Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič octavie vjel na blikající přejezd, srážku s vlakem nepřežil

Tragickou nehodu, při níž zemřel třiapadesátiletý řidič Škody Octavia, vyšetřují od úterního večera jindřichohradečtí kriminalisté. Muž vjel na přejezd v Suchdole nad Lužnicí, právě když tudy projížděl osobní vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e94t28r36a 79K80o89l55o94u61c82h13o62v48á 8644767335927

okamžitý trest....nic lepšího snad ani není

+2/−2
30.11.2016 19:12

J56a41n 18J56o18r70d42a73n 5251227629

Mozna to neni obet, ale sebevrah.

+1/0
30.11.2016 12:54

K73a13r59e31l 96P37o52d29h18o79r77s10k56y 3735493772635

Já myslel, že když to má na hlínách, tak jet může...

+1/0
30.11.2016 11:58

J93a32r57o85s50l34a53v 55L18e12b86e57d92a 3156659777920

Asi ho oslnilo slunce...

0/0
30.11.2016 11:32

P30a57v33e81l 64K21o21l57í25n 3237786401604

Tady bych ho hned neodsuzoval za kreténismus, bylo to bez závor, prostě a jednoduše se mohl nad něčím zamyslet v tu nejhorší možnou chvíli...

+6/−11
30.11.2016 11:13

T82o68m91á78š 79H92o64l75e32k 5775150741887

Je pravda, že přejezdy bez závor jsou svinstvo, které tu už dávno nemělo být. Ovšem omlouvat to tím, že řidič jezdí zamyšlený tak, že nevidí červenou na semaforu .....

+9/−7
30.11.2016 11:17

M34a65r71t24i73n 22V32e63s52e90l54ý 1800398217456

Kromě toho na každém přejezdu přece platí "dej přednost v jízdě drážnímu vozidlu". To platí, i když bliká bílé světlo. A na přejezd upozorňují předem hned tři značky.

+10/−2
30.11.2016 11:20

L38u35b21o74m24í56r 29S28a64z24e35č72e23k 7269978795273

Najdi to tam!

§ 28

(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.

(2) Vozidla se před železničním přejezdem řadí za sebou v pořadí, ve kterém přijela. Nejde-li o souběžnou jízdu nebo o jízdu podle § 12 odst.2, smějí vozidla přejíždět přes železniční přejezd jen v jednom jízdním proudu.

(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km.h-1. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.

(4) Dojde-li k zastavení vozidla na železničním přejezdu, musí jeho řidič odstranit vozidlo mimo železniční trať, 17) a nemůže-li tak učinit, musí neprodleně učinit vše, aby řidiči kolejových vozidel byli před nebezpečím včas varováni.

(5) Před železničním přejezdem, u kterého je umístěna dopravní značka "Stůj, dej přednost v jízdě!", musí řidič zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má náležitý rozhled na trať.

+1/−3
30.11.2016 11:33

L16u74b85o54m84í10r 49S66a18z96e39č76e47k 7979498815283

§ 29

(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,

a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,

b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení,

c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvihají-li se závory,

d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,

e) dává-li znamení k zastavení vozidla zaměstnanec dráhy kroužením červeným nebo žlutým praporkem a za snížené viditelnosti kroužením červeným světlem,

f) nedovoluje-li situace za železničním přejezdem jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě.

(2) V případech uvedených v odstavci 1 písm. a), b) a c) smí řidič vjíždět na železniční přejezd pouze tehdy, jestliže před železničním přejezdem dostal od pověřeného zaměstnance provozovatele dráhy11) k jízdě přes železniční přejezd ústní souhlas. V tomto případě je řidič povinen řídit se při jízdě přes železniční přejezd pokyny pověřeného zaměstnance provozovatele dráhy. Pověřený zaměstnanec provozovatele dráhy je povinen se na požádání řidiče prokázat platným pověřením provozovatele dráhy.

+2/−1
30.11.2016 11:33

P46a95v66e40l 60K41o15v47á17ř 1103477486194

Máte to hned v prvním odstavci, stačí jen porozumět psanému.

Železničním přejezdem se rozumí přejezd každý a nic tam není o nějakém zabezpečení které by tuhle povinnost rušilo.

+5/0
30.11.2016 11:46

L46u54b21o37m73í63r 34S90a52z35e70č18e16k 7599888505263

Pokud rozumím psanému tak nikde "dej přednost v jízdě drážnímu vozidlu" ve smyslu, že to platí vždy, nenacházím!

0/−1
30.11.2016 12:17

V25l84a90d94i78m11í22r 86L55o43u80d17a 8777107126272

Tak mu přednost vždy nedávajte, ale při havárii většinou drážní vozidlo vítězí a u soudu pak často vypovídá pouze strojvůdce...

+3/−1
30.11.2016 12:25

L97u59b84o65m20í33r 85S56a37z92e70č94e31k 7549818255963

Nediskutuji o tom zda mu ji nám nebo ne, diskutuji o psaném! Ten doveda psal, že to platí i při bílém světle. Proč potom můžeme ten přejezd takto vybavený přejíždět 50 km rychlostí. To by nás bylo pozabíjených ještě víc, předpokládám. Tam se snad vychází z toho, že je přejezd volný pro silniční vozidla!!!

0/−2
30.11.2016 12:46

J89a83k61u57b 24P66o53k98o50r27n29ý 7539826743357

a psano je:

(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet

cemu nerozumite?

+1/0
30.11.2016 12:59

L68u90b17o10m14í84r 16S91a98z43e67č84e39k 7269648115613

(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km.h-1. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1.

0/−1
30.11.2016 13:32

P64a20v86e25l 49K68o83v91á40ř 1653697156654

Vážený, toto platí v případě kdy se nic nestane. Stane-li se, platí par. odst § 28 (1). Je to poměrně jednoduché vy dovedo. Nebo jste v tom odstavci našel něco jiného. O odst. 3 nediskutuji.

0/0
1.12.2016 1:39

J12á53n 28K45o36t39ú46č 2806214218826

Nesúhlasím s tým, že priecestia bez závor sú svinstvo. Svinstvo sú soféri bez mozgu. Keď potom nejakého chytrolína závory uväznia na koľajach, tak zase všetci nadávajú, že prečo tam boli závory a prečo si dovolili sa sklopiť.

Ak to nebola úmyselná samovražda (čo sa asi nikdy nedozvieme), tak to bolo jednanie typu "to ešte stihnem". Lenže pri prejazde cez koľaje auto spomalilo viac, než čakal, a naopak vlak išiel rýchlejšie, než predpokladal. Pri takomto jednaní závory vôbec nepomáhajú, pretože rovnako hrozí, že dotyčného uväznia...

+1/0
1.12.2016 9:56

T91o62m24á56š 80H24o81l84e26k 5675870721867

Normální sebevražda. Ale sobecká. Proč při tom musel rozbít vlak ??? Měl se radši oběsit.

+7/−5
30.11.2016 11:13

J19o28s32e32f 17K72a28r46f85í42k 7412235666920

Je to marné, je to marné, je to...

Chudák mašinfíra.

+18/−4
30.11.2016 11:11

V89l34a63d79i53m97í13r 33L86o54u37d20a 8267827836882

A když si dají policajti u přejezdu kameru a hned podobné nepřijatelné chování pokutují - to je pak v diskusích keců o policejní šikaně:-P

http://hradec.idnes.cz/policie-si-pocihala-s-kamerou-u-prejezdu-fdk-/hradec-zpravy.aspx?c=A161108_111538_hradec-zpravy_pos

+8/−4
30.11.2016 11:19

M97a23r79t40i36n 17V17e23s73e47l91ý 1460158307816

Bohužel, máte pravdu. Je to tím, že je poměrně dost lidí, kteří zaměňují pojem svoboda za "můžu si dělat, co chci". Oslabuje se pak svědomí a odpovědný přístup, no a jak je dnešní společnost nevyspělá a výše uvedený jev příliš rozšířený, tak to řešíme namísto odstraňování příčin další regulací. V podstatě tak vzniká začarovaný kruh, ze kterého je velmi obtížné vystoupit.

+9/−4
30.11.2016 11:24

V24l30a91d59i61m87í44r 73L82o84u41d77a 8947957566442

Nojo, potrefené husy už si honí triko s mínusy.

+6/−4
30.11.2016 11:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.