Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Když řidiči zdržují, delší zelená nepomůže, říká správce semaforů

Stovky řidičů v Českých Budějovicích v minulých dnech bojovali s uzavírkou ulice Na Sadech, kudy běžně projede až 18 tisíc vozidel za den. Kvůli omezení bylo nutné upravit provoz na osmi křižovatkách a semaforech. Jejich řízení má ve městě už přes 12 let na starost společnost Swarco Traffic CZ.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72i32c43h20a28l 53H30a77u96f 4748369795921

Řidiči zdržují...proč to nenapíšete rovnou, řidiči se na semaforech neumí rozjíždět. Na mnoha místech v ČR je to vyloženě tragédie.

+3/0
15.8.2016 18:13

J27i82ř32í 28J66o60z75a 3818823420121

Jeden z problemu je fakt, ze chybi zachytna parkoviste P+R (park and ride)... moji kamaradi z Jizni Moravy by ho radi vyuzili, ale nemohou...

0/0
15.8.2016 15:07

J88i35ř50í 15Z77ý29k25a 9849113801350

docela mě zaujala tato odpověď na vhodnost kruháků "Určitě však není vhodný v místech, kde hned za ním přecházejí chodci. To ztrácí na významu, protože se ruší plynulost". A hned mě napadá proč je tedy spousta kruháků po ČR naprojektována právě tak, že hned za nimi je přechod pro chodce. Dle mého názoru je to nebezpečné jak pro řidiče pohybující se na kruhovém objezdu, tak pro chodce - řidič si jej přes silný A sloupek automobilu nemusí vůbec všimnout. A pak je tu ona plynulost. Stačí dvě auta jedoucí stejným směrem, která musí čekat na chodce a stojí celý kruhový objezd.

+4/0
15.8.2016 10:25

K53a23r95e24l 67Z84á38p72o41t38o55č25n62ý 5749713941

Např. u Kauflandu... a až se zastaví i ta louka Na Sádkách (u JU, kde se nyní pasou koně), tak to teprve bude masakr... a to bude velice brzy.

0/0
15.8.2016 18:13

J75a88n 40N16o93v13á28k 9347262727947

"A jsme městem semaforů? Tak bych to neřekl."

-

Já bych to tak řekl. To, co je kolem Koh-i-Nooru a cpaní dalších a dalších semaforů do už tak tragicky rozkouskovaného okruhu (aktuálně třeba u nádraží), mluví celkem jasně.

+3/0
15.8.2016 10:08

R33o82m78a22n 22P17o87l19á90č88e21k 5446239165

Jednoduché... Kde jaké pseudosdružení bere semafory jako spásu, firma nic neřekne, protože čím víc semaforů, tím větší bakšiš a radnice? Ta to dá jako, že zvyšuje bezpečnost...

0/0
15.8.2016 11:56

M21a47r35e98k 94R43ů21ž74i11č89k68a 5385849114695

U nás jsou na semaforech čidla pohybu, takže když není provoz, projedu město na zelenou bez zastavení. Zdá se mi to lepší než najižděcí čidla. V provozu semafory mají časové nastavení.

0/0
15.8.2016 10:00

M44i83c12h60a96l 28L80u51s27k 1205114551636

Veškerou dopravu táhnout městem po světelných křižovatkách a pořád se vymlouvat na chybějící dálnici... Budějice zkrátka zaspaly, v dopravním řešení jsou sto let za opicema.

+7/0
15.8.2016 9:52

J33a68n 75N92o95v94á28k 9127372657877

Dopravní řešení zřejmě v současnosti spočívá zejména v tom, že na hlavním tahu bude semafor každých padesát metrů.

+1/0
15.8.2016 10:09

A86l92e63n48a 93O20p60p20l68o38v49á 6713109424662

v mnoha zemích jsou u semaforů odpočty časů, jen v ČR se to už dva či tři roky teprve testuje....

+1/0
15.8.2016 9:27

K52a86r78e58l 15W98a47t91z72k72o 9336797507906

Odpočty časů jsem viděl už hodně dávno, tuším v Klatovech.

0/0
15.8.2016 10:06

T47o31m49á73š 50M50a38t89ě41j 9785268763442

To má i jisté nevýhody.

Řidiči si pak sami odpočítávají i v situacích, kdy dynamické řízení dělá úpravy....

0/0
15.8.2016 14:18

J13a75n 54K20o69t93i57l 9133551388

no odpočet ale není pro Čechy... je na přechodu Z lannovy tř. do centra a půlka lidí, když vidí, že za 5 vteřin bude zelená, vtupuje na přechod, ještě na červenou, kdy auta samozřejmě ještě jezdí... chudák ten řidič, který takového blba srazí... nikomu nevymluví, že jel na zelenou a chodec tam neměl co dělat...

0/0
16.8.2016 19:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.