Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za převrácení autobusu s dětmi hrozí řidiči vězení, na mokru jel rychle

Šestadvacetiletý řidič, který v polovině loňského července havaroval s autobusem plným dětí u Písku, byl obviněn z obecného ohrožení z nedbalosti. Podle policejních vyšetřovatelů jel příliš rychle, na mokré vozovce dostal smyk a narazil do vyvýšeného silničního náspu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T56o45m47a35s 72S72v41o45b36o12d38a 5287515905587

To se mi stalo kolikrat ze jsem z niceho nic vletel do louze, protoze experti od silnic neudelali na silnici odtok z mista kde se voda hromadi .... musi za to take nest zodpovednost ...

+1/0
3.1.2017 14:15

P37e29t64r 37B85u38r78d22a 3600325829797

Pokud jste "vletěl" do kaluže, tak jste měl štěstí, že nemuseli přijet cajti. To by jste měl písemně, že jste "nepřizpůsobil rychlost jízdy stavu a povaze vozovky".

Když je silnice mokrá, je nutné jet opatrnějí. Je rozdíl v rychlosti dokud jsou vidět "kamínky" v asfaltu, a když je souvislá vrstva vody. Jezdím tak, abych si stačil všimnout tohoto rozdílu - holt v dešti musím ubrat a nejet "v tolerovaném překročení", ale podle předpisů nebo i pomaleji.

0/0
3.1.2017 15:09

T72o58m79a39s 32S54v88o39b50o86d18a 5437935905667

Nekdy si pro zajimavost zkuste vjet v 70 km do plosne kaluze a uviditebco to bide delat s volantem ... na mokre vozovce jedete prizpusobene, ale s kaluzi nepocitate ... je to jako kdyby jste najednou pred sebou videl drevenej hranol ... nebo s tim vy budete pocitat, kdyz tam jezdi nakladni auta?

0/0
3.1.2017 16:43
Foto

R56o46b53e82r15t 27Š28i40n39d47e66l46k26a 2762339850

Viník se nehledá, viník musí být určen. Po té silnici jezdím téměř každý den a je na ní znát, že slouží jako tranzitní z Prahy na jih Čech, konkrétně v místě kde havaroval ten autobus jsou vyjeté koleje a jiné pasti na řidiče. Navíc úspěšně pochybuji, že v 26 letech měl ten hoch nějak přehnaně zkušeností s řízením tak velkého autobusu, takže obligátní věta o nepřízpůsobení rychlosti poslouží jen jako argument, proč z něj udělat další exemplární příklad piráta silnic. Pokud je to normální člověk, tak jen to co provedl, pro něj bude trest do konce života, aniž by o něm musel rozhodnout jakýkoliv soud.

+5/0
3.1.2017 13:35

P13e88t92r 68B86u56r71d16a 3720615619187

Absence zkušeností se projevila nehodou. Kdyby měl najeto o pár tisíc kilometrů v/po dešti více, tak by jel buď pomaleji, nebo o nějaký decimetr vedle (podle toho, co je v daném úseku možné).

S samo-trestem souhlasím. Pokud je normální, tak ho nářek zraněných bude strašit do smrti a jiný trest nebude příčinou nápravy, ale jen vyhovění liteře zákona.

+1/0
3.1.2017 15:12
Foto

V49á21c30l43a94v 71C32h75u16c48h76m61a 6535271498916

Co znamená, že nepřizpůsobil rychlost? Za to lze v podstatě potrestat každého, kdo někdy havaroval.

+6/−2
3.1.2017 13:08
Foto

M64i18c72h61a26l 10G14r54e11š31l78i10k 9731476202526

Tých čo nedali prednosť sa to asi netýka. Alebo by sa to asi netýkalo Tatrovky, ktorá našťastie v tom momente v protismere nebola.

0/0
3.1.2017 13:29

M65i19l90a27n 26U33l51i53č54n57ý 9793645212408

Když sednete do autobusu a máte za zády 48 lidí ( je jedno jestli dětí nebo dospělých ) a je počasí, jaké tehdy panovalo, jednu velmi, ale velmi opatrně. Navíc je vidět, že dneska za volant autobusu, nebo kamionu si může sednout kdokoliv, bez řádné praxe. V neposlední řadě, pokud by jste měl v tom autobuse své dítě jako já, psal by jste jinak a díval se na celou věc úplně jinak

+3/0
3.1.2017 15:06
Foto

V24á69c16l78a50v 64C88h10u90c49h16m75a 6415721918326

Psal bych úplně stejně. Jezdím vždy podle okolností a přesto jsem několikrát vylít ze silnice. Není podstatné jestli mám těch 48 lidí za zády nebo jsou třeba v autobuse v protisměru. Pokud by se při takové nehodě něco stalo mému dítěti, potrestání řidiče, pokud nejel vyloženě jako pirát, bych považoval rovněž za nesmysl. Neposuzují principy podle toho, zda se nějak dotýkají mně osobně. To by pak nešlo o princip. V článku není nic o tom jak jel, ale mnozí diskutéři si ho ihned vyhodnotí jako piráta silnic. Stav našich silnic je přitom dost katastrofický a má nemalý podíl na velkém množství nehod.

+1/−1
3.1.2017 16:54

J11i67ř38í 34K94ü44h36r 2320756410666

A proč jste tedy vyletěl ze silnice? To jste jel moc rychle?

Resp. myslíte si, že pokud by jste jel třeba poloviční rychlostí, tak by jste to zvládl?

Nebo jste se nevěnoval plně řízení?

Či byl jiný důvod(y)?

+1/0
3.1.2017 17:41

P28e17t68r 30B49u42r69d17a 3190935949967

Když řidič vjede do kaluže oleje, kterou tam nechal nejaký "neutažený-olejový-vana", tak nepůjde o nepřizpůsobení, protože s tím není možné počítat (to bychom jezdili maximálně 20 km/h). Když někoho za deště rozhodí voda na silnici, tak nepřizpůsobil - deště si normální člověk všimne, a většinou dostatečně dopředu.

Stejně tak nelze vinit z nepřizpůsobení rychlosti, když Vám v lesním úseku za bezvětří spadne těsně před auto ulomená větev - padala gravitací. Pokud ale ta větev bude mít "oježděné" konce, protože tam leží od včerejška, tak jste nepřizpůsobil...

+2/0
3.1.2017 15:18

T54o63m65á28š 50V20č49e90l77i61č32k56a 8212363860459

A jak rychle jel neřeknete? Když "nepřizpůsobil na přímém úseku rychlost" 90km/h se snad na morku rovně jet dá.

+5/−4
3.1.2017 12:41

K79a43m83i12l 18V96a70š92í32č29e66k 4435710655825

evidentně nedá...

+3/0
3.1.2017 12:44

K37a16m70i82l 69V39a25š84í21č36e49k 4885660835225

navíc kolej jsou v " protisměru" a 90km/ hod je MAX povolená rychlost-řekl bych za " ideálních podmínek" což v kombinaci s vítr+ déšt + autobus asi nejde dohormady ..

+2/0
3.1.2017 12:46

P18e22t55r 34B36u75r20d91a 3870575929727

Na morku naštěstí nejel. A že se ani na dálnici nedá jet za deště 90 jsem zažil dostkrát na vlastní cestě. I na té dálnici jsem totiž zažil, že téměř všichni jeli pod 50 - v rovném úseku jak směrem, tak stoupáním. On je totiž déšť a déšť, od mrholení po průtrž mračen.

0/0
3.1.2017 15:21

T95o31m53á16š 29Ž22i78t93n49ý 6501530261151

To je právě ta chyba, když se direktivne určuje povolena rychlost. Lidi pak Maj pocit ze když jedou 90, jedou spravne.

Max rycklost bych zrušil, nechal jen doporučenou a nechal bych odstavec o přizpůsobení rychlosti stavu a povaze vozovky.

Řidič má jet tak rychle, jak dovolí podmínky. Aby dojel!

+1/−1
3.1.2017 15:41

L63a57d71i75s68l18a13v 18S20a20u54e86r 8467381163274

Už by měli zrušit tento paragraf o přizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky plus svým schopnostem. Není to nic jiného než výmluva proč jsou silnice v takovémto stavu, proč jsou na hlavních dálničních tazích souvislé ledovky atd. Platíme mýto, dálniční známky, daně a silniční daně na to, aby to vozovka byla v pořádku. Na fotkách jdou vidět hrozivé vyjeté koleje. Měli by okamžitě žalovat správce silnice jaktože je v takovémto stavu. Kdyby měli správci silnic nějakou odpovědnost hned by situace vypadala jinak.

+11/−2
3.1.2017 12:40

P24e81t34r 76B66u29r62d66a 3300305759867

Jsou situace, kdy se daří udržet PRŮJEZDNOST s vypětím všech sil. Za průtrže mračen prostě nemůže normálně myslící člověk jet ani zdaleka maximálkou, stejně jako za mrznoucího mrholení (a solte si jak chcete) nebo sněhové bouře.

Pokud je silnice omezeně sjízdná druhý den po "všech čertech", tak je na řadě se zamyslet, jestli neobnovují provoz na důležitější silnici. Teprve až když je jasné, že si správci a udržovaci silnic dávají "dvacet", oslavují ... tak je na řadě stěžovat si.

Prostě trvat na sjízdnosti maximální povolenou rychlostí za všech okolností není známkou zkušeného řidiče ani uvažujícího dospělého.

+4/0
3.1.2017 15:25

P89a71v66e68l 38C29h71y27s47k25ý 3290499888638

>...zrušit tento paragraf o přizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky plus svým schopnostem...< - dobrý nápad, ale pouze za podmínky, že to bude v přesně vyhrazené době (např. každou lichou sobotu od 23:00 do 23:30) a že v tuto dobu mohou na silnici pouze ti, kterým se tento paragraf nelíbí, bez spolucestujících. Tito řidiči se postupně navzájem vyvraždí, což výrazně přispěje k bezpečnosti silničního provozu.

0/0
6.1.2017 21:10

J84a21r97o28s81l82a71v 76K35a68d29l48e47c 5441949142551

Jenom hrozí8-o? To je smutné...

0/−13
3.1.2017 12:23

J48a41n26a 27K48u52b84o58v27á 6669872798970

Chcete ho posadit za katr bez soudu a bez advokáta?

+10/0
3.1.2017 12:30

J61a83r87o12s43l51a67v 11K47a91d24l23e45c 5971499882801

A čo s takým?

0/−12
3.1.2017 12:32

J37a32n42a 69K80u17b71o46v46á 6679232688630

To by mě zajímalo.

Co byste navrhoval ?

0/0
3.1.2017 12:57

K26a82m95i36l 16S44c60h44w10a53g45e53r 3103496115146

8-o a udělalo by vám to hodně dobře, když by šel sedět na 5 let za to že dostal smyk??

0/0
3.1.2017 13:08

P12e53t45r 68B45u39r65d46a 3380805759257

Jestli je to člověk s normální osobností a normálním svědomím, tak by měl dostat zákonné minimum (nebo i méně). Protože pro takového je největším trestem vzpomínka na bolest dětí, co se mu svěřily.

Pokud se mu "podaří" dostat smyk za srovnatelných okolností znovu, je nepoučitelný, nemá svědomí ... a pak by měl dostat ono "hrozí". A po třetí o hodně více, než je současné zákonné maximum.

Jinak je to v případě zamýšleného (připraveného, úmyslného) ubližování. Kdo zabije pro pár (třeba i miliard) korun, ten nezaslouží slitování, ale celu 200 x 60 cm (postel i se sociálním), dopoledne rozbíjet kameny na štěrk a odpoledne nakládat ručně na náklaďák na hodně moc let.

+1/0
3.1.2017 15:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.