- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ano, technicky vzdělaných je nedostatek, ale člověk mající ČVUT je podle firmy BOSCH málo technický...
Dost nechapu jak je mozne, ze pedagogove na VS mohou ke sve praci jeste delat politiku; nejen tato dama, ale i jini
Byla doba, kdy odbor. učiliště byla tzv. "pod rezorty", ne pod MŠMT. Tehdy to docela fungovalo. Všezahrnující MŠMT to prostě nedokáže sladit a navíc kraje, jako zřizovatelé stř. škol si transformaci v minulosti dělaly každý jinak. Tohle je výsledek.. Když má podnik své vlastní školící zařízení - školu pro absolventy zákl. škol, tak si je připraví tak, aby mu to bylo ku prospěchu. Takhle nám školy chrlí různé manažery manažerů, přebytečné "rádobyekonomy", rozličné operátory čehosi. Školám jde jen o to naplnit stavy, aby dostaly peníze (tzv. na žáka, studenta), a že jejich absolventy nikde nechtějí, je jim vesměs fuk. Ovšem v praxi je to vše jinak, což se těm dětem jasně dopředu neřekne.. A matičky a tatíci mají za to, že jejich ratolest je přeci tak schopná, že bude jen řídit práci jiných, nejlépe cizozemců.
Prestiž technického povolání resp. řemesla se do značné míry odvíjí od kvality jeho práce. Jestli si jako hloupý lékař musím řadu zbastlených věcí opravit, jestliže mi řemeslník špatně naměří roletu (právě se tak děje), prodavačka neumí poradit nebo špatně vrátí zpátky - to jsou ty drobné střípky, které kazí pověst řemeslům. Moudra sociálních inženýrů reputaci a zlaté dno řemeslu nevrátí. Jsou to jen ty české ručikčky - jak prosté, že?
Vždy je určující zákazník. Tím ovšem u škol nejsou firmy, ale děti a jejich rodiče. Takže firmy si mohou vykládat a rozumovat co chtějí, ale pokud není totalitní režim s umístěnkami, tak jsou jim jejich požadavky na školy platné tak, jako mrtvému zimník.