Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S novým řádem už žluté autobusy nesvezou lidi z Budějovic do Krumlova

Žluté autobusy budou dál vozit lidi na jihu Čech. Ale od poloviny prosince dostanou linky RegioJet licenci, která nedovolí plný provoz na trase Český Krumlov - Praha a zpět. Nesmějí vozit cestující jen mezi Krumlovem a Českými Budějovicemi, spojí pouze obě města s metropolí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24e54t65r 89M48e11j12z84l84í92k 8948294691510

Aby se dostali do měst lidé třeba z Třebonína, zakážeme dopravu mezi Krumlovem a Budějovicemi. Tím se lidem z Třebonína rázem otevřou netušené možnosti:-/

0/0
11.11.2016 7:41

J81o14s34e67f 95Š64o16l82t11e28s 8864138360373

Tohle je taková pitomost. Proč se nesoutěží licence na linky jako komplexy? To by daný problém vyřešilo. Nedocházelo by k vyzobávání těch slavných rozinek a byla by zajištěna celková obslužnost.

+2/0
10.11.2016 19:24

J32o72s92e97f 35Š35o72l56t98e83s 8244188890863

Je kolosální hloupost myslet si, že když snížíme kvalitu služeb, tak se nám podaří vytížit linky tím, že prostě lidi donutíme je využít. Nedonutíme. Využijí spolujízdu, budou jezdit autem, ale svůj komfort si vzít nenechají. Uvědomte si to vy sociální inženýři prosím.

+2/0
10.11.2016 19:18

J24a65n19a 35K85a17k42e17š17o35v11á 4577390410538

Ten, kdo chce toto rozhodnutí podporovat, ať si zkusí denně dojíždět do zaměstnání.Je velký rozdíl, když po práci cestujete rychlým, klimatizovaným a nepřecpaným spojem , nebo narvaným (cestující stojí i v uličce), pomalým (staví 16 x než dojede na AN v ČB.) a neklimatizovaným spojem (spoj z ČK v 16,25 hodin). Leta zpět vždy existoval alespoň jeden přímý rychlý spoj pro pracující .Doufám , že místo RJ tuto službu zajistí jiný dopravce.

+2/0
9.11.2016 10:41

M47i12r44o73s74l61a21v 98T96r92e44s77t34i15k 4508535873731

ANO a bude ještě hůř. Od ledna si lidi vyžerou následky EET. Pak přijde na řadu recese, rostoucí nezaměstnanost, další zadlužování. Za hranicemi čekají hordy primitivů a mediální fronta na "staromáku". Věru pěkné vyhlídky.

+2/−3
5.11.2016 7:24

H28a67n45a 19Š61m27a28l93i25n65s66k95á 1770957419127

Na modré radnici sedí berani,,,a za žluťáskem tupci,,,tak si jezděte do ČK přes Linec,,,krumlováci budou nastupovat tam,,,,ať žije kreténismus

0/0
4.11.2016 20:26

J61a80n 78Z43i25e34g12l65e22r 1421516391178

Stručně bych se k tomu vyjádřil asi takto. Je to vítězství stupidity nad zdravým rozumem. Nevidím jediný důvod, proč brát cestujícím jejich oblíbeného dopravce. Stejně tak nechápu logiku některých diskutujících a Zimoly, že potřebují dostat lidi do dotovaných spojů, které zastavují i ve vesnicích na cestě.

Podle této logiky bychom třeba na železnici mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi mohli zrušit dopravu rychlíky s tím, že lidé mohou jezdit osobáky a je potřeba zajistit i dopravu lidí v Ševětíně, Horusicích atd. Takže od prosince by lidé v rychlících Praha - České Budějovice nesměli jezdit v úseku Veselí n. L. - ČB. To je samozřejmě kolosální hloupost, ovšem opatření vůči RJ je na stejné úrovni.

+17/0
4.11.2016 16:39

I11v65a 81K23a83i21s72e18r37o50v27a 6548791464558

R^R^

+2/0
4.11.2016 17:12

J42i10n25d48ř45i31c53h 69Š73k53o57p92e64k 4785961290755

právě že je to výhra zdravého rozumu. Pokud kraj dotuje linky mezi dvěma městy A a B, které současně zajíždí do X okolních vesnic, je logické, že povolením pouhé přepravy mezi A a B další linkou vzroste akorát ztráta, kterou bude muset kraj hradit.

+1/−6
4.11.2016 18:07
Foto

O88n85d23ř98e83j 81V92a83r68o93š33č39á61k 3874457873

Jako cestujici chci mit moznost volby, jestli z A do B pojedu do X nebo primo. A ne, ze mi kraj bude svou dotacni politikou neco diktovat. At nedotuje linku z A do B primo a dotuje pouze linku z A do B pres X.

+6/0
4.11.2016 19:12

J56o33s21e26f 12Š92o84l57t95e17s 8694358270173

A není to náhodou problém kraje? Není tu kraj pro lidi? A když lidé něco chtějí, tak jim vnutíte něco jiného? Sociální inženýrství v praxi.

+2/0
10.11.2016 19:19

M38a40r31t50i65n 93Š32t56r57o27s 4319637760378

Jakkoliv to působí blbě, je to logické. Kraj potřebuje obsloužit i vesnice po cestě, což RJ neudělá. Tím, že zatrhne jančurovi vyzobávání rozinek, získá se více cestujích do dotovaných spojů. Jinak by se to dalo kompenzovat protažením vlakových rychlíků z Prahy až na Krumlov.

+3/−13
4.11.2016 14:49

J30i39ř21í 65S22o15u18č55e84k 5126727959109

Není to logické. Popírá to jak základní princip nabídky a poptávky, tak elementární logiku. Základním důvodem existence dopravy je potřeba cestování z jednoho konkrétního místa na jiné konkrétní místo. V okamžiku, kde se přestává řešit, jak tuto službu provozovat co nejefektivněji a namísto toho kdosi začne tvrdit, že je důležité přelívat cestující z prosperující spojů do dotovaných, je něco extrémně špatně a logického na tom není nic.

Pokud je cestujících mezi jednotlivými obcemi skutečně tak málo, že nenaplní autobus, nemělo by se spíš hledat alternativní řešení? Na lecjakých linkách byly namísto autobusů nasazeny úspornější mikrobusy, jinde zase autobus vyjíždí (nebo do obce zajíždí) jen pokud si jej alespoň jeden cestující objedná. Případně se cestující dohodnou a jezdí společně autem. Způsobů řešení existuje celá řada i v závislosti na počtu cestujících. Likvidace zavedené, cestujícími oblíbené a finančně soběstačné linky ale není ani logická, ani ji nelze považovat za řešení.

+12/0
4.11.2016 17:03

J75i22n67d66ř60i65c91h 18Š20k32o50p64e10k 4745931940485

"místo toho kdosi začne tvrdit, že je důležité přelívat cestující z prosperující spojů do dotovaných"

nesmysl. Jde o to, aby komerční spoje nevyzobávali cestující jen z atraktivních zástavek.

+1/−2
4.11.2016 18:07

J25o57s37e66f 94Š14o23l22t98e81s 8544288770683

Ano, a tak jim prostě zrušíme alternativu, a prostě pojedou pomalým přecpaným spojem a basta. A nebo nepojedou. Pojedou totiž autem.

0/0
10.11.2016 19:20

J79a51n 37M45a80r18k53o 1545600826473

Ja predpokladam ze kdyby RJ povizoval dotovane spoje na dane trase tak by stim problem nebyl

ale RJ zadne dotovane spoje nejezdi protoze to neni pro jen kseft - nemuze na tem tolik vydelat

+2/−3
4.11.2016 14:33

J42o62s56e96f 56C93h87o40d51o98u85n10s44k93ý 4701516719910

dotace...

0/0
4.11.2016 12:26

V11o63j21t53a 88L51e39j17s10e95k 1191515649889

A v Ceskych Budejovicich maj zajem o obyvatele Kosova?

0/0
4.11.2016 11:36

P89e41t67r 79B24ü52r60g85e12r 4757806797650

Já to vnímám jako nepěknou věc pro cestující veřejnost i pro soukromého dopravce. Protože se celkově dopravní obslužnost prostě zhorší, dojezdové časy ČB-ČK také.Rv Vždyť je to jako rychlík a osobní vlak: dotovaná krajská linka staví všude, a žlutý autobus jen v budějovicích a Krumlově.

+18/0
4.11.2016 11:34
Foto

Z36b10y85n46ě12k 81M68e80l82i76c87h73a15r 9665487925919

„Nechceme brát cestujícím jejich dopravu, ale jsou tu i lidé, kteří volají po tom, že se chtějí dostat do měst z Třebonína nebo Kosova,“- nechceme? tak proč to děláte? chápu, že se do města chtějí dostat i lidé z vesnic, ale nechápu, proč by vedle toho nemohla fungovat i přímá linka ČK-ČB...

+24/−1
4.11.2016 11:01

J31a10k44u95b 20K13o35r90e36c 6294400241603

Protože by většina lidí na trase ČK-ČB jezdila s RJ a nejezdili by s dotovanými autobusy, což by znamenalo značně nižší počet cestujících v dotovaných autobusech a tím pádem mnohem větší dotace ze strany kraje, zatímco takhle budou všichni muset jet dotovanou dopravou, tudíž náklady kraje budou mnohem menší.

+2/−6
4.11.2016 13:54

T45o71m18a84s 13R17u24s58i16n 7698943171167

Stejnou logikou by se v tom pripade na zeleznici mely zakazat jakekoliv rychliky, expresy a IC v mistech, ktere obsluhujou osobni vlaky.

+12/0
4.11.2016 14:06
Foto

O63n78d15ř19e84j 21V91a20r53o80š45č68á26k 3964597553

To je presne tahle pitoma podelana komunisticka logika. Takze kdyz pojedu z CB do CK, tak mi kraj nakaze, ze musim jet pres Prdelov a Zadoprdelov, trikrat tak dlouho? Proc kraj pro obsluznost Prdelova a Zadoprdelova neudela neco zasluznejsiho, treba mikrobusy nebo autobus na objednavku?

+6/0
4.11.2016 19:15

J74a61n 37J65e31m41e26l64k29a 1635410

Zajimavé, že Zimola jako sociální demokrat "privatizuje" vlakovou dopravu.. Není ve špatném dresu?

Bohužel u nás je zákaz konkurence autobusů krajskými úřady spíše kontraproduktivní. Třeba msk kraji jsou schopni táhnout linky s nekonkurenceschopnými časy - mimo dálnice, přes dědiny, stát co 50 metrů. To platí jak pro i pro MHD. Tím samozřejmě veškeré normální lidi od veřejné dopravy odradí. A to je vlastně podle mě účel. Protože každý vlak, každý autobus je stojí stát peníze. Když pojedou lidi auty naopak mají polovinu peněz zpět - DPH a spotřební. To je vidět například na Bratislava Komárno. Úspěšnější systém stojí více peněz. A ty politici moc nechtějí dát. Proto je lepší nechat ten systém tak nějak na oko přežívat a vozit důchodce. To je asi trochu rozdíl v politice Švýcarska. Kdy oni počítají, upravují, aby časy byly zároveň i atraktivní a lidí bylo co nejvíc.

+4/0
4.11.2016 10:19

M78a42r25t40i48n 88H14o48c56h84m27a43n 7283327504903

Ale jděte. Celý vtip je v tom, že nedotovaný spoj odebere cestující tomu dotovanému a tím zvýší náklady na provoz systému ids.A pokud to má kraj (u)financovat tak se prostě chová tak,aby se tomuto zamezilo.Funguje to tak všude jinde, tak proč ne zrovna tady?

+4/−14
4.11.2016 10:00

P90a71v26e86l 19M63o13r40a17v66e51c 3832329622498

Tak proč nepovolit licenci pro SA na přímé spoje s tím, že za to SA bude platit (za každého cestujícího nějakou paušální částku jako kompenzaci do IDS)? Proč to přímo zakázat?

+4/−2
4.11.2016 10:07

T89o31m79á23š 77P38o50l96e79d22n57ý 1132694574287

Co je tohle za blbost? Takze budou provozovat linku bez dotaci a jeste budou doplacet na dotovanou linku.

+4/−1
4.11.2016 10:16

P19a43v80e49l 35M92o13r75a31v24e38c 3832329802468

A jak si myslíte, že funguje poštovní trh? PPL apod. platí za to, že vyzobávají z trhu rozinky a nechávají nerentabilní činnosti na České poště (která je provozuje ve veřejném zájmu).

I kdybyste s tímto nesouhlasil, tak pořád to co píšu je lepší možnost než kompletní zákaz, a navíc by proti ní Zimola nemohl říct ani popel.

+3/0
4.11.2016 10:28

I29v26a 92K45a37i21s47e18r72o62v49a 6738451744618

Kraj má určitý rozpočet a myslíte, že nějaká dotace na místí spoje na Krumlovsku ten rozpočet úplně zruinujou? Co jiné Zimolovy projekty - Letiště, splavení Vltavy, Lipno olympijské - to jsou životně nutně výdaje pro kraj???

+9/0
4.11.2016 10:14
Foto

O60n43d81ř88e57j 18V13a81r37o56š85č54á58k 3974487543

Tak ma kraj linky, ktere se uzivi bez dotaci z dotovaneho systemu vyradit.

+2/0
4.11.2016 10:22

J27i26n43d91ř41i19c34h 30Š16k70o34p18e86k 4845281660115

neuživí

jen seberou část nejlukrativnějším linkám, které kraj dotuje

0/−1
4.11.2016 13:11
Foto

O68n63d94ř11e43j 32V38a26r44o65š87č50á66k 3884207333

Jestlize je Jancura hodla jezdit bez dotaci, tak se uzivi. A kraj muze o to vice dotovat linky jine.

+2/0
4.11.2016 14:46

J18i32n57d12ř81i30c51h 18Š61k81o86p82e93k 4945521370295

pak se kraj nebude chovat jako řádný hospodář, neboť svým rozhodnutím (povolením další linky) zvýší objem financí, které bude muset doplácet

0/0
4.11.2016 18:05
Foto

O88n44d53ř52e82j 92V14a74r95o52š45č79á49k 3814237843

Nikoliv. Pokud je linka CB-CK nyni v dotovanem systemu IDS, musi za jeji provoz doplacet. Pokud by ji ze systemu vyskrtl, pak ji budou provozovat dopravci na vlastni ucet a kraj penize, ktere usetri na dotacich teto linky muze pouzit na dotaci linek, ktere jsou nutne pro dopravni obsluznost, ovsem jejich provoz se hospodarsky nevyplati.

+1/0
4.11.2016 19:09

P77e61t69r 64N29i48v21n85i49c60k45ý 3542314485237

Zimola: „Nechceme brát cestujícím jejich dopravu ..."

Přitom jim ji vědomě bere! Koho si viliči zvolili, toho tam mají...

+27/0
4.11.2016 9:42

J59i30n23d98ř75i78c64h 48Š64k96o16p33e97k 4725801420155

nebere

I bez SA bude kapacita dopravy dostačující

0/−10
4.11.2016 10:58

P68e19t26r 89N67i63v33n50i32c67k13ý 3312574585537

Co přesně znamená "dostačující"? Jaká kritéria uplatňuješ, abys rozhodl, co JE a co NENÍ dostačující? Kolik spojů JE dostačujících a kde je ta hranice, když už to dostačující nebude?

Cestování ale není jen POČET spojů, ale taky KVALITA a RYCHLOST (tedy přímé spoje bez zastávek v každé vesnici).

+10/0
4.11.2016 11:07

J57i39n84d58ř35i81c47h 15Š23k22o15p66e22k 4245231220675

dostačující je, že autobusy nejezdí přecpané, tj. ́počet cestujících je nižší než kapacita míst k sezení

A jelikož kraj tyto linky dotuje, určitě nebude kapacita nedostatečná, spíše naopak

0/0
4.11.2016 12:47

I28l40o84n22a 32S33v91o66b88o58d53a 2219617274175

Timto jsou ovsem cestujici, kteri chteji jet primo CB - CK a opacne nuceni jet spojem, ktery stavi v kazde Horni Dolni.

+2/0
4.11.2016 15:25

J48i62n75d67ř86i32c16h 32Š31k14o13p76e61k 4965211350185

to je dań za to, že lidí nejezdí takové množství, že by vytížilo 3 linky (jančuru a dotované) a že kraj nemá neomezené množství peněz na dotace

0/−2
4.11.2016 18:08

J54o45s13e26f 72Š40o34l16t91e91s 8464328930933

Vážně si myslíte, že lidi donutíte jet něčím, čím jet nechtějí? Hádám, že minimálně polovina lidí, kteří doteď jezdili s Jančurou, bude jezdit autem soukromě. Takže autobusy co? Zase prodělají.

+1/0
10.11.2016 19:27

R60o94b97i28n 58Ž48i54ž35k44a 2218174636176

Když kraj nemá dost peněz, tak nemá co dotovat, to dá rozum.

+1/0
10.11.2016 19:37

P29a55t40r69i77k 32E44g65e26r 2248890749311

Proč RJ nejezdí z Prahy do Ústí nad Labem? Věřím, že také na lince Beroun - Praha - Letiště - Kladno by to stálo za to! Zavítat by RJ mohl také do Přínrami, Mladé Boleslavi nebo Benešova. Samozřejmě nízké ceny za jízdné.

0/0
4.11.2016 9:32

L50u61k93á40š 69Š98m37a20h51e81l 2627774612854

Ústí nad Labem má hodinový interval vlaků, jejichž rychlost je vyšší, než by měl autobus SA. Místní linky (po středočeském kraji) se jim jezdit nechce, koneckonců v MB by mohli stavět už teď, jezdí po R10 do Liberce okolo, nicméně Jančura opakovaně řekl, že chce jezdit jen linky nad 100 km.

+5/0
4.11.2016 9:35

P63a29t10r90i18k 19E33g15e60r 2618310679101

Díky Luky za komentář. RJ jezdí do Prahy, Varů, Plzně, Budějovic, Jihlavy, Brna, Zlína, Olomouc, Ostravy, Pardubic, Hradce, Liberce, ale s vlaky nechce do Ústí? Přitom v ústeckém kraji jezdí do Loun, Chomutova, Mostu celkem zvláštní.

0/0
4.11.2016 10:31
Foto

T58o37m44á80š 18K53i36r96o92v 1405148515177

No, u nás v Karlovarském kraji jezdí SA (tedy už RJ) z Prahy až do Chebu. Dříve ale nesměli přepravovat cestující na "krajské lince" Karlovy Vary - Sokolov - Cheb. Teď už ale nějakou dobu (něco kolem tří let) mohou. Vzhledem k této zprávě jsem zvědav, kdy jim to "státní zpráva" zatrhne.

0/0
4.11.2016 9:28

P35e96t76r 73Š76k90o25d46a 5797460254320

"státní zpráva" určitě ne ;-D

0/0
4.11.2016 13:05

J80a64n 97Č45e10k42a18l 7119985774824

Tohle mi hlava nebere... Proč dotovat něco, co je někdo ochoten provozovat na své vlastní riziko bez dotací?

+14/−2
4.11.2016 9:10

J17i10ř54í 34D35v88o69ř87á95k 4489110823359

Ale takhle to funguje,dva autobusy na stejné lince,ale každý jiného dopravce,ten druhý nesmí předjet prvního protože to tak na kraji chtějí.

+3/0
4.11.2016 9:15

M37i85c83h40a52l 62P77a89l28e57č36e87k 2371608912964

Protože nedotovaný spoj, aby vydělal co nejvíce, nemůže obsluhovat kdejakou vesnici. A JČ kraj chce obsloužit vesnice.

+4/0
4.11.2016 9:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.