Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studenti postavili terénní buginu. Na „Pavoukovi“ dělali 3 500 hodin

Vozidlo buggy typu cross country s motorem o objemu 2 000 ccm zkonstruovala a postavila pětice studentů strojírenství Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63a52r98t97i42n 32N76i45t10r70a41n 5624546750656

Na webu VŠTE je uvedené: "k tvůrčímu týmu patřili rovněž doc. Ing. Marek Vochozka, MBA., Ph.D.", to je výsměch :-)))))

+1/0
9.3.2017 19:03

P89e71t86r 21N20ě42m68e20č50e73k 1612614362943

Jako oceňuji snahu, ale opravdu jsem viděl výrazně propracovanější věci. Už jen to olakování je tristní. Každopádně jako premiera je to slušné.R^

+1/0
8.3.2017 14:30

T16o80m54a70s 50K24o63t49a76l 8867104544283

Postupně jsme naráželi na spoustu problémů a zjistili, že se bude hodně lišit od našeho modelu. Dřív se říkalo, že papír snese všechno, dneska je to tak, že monitor počítače snese všechno. Ale realita je úplně jiná,“

Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/bugina-studenti-vste-05i-/budejovice-zpravy.aspx?c=A170308_2310844_budejovice-zpravy_epkub

Střetnutí s realitou pro kluky bude asi jediným přínosem, bugina mi přijde celkem tuctová..

+1/−3
8.3.2017 12:48

T76o63m28a78s 10K73o31t74a60l 8767834944383

Nevím Martine, ale od vysokoškoláka, který je patřičně hrdý na svůj výtvor bych místo mínusu očekával verbální KO v podobě souhrnu úžasných inovací a řešení, které jste použili. Podle článku a videa je to prostě průměr, stačí si vygůglit "DIY buggy". Navíc se v článku chlubíte třemi a půl tisíci odpracovaných hodin a pak přiznáte, že se výsledek "hodně liší" od modelu...;-)

0/0
8.3.2017 13:37

M41a57r34t80i69n 50K49ů92s 8891858907130

Dobrý den Tomáši, idnes mi na Váš příspěvek nedovolila řádně reagovat, z důvodu omezení jednoho příspěvku na článek u neověřených účtu. Tento nedostatek jsem vyresil a proto Vám mohu poskytnout plnohodnotnou odpověď. Už jen schválení průmyslových vzorů je jistou vizitkou, že se nemůže jednat o "tuctový" model. Naše Buggy nabízí taktéž i inovace po kterých jak vidno z reakce na mé minus . Jednou z výrazných inovací je možnost plné oddělit motorovou část vozidla od prostoru pro pasažéry a manipulovat pouze s zadní části rámu, dalšími inovace jsou také spojené s implementací sériových dílů do konstrukce rámu. Technické reseni posilovače brzd a další v případě zájmu popíši ale myslím že diskuse neslouzi k popisu detailu vozidla. Dále bych pak chtěl zareagovat na část kde se vám nelíbí ze se finální výsledek liší od modelku který jsme vytvořili v programu na pc. Této skutečnosti se říká vývoj a naopak by mi bylo podezřele kdyby po 3500 hodinách k žádnému nedošlo. Nemůžete přeci chtít po studentovi bez praktických zkušeností aby vytvořil model, který během výroby neprojde určitým vývojem takový projekt by dle mého názoru nemel žádnou hodnotu.

+3/0
8.3.2017 15:23

M60a11r50t93i10n 20K65ů24s 8911558327940

*toužíte omlouvám se pisi odpoved z telefonu proto mi autokorekce některa slova upravila až dorazim k počítači rád poskytnu další informace.

0/0
8.3.2017 15:31

T60o87m15a30s 55K14o70t75a22l 8297314904523

Martine, nemusíte se hned čertit, hodnotil jsem informace, které šly vyčíst ze článku a videa. Schválení průmyslových vzorů je pro vás samozřejmě úspěch ač se jedná zejména o byrokracii. Možnost rozdělit buginu v půli je jistě zajímavé technické řešení, nicméně v článku o něm není ani čárka. Četl jsem zde o studentské formuli a je dle mého názoru prostě někde jinde (spolupráce více fakult jsem si vědom).

0/0
8.3.2017 17:57

M15a39r14t78i82n 73K41ů86s 8961228307330

Ano Formula student SE je skutečně někde jinde, zejména s rozpočtem začínajícím na 1,5 milionu korun, realizačním týmem 20 ti lidí a s tradicí, kdy se na projektech formulí pracuje soustavně mnoho let. Toto nemůžete brát jako měřítko natož to srovnávat s naším projektem, kdy realizační tým čítal 5 lidí, podobná aktivita u Nás na škole nemá žádnou tradici a stavbě jsme se věnovali ve volném čase. Současně cílem projektu nebylo soutěžení na závodním okruhu ale především se jednalo o projekt s cílem vzdělávacím. Je v pořádku že jste hodnotil co šlo z článku vyčíst, proto jsem Vám rád doplnil další informace. Za tuctovou bych však Buggy nehodnotil ani z dostupných informací z článku, zřejmě jste se setkal, nebo snad sám vytvořil něco zajímavějšího, v takovém případě bychom byli rádi, pokud by jste s námi své zkušenosti sdílel a pomohl nám se dále rozvíjet, abychom se v budoucnu vyvarovali tuctovosti i podle vašich vybraných měřítek.

+2/0
8.3.2017 18:38

T65o76m72a39s 23K12o84t35a39l 8297814444283

Jako měřítko můžu brát co chci, protože reprezentuji pouze svůj osobní názor a tím je, že projekt X mě zaujal a projekt XY mi připadá tuctový. Je samozřejmě skvělé, že projekt splnil vaše cíle a vzdělávání se je činnost zajisté bohulibá, tím spíš, že jste tomu obětovali mimo jiné i svůj volný čas! Vaše škola se ale rozhodla, že se chce vaším projektem prezentovat a zvolila pro to formu článku, který je veřejně dostupný. Z toho plyne, že se vám může od široké laické veřejnosti dostat i zpětná odezva, se kterou nemusíte souhlasit, tak už to prostě funguje. A to co jsem viděl nebo vytvořil je zcela irelevantní, protože myslet si mohu co chci, i kdybych ve svém zaměstnání (či volném čase) cukroval koblihy.

0/−2
8.3.2017 19:37

P47a84v24e25l 90M41e78d59e50k 1930802611455

CRV 2001 vazi cca 1,5 tuny, kde vzali dvoutunoveho cvalika, je pro me zahada :)

0/0
8.3.2017 11:32

M19a81r89t17i63n 74K84ů96s 8881378977460

Honda CRV I - Provozní hmotnost 1589kg, Celková hmotnost 2050kg z těchto údajů se vycházelo.

0/0
8.3.2017 12:52

M97i27c45h65a23l 85B57l68a59t45n87ý 9268710150801

Celková hmotnost je mimo jiné i hmotnost posádky a nákladu. Počítám, že s posádkou a nákladem to kupované nebylo. ;-D

+3/0
8.3.2017 17:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.