Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letiště chce odbavit 80 tisíc lidí za rok. A hledá strategického partnera

Jihočeskému letišti v Plané u Budějovic už chybí jen poslední část modernizace. Na podzim může začít stavba terminálu. Vše má být hotové v roce 2018. Investují i další regionální letiště, přestože počet cestujících prudce klesl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i76c37h18a83l 79U90k19r63o32p10e83c 9170934657761

Budějky chtěly zrušit vojenské letiště. Tak se 1. elitní stíhací pluk ( VU 8514 )přestěhoval do Čáslavi. Nyní mají sice konečně ticho, které chtěli, ale ubyly pracovní místa. Měli by si počkat na letadla na baterky a solární pohon. Jinak se jim Planá a Litvínovice zase vzbouří.

0/0
7.7.2016 12:52

D68a11n70i73e90l 98H43e64n35d59r51y35c49h 2228982607533

Vsechno jen ne Ruzyn! Drzim palceR^R^R^

0/−2
6.7.2016 21:57

K97a23r95e73l 15M46o36r82a30v97e34c 3811196308771

Je hezké, že jste fanda. Co Vám ale nikdo neřekl, že přes regionální letiště zpravidla tečou peníze jen směrem od kraje do černé díry. O Praze si můžeme myslet cokoliv, ale vydělává (sice především státu a ne do vlastních reinvestic, ale hodně). Pro čtení před spaním si doporučuji stáhnout výroční zprávy regionálních letišť a popřemýšlet o tom, jak se máme dobře. Zajímavé je, že mnohá sportovní letiště by obsáhla s komerčním potenciálem i civilní hromadné lety. Proč se tak ale neděje...

+1/0
7.7.2016 10:22

M93a78r24e77k 41T82ů95m49a 4272848816442

Radši ať se popojede s dálnicí. Dělat letiště pro 80 tisíc cestujících mi nepřipadá zrovna moc rentabilní... Neříkám, že jednou do budoucnosti v horizontu příštích 15-20 let by se trend nemohl změnit, ale D3 se mi zdá jako palčivější téma.

+10/0
6.7.2016 20:59

K66a91r57e19l 34Z85á86p42o88t28o50č84n80ý 5729493191

Dokud jsou ČB odříznuté od zbytku republiky kvalitní infrastrukturou (jako že jsou), pak tady letiště svoje uplatnění nenajde ještě dlouho. Kdo by jezdil do ČB, aby odtud někam odlétal a kdo by létal sem, aby se nikam nedostal? Ano, Krumlov... ale to je málo. A samotná ČB aglomerace určitě nevygeneruje čísla, která jsou v článku uváděna. Pan hejtman žije v úplně nesmyslné realitě. A co si budeme nalhávat, jen jde o přerozdělení "medvěda" kamarádíčkům.

+7/0
6.7.2016 20:48

M88i23l85a40n 79W36e56l18s39e12r 5202358228401

80tisic jihocechu, kteri by leteli letadlem nesezenete. Ale 80tisic turistu, miricich do C.Krumlova by snad slo.

0/0
6.7.2016 19:56

M61i17r22o87s26l58a43v 20S90i91n90d78e92l23a15r 2745677514692

Mezinarodni linkou?

Spis ti turiste prijedou busem z Prahy...

+2/0
6.7.2016 22:07

C19h46r58i34s36t37i88a47n 83M22o55r34g35e75n39s34t36e46r61n 5575266976434

Maximalne tam pritahnou Ryanair, kterej stejne nebude platit zadny poplatky a z pronajmu jedne restaurace a jedne kavarny se to neuzivi. A po roce Ryanair odejde protoze do CB nikdo litat nebude a ztrata se odepise. ;-O

+4/0
6.7.2016 16:53

V92á26c73l61a88v 65V68a92n10ě87k 2633153358781

Kdyby přitáhli Ryanair, tak se dostanou ČB do zcela jiné ligy a záleží na tom jak tento potenciál využijí i když v současném obsazení radnice to na nějaké nové myšlenky nevypadá.

+2/0
6.7.2016 18:26

P33a50t42r45i87k 84E65g26e60r 2548660759531

Letiště Ruzyně má silnou konkurenci a to Letiště Mošnov. Letiště Tuřany co se do kvality týče nedá s těmito letišti srovnat. V případě mimořádné události jsou lety přesměrovány i na bližší letiště Pardubice. Přesto by Praha uvítala letiště Vodochody to se zase nelíbí místním a musím říci, že obyvatele sídliště Na Dědině a ostatní v okolí letiště lituju. Provoz terminálů je však nákladný Praha bude rozšiřovat terminál 2 a terminál 3 se přemístí.

+1/0
6.7.2016 16:12

K26a51r52e36l 25M91o71r95a45v69e67c 3951466948581

Ano letiště Praha má skutečně silnou konkurenci, ale je to především Vídeň, Mnichov a Katowice. To se týká divertů a pokrytí tržního segmentu. Běžně dovolenkáři využívají Lipsko, Norimberk, Drážďany.

+1/0
7.7.2016 10:25

V50á98c55l52a88v 91V89a58n76ě91k 2103473878351

Nevidím důvod proč by pokud to bude pro letecké linky levnější nemohli ty spousty Korejců a Číňanů co každým dnem míří do Krumlova přístávat v ČR nejdřív v ČB, odbýt si Krumlov a pak teprve vyrazit autobusem do Prahy.

Pokud nějdo v ČB zmoudří a pokusí se udělat z ČB podobně pracující a fungující město jako je Č. Krumlov, tak možná ti turisti budou mít take motivaci utratit něco v ČB, ale pro region by to každopádně měl být velký přínos. l

Pokud někdo řekne že to nebude fungovat tak to fungovat nebude I kdyby to mělo stokrát budoucnost.

Podívejte se třeba na Carcassone v jižní Francii což je podobná díra co má trochu větší hrad než je Hluboká, ale mají tam letíště které v podstatě přes turisty živí celý region a funguje povětšinou pouze v sezoně.

Do toho Budějovice, nenechte se odradit.

+3/−6
6.7.2016 15:06

M50i30r44o47s22l42a76v 18V25l66a68s65á20k 4378130463862

Prosím, snad nechcete srovnávat takový světový turistický unikát jako je Carcassone s Budějicemi? Z turistického hlediska jsou i v ČR Budějovice daleko za Prahou, Karlovými Vary, Českým Krumlovem, a dalšími místy. A průmyslově-obchodní centrum jest to také nepříliš rušné. Stačilo by dostat se za 90 minut do Ruzyně na letiště (kdyby byla ta dálnice, ach, jo), Linec je ještě blíže. Patriotické velikášství je hezké, ale obvykle za cizí peníze.

+4/0
6.7.2016 15:47

V46á85c19l73a70v 61V76a27n75ě34k 2513153478891

Budějovice jsou centrem jednoho z nejvíce navštěvovaných turistických regionů ČR, který ještě k tomu přirozeně navazuje na turistický region Rakouska,a stejně jako Carcassone nemá jen ten hrad tak Budějovice nemají jen Hlubokou.

Budějovické letiště si na sebe vydělá a bude regionu přínosem.

+1/−3
6.7.2016 18:25

M51i51r61o97s56l35a28v 38V78l90a80s43á45k 4248840543122

Jistě, Budějice mají dvě krásná sídliště - zvláště Máj je přímo rozkošný. Pak taky moc hezky udržované nádraží, předražené hospody, fabriku (Kooh-i-noor) v centru města a podobné jiné turisticky atraktivní skvosty. Ano, je tam černá věž, ale věž je i třeba v Dačicích. Hluboká je bohužel pseudogotická romantická napodobenina z 19. století, navíc ukradená Černínům, jinak je to snobské příměstské sídliště pro typ "homino novus". Apropos, byl jste v Carcassonnu a vidět tam ten cvrkot?

+1/−1
7.7.2016 9:23

V21á90c82l35a75v 36V58a32n54ě19k 2943173938861

V Carcassone jsem byl a cvrkot jsem tam viděl.

Cvrkot ale dělají lidi nikoliv věci, to jsem si take všiml.

Kromě toho tam mají Canal di Midi, což je obdoba Budějovické Vltavy co je splavná lépe než ten kanál kde je žlutá voda.

V Carcassone třeba radnice povoluje každou sobotu obrovský trh na hlavním náměstí, různé festivaly se tam dělají jak pro místní tak pro turisty téměř každý týden.

Budějovice mají náměstí větší a hezčí, ale lidi jsou tam lenivější něco dělat a radnice je pohodlná, protože jí nic netlačí aby přemýšlela co dělat pro turisty, kteří nosí peníze.

Možná by mohli sednout na autobus a zajet si do Krumlova.

Tam to umí.

0/0
7.7.2016 13:56

M65i73r15o69s18l83a18v 74V67l94a65s51á72k 4588850163732

Jsem rád, že připustíte, že v Carcassone je větší cvrkot než v Budějicích. Rozdíl je markantní třeba tak po 18. hodině. Já vím, jižní zvyky posouvají život v ulicích, ale o tom to právě je, proč jsou kromě moře a památek Francie, Itálie, Řecko či Španělsko atraktivnější než my. Srovnával bych atraktivitu Budějovic s nějakým devadesátitisícovým městem v Polsku nebo nanejvýš v bývalé DDR. Francouzské trhy dobře znám - bohužel je to zcela jiný příběh než u nás. Namísto přeprodávaného ovoce (z Penny či Lidlu), povlečení, asijských cetek, obřích podprsenek a podobných blbinek, spousta regionálních produktů, vína s predikátem, stejně tak sýry, moře ovoce a květin. Naše pseudotrhy pokračují v tradici socialistických komediantů obohacené o Vietnamce. No a Canal Midi má také trochu jinou tradici a renomé než Vltava, kde naopak např. přehradami zanikla tradiční plavba vorů (to by bylo turistické pošušňáníčko). Je dobře dívat se na věci tak jak jsou bez iluzí.

0/0
7.7.2016 17:47

V15á84c51l25a39v 21V40a28n96ě51k 2123493418401

Chápu a v mnohém sdílím vaše pochyby, ale pokud se řekne že to nejde tak to nepůjde a pokud radnice bude svými regulemi udržovat město jako neplodnou hrušku tak to nepůjde.

V Krumlově to jde a jediný rozdíl jsou lidé a radní. Byznys si už poradí sám. Chápu že hodně Krumlovákům leze turistický ruch ve měste na nervy, ale je to lepší než aby bylo město po desáté - a před desátou - mrtvé.Radnice má možnost uvolnit - alespoň dočasně tvrdou ruku nad tím co se děje v centru a obchod se už zařídí po svém. Náměstí je pro lidi a jelikož je z kamene a z cihel tak obchodem a ruchem netrpí, jen ho je potřeba udržovat v čistotě jako třeba v tom Carcassone kde po trhu druhý den ráno nikdo neví, že náměstí bylo narvané lidmi den předtím.

0/0
7.7.2016 21:02

F71r14a85n20t35i60s15e20k 86M17i55k48e19s 8753887290842

Krumlov a Budejce je velky rozdil. V CB neni nic turistickeho vyjma pekneho namesti tot vse. Jihocech narozeny v CB.

+1/0
8.7.2016 12:36

K27a68r67e79l 76M82o56r47a76v63e66c 3671526768121

Velmi Jihočechům letiště přeji, ale modlím se za rozumný udržitelný rozvoj. Zpravidla velikášké plány s rozvojem na kategorii 9 končí jen ohromným finančním průšvihem. Ale rozumná kategorie 4 (maximálně 5 na vyžádání) by mohla znamenat skutečně přínos. Co je ale mnohem podstatnější? Uvažovat do rozvoje letiště v souvislosti se zatím ubohou silniční a železniční sítí. Město, co nemá obchvat a rekonstruovaný železniční koridor na takové legrace má zapomenout. Mimochodem s tím okruhem se to týká i LKPR.

0/0
7.7.2016 10:30

F62r18a54n26t22i52s75e28k 66M59i46k41e49s 8493907550112

V Budejcich nic turistickeho neni. Jenom je tam pekne namesti a to je tak vsechno!!!!Letiste v CB je nejvetsi nesmysl, Krumlov ma za rok 400 tis navstevniku, Benatky 20 mil a proto tam maji prosperujici lettiste Marco Polo.

0/0
8.7.2016 8:39

M82i32r71o57s83l34a37v 32V52l66a17s38á17k 4348970103312

Naprosto bláznivý nápad. Jde jen o to, aby si na tom pan učitel Zimola nahnal politické body a řada firem dostala zakázky a hlavně peníze. Kolik lidí by létalo několikrát denně z maličkých Budějovic do ciziny. O tom,. že toto město nemá dosud obchvat, dálnice v nedohlednu (pozemková příprava vázne), železniční koridor nedobudován, příjezd do Budějovic od východu děsný (slalom Štěpánovice-Lišov budiž příkladem) atd...

+6/0
6.7.2016 14:16

V95l32a23d10a 28S66i32m36o40n37i90k 3109453493795

Takových mezinárodních letišť, ze kterých do evropských destinací jako třeba FRA nic neletí, už máme vicero. Tak přibude za peníze daňových poplatníků ještě jedno. Trochu bláznivý nápad.

+15/0
6.7.2016 13:24

D44a94v93i92d 77V34i85k11t59o15r24a 9684934675587

Ale tak pokud by tohle letiště nabídlo spoje do zajímavých cílových nebo přestupních destinací v Evropě, asi by si svoje zákazníky našlo.

+2/−9
6.7.2016 13:10

A24l44e26š 36J89a37n43á15č55e91k 3443654836873

Někdo si tam na tom mastí leda kapsu. Je hromada jiných věcí co by se se hodili víc než nevyužívaný letiště.

+7/0
6.7.2016 13:38
Foto

T87o51m18á70š 22D45v38o98ř21á98k 3715903186536

Plánují, že dálnice nebude hotová nikdy a ještě to, co je, bude rozkopaný?

Potom má letiště asi smysl, ehm...

0/0
6.7.2016 13:07

M16i59l17a17n 90C23h10a11l72u12p43a 7334516607373

Já myslím, že hlavně hledá těch 80 tisíc lidí. Leda, že by všichni obyvatelé ČB měli letenky zdarma.

+6/0
6.7.2016 12:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.