Diskuze

Heliport v Plané stál 60 milionů, ale záchranka má nově létat z Bechyně

Kraj ani šéf jihočeské záchranky nesouhlasí se stěhováním stanoviště letecké záchranné služby z Plané u Budějovic do Bechyně. Armáda se pro změnu rozhodla proto, že pro její vrtulníky je nový heliport malý.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J49a83n 37B80r25a76u72n40e38r

12. 9. 2016 18:30

Ve vyjádření pana Pejška se zcela vytratilynevýhody vrtulníku Sokol. Jde především o jeho hmotnost (maximální 6 400kg),která mu neumožňuje přistávat na střešních heliportech – ty jsou stavěny namaximální zatížení 3,5 tuny. Jen pro doplnění EC135 má max. hmotnost něco přes2900kg. Další nevýhodou vrtulníku Sokol oproti EC135 je jeho velikost připřistání do malého prostoru. Průměr nosného rotoru Sokola 15,2metrů a EC13510,2m. V praxi to znamená např. nemožnost pro Sokola přistát na silnici,kde jsou po obou stranách překážky (stromy). Jinými slovy, Sokol prostěnepřistane tam, kde přistane EC-135.

3 2
možnosti
Foto

Na silnici Sokol problém přistát nemá - to byste se divil kam všude to dokážou kluci z CSAR narvat. Navíc, tím že to létají to kluci z jednotky bojových záchranářů, nemají problém s fast rope na místo incidentu či rope deploymentem pro výškové práce a jsou cvičeni pro noční operace i ve velmi složitém terénu.

Jediné co tak jsou ty střešní heliporty, které, ale přiznejme si, například v Ústí netrpí tím že by neměli nosnost, ale konstrukčním šlendriánem a šizením norem při stavbě.

0 0
možnosti

J49a22n 52B56r87a52u68n74e41r

12. 9. 2016 18:28

Po přečtení tohoto mi tonedalo a musím reagovat na tvrzení pana Pejška:

1) Bechyně je ekonomicky pro armádu přijatelnější– ano, protože tam má 15. ženijní pluk, který je schopen vrtulník plnělogisticky zabezpečit.

2) Bechyně má geograficky výhodnější polohu –nepravda, stačí se podívat na mapu – Šumava, Novohradské hory, oblast kolemČeských Budějovic jsou časově dostupnější z ČB než z Bechyně (časovýrozdíl je vzhledem ke vzdálenosti mezi ČB a Bechyní 10 minut, což může býtrozhodující faktor mezi životem a smrtí). Rád bych také, aby pan Pejšek vysvětlil, co jena tom výhodného, když bude vrtulník vzdálen cca 40 km vzdušnou čarou odfakultní nemocnice s urgentním příjmem. Dovedu si představit situaci, kdypo příletu do fakultní nemocnice a předání pacienta dostanou další výzvu nazásah, ale protože nebudou mít dostatek paliva, budou muset letět do Bechyněnatankovat. Vzdálenost mezi Bechyní a ČB bude v tomto případě opětpříčinou velkého časového zpoždění a toto zpoždění může ohrozit pacienta naživotě. Takže když to shrnu, samá pozitiva, že pane Pejšku.

3) Armáda může létat i v noci. To ale může Alfaa Delta také, jen to musí po nich ministerstvo zdravotnictví chtít. Skutečnostje taková, že se v současnosti ministerstvo zdravotnictví brání tomu, aby civilníprovozovatelé záchranky létali v noci na stanicích, kde to nemá s niminasmlouváno.

4) Vrtulníky Sokol rychlejší. Další neznalost, nebože by vědomá nepravda?

Sokol mámaximálku 270km/h a cestovní rychlost 235 km/h. Taková EC-135T2 má maximálku podlevzletové hmotnosti až 155 kts (287 km/h) a cestovní rychlost je u plněnaloženého vrtulníku 125 kts (232 km/h).

5) Vrtulníky Sokol uvezou více pacientů. Ano, to jepravda. Jen zapomněl říci, že v drtivé většině případů je potřeba odvéztjen jednoho pacienta.

6) Ve vyjádření pana Pejška se zcela vytratilynevýhody vrtulníku Sokol. Jde především o jeho hmotnost (maximální 6 400kg),která mu neumožňuje přistávat na střešních heliportech – ty jsou stavěny namaximální zatížení

3 2
možnosti

P56e89t94r 15N36o64v35á69k

12. 9. 2016 21:28

Ano, střešní heliporty jsou stavěny na max. zatížení, ale většina střešních heliportů je dimenzována i na Sokoly a jiné těžké vrtulníky. Potřeba transportu dvou pacientů naráz je velmi častá zejména u dopravních nehod. V Českých Budějovicích není fakultní nemocnice...

0 1
možnosti

P80e76t17r 52N45o39v87á53k

12. 9. 2016 14:48

V Jindřichově Hradci je pavilon s heliportem ani ne deset let starý. Kdo poddimenzoval stavbu, že nemůže sloužit pro vojenské záchranné vrtulníky? Heliport v Plané je ještě mladšího data a nevyhovuje velikostí ani pro noční lety? Jinak možných nočních přeprav na území Jihočeského kraje je řádově v desítkách případů měsíčně...

1 4
možnosti

je to obráceně armádní vrtulník sokol nesplňuje požadavky na záchranný vrtulník

2 2
možnosti

To zase někdo něco vymyslel. Za chvilku bude pro pacienty místo běžných sanitek jezdit armáda v Tatrách 815. On je rozdíl, když vám nad hlavou v noci letí současný vrtulník a vojenská potvora. O spotřebě už ani nemluvím.

Někomu hold došla baterka v kalkulačce, aby si to spočítal.

9 2
možnosti

P14e98t21r 58N64o25v28á70k

12. 9. 2016 14:53

Vojenští piloti záchranných vrtulníků musí nalézat počty hodin, takže je výhodnější je nasadit do služby, než létat prázdný. Jinak na území ČR musí armáda, dle mezinárodních pravidel, zajišťovat 24h leteckou záchrannou službu...

2 2
možnosti