Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo pětikilometrového tunelu za miliardy postačí normální koleje

Na železnici z Českých Budějovic do Prahy má letos začít další část modernizace za 6,2 miliardy korun. MF DNES zjistila, že plánovaný nejdelší tunel v republice u Chotýčan zůstane jen na papíře. Zvítězit má levnější varianta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P80e20t92r 38M50o62o39s 6722925907

Zaplať Pán Bůh za ty dary. A co se týče úseku Nemanice - Ševětín: děkuji NIMBYům z řad obyvatel Hrdějovic, Hosína a Dobřejovic. Pročpak neprotestovali vaši předkové za c&k monarchie, když se přes vaše pozemečky stávající trasa stavěla? Aha - Rakušáci se s tím zřejmě příliš nemazali a Kaiser Franz Josef Bahn tehdy měla prioritu a jakákoliv akce proti ní by zřejmě tehdy byla brána jako podrývání zájmů c&k monarchie.;-)Rv[>-]

0/0
4.4.2017 8:20

J85a58n 51J77e76m70e73l73k86a 1235980

Opět největší low cost.

0/0
3.4.2017 10:49

L57u16k15á80š 71Š19m82a81h31e33l 2537934962424

Úsek Sudoměřice - Votice ušetří více než 5 minut. Je to expresem 18 minut nyní, zrychlení na 160 km/h bude dvojnásobkem současné rychlosti, navíc dojde i ke zkrácení tratě o téměř 3 km. Výsledek vidím jízdní dobu na 9-10 minut, tedy zkrácení o 8-9 minut.

+4/0
31.3.2017 16:03

V20l68a12s44t97i39m14i74l 93K55o11c74u60r84e33k 4546593230584

Bude to jeden z velmi obtížných a důležitých úseků, jeho vizualizaci si můžete prohlédnout na youtube. Jedná se o stavbu Středočeskou pahorkatinou, v úplně nové stopě, s tunely, novými malými stanicemi, a myslím, že na každý km připadá jeden most či estakáda, viz youtube.

0/0
31.3.2017 20:07

L40u74d38ě31k 29Š66i79š18á48k 3487968879264

No alespoň něco. Ale tĕch 160 je dneska ukrutně málo. To už se měly ty koridory přestavět rovnou na 350 km/h.

+1/−2
31.3.2017 10:07

T41o18m73á36š 74C44h81v47a15s12t15e40k 4303856850373

to je u nás nereálný. každopádně, třeba railjet nebo pendolino můžou jet až 230, tak nechápu, proč se to nestaví aspoň na 200 km/h. to by snad takový problém nebyl.

+3/0
31.3.2017 10:17
Foto

P32a18v73e22l 28J67o20s89e12f 32M36ö59r89t17l 9859761242927

Víc než 160 raději ne, co kdyby v budoucnu nám EU "nařídila", abychom do Prahy a zpět jezdili pomaleji. To bychom museli "implementovat" naše drážní předpisy a zase by byla ve sněmovně mela.[>-]

0/0
1.4.2017 6:29

R10a33d19e87k 71J21a18n56a34t44a 9185446434382

350 km/h není nereálných. Je to celkem normální rychlost pro osovbní VRT v současnosti projektované v Evropě i ve světě.

Tzv. koridory se ovšem na tuto rychlost nepředělávaly, jednoduše proto, že to nejde, a hlavní účel byl ty polorozpadlé tratě opravit do normového stavu za účelem dosáhnout evropské kompatibility pro nákladní dopravu. Novostavba je taky o něco dražší, zatímco oprava koridorů byla řádově za 100-150 mil.Kč/km, novostavba je tak za 500-800 mil.Kč/km.

Jinak stavět tratě, podle toho, co zrovna má nějaký dopravce za vozidla, je nesmysl. Životnost tratě je řádově 100 let, vozidla řádově 30 let. Když navíc, uvážíte, že trať se staví nejmíň 10 let, tak ja jasné, že po narpsotou většinu životnosit tam budou jezdit vozidla, ktará ještě nebyla vyrobena.

0/0
5.4.2017 23:05

V56l10a73d36i77m29í15r 51K15r50y98c25h54t74á61l37e86k 4222399967762

160 km/h na trať regionálního významu je tak akorát. Mohlo by být tedy 200 km/h.

Ale myslet si, že mezi Táborem a Budějovicemi bude jezdit ICE 350 km/h, tak to nesvědčí o přílišné inteligenci autora příspěvku.

+2/0
31.3.2017 10:46

V96l65a21s98t27i86m83i59l 74K56o72c75u36r84e62k 4386653710724

Nejedná se o trať do Tábora nebo do Českých Budějovic, ale o IV. mezinárodní koridor z Berlína přes Prahu do Lince, který je důležitou železniční kžížovatkou např. pro cestu do Innsbrucku a dále do Itálie, ale také do Švýcarska. EUEU

+1/−1
31.3.2017 20:03

V86l58a33d92i43m96í59r 80K68r22y14c20h67t46á72l45e10k 4562489937682

No, co k tomu. Ano, formálně je to mezinárodní koridor. ;-D Ale do Itálie se dostanete rychleji přes Mnichov nebo Vídeň. A tak to bude takových 100 let.

+2/0
31.3.2017 21:21

V39l94a42s74t72i40m90i45l 94K64o24c34u79r72e82k 4626673610284

Tak to chápu, ono také Mnichov je atraktivnější zastávka než České Budějovice a Linz. Jak píšete, mohlo být těch 200. Souhlasím.

0/0
1.4.2017 19:57

R57a74d78e48k 17J19a10n39a35t37a 9245446954412

Ale no tak. Je to trasa pouze na Linec, max. Salzburg. Dál jsou totiž Alpy!

A jistě víte, že Rakušané je překonávají za pomocí Brenner basis tunnelu a Semmering Basis tunelu. Obě tyto rychlé a kapacitní stavby budou dokončené dříve, než kterákoliv VRT u nás. Kdežto na tratách, které navazují na Linec, tj. Salzburg-Spittal a Linec-Setlzthal, se Rakoušané nic takové nechystají, budou to stále pomalé jendokolejka.

Takže do té Verony, Innsbrucku a Švýcarska bude lepší cesta přes Mnichov do Villachu, Udine, Slovinska zase přes Vídeň.

0/0
5.4.2017 23:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.