Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať z Budějovic do Volar opravili za miliardu. Je nejbezpečnější v Česku

Pět nových mostů, moderní nástupiště i bezpečnější přejezdy. Obnova železniční trati z Českých Budějovic přes Krumlov, Lipensko až do Volar je po dvou a půl roce hotová. Stála více než 1,6 miliardy korun bez DPH. Přes 1,2 miliardy tvoří schválený příspěvek Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a14n 58J65e40m68e59l52k44a 1875210

Je to srandovní Zimola by měl být jako socan levičák. Přitom vesele likviduje státního dopravce.

+2/0
18.9.2016 18:15

F87r87a23n49t22i92s48e87k 63M74i58k62e74s 8233407270592

Trat CK-Budejovice je prima v lete, koukat na rybnicky a nahoru na Klet. Nejlepsi pro babicku s vnouckem kdyz jedou navstivit teticku v CB.:-)R^!!

+1/0
16.9.2016 23:07

P71a31v90e37l 25Ř68a98p67e90k 7642806699375

Cestu ČB - Volary nelze srovnávat, protože v Č. Kříži je úvrať, přepřah lokomotivy atd. S moderní lehkou vlakovou jednotkou by se to dalo stihnout pod 2 hodiny. Klíčové je, že kdo umí plánovat a uspořádat si život, ten nepotřebuje honit každou minutu. A kdo to neumí, tomu ani automobil víc klidu nepřinese. Já se rád pokochám výhledem z okénka vlaku.

+2/−1
16.9.2016 14:17

V28l41a54d61i91m86í15r 38K12r86á92l 4753706930102

s Čekám Dlouho si modernizace nikdo nevšimne, možná bude místo 30min spoždění jenom 25, když to budou mít kde dohnat. Nejlepší bylo že při výlukách jel průvodčí jen jedním busem a v druhým nikdo nekasíroval.

+1/−1
16.9.2016 14:10

P51e83t51r 98V50i98n80a22ř 6953823713287

Vtip dne:

"Teď bude záležet na Českých drahách (ČD), zda připraví nový jízdní řád tak, že budou vlaky místem skutečně rychleji jezdit."

takže vlastně neskutečně hodně peněz utracených naprosto zbytečně..

0/−2
16.9.2016 13:32

M23a80r31e37k 66K28o35s56t26e18l22e30c53k22ý 6313696448

Já bych se tou nejbezpečnější tratí moc nechlubil.

Určitě se brzy najde nějaký kamioňák nebo sebevrah, který dokáže opak!

0/0
16.9.2016 13:30

F97i61l54i74p 98S26i16r22o81t28e37k 9472299572781

Peníze se utratily a o nic jiného nešlo...

+2/−1
16.9.2016 13:08

P29a67v90e56l 79Ř58a35p56e45k 7472826439705

Ta trať byla místy v takovém stavu, že reko by se musela tak jako tak udělat. Tak proč ne rovnou na vyšší rychlost.

+1/0
16.9.2016 14:18

J30a55n 38Č77e21k76a97l 7309275534234

Dokud není jízdní dobou i nadále konkurenceschopná, tak jsou to vyhozené peníze. To mohli za ty peníze radši zmodernizovat kratší úsek, ale od podlahy. Modernizovat z 50 na 70 fakt nemá smysl...

+2/−1
16.9.2016 12:43

P64a24v25e84l 98Ř96a18p96e59k 7432106859305

Pište jen o tom, čemu rozumíte.

+1/−2
16.9.2016 14:28

M74a88t85ě72j 15V19o36n26d82ř45i90č36k89a 4594360518596

Má pravdu. Sice je fakt, že se to muselo kvůli špatnému stavu už opravit, ale zvýšit rychlost na 75 na páteřní šumavské trati?

0/0
18.9.2016 21:00

M57i12l23e77n91a 65N42o50v57a47n39s84k82a 4372307689179

Tak se vynaložilo 1,6 miliardy na to, aby to byla nejbezpečnější trať, kde se všade dá jet rychlostí 75km/hodinu, zatímco předtím někde 70km/hodinu. Cesta trvá dvakrát tak dlouho než cesta autem a tak SŽDC doufá, že si trať své cestující najde.... Zatím potěší ty současné stovky přepravovaných za rok ;-D

+4/−1
16.9.2016 12:34

P13a31v90e35l 25Ř17a26p96e80k 7782346579195

Bez zásadní změny trasování vyšší rychlost neuděláte kvůli poloměru oblouků. Ale pak byste byla na o více než jeden řád vyšší ceně.

+3/0
16.9.2016 14:20

V46á81c55l10a84v 97N71o52v81o32t52n31ý 6576702966412

Ono taky do Volar přes Krumlov je to pěkná zajížďka. To nemůžete srovnávat jízdní dobu. Taky těžko někdo tu cestu vlakem pojede celou. To spíš úseky.

+2/0
16.9.2016 21:38

L98u18k70á66š 81Š56m14a59h33e42l 2937954792204

To si děláte srandu, nebo to myslíte vážně? Víte vůbec, kudy ta trať vede? Je to jedna z nejfrekventovanějších tratí v jižních Čechách, a to zejména kvůli značnému turistickému potenciálu. Ty stovky cestujících se tam dají potkat i v jediném vlaku. Z ČB do Volar skoro nikdo nejede, jezdí se do Blanského lesa (zastávky Křemže, Holubov, Třísov, Plešovice, Zlatá Koruna), do/z Krumlova, Boletic (Polná na Šumavě, Polečnice), k lipenské přehradě (Černá v Pošumaví, Horní Planá, Nová Pec), do národního parku Šumava (Nová Pec, Černý Kříž, Stožec) a na německou stranu Šumavy (Nové Údolí je přímo na hranici).

0/0
19.9.2016 11:37

J86á18n 91K48o10t57ú38č 2826514318966

Modernizáciu vítam, ale nedozvedel som sa nič o tom, prečo by táto trať mala byť najbezpečnejšia v ČR. O podrobnostiach článok mlčí. Nepíše sa tam nič o zavedení ETCS, čo je najlepší traťový zabezpečovačí systém, a koridorové trate v ČR ho na mnohých úsekoch majú. Takže nechápem prečo by táto trať mala byť bezpečnejšia než koridory.

Okrem toho, najbezpečnejšia trať je taká, ktorá nemá žiadne úrovňové kríženia. Samozrejme, že na takejto lokálke sa rušiť všetky priecestia neoplatí, ale kým tam sú, tak to nikdy celkom bezpečné nebude. Kamioňák môže vbehnúť pod vlak bez ohľadu na to, aký dokonalý zabezpečovač od AŽD je tam namontovaný.

+4/0
16.9.2016 12:34

J64a30n 97J48e13m67e46l29k65a 1805690

Nemyslím si, že by měla ani bodový zabezpečovací systém jako Němci již 30 let.

+1/0
18.9.2016 18:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.