Diskuze

Rozhodnuto. V Českých Budějovicích zavedou parkovací zóny

Na Pražském předměstí v Budějovicích vzniknou modré a zelené parkovací zóny. Dojíždějící budou platit u automatů. Systém má zajistit více prostoru pro obyvatele s trvalým bydlištěm ve městě. Platit začne už příští rok.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L14i35b97o94r 56M27u81s22i61l

11. 6. 2016 20:51

a počkejte až my z větších měst zajedeme na vesnici a oni na oplátku zavedou taky parkovací zóny

0 0
možnosti

Funguje to v jiných městech, proč by to nešlo u nás? Prostě zahrnu náklady na vožení se vlastním autem do svých výdajů. Tak jako platím za odvoz odpadu, prostě zaplatím za parkování na veřejném místě. Kde se vzal názor, že parkovat v ulicích zdarma je nárokovatelné?[>-]

0 0
možnosti

Radní to mohou okecávat jak chtějí ale účel je jen jeden a musí být každému naprosto jasný. V podstatě je to jen další zdanění. Radní potřebují z lidí, kteří nemají jinou možnost než dojíždět, vytřískat další peníze. Lidi myslete na to u podzimních voleb a nevolte stále stejné loupežníky, kteří rozhodují o vašich životech za vaše peníze.

0 0
možnosti

Placení záboru veřejného místa, a to parkování je, pane, je daň? To čtu poprvé. To budou na podzim nějaké obecní volby, že tak perete do radních?[>-]

0 0
možnosti

Největší problém zaparkovat je večer, kdy se vrací z práce místní, to ale tento systém nevyřeší.

Je zajímavé, že na té ploše v Jírovcovce, jak má být parkoviště, se začalo parkovat hned po demolici a večer tam vždy stálo několik desítek aut, teď to oplotili, asi aby si lidi nezvykli, že je to zdarma (oficiální důvod bude asi nějaký jiný).

Parkovací zóny jsou důsledkem nedostatku dostupných parkovacích míst v centru, přes den jsou plná i parkoviště na Mariánském a na Senovážném, lidi tak parkují např. v J. Š. Baara, v Riegrově apod. V těchto ulicích je pak problém zaparkovat i ve dne, takže to budou řešit tím, že to zpoplatní i tam. Jenže pak by část dojíždějících do centra zaparkovala ještě dál a přidali by se k nim i někteří místní, takže by se tento problém akorát posunul do dalších částí města. Zóny se budou rozlézat do krajů co to jen jde dominovým efektem, dokud nenarazí na lokalitu s přebytkem parkovacích míst (taková ale v ČB není), nebo na těžko překonatelnou překážku (řeka).

Částka není nijak likvidační, ale hledat pořád drobné a automat je otravné, alespoň že půjde platit kartou (to říkám jako místní, který bude platit 350 jednou za rok, takže mě se to hledání týkat nebude, tedyy alespoň v ČB). Bude zajímavé sledovat, kolik se vydá parkovacích karet, pravděpodobně se bude opakovat pražský scénář, kdy na jedno místo budou 3 karty, stejné to je ostatně tady v centru

Proč by mělo být negarantované parkování zdarma? Motoristé odvádí do státního rozpočtu nemalé částky a vlastníci nemovitostí platí daň z nemovitosti. I dojíždějící lidé dojíždí do města za nějakým důvodem, např. zde pracují nebo utrácí peníze u zdejších obchodníků. Sice neplatí daň z nemovitosti přímo, ale jejich zaměstanvatel ji platí, stejně tak ten obchodník, který se i díky nim uživí. Pro město je samozřejmě lepší, když dotyčný občan žije v ČB, ale co mu město nabídne, aby se sem přestěhoval? Placené negarantované stání?

4 0
možnosti

Je to daň za blahobyt-každý má auto a pak se diví,že se musí platit za každé nadechnutí

1 0
možnosti
Foto

Nejenže se Budějkami nedá projet, teď už v nich nebude ani kde zaparkovat. A pokud by to bylo málo, navrhuji ještě zabrat 2 pruhy na Dlouhé louce a na Strakonické pro autobusy a taxi, ať je ještě větší zábava. Dopravní situace v ČB je už léta tragická a stejně jako v jiných městech jí nevyřeší restrikce a parkovací zóny. Většina lidí tam neparkuje proto, že by chtěla zabírat místo rezidentům, ale prostě proto, že jedou do centra do práce a jiná možnost parkování není. Navíc od doby co jsem bydlel v Holečkově se tahle část Budějek dost změnila a v téhle lokalitě je spousta kancelářských budov, jejichž zaměstannci prostě nemají kde jinde parkovat a celá léta to nikdo neřešil. A když už by tam bylo ideální místo na velké patrové parkoviště, tak to ustoupí komerčním zájmům IGY, protože dvakrát víc krámů s hadrama v centru je prostě potřebnějších, než parkovací místa.

3 0
možnosti

J38i63ř38í 79K42ü29h19r

9. 6. 2016 11:41

To vyhrazení pruhu pro busy a taxi je náhodou super. Jen by s k tomu musela přidat i možnost jízdy osobákem, který veze minimálně dva (tři) lidi.

0 0
možnosti

Budějovice úspěšně pokračují v budování skanzenu. Parkovací zóny slouží ne k tomu, aby se lidem zlepšilo parkování, ale pouze k výběru další daně za parkování a hlavně je to bezva byznys pro městskou kasu skrze městapo a spřátelené odtahovky. O nic jiného nejde. A jestli prosazování probíhalo jako u nás (tj. přes spřátelenou veřejnost z neziskovek a aktivisti, veřejné jednání bylo ukryto někde na konci úřední desky a bylo v pracovní den v 11h, tak se nedivím, že to prošlo a ta "správná" veřejnost to schválila).

1 0
možnosti

J18i60ř62í 22J87o59z67a

9. 6. 2016 11:10

Ja si zaplatim 4.360 Kc za rocni litacku DPmCB a mam klid...

2 2
možnosti

Já zkouším tento rok rekola. Je to skoro to samé jako městská. Když je hezky a svítí sluníčko, tak přijedu stejně spocenej, jak z rozpáleného autobusu :-)

0 0
možnosti

Jupí, jelikož bydlím na vnějším okraji této zóny, tak už nezaparkuji vůbec. Děkuji, radnice!

2 0
možnosti

Snadná rada: nevyjíždět a bude po problému, víme?[>-]

0 0
možnosti

Parkovací zóny jsou pokračováním křeče a naprosté bezradnosti, co dělat s neudržitelným masovým automobilismem. Přitom řešení je jednoduché - privatizace všech parkovacích ploch s předkupním právem pro majitele přilehlé nemovitosti. Zbytek ať zajistí trh. Stejně jako stát nebuduje a nespravuje místo pro moji sedací soupravu, zahradní domek, motorový člun, výběh pro slona, hangár pro soukromou helikoptéru, tak není žádný racionální důvod, proč by tak měl činit v případě automobilu. Právě ten automobilový socialismus je důvodem toho, proč jsou dnes města ucpána plechovkami a všichni se přou, kdo má přednostní právo parkovat. Je to jako prodávat potraviny na lístky. Masový automobilismus je dnes charakterizován stejnými neduhy jako jakýkoli jiný socialistický systém - nedostatkem na straně jedné a nadužíváním na straně druhé.

2 3
možnosti