Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sama proti všem. Žena bojuje za alej, kterou protne cesta

Lidé z Dolní Lhoty na Jindřichohradecku roky vyhlížejí obchvat své obce. Místní se na něj těší, stejně jako řidiči, kteří nyní musí jezdit přes malou ves. Jen Marie Ernestová má problém - kvůli cestě padnou staré stromy v aleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S93t73a19n32i19s72l51a66v 87C95h44y87t69r25a 3264443857499

Paní by si měla jeden den sednout k silnici a počítat auta. Navíc je na konci vesnice nebezpečný horizont, kde bylo i pár smrťáků. Ona celá cesta mezi J.Hradcem a Střáží je jeden velký adrenalin.

Já osobně bych uvítal raději variantu, že za jeden vykácený strom vysadí dva atd. Ta alej tam taky věčně stát nebude a obchvat je tam opravdu třeba. Tímto přístupem by nikde nestála žádná cesty. Co asi předcházelo té mezi alejema. Handrkování statkářů, čí pole na to padne atp.

0/0
19.8.2016 11:22

J95a65k32u26b 49K50o69s 3216782120224

Zajímavé je, že všichni odpůrci nějaké stavby vždycky bezpečně vědí, že se jedná o nejhorší a nejdražší variantu. A naopak mají úplně jasno, jak by to mělo být správně. Co čech, to projektant :)

+5/−2
18.8.2016 17:34

J12i34ř42í 30S51o63u30č53e39k 5806707319609

Ono to bude tím, že pro každou z navrhovaných variant jsou odhadnuty náklady a tyto informace si každý občan může vyžádat. Je až s podivem, že v řadě případů vyhrávají dražší nebo nejdražší varianty. Stačí si porovnat náklady na stavbu silnici a dálnic v ČR a v okolních zemích...

+3/0
18.8.2016 18:18

M31i28c85h84a33l 19K26o33n17e82č83n51ý 8239332622391

Mýlíte se, oni většinou žádné správné řešení nenabízejí. Buď chtějí, aby dálková doprava vedla dál středem obce nebo jsou jenom proti, ale žádné vlastní řešení nenabízejí.

0/0
19.8.2016 9:56

M30a96r69t26i34n 67L54a80v67a26y 9847457732

NENÍ MÁLO SILNIC A OBCHVATŮ, JE JEN STÁLE VÍCE AUT. Pokud někdo moudrý a prozíravý zajistí, aby se obecně zvedla kultura cestování v hromadné dopravě (včetně nižších cen jízdného a větší četnosti spojů) a zároveň se přesune nejvíce destruktivní kamionová přeprava na železnici, nebude většina obchvatů potřeba a stromy v alejích mohou růst dál. P. S. Ta paní zaslouží úctu a uznání, přesouvání problémů "někam jinam" není řešení.

+13/−1
18.8.2016 16:10

M63i87c73h47a46l 41K25o40n53e86č71n29ý 8379592212181

Vy jste ten moudrý a prozíravý, který by asi nejraději zakázal všechna auta. Těším se na situaci, až potraviny do vašeho nejbližšího obchodu budou dopravovány výhradně po železnici.

+1/0
19.8.2016 9:53

V67l21a43d33i82m23í56r 12N76o79v63á12k 3102494596541

Co ještě kvůli těm auťákům budeme dělat?Vždyť je to pomalu postupující mor,který ničí nejen přírodu,ale i ty lidi.

+7/−1
18.8.2016 15:59

A38n59n69a 46V52e36s81e79l74á 3679110681190

To máme peněz na rozhazování, že to musí být nejdražší varianta ? Co respektování tradic a přírody?

+11/0
18.8.2016 15:55

M15i25l10o42š 47B43r42a71d87í70k 3866189197448

Myslím, že devadesátdevět lidí ze sta přivítá každý metr silnice, ale já mezi ně nepatřím. Nejsem zelený radikál, ale mnohdy jde spíše o to, aby si někdo namastil kapsu a dopravě v obci to neulehčí. Například v Kroměříži slavnostně vybudovali obchvat, pak na něj napojili dálnici a protože tam vybírají poplatky, tak auta dál jezdí přes město a takových příkladů je mnohem víc.

+13/0
18.8.2016 15:51

J45a90n 65S85v25e36t12l82i84k 8337399389919

Je to škoda. V Itálii jsem viděl pěkné řešení problému - jeden směr vedl alejí a druhá směr postavili vedle aleje. A když potřebovali postavit kruhový objezd, tak ho postavili celý vedle aleje a porazili jen čtyři stromy, aby se na něj dalo z aleje vjet a zase se z něj do aleje vrátit. Asi si tam té zeleně váží více.

+20/0
18.8.2016 15:45

A53n41a64t73o17l 41F12i44l42i29p 5681384603871

Ta dáma mimo jiné uvádí, že tato varianta obchvatu je nejdražší. Zdá se, že to žádný úřad nezpochybnil. Pánové, kteří nadávate na odborníky, to nejdražší vám náhodou nevadí?

+16/0
18.8.2016 15:39
Foto

J67a30n 49P34e10l60c70l 9954646484655

Zabij bobra - zachráníš strom. ;-D;-D;-D

0/0
18.8.2016 15:28

P28a82v84e75l 85J17e88ř15á78b67e63k 7561672524747

Zabij bobra a máš kožešinu, maso a pachové žlázy pro voňavky.

Bobr stromy zas tak neničí - jen, zejména olše, vrby a podobné, pravidelně zmlazuje.

0/−2
18.8.2016 15:30

V89o74j16t40ě76c27h 94B86á76r81t33e62k 1421735536861

To je vidět, že ho nemáš za barákem jak já.

0/0
18.8.2016 15:42

M23i80l87o41š 54B93r54a37d49í11k 3736149307258

Jako vtip dobré, ale jinak nesmysl. Pokud by někdo chtěl radikálně chránit přírodu, musel by hubit největšího škůdce - člověka.

+8/0
18.8.2016 15:43

P54a59v58e93l 30J92e77ř69á60b87e46k 7591322424227

Tak to není. Člověk se chová stejně jako jiná zvířata či rostliny.

Zvířata se množí dokud mají potravinové zdroje. Na vrcholu kulminační populační křivky přichází nedostatek potravy. nemoci, predátoři atd., a ten druh organismu početně poklesne.

Člověk to jen trochu vylepší, ž e se naučil využívat pro svoji potravu a místo ve společnosti nerostné bohatství.

Takže, až dojdou suroviny, například zdroje fosforu, či zdroje energie, člověk vyhyne na stejném principu, jako třeba pakoně v savaně, když vyschne.

Je to zdánlivě jednoduché, ale funguje to. Jen ten člověk sebou vezme mnoho dalších organismů, které vyhubil či vyhubí ve prospěch své existence.

0/0
18.8.2016 17:09

M63i11l90o97š 79B32r12a73d96í47k 3496739417358

Já asi nejsem takový odborník jako vy, ale mám dojem, že největším škůdcem přírody je člověk, právě proto, že jeho likvidace přírody je promyšlená. U zvířat je to pouze instinkt přežití.

+1/0
19.8.2016 9:03

A56n12n49a 36V28e87s12e68l64á 3149910981760

Moji kamarádi mají dům na kopci a dívají se na D1. Hluk 24 hodin denně.

0/0
19.8.2016 8:10

O30n64d98ř41e39j 53K45o51l30á51ř 1123565273161

Život je kompromis. Někdy je třeba obětovat něco cenného pro něco ještě cennějšího. Třeba kousek přírody pro lidské zdraví.

+2/−9
18.8.2016 15:09

J20a83n 61H93e46r75i29n34g 8694581577625

otazkou zustava, proc by mela ustupovat jen ona a nemohl se upravit (v ramci kompromisu) projekt. De facto by to krizeni mohlo byt o kus blize k JH, a ze by tolik usetrili castecnym vyuzitim te puvodni komunikace oproti novostavbe pripojky se mi nezda. Na druhou stranu je vyuziti aleje, kterou v polovine protina frekventovana silnice, celkem omezene...

+1/0
18.8.2016 15:29

J76a18n 71H12e23r77i24n33g 8694431537115

Tady jeste link: https://mapy.cz/s/Z9jf

0/0
18.8.2016 15:30

J96a53k89u33b 98Š83a43f26a43n35d17a 7325887841661

A proč ten nájezd neposunou o kousek na východ? Byl by i kratší. Proč se musí trefit zrovna do té aleje?

+4/0
18.8.2016 15:52

M39i28l72o12š 31B33r67a50d32í73k 3166289417238

Budování silnice je ochrana zdraví? V podstatě to tak vypadá, protože to odvede dopravu mimo obec, ale v podstatě je rozvoj silniční sítě našemu zdraví prospěšný asi stejně jako cigarety.

+5/0
18.8.2016 15:46

M73i14c22h40a70l 70K46o91n84e18č35n32ý 8499402872321

Větší nesmysl jste nemohl napsat. Když vám to jezdí pod okny, dýcháte zplodiny a trpíte hlukem a otřesy, tak to škodí zdraví. A někdy také životy třeba i malých dětí. Zeptejte se například v Olbramovicích na silnici č.3.

Obchvat obce není rozšířením silniční sítě, nýbrž zlepšením kvality života. S těmi cigaretami je to hrozná demagogie.

0/0
19.8.2016 10:03

M15i72l93o14š 22B11r46a75d12í78k 3336469707908

Uvedu konkretní příklad, kdy se pouze rozšířila silniční síť a dopravě v obci to nepomohlo. V Kroměříži vybudovali obchvat, na který se později napojila dálnice a byl zpoplatněn, takže kamiony si vesele jezdí dál přes město. A další věc, která se v článku uvádí, že existuje levnější varianta, ale byla vybraná dražší. I to vám přijde jako zájem o ochranu zdraví?

0/0
19.8.2016 10:37

J85a19r38o13s13l64a46v 84S95k98a58l13i95c32k70ý 7427104618772

ty vedecke pracovniky co jsou uplne k nicemu vyjma vytvareni problemu by meli vyhodit ... a tento typ babky uz jsem tak potkal, vubec ji nevadi, ze sousedum budou jezdit pod okny cely den nakladaky a decka budou dychat smrad, hlavne ze se zachrani 2 stromy ....

+8/−16
18.8.2016 15:03

P37a68v92e26l 94J46e70ř34á88b92e98k 7781592814557

Já to tam neznám, ale nějak jsem nepochopil, proč musí být cesta přes alej, když se bude na obchvat připojovat i současná silnice.

A s těmi vědeckými pracovníky bych to zas tak nezesměšňoval. V době, kdy se ve společnosti začíná vážně bavit o ochraně vody, zlepšení akumulačních schopností krajiny a snížení eroze, je kácení aleje právě pro její erozní a vodohospodářský význam v místě celkem na stejné rovině, jako zlepšení dopravní situace v obci.

Mám za to, že by měla být ke kácení nastavena adekvátní náhrada tzv. "ekologické újmy".

+15/0
18.8.2016 15:28

J14a32n 67F13r54i90d33r55i68c97h 6815508689453

Ta pani je docela rozumna. Dulezitost obchvatu nijak nezlehcuje.

+10/0
18.8.2016 15:32

M23a34r51e64k 53G53a94j49d47a 4133244196642

Proč se prostě nevysadí dvě nové aleje. Beztak se stromy musí časem obnovovat. Chránit stromy ano, ale za každou cenu?

+12/−2
18.8.2016 14:57

J66a34k24u52b 53Š80a38f29a25n50d76a 7165187381851

A nebo proč se ten nájezd neudělá kousek vedle? Proč zrovna tou alejí mi není jasné...

+10/0
18.8.2016 15:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.