Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Strakonicku spadlo malé letadlo. Pilot zemřel v jeho troskách

U obce Chrášťovice na Strakonicku krátce před 15. hodinou havarovalo malé letadlo Cessna 150. Muž, který jej pilotoval, podlehl na místě mnohačetným zraněním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24i70ř13í 61M81o48r48s50e 7833919552985

Pořád se dívám na ty fotky a hlava mi to nebere. Celá přední část je doslova zaražená v zemi, po nárazu se pak ohnul ocas, jako by pilot potlačil a pod vysokým úhlem to střemhlav přivedl až dolů. Pro ilustraci, jak ten letoun vypadá ve skutečnosti - a myslím, že je to přímo tenhle konkrétní:

http://www.planes.cz/en/photo/1153494/cessna-150l-ok-oka-private-bubovice-lkbu

http://www.okair.cz/letadlovy-park/#oka

Letoun vypadá výborně udržovaný, vybavený. Je zabořený v poli, které, jakkoli ty fotky nezabírají zrovna moc okolí, ale i tak vypadá, že je dobře použitelné pro nouzové přistání. Jenže tady se snad nikdo ani nesnažil přistát, jinak si to neumím představit.

Nedivil bych se, pokud by byl mrtvý už ve vzduchu, náhlá srdeční příhoda, nebo něco podobného a položil se do řízení. O ničem jiném spekulovat nebudu.

0/0
20.4.2016 21:01

I72r84e23n92a 46P20l54a82c41h13e41t65k14o42v90á 1766644406450

kdyz vas klepne pepka, tak asi netlacite knipl od sebe. mohl mit malou rychlost, vysetrovatele na to prijdou

0/0
20.4.2016 21:10

J72i38ř84í 59M10o13r84s29e 7533599662255

C150 nemá klasický knipl, ale "volant", na který klidně nalehnout můžete, ale na druhou stranu - je fakt, že má také hrudní pás, který na místě pilota vede zleva shora doprava k pasu, kde je připnutý, takže - pokud jej pilot použije, což by měl, nemůže se překlopit dopředu, když například omdlí.

Při nízké rychlosti půjdete do pádu, pádová rychlost je dána aktuální konfigurací, ale pokud máte ještě alespoň nějakou výšku, zvládnete to. Pokud výšku nemáte, neskončíte metr a půl pod zemí.

Nepochybuji, že UZPLN vyšetří, co půjde.

+1/0
20.4.2016 21:21

T10o42m47á25š 10Z70e89m26á37n89e42k 5950208386476

Takhle vypadají letadla, která spadla do vývrtky. Vrak je v podstatě vcelku, to znamená, že dopředná rychlost byla minimální.

0/0
20.4.2016 21:11

J57i48ř57í 71M85o53r56s81e 7703879342225

O vývrtce jsem přemýšlel. Ale tvrdit, že tam nebyla vysoká dopředná rychlost bych si netroufl - jednak právě vývrtka je charakteristická prudkou ztrátou výšky, ale hlavně - podívejte se na ty fotky. Vypadá to, jako by narazil tak, že přední část s motorem šla celá pod zem (všiměte si, že křídla leží na trávě a pod těmi se v normální situaci dá projít, když se člověk shrbí, střední část včetně zavazadlového prostoru byla buď skoro kolmo k zemi, nebo se ohnula směrem "nahoru" ve smyslu orientace proti běžnému stavu a ocas se naopak ohnul směrem dolů.

Ale zrovna malé Cessny jsou docela pohodové, pokud jde o situace, jak je dostat do vývrtky a jak je dostat ven. Jistě, mohl být už nizko a udělt hrubou chybu a to je přesně to, o čem nechci spekulovat.

Jinak pro ostatní, pro zajímavost, jak vypadá vývrtka v podání tohoto typu letadla (všimněte si, sedm otáček = ztráta 2000ft):

https://www.youtube.com/watch?v=h2rm7n9Vz3c

+1/0
20.4.2016 21:47

T89o61m89á11š 33Z73e86m41á33n65e27k 5890168746236

Cessna 150 je hodné letadlo, dopřednou rychlostí jsem rozuměl rychlost v horizontálním směru (nevyoral brázdu). Vývrtka mohla být i záměrně vyvolaná a byl zrovna ve fázi, kdy se ji snažil potlačením vyrovnat. Jelikož nejsou žádné další informace, nezbývá, než spekulovat, tak spekulujme.

0/0
20.4.2016 21:57

K18a82r95e87l 48L71a65n36g80r 2942877800718

Ten samý před pár lety...

http://www.planes.cz/en/photo/1081700/cessna-150l-sp-foy-private-pruszcz-gdanski-eppr

0/0
20.4.2016 21:28

J52i59ř75í 36M74o57r98s64e 7463889182315

Pěkně ho dali do pořádku. Asi víte, čím vším prochází letoun během svého "života", aby vůbec směl do vzduchu.

0/0
20.4.2016 21:52

K33a96r23e90l 31L66a64n20g40r 2482987740108

Vím a není to sranda vše splnit. A také vím co obnáší následné vyšetřování takové havárie. Zaměstná to x lidí a firem na nějaký čas, aby se vyloučilo všechno možné a došlo s k faktu co bylo příčinou.

Ovšem také vím jak se v některých státech nyní již v EU chovali k letecké technice, co by u nás nesmělo ani z hangáru na jihovýchod od republiky létalo a to dokonce i u vojáků.

0/0
21.4.2016 17:09

P85e50t34e34r 19M15o44l92n25á87r 8735884892259

U nás na SK spadli dnes 4 vetrone ,jeden mŕtvi

0/0
20.4.2016 20:27

K57a74r57e70l 92L86a65n25g73r 2512447580388

Co vidím v AS tak je tam jeden OM-8255 co šel dolů v Polsku a je to jen nouzák s poškozením kabiny a křídla.

0/0
20.4.2016 21:13

R32a70d40k14a 59K11o36v88á17ř74o40v36á 2823723383176

Myslíte tuhle nehodu? http://www.teraz.sk/regiony/lysa-polana-tatry-styri-lietadla-nehoda/192775-clanok.html

Píšou tam, že havaroval jenom jeden, ostatní normálně přistáli.

Jsou tam i fotky, podle těch trosek to vypadá na SP-3769, pokud dobře googlím... http://szybowce.fotoedytor.com/galeria/displayimage.php?pid=2797&fullsize=1

0/0
21.4.2016 1:29

J18i49ř12í 40B51r17o45ž 5819765152877

Smutné, ale zahynul při tom co miloval. Lepší než na IPCe jako ležák.

+2/0
20.4.2016 20:11

I43r70e75n82a 88P59l75a22c32h83e83t23k87o63v35á 1496104276440

uz se nasla cerna skrinka?

0/0
20.4.2016 19:53

J19i23ř37í 17B64r11o42ž 5289865252357

V Cessně 150? Paní, to letadlo bylo odhadem 50 let staré :-)

0/0
20.4.2016 20:12

I58r36e53n22a 92P28l41a91c50h75e17t60k16o32v34á 1366234766250

a kdyz si to prectete jeste tak 2x tak vam to mozna dojde ;-)

0/0
20.4.2016 20:15

J66i44ř64í 42P94o73d15s62k20a80l56s41k88ý 1959966357562

OK OKA měla rok výroby 1977.

0/0
20.4.2016 22:37

S68t74a70n17i17s17l76a67v 12K61r31e83j40c74a28r 6517716583894

Sice smutný výsledek. Ale na silnicích denně zahyne mnohem více lidí. Je dobře, že ČR se od roku 1990 tak výrazně přiblížila k Evropě. Nejen tím, že dnešní automobilový osobní park není tvořen pouze Moskviči,Ladami, Polskými Fiaty ale i Mercedesy, Audinami nebo Teslami. Také letecké licence na malá soukromá letadla dnes není vzácností stejně tak jako vlastnění jachet v námořních přístavech.

+1/0
20.4.2016 19:06

M73a92r22t83i77n 79N16i37t89r27i46a17n41s62k20y 2365823528862

No a v Tatrách dnes spadol poľský vetroň. Zahynul aj poľský pilot (40r.). Dnes je nejaký blbý deň na lietanie...

0/0
20.4.2016 18:57

P81a33v83e96l 22S87o62b17o79t44k63a 5980614

A ještě jedna drobná poznámka o light létání pro ženy a dívky:

Nejen že když se rozplácnete o zem neumřete začasto hned, ale až za mnoho (desítek)minut a záchranka vám maximálně tak asistuje, ale to si uvědomte, po celou tu dobu než vás dají do pytle, na vás opravdu není hezký pohled!!

0/−11
20.4.2016 18:21

Š15t30ě64p35á12n 85V50a14n65ě53k 3103279127637

Cessna 150 je light?

+4/0
20.4.2016 18:27

S24t56a22n32i64s71l40a15v 49K18r25e71j89c26a98r 6577546623464

Neznalost neomlouvá, spíše ukazuje b.....t diskutéra!!

+3/0
20.4.2016 19:08

J54a35k41u55b 10R79ý65d45l 1905252785820

To bude příbuznej premiéra... jinak si tu odbornost nedovedu vysvětlit...

0/0
20.4.2016 20:12
Foto

J78i20r33i 47J59a67l22u98v37k30a 3108799554207

Hlavně mi nejde do hlavy, jaký smysl Váš příspěvek má. Myslíte, že někdo se stane pilotem, protože si od toho slibuje, že umře rychle ? Proč tady pořád někomu zdůrazňujete, že to trvá dlouho ? Věřte mi, že každý, kdo létá, má reálnou představu o rizicích a jejich důsledcích. Vy mi připadáte, jako byste to teprve zjistil a potřeboval se s tím nutně pochlubit.

+1/0
20.4.2016 19:59

P40a95v33e15l 18S98o47b79o56t38k81a 5110214

I kdepak...

jen reaguji na módu - lítat je dnes IN, a je celkem jedno s čím spadnete.

Je to malé a jste na všechno sám.

I na zdravotní problémy o technických nemluvě.

0/0
20.4.2016 21:59

J51o98s36e48f 88K69r34o45u61p66a 7771488895417

Mnoho lidí létání baví a je pěkné, že se dnes dá udělat piloťák, aniž by byl člověk politicky vymyt.

+1/0
21.4.2016 10:04

J63i19ř33í 34M60o98r88s49e 7683219852175

C150 není ultralight ale klasický letoun, vyžadující PPL, jak jistě sám víte, pokud zde komentujete. A stejně tak byste měl vědět, že mnoho UL letounů lze certifikovat jako plnohodnotná "velká" letadla. Takže nezobecňujte.

A těm slečnám bych doporučil spíše tohle, takhle budete vypadat mnohem pravděpodobněji...

https://www.youtube.com/watch?v=kErHL1AdxD8

+1/0
20.4.2016 20:30

R79o45b97e62r94t 65L58a55u70e98r 5114800216200

Měli by lítat pomalu a nízko. To by bylo mnohem bezpečnější. :-P

+3/0
20.4.2016 17:59
Foto

J31i73ř78í 39D54v65o28ř66á83k 5705329130318

A v zatáčkách brzdit .....

+13/0
20.4.2016 18:10

R12o32b12e39r24t 62L80a88u88e47r 5974700226890

Tak, tak, moje řeč. :)

+1/0
20.4.2016 19:05

P44a70v63e18l 51K23r50o77n24i69k39a 7652295871

Jste mě předběhl. Babička vždy nabádala "a lítej pomalu a v zatáčkách brzdi" .

0/0
22.4.2016 9:12
Foto

M23i61r37o39s91l44a56v 32S67t69e85i28n39e30r 6418364793675

Nízko je nebezpečnější, všude vysokonapěťová vedení a věžičky s telefonními retranslačkami. Cessna ovšem není light, ale standartní cestovní mašinka.

0/0
20.4.2016 19:43

R42o75b83e94r29t 61L80a88u79e34r 5174410986570

Děkuji za poučení. :-)

+3/0
20.4.2016 19:52

J42a92n 75H37l20a68v78á77č 9420211134932

Ten tam je neuvěřitelně zaháknutej:-P(sorry musel jsem...)

+2/0
20.4.2016 17:12

J31a33n 82P29e45l87e89c71h 2332524135286

za to plus zřejmě shořím v pekle

0/0
20.4.2016 17:27

P41a74v58e12l 63S32o24b36o69t38k84a 5460544

záleží v jakém pekle ;-D

Přijde chlap do pekla a jako každý jde nejprve na prohlídku. V první místnosti sedí společnost v luxusních sedačkách a popíjejí víno. "Tady je naše alkoholická místnost, máme tu ta nejlepší vína z Francie a Jižní Ameriky" povídá čert-průvodce.

Ve druhé místnosti sedí lidé u stolu a jedí. "Tohle je místnost obžerství. Servírujeme tu ty nejlepší speciality a nejlepší na tom je, že můžeš jíst pořád."

Ve třetí místnosti se divoce souloží. "Tady je naše smilná místnost. Máme tu na výběr spousty krásných žen i mužů, určitě si vybereš."

Takhle projdou ještě pár místností se všemi slastmi života a když končí, všimne si chlápek ještě jedněch dveří, odkud se ozývají výkřiky a sténání.

"Co to je?" ptá se. Pekelník ho tam tedy zavede a chlápek vidí veliké hrnce, ve kterých úpí vařící se lidé. Ostatní čerti přikládají pod kotel a občas do lidí píchnou vidlemi. "Co to má znamenat?" ptá se opět chlápek.

Čert mu odpoví: "Ále, to jsou křesťani, oni to tak chtěj."

http://www.zpovednice.cz/detail.php?statusik=401754

+7/0
20.4.2016 17:33
Foto

J14i25ř21í 87D63v42o72ř91á35k 5405579160608

ilustrační foto

0/0
20.4.2016 17:29

T87o29m51á37š 34H88o88l56e94k 5445190761247

Malé letadla padají velmi často. at raději vyrábějí velké letadla

0/−4
20.4.2016 17:09

P20a95v76e33l 92S47o45b73o40t71k77a 5820684

Všem příznivcům ultralehkých letadel, padákového léání, vírníků, motorových a jiných rogal jedna drobnost, o které se nemluví:

NEUMŘETE HNED!!

a když vás ten poryv/střih větru nebo problémy s motorem pošlou dolů, a v těchhle výškách kde nemáte druhou šanci - na nějaké řešení nebo vyrovnávání, tak chvilku padáte, pak přijde rána a PAK UMÍRÁTE - ano, pilota našli již mrtvého... ale umíral klidně i 10 a víc minut - záleží jestli se mu utrhlo srdce nebo hlava, pak je to rychlé, ale pokud měl jen vnitřní zranění a krvácení, mohl si to docela užít.

P.S. větroně nepočítám, to jsou normální, bezpečná letadla

0/−18
20.4.2016 16:32

T19o40m36á16š 43V11č94e12l43i94č83k41a 8132953570969

Ve větroni si to neužiju? Jako ten klučina 26.7.07? Nebo v autě? Nebo na sáňkách v lese? Jakou myšlenku jste chtěl vyjádřit?

Navíc mohl dostat infarkt už ve vzduchu..

+7/−1
20.4.2016 16:48

P11a20v49e32l 75S24o11b47o19t70k85a 5560564

ano, když se srazí hlavami dva lidé na kolečkových bruslích nebo na kolech, také to může skončit tagicky.

A samozřejmě, také se vám může stát že vás druhý pilot v dopravním letadle zamkne na WC a pak navede letadlo do země.

Všechno je možné.

Ale tenhle článek je o něčem jiném.

Ale jinak viz klouzavost, klesavost a stabilita.

+2/−2
20.4.2016 16:53

D72a53n64i78e57l 30T88s10c18h81e21r76n10a91y 2905882519872

Tak psali ze teziste a ta Cesna zas tak mala neni

0/0
20.4.2016 17:51

J76i31r90i 75C71e29e 5865631212148

Kdyby to bylo tak nebezpečný jak píšete, tak to dávno zakážou. Žijeme v přeregulované, socialistické Evropě, pokud jste to ještě nezaregistroval...

+2/0
20.4.2016 16:50

P95a90v34e26l 85S48o20b86o48t26k98a 5750294

Kdyby nebyla korupce, tak nikdo žádný vírník nikdy nepovolí.

0/−7
20.4.2016 16:56

J79i92r38i 37H54u75b32k20a 1583676814195

Tak dejte trestní oznámení, je to vaše povinnost.

+1/0
20.4.2016 17:29

P34a65v96e81l 44S90o93b19o84t14k26a 5570944

Proč?

není to má povinnost ani můj business.

0/0
20.4.2016 17:34

J89i61r80i 13H49u35b88k10a 1113216814435

Pokud víte o tom, že se stal trestný čin je vaší zákonou povinností toto nahlásit na policii nebo státní zastupitelství, vyjma případů kdy byste tímto způsobil újmu sobě nebo osobě blízké.

A podplácení je trestný čin.

+1/−1
20.4.2016 18:00

P91a42v87e87l 92S47o33b51o16t60k81a 5230154

nepíšete to přesně, ale máte pravdu, ohlásit podplácení mám povinnost.

Tímto tedy svoji občanskou povinnost plním a ohlašuji, že bez korupce by nikdy nemohl dostat žádný vírník povolení létat:

http://www.vrtulnik.cz/gyro/gyro3.htm

+1/0
20.4.2016 18:17

J13i34ř14í 66M44o74r76s80e 7423639232515

Přiznám se, že nerozumím smyslu vaší argumentace, když pak pod ni dáte odkaz na text odborníka, který jasně na konci napíše: "Létání s vírníky by mělo být legálně možné i u nás, bez ohledu na počet zájemců", popřípadě: "S přihlédnutím ke všemu, co jsem zde uvedl, zejména k nízké ekonomii provozu a vrozeným nectnostem vírníků většině amatérských pilotů dnes lépe vyhovují ULLa a ULLt. Nicméně, pro řadu disciplinovaných nadšenců, které láká něco zvláštního, mohou být vírníky stále zajímavé"...

+1/0
20.4.2016 20:08

P16a18v42e92l 19S33o53b24o47t52k58a 5160314

no, na mne to působí opačně - ale pravda asi jsem nenašel ten správný link. Kdesi tu byl jeden kde se vyjadřoval autor daleko kategoričtěji.

0/0
20.4.2016 22:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.