Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za převrácení autobusu s dětmi hrozí řidiči vězení, na mokru jel rychle

Šestadvacetiletý řidič, který v polovině loňského července havaroval s autobusem plným dětí u Písku, byl obviněn z obecného ohrožení z nedbalosti. Podle policejních vyšetřovatelů jel příliš rychle, na mokré vozovce dostal smyk a narazil do vyvýšeného silničního náspu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T98o89m81a91s 73S83v75o17b76o26d98a 5947675495107

To se mi stalo kolikrat ze jsem z niceho nic vletel do louze, protoze experti od silnic neudelali na silnici odtok z mista kde se voda hromadi .... musi za to take nest zodpovednost ...

+1/0
3.1.2017 14:15

P58e49t31r 53B82u34r73d59a 3320665779557

Pokud jste "vletěl" do kaluže, tak jste měl štěstí, že nemuseli přijet cajti. To by jste měl písemně, že jste "nepřizpůsobil rychlost jízdy stavu a povaze vozovky".

Když je silnice mokrá, je nutné jet opatrnějí. Je rozdíl v rychlosti dokud jsou vidět "kamínky" v asfaltu, a když je souvislá vrstva vody. Jezdím tak, abych si stačil všimnout tohoto rozdílu - holt v dešti musím ubrat a nejet "v tolerovaném překročení", ale podle předpisů nebo i pomaleji.

0/0
3.1.2017 15:09

T42o14m52a18s 49S71v95o48b80o40d46a 5627195915317

Nekdy si pro zajimavost zkuste vjet v 70 km do plosne kaluze a uviditebco to bide delat s volantem ... na mokre vozovce jedete prizpusobene, ale s kaluzi nepocitate ... je to jako kdyby jste najednou pred sebou videl drevenej hranol ... nebo s tim vy budete pocitat, kdyz tam jezdi nakladni auta?

0/0
3.1.2017 16:43
Foto

R87o50b14e91r38t 44Š10i85n34d12e83l81k26a 2492679250

Viník se nehledá, viník musí být určen. Po té silnici jezdím téměř každý den a je na ní znát, že slouží jako tranzitní z Prahy na jih Čech, konkrétně v místě kde havaroval ten autobus jsou vyjeté koleje a jiné pasti na řidiče. Navíc úspěšně pochybuji, že v 26 letech měl ten hoch nějak přehnaně zkušeností s řízením tak velkého autobusu, takže obligátní věta o nepřízpůsobení rychlosti poslouží jen jako argument, proč z něj udělat další exemplární příklad piráta silnic. Pokud je to normální člověk, tak jen to co provedl, pro něj bude trest do konce života, aniž by o něm musel rozhodnout jakýkoliv soud.

+5/0
3.1.2017 13:35

P24e28t50r 71B63u68r76d36a 3980295679687

Absence zkušeností se projevila nehodou. Kdyby měl najeto o pár tisíc kilometrů v/po dešti více, tak by jel buď pomaleji, nebo o nějaký decimetr vedle (podle toho, co je v daném úseku možné).

S samo-trestem souhlasím. Pokud je normální, tak ho nářek zraněných bude strašit do smrti a jiný trest nebude příčinou nápravy, ale jen vyhovění liteře zákona.

+1/0
3.1.2017 15:12
Foto

V21á86c21l61a61v 45C33h54u39c38h43m54a 6555791498346

Co znamená, že nepřizpůsobil rychlost? Za to lze v podstatě potrestat každého, kdo někdy havaroval.

+6/−2
3.1.2017 13:08
Foto

M66i54c56h80a65l 26G27r21e47š37l61i20k 9231156722696

Tých čo nedali prednosť sa to asi netýka. Alebo by sa to asi netýkalo Tatrovky, ktorá našťastie v tom momente v protismere nebola.

0/0
3.1.2017 13:29

M74i87l98a22n 50U31l45i92č93n37ý 9863795732948

Když sednete do autobusu a máte za zády 48 lidí ( je jedno jestli dětí nebo dospělých ) a je počasí, jaké tehdy panovalo, jednu velmi, ale velmi opatrně. Navíc je vidět, že dneska za volant autobusu, nebo kamionu si může sednout kdokoliv, bez řádné praxe. V neposlední řadě, pokud by jste měl v tom autobuse své dítě jako já, psal by jste jinak a díval se na celou věc úplně jinak

+3/0
3.1.2017 15:06
Foto

V90á24c44l19a80v 52C48h12u52c92h74m73a 6345981358196

Psal bych úplně stejně. Jezdím vždy podle okolností a přesto jsem několikrát vylít ze silnice. Není podstatné jestli mám těch 48 lidí za zády nebo jsou třeba v autobuse v protisměru. Pokud by se při takové nehodě něco stalo mému dítěti, potrestání řidiče, pokud nejel vyloženě jako pirát, bych považoval rovněž za nesmysl. Neposuzují principy podle toho, zda se nějak dotýkají mně osobně. To by pak nešlo o princip. V článku není nic o tom jak jel, ale mnozí diskutéři si ho ihned vyhodnotí jako piráta silnic. Stav našich silnic je přitom dost katastrofický a má nemalý podíl na velkém množství nehod.

+1/−1
3.1.2017 16:54

J49i66ř67í 68K65ü56h67r 2980126300616

A proč jste tedy vyletěl ze silnice? To jste jel moc rychle?

Resp. myslíte si, že pokud by jste jel třeba poloviční rychlostí, tak by jste to zvládl?

Nebo jste se nevěnoval plně řízení?

Či byl jiný důvod(y)?

+1/0
3.1.2017 17:41

P61e52t78r 46B53u26r55d23a 3270105429627

Když řidič vjede do kaluže oleje, kterou tam nechal nejaký "neutažený-olejový-vana", tak nepůjde o nepřizpůsobení, protože s tím není možné počítat (to bychom jezdili maximálně 20 km/h). Když někoho za deště rozhodí voda na silnici, tak nepřizpůsobil - deště si normální člověk všimne, a většinou dostatečně dopředu.

Stejně tak nelze vinit z nepřizpůsobení rychlosti, když Vám v lesním úseku za bezvětří spadne těsně před auto ulomená větev - padala gravitací. Pokud ale ta větev bude mít "oježděné" konce, protože tam leží od včerejška, tak jste nepřizpůsobil...

+2/0
3.1.2017 15:18

T34o67m31á93š 33V47č26e32l20i83č53k70a 8292203170479

A jak rychle jel neřeknete? Když "nepřizpůsobil na přímém úseku rychlost" 90km/h se snad na morku rovně jet dá.

+5/−4
3.1.2017 12:41

K33a24m41i88l 29V89a94š32í16č49e57k 4285200805345

evidentně nedá...

+3/0
3.1.2017 12:44

K76a86m42i98l 46V71a33š29í81č79e20k 4765170815595

navíc kolej jsou v " protisměru" a 90km/ hod je MAX povolená rychlost-řekl bych za " ideálních podmínek" což v kombinaci s vítr+ déšt + autobus asi nejde dohormady ..

+2/0
3.1.2017 12:46

P35e45t78r 31B97u85r21d22a 3720385449257

Na morku naštěstí nejel. A že se ani na dálnici nedá jet za deště 90 jsem zažil dostkrát na vlastní cestě. I na té dálnici jsem totiž zažil, že téměř všichni jeli pod 50 - v rovném úseku jak směrem, tak stoupáním. On je totiž déšť a déšť, od mrholení po průtrž mračen.

0/0
3.1.2017 15:21

T54o75m29á15š 50Ž84i17t66n37ý 6291720451241

To je právě ta chyba, když se direktivne určuje povolena rychlost. Lidi pak Maj pocit ze když jedou 90, jedou spravne.

Max rycklost bych zrušil, nechal jen doporučenou a nechal bych odstavec o přizpůsobení rychlosti stavu a povaze vozovky.

Řidič má jet tak rychle, jak dovolí podmínky. Aby dojel!

+1/−1
3.1.2017 15:41

L14a41d60i77s51l81a23v 72S79a13u77e95r 8217941223634

Už by měli zrušit tento paragraf o přizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky plus svým schopnostem. Není to nic jiného než výmluva proč jsou silnice v takovémto stavu, proč jsou na hlavních dálničních tazích souvislé ledovky atd. Platíme mýto, dálniční známky, daně a silniční daně na to, aby to vozovka byla v pořádku. Na fotkách jdou vidět hrozivé vyjeté koleje. Měli by okamžitě žalovat správce silnice jaktože je v takovémto stavu. Kdyby měli správci silnic nějakou odpovědnost hned by situace vypadala jinak.

+11/−2
3.1.2017 12:40

P24e13t63r 31B26u56r98d76a 3390345699507

Jsou situace, kdy se daří udržet PRŮJEZDNOST s vypětím všech sil. Za průtrže mračen prostě nemůže normálně myslící člověk jet ani zdaleka maximálkou, stejně jako za mrznoucího mrholení (a solte si jak chcete) nebo sněhové bouře.

Pokud je silnice omezeně sjízdná druhý den po "všech čertech", tak je na řadě se zamyslet, jestli neobnovují provoz na důležitější silnici. Teprve až když je jasné, že si správci a udržovaci silnic dávají "dvacet", oslavují ... tak je na řadě stěžovat si.

Prostě trvat na sjízdnosti maximální povolenou rychlostí za všech okolností není známkou zkušeného řidiče ani uvažujícího dospělého.

+4/0
3.1.2017 15:25

P53a39v62e10l 64C27h66y34s43k69ý 3890249718448

>...zrušit tento paragraf o přizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky plus svým schopnostem...< - dobrý nápad, ale pouze za podmínky, že to bude v přesně vyhrazené době (např. každou lichou sobotu od 23:00 do 23:30) a že v tuto dobu mohou na silnici pouze ti, kterým se tento paragraf nelíbí, bez spolucestujících. Tito řidiči se postupně navzájem vyvraždí, což výrazně přispěje k bezpečnosti silničního provozu.

0/0
6.1.2017 21:10

J50a96r33o93s55l71a52v 52K34a65d51l28e66c 5141649312521

Jenom hrozí8-o? To je smutné...

0/−13
3.1.2017 12:23

J81a41n69a 42K27u12b23o78v54á 6699782938330

Chcete ho posadit za katr bez soudu a bez advokáta?

+10/0
3.1.2017 12:30

J87a91r85o75s59l75a82v 82K61a27d96l29e73c 5211809972221

A čo s takým?

0/−12
3.1.2017 12:32

J11a12n89a 87K58u54b38o27v47á 6829542488840

To by mě zajímalo.

Co byste navrhoval ?

0/0
3.1.2017 12:57

K92a57m29i45l 73S64c52h16w38a81g48e90r 3633436505686

8-o a udělalo by vám to hodně dobře, když by šel sedět na 5 let za to že dostal smyk??

0/0
3.1.2017 13:08

P16e30t25r 65B53u66r88d16a 3730435629687

Jestli je to člověk s normální osobností a normálním svědomím, tak by měl dostat zákonné minimum (nebo i méně). Protože pro takového je největším trestem vzpomínka na bolest dětí, co se mu svěřily.

Pokud se mu "podaří" dostat smyk za srovnatelných okolností znovu, je nepoučitelný, nemá svědomí ... a pak by měl dostat ono "hrozí". A po třetí o hodně více, než je současné zákonné maximum.

Jinak je to v případě zamýšleného (připraveného, úmyslného) ubližování. Kdo zabije pro pár (třeba i miliard) korun, ten nezaslouží slitování, ale celu 200 x 60 cm (postel i se sociálním), dopoledne rozbíjet kameny na štěrk a odpoledne nakládat ručně na náklaďák na hodně moc let.

+1/0
3.1.2017 15:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.