Diskuze

Sama proti všem. Žena bojuje za alej, kterou protne cesta

Lidé z Dolní Lhoty na Jindřichohradecku roky vyhlížejí obchvat své obce. Místní se na něj těší, stejně jako řidiči, kteří nyní musí jezdit přes malou ves. Jen Marie Ernestová má problém - kvůli cestě padnou staré stromy v aleji.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Paní by si měla jeden den sednout k silnici a počítat auta. Navíc je na konci vesnice nebezpečný horizont, kde bylo i pár smrťáků. Ona celá cesta mezi J.Hradcem a Střáží je jeden velký adrenalin.

Já osobně bych uvítal raději variantu, že za jeden vykácený strom vysadí dva atd. Ta alej tam taky věčně stát nebude a obchvat je tam opravdu třeba. Tímto přístupem by nikde nestála žádná cesty. Co asi předcházelo té mezi alejema. Handrkování statkářů, čí pole na to padne atp.

0 0
možnosti

J41a67k15u92b 88K52o86s

18. 8. 2016 17:34

Zajímavé je, že všichni odpůrci nějaké stavby vždycky bezpečně vědí, že se jedná o nejhorší a nejdražší variantu. A naopak mají úplně jasno, jak by to mělo být správně. Co čech, to projektant :)

5 2
možnosti

Ono to bude tím, že pro každou z navrhovaných variant jsou odhadnuty náklady a tyto informace si každý občan může vyžádat. Je až s podivem, že v řadě případů vyhrávají dražší nebo nejdražší varianty. Stačí si porovnat náklady na stavbu silnici a dálnic v ČR a v okolních zemích...

3 0
možnosti
Foto

NENÍ MÁLO SILNIC A OBCHVATŮ, JE JEN STÁLE VÍCE AUT. Pokud někdo moudrý a prozíravý zajistí, aby se obecně zvedla kultura cestování v hromadné dopravě (včetně nižších cen jízdného a větší četnosti spojů) a zároveň se přesune nejvíce destruktivní kamionová přeprava na železnici, nebude většina obchvatů potřeba a stromy v alejích mohou růst dál. P. S. Ta paní zaslouží úctu a uznání, přesouvání problémů "někam jinam" není řešení.

13 1
možnosti

Vy jste ten moudrý a prozíravý, který by asi nejraději zakázal všechna auta. Těším se na situaci, až potraviny do vašeho nejbližšího obchodu budou dopravovány výhradně po železnici.

1 0
možnosti

Co ještě kvůli těm auťákům budeme dělat?Vždyť je to pomalu postupující mor,který ničí nejen přírodu,ale i ty lidi.

7 1
možnosti

A61n80n15a 75V73e86s14e97l84á

18. 8. 2016 15:55

To máme peněz na rozhazování, že to musí být nejdražší varianta ? Co respektování tradic a přírody?

11 0
možnosti

Myslím, že devadesátdevět lidí ze sta přivítá každý metr silnice, ale já mezi ně nepatřím. Nejsem zelený radikál, ale mnohdy jde spíše o to, aby si někdo namastil kapsu a dopravě v obci to neulehčí. Například v Kroměříži slavnostně vybudovali obchvat, pak na něj napojili dálnici a protože tam vybírají poplatky, tak auta dál jezdí přes město a takových příkladů je mnohem víc.

13 0
možnosti

J96a63n 61S27v14e86t26l27i52k

18. 8. 2016 15:45

Je to škoda. V Itálii jsem viděl pěkné řešení problému - jeden směr vedl alejí a druhá směr postavili vedle aleje. A když potřebovali postavit kruhový objezd, tak ho postavili celý vedle aleje a porazili jen čtyři stromy, aby se na něj dalo z aleje vjet a zase se z něj do aleje vrátit. Asi si tam té zeleně váží více.

20 0
možnosti

Ta dáma mimo jiné uvádí, že tato varianta obchvatu je nejdražší. Zdá se, že to žádný úřad nezpochybnil. Pánové, kteří nadávate na odborníky, to nejdražší vám náhodou nevadí?

16 0
možnosti
Foto

J16a55n 44P11e33l57c13l

18. 8. 2016 15:28

Zabij bobra - zachráníš strom. ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Zabij bobra a máš kožešinu, maso a pachové žlázy pro voňavky.

Bobr stromy zas tak neničí - jen, zejména olše, vrby a podobné, pravidelně zmlazuje.

0 2
možnosti

Život je kompromis. Někdy je třeba obětovat něco cenného pro něco ještě cennějšího. Třeba kousek přírody pro lidské zdraví.

2 9
možnosti

J53a45n 16H62e41r89i51n50g

18. 8. 2016 15:29

otazkou zustava, proc by mela ustupovat jen ona a nemohl se upravit (v ramci kompromisu) projekt. De facto by to krizeni mohlo byt o kus blize k JH, a ze by tolik usetrili castecnym vyuzitim te puvodni komunikace oproti novostavbe pripojky se mi nezda. Na druhou stranu je vyuziti aleje, kterou v polovine protina frekventovana silnice, celkem omezene...

1 0
možnosti