odborné literatuře, ale i v názvu traťových návěstidel pro tramvajové dráhy dle přílohy 1 část II kap. B odst. 15 vyhlášky č. 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah

přejezdy zabezpečené, a to buď manuálním ovládáním nebo automatickým zabezpečovacím zařízením, mají signalizaci, která varuje uživatele pozemní komunikace před přijíždějícím vlakem nebo posunujícím dílem. Signalizace je zpravidla zvuková a světelné, někde doplněná i závorami; manuálně ovládané závory zpravidla nebývají doplněné světelnou signalizací a někdy ani zvukovou.

+1/0
15.3.2016 12:54

I86v94a68n 62H28o40l24a56s 5187447988157

> manuálně ovládané závory zpravidla nebývají doplněné světelnou signalizací

To není tak jednoznačné. Mnohé závory, které jsou vnějším vzhledem shodné s těmi "automatickými", jsou ve skutečnosti v některých případech rovněž ovládány manuálně (například v obvodu stanice při posunu apod.). Bez světelné signalizace jsou pouze staré mechanické závory na kliku (a i ty většinou mají zvukovou signalizaci - bimbání zvonu, bez ní jsou pouze tam, kde závorář točí klikou venku těsně vedle závor - bez zvukové signalizace by totiž řidiči nevěděli, že už na přejezd nemají vjíždět).

0/0
15.3.2016 13:02

R66a62d44a70n 75K97u15b19a64n98t 1433440729590

Asi je to "manuální" míněno výhradně ten chlap Hlídač 47.

0/0
15.3.2016 13:04

J15i42n17d91ř88i83c45h 74H23r47a31d20e17c83k34ý 6855119972462

skoda - simply clever

0/0
15.3.2016 12:43

D21a60v36i69d 51P49e51t20r23l21í86k 4606346886684

V celém tom vlaku jede jen 50 lidí?

0/−2
15.3.2016 12:37

J35i81ř48í 26H55u24r68t 6915487960493

náhodou, 50 lidí je na tamější poměry hodně slušnéR^:-P

+2/0
15.3.2016 12:40

J64i90ř31í 83E77n97g44l96i61š 1975779725651

Pane redaktore váš pojem nechráněný přejezd jste našel kde??? Určitě ne v českých zemích. Poštudujte Zákon o dráhách. Každý přejezd MUSÍ být zabezpečen!!!

+4/0
15.3.2016 11:59

O52l46d73ř32i62c36h 85J95a31n47e57č52e47k 8839526323511

kdy si konečně tihle pakoně budou zdravotní péči a zásah hasičů platit sami?! ;-(Rv a odškodnění pro ČD, samozřejmě.

+3/−1
15.3.2016 11:41

D68a86v72i12d 83Č60e87r38n42o87h26o37r36s70k56ý 1186824726186

nikdy protoze to je udajne nemoralni :-/

0/−2
15.3.2016 11:47

O49l46d38ř22i20c52h 43J52a72n41e40č23e90k 8739206383891

v českém komunismu očividně ;-(

0/−1
15.3.2016 12:26

J10i63n67d85ř84i92c30h 47Š69k68o93p76e10k 4435641210445

to není pravda. Už pár případů, kdy ČD šli se svými nároky do dědického řízení, bylo

+3/0
15.3.2016 12:40

D81a14v40i74d 61Č58e49r18n24o96h12o74r34s62k26ý 1416664186286

ale uz se od toho upustilo ... to, co se ziskalo bylo jen o par korun vic, nez kolik se dalo za pravniky, soudy a spol.

0/0
15.3.2016 15:20

D14a31v63i52d 18P73e50t82r49l74í72k 4966756126564

A zavedeme to plošně? Třeba když si ožralý cykloun rozmlátí kokos a letí pro něj vrtulník? Jsem pro...

+4/−1
15.3.2016 12:39

J91a15n 97B25a47r14t28á77č70e95k 6285725440169

Dokud si nedobrovolně platíme povinně pod hrozbou nemalé sankce povinné ručení, ať hezky cvakaj pojišťovny. Nehodlám podporovat byznys soukromých subjektů, kdy by brali peníze a měli možnost se vykroutit z plnění. Jinak domýšlíte kam by to došlo, kdybychom toto začali realizovat?

0/−1
15.3.2016 12:52

O76l45d43ř35i45c16h 22J28a60n32e10č21e74k 8109426513981

je dost rozdíl, když třeba neodhadnete námrazu na silnici a dostanete smyk, a když jako naprostý bezmozek vjedete bez rozhlédnutí (anebo dokonce navzdory červeným světlům) na železniční přejezd.

navíc rozlišujte laskavě povinné ručení, zdravotní pojištění a daně, z nichž jsou placeni např. hasiči.

z povinného ručení tady půjdou určitě škody na vlaku a dráze - ty jsou nejspíš malé. ČD z povinného ručení mohou vymáhat vícenáklady na náhradní dopravu, odškodnění cestujících za zpoždění apod. v úvahu přichází (jako určitě nejvyšší položka) léčení a odškodnění spolujezdce.

ze zdravotního pojištění jde zásah záchranky a ošetření / léčení zraněných.

náklady vznikly i zasahujícím hasičům, kteří jsou hrazeni z daní.

souhlasím, že stát a pojišťovny mají být solidární - hradit výlohy v případech, kdy původce škody tuto sám (převážně) nezavinil. ale nesouhlasím s tím, aby stát podporoval morální hazard tím, že z mých daní a mého zdravotního pojištění bez pípnutí hradí škody způsobené takovýmito bezmozky!

v normálním státě by záchranka, nemocnice, hasiči a ČD poslali fakturu pojišťovně a pokud by ta naznala, že událost vznikla hrubou nedbalostí, ta by ji celou nebo její část přeposlala viníkovi. v konečném důsledku by nejspíš rozhodoval soud, jak vysoká byla jeho spoluúčast a jestli tudíž musí platit vše nebo jen část.

v ČR hasiči nikomu nic účtovat nesmí, ČD nad vícenáklady mávnou rukou a záchranku a nemocnici bez mrknutí zaplatí zdravotní pojišťovna - a jediný trest pro viníka bude pár bodů a pokuta od policie a zničené auto (které má možná pojištěné) - a možná dokonce i od své pojišťovny vyinkasuje úrazovou pojistku Rv

0/−1
15.3.2016 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.