Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Veselí nad Lužnicí už se platí za dálnici, přitom je jí jen půl

U Veselí nad Lužnicí je už několik dní zpoplatněný nový úsek dálnice D3. Komunikace tam přitom ještě není dokončená, jezdí se jen dvěma ze čtyř pruhů. Oficiální spuštění je naplánované až na podzim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53a39r81t83i75n 36H49o33r36á40k 9353329694

Budou volby.

Připravte se na to!

To bude před volbami tolik otevřených nových silnic, dálnic, stadionů, pavilony nemocnic apod. až se to nevejde pak do novin.

Všimněte si, že každý politik bude v létě a na podzim otevírat svoje pomníčky, aby jej lidé opět volili.

Část staveb se drží, aby se to otevřelo na podzim a část se otevře rozestavěná, aby byly fotky a pak se to bude další roky dodělávat, než to bude celé skutečně funkční.

0/0
6.2.2017 19:33

J20a82r25o51s93l86a12v 68Š10t95e12m33b80e91r10a 6704982164329

Absurdita je, že když platím za firemní auto silniční daň, že musím ještě k tomu platit Dálniční známku!

0/0
31.1.2017 9:08

T86o92m19á54š 85V30e44l31e68n18d46o65r79f 1616208482648

A já myslel, že komunismus skončil už někdy v listopadu 1989, a ono to přitom vesele frčí a kvete dál. To se dá ve Veselí na náměstí u zubaře pořídit i bílá zubní plomba zdarma, či co, že tam je takový nárůst dopravy?;-D

0/0
30.1.2017 21:50

V25í41t 13P60r72č62í69k 9178370224480

ANO, toto je další skvělá vizitka ministra Ťoka. Nejen nikdy nekončící příběh opravy D1, ale i nedodělky vydávané za dálnice, D8 a teď i D3...

+2/0
30.1.2017 21:03

A53n20t49o24n13í34n 38Š39v24i19h64n94o25s 8358877351262

Ono je to na našich dálnicích normální. Zaplatíte dálniční známku a pak jedete z 60% šedesátkou. To je rychlejší okreska.

+3/0
30.1.2017 20:33
Foto

M30i32l74o29s32l94a79v 57D52o58u71b61r15a92v22a 6672748241410

Dálniční těleso v tomto úseku nebylo stavebně dokončeno ani zkolaudováno. Proč si novináři myslí, že je zde nutné hradit poplatek?

+1/−2
30.1.2017 20:01

A94l96o22i68s 21S95t45a39r85ý 3119889507182

To si nemyslí novináři, ale ministerstvo dopravy ve své vyhlášce.

+3/0
30.1.2017 20:38

P66e53t81r 48M85a32l32ý 6879731944798

To bude asi tím, že tam je značka „dálnice“ bez dodatkové tabulky, která by říkala, že tento úsek je bez poplatku. Pokud si myslíte, že se v tomto místě platit nemusí, tak to zkuste vysvětlit policajtům, až vás tam přistihnou bez známky.

0/0
31.1.2017 9:11

L81a71d60i91s43l19a41v 74H67r51ů16z89a 8781326200356

Asi bude ještě pár let trvat, než Češi (včetně novinářů) přestanou tyto značky vnímat jako "zpoplatnění", ale jako označení určité změny pravidel provozu, o kterou samozřejmě jde i v tomto případě.

+2/0
30.1.2017 19:36

A67l61o16i28s 84S59t26a52r14ý 3109309427922

A jaké "dálniční" změny pravidel byste měl na mysli v úseku, kde je pouze jeden pruh v každém směru, předepsaná osmdesátka a ani se tam nesmí předjíždět? Ty značky Dálnice tam mají faktický význam opravdu jen a kvůli zpoplatnění.

+3/0
30.1.2017 20:40

L19a74d88i80s46l10a65v 10H37r29ů26z89a 8251336440496

A vy máte s těmito znalostmi řidičský průkaz? Zpoplatnění ani rychlost nejsou nejdůležitějším významem této značky.

+1/0
30.1.2017 22:34

A72l27o79i26s 96S94t72a68r13ý 3909299657412

Píšu o faktickém významu. Kvůli ničemu jinému to tam nedali, na to vemte jed. Ale jestli myslíte, že něco jiného z toho, co ta značka sebou přináší, tam má smyslupný význam, tak sem s tím, ať se pobavíme.

0/0
30.1.2017 22:50

L17a82d91i88s70l67a31v 73H96r69ů56z31a 8541306600506

Kvůli zpoplatnění se to tam samozřejmě nedává, nedávalo by to smysl. Následující je citace ze zákona, takže byste to měl znát, ale evidentně neznáte:

"Jízda vozidly ve zvláštních případech

Provoz na dálnici

§ 35

(1) Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost2) není nižší než 80 km.h-1. V úseku dálnice procházejícím obcí je dovolen i provoz motorových vozidel a jízdních souprav pro veřejnou hromadnou dopravu, jejichž nejvyšší povolená rychlost2) není nižší než 65 km.h-1. Mimo obslužná zařízení dálnice je ostatním účastníkům provozu na pozemních komunikacích zakázán vstup na dálnici, chůze a jízda po dálnici.

(2) Řidič smí na dálnici vjíždět a z dálnice vyjíždět jen na místech k tomu určených.

(3) Zákaz provozu podle odstavců 1 a 2 neplatí pro vozidla správce komunikace oprávněně užitá při její správě a údržbě.

§ 36

(1) Řidiči je na dálnici zakázáno

a) zastavení a stání jinde než na místech označených jako parkoviště. Při nouzovém stání podle § 26 odst. 3 musí vozidlo stát na krajnici, a jen není-li to možné, na vozovce. Takové vozidlo musí řidič vždy označit jako překážku provozu na pozemních komunikacích; jde-li o motorové vozidlo povinně vybavené přenosným výstražným trojúhelníkem,2) musí řidič umístit trojúhelník podle § 26 odst. 3,

b) otáčení, couvání a vjíždění na střední dělicí pás včetně míst, kde je pás přerušen. (2) Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu k závadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovině rychlosti nejméně 80 km.h-1, musí řidič dálnici opustit na nejbližším výjezdu. (3) Vlečení motorového vozidla je dovoleno jen tehdy, jestliže je to nutné k jeho odstranění z dálnice. Vozidlo smí být vlečeno jen k nejbližšímu výjezdu, kde musí dálnici opustit. (4) Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla

0/0
30.1.2017 23:31

A28l57o39i10s 61S87t75a84r91ý 3299909937722

No to jsem tušil, že tohle vytáhnete. A teď mi povězte, co z toho vyjmenovaného tam za současné situace má smysl a pokud má, tak proč by to nešlo řešit jinou úpravou (předtím tam byl silnice 1. třídy, to co je tam teď, je mnohem horší)? Tu značku dálnice tam v současné situaci dali samozřejmě jen a pouze kvůli tomu, aby tam mohli kasírovat lidi bez známky.

0/0
30.1.2017 23:52

L82a51d37i95s95l46a98v 60H58r18ů49z51a 8601126590586

Proč by to řešili jinak, když tato značka je definitivní? Představa, že tam tu značku někdo umístil, aby mohl vybírat poplatky, je opravdu směšná. Od koho by je vybral? Jestli máte rád konspirace, jděte si číst o chemtrails. :-P

0/0
31.1.2017 0:13

A51l10o34i25s 47S58t69a68r24ý 3229589537912

Prý od koho by je vybral? To se jděte zeptat třeba občanů Veselí a okolí, kteří teď k cestě do Budějovic po hlavní silnici potřebují dálniční známku kvůli dvoukilometrovému úseku, který se slovem dálnice nemá absolutně nic společného a lze po něm cestovat pomaleji, než po normální silnici 1. třídy. Takže proč by to řešili jinak? Právě proto, aby nekomplikovali během výstavby už tak komplikovanou situaci kolem Veselí způsobenou právě onou výstavbou. Zatím jste mi pořád neodpověděl na otázku, jaký smysl podle vás má to tam teď v současné situaci (popsáno výše, předvedeno na videu) označovat jako dálnici (doufám tedy, že jste natolik při smyslech, abyste ty značky na podstavci nepovažoval za nějaké, dle vašich slov, definitvní řešení). Ostatně pokud se vám tento způsob výstavby 'dálnic' líbí, navrhněte miniterstvu, ať to takhle už teď protáhnou až do Budějovic. Logiku by to mělo stejnou a třeba vás na tom ministerstvu i zaměstnají.

0/0
31.1.2017 3:19
Foto

M37a81r90i45á80n 76K78y62r57a70l 1775334534324

Kdyby jim o ty poplatky opravdu nešlo, mohli přece použít dodatkovou tabulku "bez poplatku". Ale nevidím ji tam. Takže jedním z cílů, možná hlavním, ty poplatky budou.

0/0
31.1.2017 3:44

L21a39d48i13s78l35a42v 41H27r40ů44z30a 8821276210576

Jdete se opravdu léčit, jestli si tohle myslíte. Neuvěřitelné.

0/0
31.1.2017 9:09
Foto

M46a75r40i45á45n 59K95y58r33a29l 1675224704334

Proč? Já jsem zcela zdravý, logicky uvažující člověk.

0/0
31.1.2017 11:49

L55a62d88i87s91l44a69v 89H47r23ů53z33a 8131646120496

Logicky uvažující skutečně nejste. Jste spíše uvažující hloupě, naivně a paranoidně.

0/0
31.1.2017 12:05

T58o47m27á37š 86K60r21a95i84n44a 7984130674298

Pane Hrůzo, možná máte pravdu, že důvody osazení dopravní značky IZ 1a "Dálnice" jsou prioritně jiné, než povinnost vybavit vozidlo využívající toto staveniště dálniční známkou. Nicméně zákon je zákon (resp. vyhláška) a ten praví: Úseky, kde musí být dálniční kupón vylepen, jsou označeny dopravní značkou Dálnice (IZ 1a). Nezpoplatněné úseky jsou na dálnicích a při vjezdu na ně označeny dodatkovou tabulkou Bez časového poplatku (E 11a), která obsahuje přeškrtnutý symbol dálničního kupónu. Tato dodatková tabulka je umístěna vždy společně s dopravní značkou Dálnice (IZ 1a). Takže povinnost je jasně daná, může pomoci "selský rozum", ale na to nelze spoléhat...

0/0
31.1.2017 11:55

L39a83d18i97s72l32a59v 59H70r58ů67z58a 8831946740546

Vaše reakce vůbec nedává smysl. Vypadám snad jako někdo, kdo tohle neví?

0/0
31.1.2017 12:04

T21o81m15á98š 26K12r19a30i73n18a 7444610104408

Jo, uhodil jste přesně hlavičkou o hřebíček. Přečtěte si po sobě, co jste napsal.

0/0
31.1.2017 12:32

A33l73e15n12a 24E49l65i82á35š28o40v60á 3744941772378

Náš dálniční poplatek považuji za nízký a pravidelně si jej kupuji. Necítím žádný důvod ke stížnostem na situaci u Veselí.

+1/0
30.1.2017 19:19

O88n61d37ř36e60j 13Č37a22p17k56a 6771181803694

Protože jezdíte s osobákem. Kamión má dálnici 2x-3x dražší než silnici 1. třídy, pokud by náhodou byla placená - takže pokud ta "dálnice" znamená v každém směru 1 pruh se zákazem předjíždění a 80, tak to radši vezme po normální, neplacené okresce... což v tomhle případě znamená přes Veselí.

+1/0
31.1.2017 1:34

S22t38a85n62i24s16l57a53v 71C10h49y18t67r64a 3434423767909

Současná situace u Veselí je udělaná úmyslně, aby policie mohla rejžovat na druhé půlce silnice, než se dělo doposud. Navíc je to udělané na truc, aby se nikdo z Veselí a Soběslavi již bez známky nedostal do Č. Budějovic. Nebo vy snad platíte plnou cenu za šaty, kterých dostanete jenom půlku? To asi ne.

0/0
31.1.2017 7:48

Z88b22y43n48ě83k 72D50o70u45b77r51a20v21a 3523742788507

Kdyby bylo jasně specifikované, co si člověk za dálniční známku vlastně kupuje, dalo by se to pak normálně reklamovat. Zatím si kupujeme jen možnost, jet po něčem,co někdo označí jako dálnici.

+1/0
30.1.2017 18:15

V32l79a14d82i48s50l36a47v 31B78u17r40y37š72e98k 1879222747474

tak to přesně je a nikdo nám nezaručí, kolik tam bude pruhů v jednom směru, jaká bude povolená rychlost, naštěstí máme svobodnou volbu si známku nekoupit a vyznačené úseky objíždět

+1/0
30.1.2017 18:26

M91i31c48h73a28l 74T32o83m12i11n63s70k65ý 9571525897674

Ano bude líp ! A smlouvu s Kapschem podepsal Ťok spolu s podřízeným v neděli večer na neznámém místě :-P

Nebo Babiš.....vydělal jsem si 1,5 miliardy na dluhopisy, za tři dny no vlastně vydělal jsem si 2,5 miliard, a za týden sorry nemusíte vědět kolik jsem si vydělal.

Ale jak panečku to od jiných podnikatelů vědět chce.....

....v tom stb věděli jak na to.

+2/0
30.1.2017 16:15

M97i49c66h42a38l 65T44o31m23i32n24s98k44ý 9781835797754

a přidou jim na ty zlodějiny z finančáku na kontrolu ?

+1/0
30.1.2017 16:16

P89e37t56r 41M21a61l10ý 6769181724978

Jako by nestačilo, že teď nelze na „poloviční dálnici“ kvůli stavbě najet, když jedete od Třeboně do Prahy. Prostě musíte skrz město projet, ať chcete, nebo ne. Nic jiného vám nezbývá.

Nedivím se, že se to místním nelíbí.

+6/0
30.1.2017 16:14

M93i14c39h72a11l 42N40o69r84e79k 5939800809401

Tady nejde vůbec o prachy kdo nemá dálniční známku si ji kvůli tomuhle kousku určitě nekoupí, ale o to, že ve Veselí je více aut. To je důvod proč by obchvat veselí měl dostat vyjímku. Buď vyjímky pro města který nemají obchvat, ale mají dálnici. Nebo nic a všechno placené nebo pro osobní automobily zdarma. Tahle šaškárna jeden to má druhý ne atd atd je hrozná. Dokonce bych se i sklonil k tomu navrhovanému úsekovému měření a intenzivnějšímu měření rychlosti pokud by pokuty byly použity na opravy dálnic a pro osobní automobily byly zdarma.

+3/0
30.1.2017 14:56

J89i18ř86í 62K87o78c48u71r31e77k 6685194915178

Pokuty se používají na nákup vybavení pro výběr dalších pokut. :-P

Jinak souhlas, dálniční obchvaty měst by měly být bez poplatku. Když to jde na 10 km kolem Brna ...

+3/−1
30.1.2017 15:06

P22a20v10e26l 14N44o53v15á59k 7251156409493

To už neplatí na to se skládáme z povinného ručení prej z důvodu zábrany skody

0/0
30.1.2017 15:50

A21l78e42n59a 67E70l60i27á80š28o46v28á 3634211412258

Jakákoli dálnice by měla být s poplatkem. Komu se nechce platit, musí jet delší a pomalejší trasu.

0/−4
30.1.2017 19:22

P60a33v39e21l 61N11o75v87á86k 5676692408728

To je hezké ,ale tady nejde o ty co chtějí ušetřit ,ale o to ,že lidi ve městě ani nepřejdou silnici-opět.(pár let to i šlo);-(

+1/0
30.1.2017 19:56

S14t52a18n82i28s33l65a89v 38C56h39y58t56r54a 3494483987339

Vše je dělané jenom kvůli policii. Ta otevřením jedné části tohoto úseku přišla o své útulné místečko na jejím konci, kde pomáhala a chránila státní kasu. Nyní totiž bude stát u nájezdu od ČB, kde si odchytnout toho, co nemá známku a normálně by jako dříve pokračoval na Veselí a dále po E55. Když už nám teda chtějí tvrdit, že to je dálnice, tak proč tam není 130km/h, ale 80km/h?

Jezdít tudy pravidelně a policie si z tohoto úseku udělala akorát tak dojnou krávu.

+6/0
30.1.2017 14:44

T26o17m85á95š 14P73o24l87á87č49e31k 4977665944

Neměla by tam být dodatková tabulka označující zpoplatněný úsek? Na začátku D5 je to taky. Něco jiného jsou nájezdy.

0/0
30.1.2017 14:32

R39o22b57e15r54t 58H68o32m41o41l10k72a 2300322532451

Ne, proč? Je tam značka dál-nic(e)...

+1/−1
30.1.2017 15:22

P38a39v23e30l 90N73o80v36á10k 7951326289913

Mělo být plus

0/0
30.1.2017 15:51

S74t50a68n89d37a 58C86h54v75o68s20t 1672118

Samozrejme je kravina povazovat tento polotovar za plnohodnotnou dalnici. Nicmene to skutecne nekdo vyzaduje jezdit zadarmo jen po tom kousku obchvatu kolem Veseli n/L? Tak at jede pres mesto. Nebo jak bude jezdit, az ta dalnice teda bude hotova? Jel jsem tam v sobotu a taky me to trklo do oka, jenze jezdim zhusta po jinych dalnicich a znamku samozrejme mam, tak je mi vicemene jedno, kde znacka je a kde neni.

0/0
30.1.2017 13:34

A41l46o45i50s 81S56t86a76r10ý 3749229587432

Tak třeba úsek dálnice kolem Tábora je skutečně ze zpoplatnění vyjmut jakožto obchvat Tábora (takto byl již v dálničním profilu postaven už za komunistů). Ale Veselí není Tábor, takže jsem taky zvědav, jak to tam po dostavbě bude. Je jasné, že místní by stejně jako v tom Táboře byli raději, kdyby samotný obchvat zpoplatněn nebyl.

+1/0
30.1.2017 13:39

M10a97r36t24i80n76a 41B31r45a18b80e80n54c81o83v55á 4113795358759

No právě že mají ve městě pocit, že místo, aby auta jezdila okolo města jako dřív, tak kvůli zpoplatnění jezdí přes město a vzrostla tak doprava. Pokud někdo nejezdí i po jiných dálnicích, tak kvůli tomuhle kousku si těžko půjde koupit známku za 1500 korun.

+2/0
30.1.2017 13:40

S25t14a69n67d98a 64C85h81v50o92s92t 1802238

Mne jde o jednu vec - pokud jsem strejda, ktery najede nula nula prd, tak ten provoz ve meste moc nezahusti. Pokud jsem tranzit, tak mam tu znamku tak jako tak a pres mesto nepojedu ne? Ale asi je tech strejdu (nic proti, nemyslim to nijak pejorativne) vic, nez jsem myslel.

0/−1
30.1.2017 14:00

A36l83o73i94s 41S68t21a41r86ý 3599689137282

Není tranzit jako tranzit a nejde jen o známky, ale i o mýto. Když zůstanu u toho Tábora, tak tam jde třeba o tranzit ve směru Písek-Pelhřimov, u Veselí to bude třeba Soběslav-Třeboň. A co se týče dopravy, tak jde hlavně o náklaďáky, co nechtějí platit mýto při dopravě na malé vzdálensoti.

+1/0
30.1.2017 14:15

P46a47v15e95l 54N92o38v12á41k 5296722608988

Nejen na malé ,koukněte někdy kolik TIR PL,HU +UA a BG objíždí dálnici kde se dá .

0/0
30.1.2017 20:00

R76o16b73e32r79t 32H98o39m61o87l13k42a 2740952612791

Každý kilometr, který ujede nákladní automobil mimo placený úsek je úspora pár korun na mýtném. A zároveň to zákazník zaplatí v plné výši...

+1/0
30.1.2017 15:24

M82i44c58h36a22e15l 26K77a32d55e55r75a27v80e89k 8451924988494

Jsme v CZ,čemu se divíte . ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
30.1.2017 13:18

V48í79t 86J81e61ž39e95k 4666249169655

Jáj, ježečkovi vočička... no tak si udělali značení předem, no.

Případně ho jedna skupina udělala načas, ale druhá nestíhá termíny dostavby.

0/0
30.1.2017 13:02

A91l15o35i69s 66S32t21a79r25ý 3419579477202

Další co si myslí, že zpoplatněné úseky určují dělníci na stavbě. Kde se pořád berete?

0/0
30.1.2017 13:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.