Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zaměstnanec depa stál na střeše lokomotivy, usmrtil ho výboj

Šedesátiletého zaměstnance železničního depa v Táboře v sobotu usmrtil elektrický proud. Muž stál na střeše lokomotivy v odstavném kolejišti, kde ho zasáhl pravděpodobně výboj z trakčního vedení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J59a48n 78B40r95a46u69n 1748608853725

Lézt v šedesáti po mašinách? No, bude hůř, mládeži.;-D

0/0
17.7.2016 6:40

B53o11h74u53s82l49a71v 78K41r91á30l96í19k 2461480799196

Ilustrační foto, ilustrační článek, ilustrační redaktor a ilustrační idnes.

+9/−1
17.7.2016 0:46

M63i88c49h30a25l 27M54i90n62a97ř53í83k 9922826579248

Ano, to je ta fikce zpravodajství, kterou nás denně krmí.

Kreml by jim mohl závidět.

0/0
17.7.2016 10:13

Z66d33e66n40ě36k 56Z63a46b16a35v30a 1382504696934

Kreml byl vždy StBáků vzor... ;-€

0/0
17.7.2016 10:52

H56o66n59z20a 70K45a52r38á82s29e61k 1305511272938

- Nestalo se to přímo v depu, ale na odstavné koleji mezi hlavním kolejištěm a "bechyňským" kolejištěm.

- Nepředpokládám, že by sám zaměstnanec očekával, že bude trolej odpojena; po sousedních kolejích v tu chvíli (okolo 13. hodiny) jelo několik vlaků, z toho většina elektrických.

- Tělo pracovníka leželo na střeše lokomotivy poblíž nápisu "nevstupujte na kapotu pod trolejí". Jak smutně symbolické.

+4/0
17.7.2016 0:31

M47i18c72h82a52l 22M81i48n82a17ř35í13k 9242886959258

Kdyby byla trolej vypnutá, musel by vidět žluté zkratovací kabely na troleji.

Nelze se spoléhat na to, zda jezdí nebo nejezdí po vedlejší koleji vlaky.

Každá trolej na každé koleji se dá vypnout zvlášť.

Takže i kdyby na vedlejší koleji vlaky nejezdily, neznamená to, že jeho trolej je vypnutá.

+1/0
17.7.2016 10:13

L49i91b13o96r 27V43e72s86e77l24ý 2949826212742

Netvrdil bych, že se dá trolej nad každou kolejí vypnout zvlášť. Vypínají se po sekcích, protože by to bylo zbytečné, dělat pro každou kolej odpojovač. Výjimkou jsou koleje pro nakládku a vykládku, které se vypínají zvlášť. Tyto koleje mívají odpojovače zpravidla se zkratovačem.

+1/0
17.7.2016 10:21

Z35d22e28n21ě86k 22Z65a66b27a80v73a 1282764136454

no prostě si nezajistil beznapěťový stav - dle staničního řádu

+1/0
17.7.2016 10:54

M42i37c48h85a13l 22M37i47n29a76ř14í45k 9852156389278

přesně

0/0
17.7.2016 20:20

Z97d37e17n81e23k 83Š13i11t83i59n81a 2743328320975

Těžko hodnotit bez objektivních informací.

+4/0
16.7.2016 22:49

P65a68v50e45l 85C56h96l17u62b96n73a 7977436828757

Buď byl opilý, nebo spáchal sebevraždu. Jinak tomu nerozumím - jistě by ho nenapadlo štourat hřebíkem v elektrické zásuvce a tohle je dost podobné.

+3/−1
16.7.2016 21:47

M78i61c88h63a75l 90C68h31a32l57u34p46a 6128530399623

No hřebík je bezpečnější, to by mělo akorát vyhodit jističe :-).

+2/0
17.7.2016 10:07

V25á96c78l47a75v 44M69e51r69g11l 5301540831480

No pokud se budete stourat jen ve fazi, tak Vas to prasti aniz by si toho jistic vsiml. Vsimne si toho chranic, pokud bude v rozvodu instalovan. Samozrejme zalezi na uzemneni, idealne se druhou rukou drzte koliku v zasuvce, to bude vice na jistotu :-)

No a u trakcniho vedeni v Tabore je asi tak 110x vyssi napeti nez v zasuvce a i proud bude vyrazne vyssi. Navic uzemneni skrini lokomotivy je taky solidni jistota :-)

0/0
17.7.2016 15:21

J84i68ř28í 18K79o30c84u67r56e17k 6965474285868

K tomu je pár otázek: Mohla, či měla být trolej odpojená? Měl zadánu práci na střeše lokomotivy? Byl proškolen pro práci "tam nahoře"? Zaměstnanec depa může být i kancelářský - byl tedy na vymezeném pracovišti? Zanechal dopis na rozloučenou?

+2/0
16.7.2016 17:05

M60i20c93h62a32l 44M58i11n64a45ř98í44k 9902466929738

Na to je jednoduchá odpověď.

Pokud se sám nepodepíše na příkaz B a nezkontroluje si vypnutí a zajištění troleje (každý úsek musí být viditelně zkratován), nesmí se k troleji vůbec přiblížit.

Vše ostatní jsou jen plané řeči.

+3/0
16.7.2016 19:47

J70i23ř46i82n72a 65B28r93a73d18á76č56o50v70á 2502380259829

Šedesátiletý zkušený zaměstnanec ,nechápu jak ho to mohlo napadnout? Vždyť je každou chvíli podobný případ,kdy někoho zabije výboj z vedení, jako pracovník depa měl přeci zkušenosti s tím,že v žádném případě nelézt na střechu lokomotivy nebo vagónů.

+2/−1
16.7.2016 16:55

J89i59r16i 66J32a49v89u83r13e82k 7186452382486

Cože? Vždyť to byl právě zaměstnanec. Ona ta mašina má na střeše věci, které je potřeba občas prohlédnout nebo opravit. To jí mají převrátit na bok, aby tam nemuseli lézt? Samozřejmě z pohledu BOZP zjevně nebylo vše v pořádku.

+10/0
16.7.2016 18:31

M74i81c45h82a10l 45M24i94n90a10ř88í24k 9662116609928

Mašinu můžou opravovat pouze za stanovených podmínek, které tady nemá cenu psát, protože to by bylo na dlouhý příspěvek.

V tomto případě bylo porušeno uplně vše co se porušit dalo.

Předpisy a postupy na ochranu zaměstnanců se nevytvářejí z legrace ale právě na základě rizik a událostí, které se staly. To není že by se někde někdo nudil.

0/0
16.7.2016 19:56

J93a70n 28S18t56o42d66o13l90a 7961920883610

Mohla to být sebevražda, protože jinak je nepravděpodobné, že by zkušený starý zaměstnanec takto zanedbal všechna bezpečnostní opatření.

0/0
17.7.2016 11:59

M44i84c38h78a38l 81M67i35n67a37ř79í67k 9942676169778

I to je možné.

Těžko říct. Taky se mi nechce věřit, že fira, který má v hlavě víc, než absoloventi většiny dnešních vysokých škol a léta praxe, že by udělal takovou kravinu.

0/0
17.7.2016 20:19

T17o81m88á32š 20V87a47l26d30e91r 7413240429

Ano má, ale neleze se na střechu pod trolejí!!! Většinou jsou servisní místa, kam se mašina posune. Taky mne nikdy nenapadne posílat chlapy na mašiny kde jsou troleje. Mašinu si raději nechám odsunout. Zvláště u motoráku občas svádí, že nahoru mohou i když tam jsou zábrany. Takže deset plusů opravdu nechápu u podobné poznámky. Pak se nedivím že někdo exne!

0/0
17.7.2016 15:05

M90i12c52h35a42l 56M25i60n44a37ř28í91k 9672366439478

Tak to je nejhorší porušení bezpečnosti práce co může být.

Kdyby ho to nezabilo, tak má na hodinu výpověď.

+1/0
16.7.2016 16:06

P49e60t73r 60B35e82z25s14t65a51r56o46s21t58i 2469496533911

Kdyby to bylo před 40 lety a jezdil na elektrice chvilku, dalo by se pochopit, ale dnes opravdu ne... Dříve se stalo více úrazu, kdy posádka z páry dostala zásah proudem, protože zvyk lézt po mašině nebo na uhlák a kontrolovat množství uhlí byl...

+3/0
16.7.2016 16:13

M75i34c37h42a61l 21M89i27n71a53ř69í40k 9512616149788

Tato práce není o žádném zvyku ale o předpisech a jejich dodržování.

A na dráze jsou předpisy na ochranu zaměstnanců i cestujících.

Takže pořád by to bylo o porušování bezpečnosti a měl by okamžitou výpověď i před 40 lety, i dnes.

0/−1
16.7.2016 19:43

T79o40m67á63š 16V17a86l47d69e90r 7983770489

Včera jsem jel po silnici. U benzínky mají zákaz z protisměru odbočovat, je tam plná čára a přesto každých deset minut tam někdo předpis (dokonce zákonný) poruší a odbočí. Třeba i s celou rodinou jako VW modrý 2SU.... a děje se neustále (omezuje provoz, ohrožuje své předškolní dítě a přitom stačí vjet do obce a tam vůz otočit cca celkem 500m). Proč asi? Zvyk a lhostejnost k předpisům dokud se něco nestane.

0/0
17.7.2016 15:19

M85i90c78h48a74l 59M18i20n17a98ř61í69k 9172216709438

Tak je škoda, že jim za to nikdo nemůže dát hodinovou výpověď ;-)

0/0
17.7.2016 20:22
Foto

J34i10ř93í 42D41v77o16ř81á88k 5845679460888

U dětí , opilců , duševně neobdařených jedinců to chápu .

0/0
16.7.2016 16:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.