- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Paní by si měla jeden den sednout k silnici a počítat auta. Navíc je na konci vesnice nebezpečný horizont, kde bylo i pár smrťáků. Ona celá cesta mezi J.Hradcem a Střáží je jeden velký adrenalin.
Já osobně bych uvítal raději variantu, že za jeden vykácený strom vysadí dva atd. Ta alej tam taky věčně stát nebude a obchvat je tam opravdu třeba. Tímto přístupem by nikde nestála žádná cesty. Co asi předcházelo té mezi alejema. Handrkování statkářů, čí pole na to padne atp.
Zajímavé je, že všichni odpůrci nějaké stavby vždycky bezpečně vědí, že se jedná o nejhorší a nejdražší variantu. A naopak mají úplně jasno, jak by to mělo být správně. Co čech, to projektant :)
Ono to bude tím, že pro každou z navrhovaných variant jsou odhadnuty náklady a tyto informace si každý občan může vyžádat. Je až s podivem, že v řadě případů vyhrávají dražší nebo nejdražší varianty. Stačí si porovnat náklady na stavbu silnici a dálnic v ČR a v okolních zemích...
NENÍ MÁLO SILNIC A OBCHVATŮ, JE JEN STÁLE VÍCE AUT. Pokud někdo moudrý a prozíravý zajistí, aby se obecně zvedla kultura cestování v hromadné dopravě (včetně nižších cen jízdného a větší četnosti spojů) a zároveň se přesune nejvíce destruktivní kamionová přeprava na železnici, nebude většina obchvatů potřeba a stromy v alejích mohou růst dál. P. S. Ta paní zaslouží úctu a uznání, přesouvání problémů "někam jinam" není řešení.
Vy jste ten moudrý a prozíravý, který by asi nejraději zakázal všechna auta. Těším se na situaci, až potraviny do vašeho nejbližšího obchodu budou dopravovány výhradně po železnici.
Co ještě kvůli těm auťákům budeme dělat?Vždyť je to pomalu postupující mor,který ničí nejen přírodu,ale i ty lidi.
To máme peněz na rozhazování, že to musí být nejdražší varianta ? Co respektování tradic a přírody?
Myslím, že devadesátdevět lidí ze sta přivítá každý metr silnice, ale já mezi ně nepatřím. Nejsem zelený radikál, ale mnohdy jde spíše o to, aby si někdo namastil kapsu a dopravě v obci to neulehčí. Například v Kroměříži slavnostně vybudovali obchvat, pak na něj napojili dálnici a protože tam vybírají poplatky, tak auta dál jezdí přes město a takových příkladů je mnohem víc.
Je to škoda. V Itálii jsem viděl pěkné řešení problému - jeden směr vedl alejí a druhá směr postavili vedle aleje. A když potřebovali postavit kruhový objezd, tak ho postavili celý vedle aleje a porazili jen čtyři stromy, aby se na něj dalo z aleje vjet a zase se z něj do aleje vrátit. Asi si tam té zeleně váží více.
Ta dáma mimo jiné uvádí, že tato varianta obchvatu je nejdražší. Zdá se, že to žádný úřad nezpochybnil. Pánové, kteří nadávate na odborníky, to nejdražší vám náhodou nevadí?
Zabij bobra a máš kožešinu, maso a pachové žlázy pro voňavky.
Bobr stromy zas tak neničí - jen, zejména olše, vrby a podobné, pravidelně zmlazuje.
Život je kompromis. Někdy je třeba obětovat něco cenného pro něco ještě cennějšího. Třeba kousek přírody pro lidské zdraví.
otazkou zustava, proc by mela ustupovat jen ona a nemohl se upravit (v ramci kompromisu) projekt. De facto by to krizeni mohlo byt o kus blize k JH, a ze by tolik usetrili castecnym vyuzitim te puvodni komunikace oproti novostavbe pripojky se mi nezda. Na druhou stranu je vyuziti aleje, kterou v polovine protina frekventovana silnice, celkem omezene...