Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budějovice koupily za 16 milionů trolejbus, který umí jezdit bez napětí

Až příště zavřou část silnice v Českých Budějovicích, nebude tam hned nutné rušit trolejbusový provoz MHD. Dopravní podnik představil novinku, trolejbus, který se může odpojit od trolejí a pokračovat díky bateriím. Stejný nemá žádné jiné město v České republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a85n 60M71a15c93h 6816955566687

Teď už jen čekám, kdy tu začnou jezdit dlouhé 25 metrové autobusy. Taky proč ne, že? Komunikace samá křižovatka, samá zatáčka a tím by se totálně ucpal provoz a možná by se konečně, s radostí se veselící radnice, omezil provoz motorových vozidel. Jenže buďme realisté. Jsme v ČR a tady platí úplně jiná pravidla než jinde ve světě.

0/0
15.11.2016 23:22

J59a53n 38K84o33t86i67l 9693641198

ach jo, to si zase tady v budějcích taháme trika, co kluci z DPMCB? jak píše řada čtenářů, nejde o nic nového.. ale proč si nepřihřát polívečku, že? kdybyste raději přemýšleil o tom, jestli by nebylo vhodnější kupovat kratší vozidla, když tu máme na silnicích málo místa a od křižovatky ke křižovatce se vejdou tak maximálně 2-3 trolejbusy a nikdo další... to potom da doprava odsýpá...

0/0
15.11.2016 20:29

A61l63e13n28a 42B96a55l68á27k21o95v68á 5292648865774

I Hradec Králové provozuje pravidelnou trolejbusovou linku,která poslední zastávky jezdí bez "klacků".

0/0
15.11.2016 17:50

O78n45d72ř90e33j 72P97a54n22z44a96r 3308505837805

Je pravda, ze treba ve Zline maji zlute...

0/0
15.11.2016 16:57

M49i83c39h29a87l 53F51i93d34l64e70r 2616956415934

Mimochodem ten "nový unikátní" trolejbus je pokud se nepletu Škoda 27Tr s karosérií Solaris, který se vyrábí od roku 2010... V Budějovicích si do nich nechali dát baterku, v jiných městech ČR jezdí na diesel, v Ostravě se superkapacitátorem. Což je ten jediný "unikát", který měl být v článku uveden. Typ vozidla jediný není. Jen jeho vnitřnosti jsou u nás tímhle "jedinečné"... Což nemění nic na tom, že je docela troufalé tvrdit, že podobný v ČR není. Protože jak už jsem psal, duobusů je po republice spousta.

+2/0
15.11.2016 11:51

R64a95d56e97k 45R48a86i34d93a 5377362609

Je dobře, že to má šasi Solarisu a ne SORu

0/0
15.11.2016 11:20

A33l15e22n24a 19F52i89a91l54o77v27á 3339350927789

Podobné jezdí v Plzni, akorát krátké. U kovárny se odpojí a pokračují bez drátů až k Olympii.

+1/0
15.11.2016 10:35

V66á68c12l45a57v 79Z50í41b33a92r 4851444536623

Ty krátké v Plzni jezdí už pár let!

0/0
15.11.2016 11:42

V77l79a81d72o 88Č30e33r17m45á38k 8932431355708

No, nekupte to za ty peníze!

0/0
15.11.2016 10:17

J42a74n89a 54H28a50m36e51r39o11v55á 6558693236912

Neco podobneho meli uz pred dvaceti lety v Jerevanu. Pravda, bez dratu to jelo jenom z kopce :-)

+1/0
15.11.2016 10:07

F83r42a93n52t10i83š22e46k 25K32o28ř37í11z69e21k 7541520527611

"...který umí jezdit bez napětí", už jsem se lekl, že v ČB vymysleli perpetuum mobile ;-)

+3/0
15.11.2016 9:30

Z39d76e77n74ě46k 50W64e35r49n79h26a43r60t 6197245612958

Porč baterky? Není lepší dieselagregát?

0/0
15.11.2016 9:26

J10a89n 34V85a30l38o74u31c98h 6232347818280

Protože vzhedem k emisním normám se už DA pěkně prodraží a zabere místa jak plnohodnotný motor. Baterky se navíc dobíjejí i rekuperací (když vozy bez baterek sice také rekuperují zpět do troleje, ale poblíž musí být vozidlo, které tu energii odebere, což zdaleka není tak účinné), mohou pomoci při každém rozjezdu, takže dopravce má nižší špičky odběru energie (draze placené).

+4/0
15.11.2016 9:51

I56v12a12n17a 82P25e16t66e56r11k45o57v71á 2657976886673

Na co trolejbus? Není lepší autobus?

0/0
15.11.2016 14:05

R27o86m18a24n 53P61o27l74á19č48e13k 5536479365

Ona to zase taková bomba není... Dnes trolejbus s dieselagregátem je celkem běžná věc, takže už nějakou dobu není omezený dráty při výlukách:-).

Automatické stažení klacků bude spíš o DP jestli si je objedná pro jakýkoli trolejbus:-)

+1/0
15.11.2016 9:22

Z40d53e31n33ě24k 40W53e35r98n54h39a53r88t 6887385582718

Kdysi dávno, před mnoha desítkami let jezdily po Ostravě trolejbusy, co si dieselgenerátor vozily jako vlek za sebou. Nasazovalo se to na výluky, když se něco opravovalo. Přišlo mi to docela chytré, v případě potřeby se to připojilo a hotovo.

+1/0
15.11.2016 9:28

I75v41o 41H95r47a72b14a13l 8502831417

Hm, takových trolejbusů jezdí po Zlíně pěkných pár kusů řadu let. Důvod jejich nasazení byl jednoduchý - z hlavní cesty (kde jsou troleje) mohou takto linky naprosto pravidelně zajíždět do odlehlejších částí města, kam by se z ekonomických i stavebních důvodů nevyplatilo stavět trolejové vedení. Stejně tak i v případě výpadku proudu na hlavní trati trolejbus za pomoci akumulátorů dojede do nejbližší zastávky - aby nepřekážel na komunikaci.

Takže v Budějovicích nemají žádnou novinku, spíš se tam probudili.

+2/−2
15.11.2016 9:19

J73a75n 12V23a19l73o14u13c50h 6422837588230

Jenže s dieselem (ten ostatně tahal na přívěsném vozíku trolejbus v Hradci už před čtvrtstoletím), první "velké baterky" (tedy ne jen na poskočení přes křižovatku) v ČR dostal Zlín letos, v kloubácích jsou to právě ČB.

+3/0
15.11.2016 9:54

M90i86c62h84a10l 72F38i46d60l75e37r 2216156405924

Pane redaktore, je možná dobře, že se snažíte v lidech z Budějovic vzbudit nějakou hrdost. Ale tvrdit, že podobný nikdo jiný nemá? Nikdo jiný nemá tenhle konkrétní typ. Hybridy, co dokážou za jízdy sundat klacky, má dneska skoro každé město, které má trolejbusovou dopravu. A některá z nich už dlouhou řadu let...

+6/0
15.11.2016 9:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.