Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo pětikilometrového tunelu za miliardy postačí normální koleje

Na železnici z Českých Budějovic do Prahy má letos začít další část modernizace za 6,2 miliardy korun. MF DNES zjistila, že plánovaný nejdelší tunel v republice u Chotýčan zůstane jen na papíře. Zvítězit má levnější varianta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P81e81t44r 24M38o68o51s 6332285457

Zaplať Pán Bůh za ty dary. A co se týče úseku Nemanice - Ševětín: děkuji NIMBYům z řad obyvatel Hrdějovic, Hosína a Dobřejovic. Pročpak neprotestovali vaši předkové za c&k monarchie, když se přes vaše pozemečky stávající trasa stavěla? Aha - Rakušáci se s tím zřejmě příliš nemazali a Kaiser Franz Josef Bahn tehdy měla prioritu a jakákoliv akce proti ní by zřejmě tehdy byla brána jako podrývání zájmů c&k monarchie.;-)Rv[>-]

0/0
4.4.2017 8:20

J24a21n 95J57e32m83e25l63k60a 1915690

Opět největší low cost.

0/0
3.4.2017 10:49

L10u29k29á78š 89Š69m20a89h38e97l 2727594922364

Úsek Sudoměřice - Votice ušetří více než 5 minut. Je to expresem 18 minut nyní, zrychlení na 160 km/h bude dvojnásobkem současné rychlosti, navíc dojde i ke zkrácení tratě o téměř 3 km. Výsledek vidím jízdní dobu na 9-10 minut, tedy zkrácení o 8-9 minut.

+4/0
31.3.2017 16:03

V19l59a16s52t84i77m54i48l 15K77o88c74u55r80e40k 4456773750224

Bude to jeden z velmi obtížných a důležitých úseků, jeho vizualizaci si můžete prohlédnout na youtube. Jedná se o stavbu Středočeskou pahorkatinou, v úplně nové stopě, s tunely, novými malými stanicemi, a myslím, že na každý km připadá jeden most či estakáda, viz youtube.

0/0
31.3.2017 20:07

L78u27d30ě51k 53Š37i48š32á53k 3387758149314

No alespoň něco. Ale tĕch 160 je dneska ukrutně málo. To už se měly ty koridory přestavět rovnou na 350 km/h.

+1/−2
31.3.2017 10:07

T66o59m58á34š 31C37h51v42a63s57t43e50k 4343506630413

to je u nás nereálný. každopádně, třeba railjet nebo pendolino můžou jet až 230, tak nechápu, proč se to nestaví aspoň na 200 km/h. to by snad takový problém nebyl.

+3/0
31.3.2017 10:17
Foto

P10a63v51e90l 29J56o58s43e46f 36M34ö63r35t10l 9219651542447

Víc než 160 raději ne, co kdyby v budoucnu nám EU "nařídila", abychom do Prahy a zpět jezdili pomaleji. To bychom museli "implementovat" naše drážní předpisy a zase by byla ve sněmovně mela.[>-]

0/0
1.4.2017 6:29

R46a78d76e18k 78J28a27n87a57t89a 9785196894782

350 km/h není nereálných. Je to celkem normální rychlost pro osovbní VRT v současnosti projektované v Evropě i ve světě.

Tzv. koridory se ovšem na tuto rychlost nepředělávaly, jednoduše proto, že to nejde, a hlavní účel byl ty polorozpadlé tratě opravit do normového stavu za účelem dosáhnout evropské kompatibility pro nákladní dopravu. Novostavba je taky o něco dražší, zatímco oprava koridorů byla řádově za 100-150 mil.Kč/km, novostavba je tak za 500-800 mil.Kč/km.

Jinak stavět tratě, podle toho, co zrovna má nějaký dopravce za vozidla, je nesmysl. Životnost tratě je řádově 100 let, vozidla řádově 30 let. Když navíc, uvážíte, že trať se staví nejmíň 10 let, tak ja jasné, že po narpsotou většinu životnosit tam budou jezdit vozidla, ktará ještě nebyla vyrobena.

0/0
5.4.2017 23:05

V15l81a28d86i21m71í31r 13K17r66y15c74h78t17á94l36e32k 4792249347392

160 km/h na trať regionálního významu je tak akorát. Mohlo by být tedy 200 km/h.

Ale myslet si, že mezi Táborem a Budějovicemi bude jezdit ICE 350 km/h, tak to nesvědčí o přílišné inteligenci autora příspěvku.

+2/0
31.3.2017 10:46

V97l86a64s26t71i24m20i76l 40K26o58c78u44r83e26k 4196413600724

Nejedná se o trať do Tábora nebo do Českých Budějovic, ale o IV. mezinárodní koridor z Berlína přes Prahu do Lince, který je důležitou železniční kžížovatkou např. pro cestu do Innsbrucku a dále do Itálie, ale také do Švýcarska. EUEU

+1/−1
31.3.2017 20:03

V26l59a67d14i86m75í20r 59K81r81y21c70h23t63á56l34e66k 4932579237842

No, co k tomu. Ano, formálně je to mezinárodní koridor. ;-D Ale do Itálie se dostanete rychleji přes Mnichov nebo Vídeň. A tak to bude takových 100 let.

+2/0
31.3.2017 21:21

V65l85a44s51t93i96m48i90l 46K56o87c94u97r25e96k 4476233480654

Tak to chápu, ono také Mnichov je atraktivnější zastávka než České Budějovice a Linz. Jak píšete, mohlo být těch 200. Souhlasím.

0/0
1.4.2017 19:57

R14a20d33e11k 29J65a75n95a33t22a 9125556844352

Ale no tak. Je to trasa pouze na Linec, max. Salzburg. Dál jsou totiž Alpy!

A jistě víte, že Rakušané je překonávají za pomocí Brenner basis tunnelu a Semmering Basis tunelu. Obě tyto rychlé a kapacitní stavby budou dokončené dříve, než kterákoliv VRT u nás. Kdežto na tratách, které navazují na Linec, tj. Salzburg-Spittal a Linec-Setlzthal, se Rakoušané nic takové nechystají, budou to stále pomalé jendokolejka.

Takže do té Verony, Innsbrucku a Švýcarska bude lepší cesta přes Mnichov do Villachu, Udine, Slovinska zase přes Vídeň.

0/0
5.4.2017 23:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.