Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Smrtelná rána nožem do mozku byla nutná obrana, uznal definitivně soud

Pražský vrchní soud definitivně zprostil Tomáše Ilieva obžaloby z vraždy kvůli tomu, že zabil nožem agresora před domem ve Volarech. Potvrdil stanovisko krajského senátu, že obžalovaný se jen bránil dvěma útočníkům způsobem odpovídajícím situaci. Iliev zabil ranou do hlavy bratra své přítelkyně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37e62t35r 47M75i85c35h85a57l 2320484761122

Vyběhl za nimi před dům, aby se mohl dál bránit? Něco mi tam nehraje.

0/0
14.6.2017 7:25

H42o23n30z38a 86B31o18b26u48l20a 9296169703389

Nevim, no. Podle me, pokud za nim musel vyjit pred dum, nemuze to byt nutna obrana, to nema logiku.

+1/0
13.6.2017 18:29

D78a38n54i65e17l 73C27v36e62j20n 9464703719630

No, snad se soud zeptal a objasnil, jak to bylo s tím nožem náhodně ležícím na chodbě domu. Nějak se mi úplně nechce věřit, že se tam ten nůž jen tak povaloval. (Samozřejmě chápu, že ve verzi obhajoby to tak být muselo, protože pokud by se tam dostal, například tak, že ho do konfliktu přinesl otec obžalovaného, už by se nemohlo jednat o nutnou obranu, ale minimálně o nepřiměřenou sebeobranu).

+4/−4
13.6.2017 16:13

J73i57r84k45a 96H64o97n80c88ů 2664644441138

I kdyby ho tam otec přinesl, aby mohli úspěšněji čelit útoku, stále jde o obranu.

+6/0
13.6.2017 17:16

J46i27n42d28ř75i47c16h 96S41t91i24b74ů58r75e79k 2128831676251

Nechce vypadat jako násilník, ale zajímalo by mě, proč dal té holce přes hubu a zda si to třeba i nezasloužila. Každopádně je vidět, že jsou to agresivní cizinci. Češi si dají tak maximálně pěstí do huby.

+3/−12
13.6.2017 15:20

P67e44t68r 63S73t32a50n71i57k 5895718887303

Češi se dokáží také zabít ... jinak napadnout fyzicky holku považuji za největší ubohost, kterou jsou schopní udělat opravdu jen největší chudáci, neexistuje zde nějaké zasloužení, nezasloužení. Pokud by mne její řeči lezly už tak na mozek, že to nelze vydržet, řeknu ji z plných plic, co si o ní myslím a odejdu.

+13/0
13.6.2017 15:43

J13i36n98d92ř43i43c98h 63S74t31i80b42ů19r85e31k 2848941956301

V běžných poměrech máš pravdu. Ale tohle jsou lidi typu "verbež" který jedou nějaký nekalý věci. Pokud spolu jedou v nějaký levotě a ona mu při obědě řekne, že chce větší podíl, jinak půjde na policii ho udat, tak zde řvaní z plných plic nepomůže.

+3/−4
13.6.2017 16:01

R50o96m10a44n 82P53e20c76h14e88r26e34k 8511717213478

Koukám, že jste znalec. Tohle všechno jste vyčetl z toho článku?

0/0
13.6.2017 21:30

M58a81r46t67i83n13a 50S45e63d35l53i87c11k65á 5762605681302

Jak zasloužila? Není normální bít kohokoliv, i kdyby nakrásně provokoval.

+7/0
13.6.2017 16:11

J91i30n67d53ř55i82c66h 39S19t47i49b79ů19r31e70k 2378481476361

Jak píšete "Není normální", ale tohle NEJSOU normální lidé.

+2/−1
13.6.2017 16:13

M22a26r10t61i46n18a 38S64e18d20l36i38c56k14á 5592505521932

Takže si to nemohla zasloužit.

+2/0
13.6.2017 16:23

J12i97ř79í 38J73u65ř10i65c53a 2148823591

No pokud jej fyzicky napadla tak zasloužila. Že by to i přesto spousta lidí neudělala nehraje žádnou roli.

+1/−1
13.6.2017 17:42

M62a28r49e48k 52N29o40v83o59t25n89ý 5741551126808

Aha, takže chudáček psychopat, co mlátí ženský, se bránil zákeřnému útoku bratra, který se té ženy zastával. Jo, to má logiku.

+15/−1
13.6.2017 15:19

P89e44t30r 67O77t76t 3344496670970

Bratr se ji nezastaval na miste, prisel mu rozbit hubu dodatecne. To znamena, ze v tu chvili je aggressor. Bez ohledu na to co se stalo predtim. Jdu domu, vystoupi na me frajer, tak ho bodnu do mozku ;-D nutna obrana, short & sweet

+3/−2
13.6.2017 16:07

P47a59v10e94l 91N14o55v14o55t91n86y 2893143833289

Normalne jsem na strane obrany ale tady se mi ten Iljev nejak nelibi.

+26/−1
13.6.2017 15:18

M66a92r78t21i33n33a 35S92e74d65l44i84c35k15á 5352225591502

Jenže to funguje tak, že když mu neprokážou opak, musí to pustit.

+2/0
13.6.2017 16:21

D10a91n29i44e90l 54C69v84e28j62n 9244893859590

České právo má v tomhle problém, že nutná obrana (ale i krajní nouze), není ošetřena ani anglosaským, tedy subjetivizovaným (kde by soudu nemělo příliš záležet na skutečném stavu věcí, ale na tom, jak se v daný okamžik cítil ten, kdo se bránil), ani francouzsko-německým, tedy objektivizovaným (kde soud přičítá tíhu zhodnocení situace obránci, a zabývá se skutečným průběhem konfliktu). Oba pohledy mají své výhody i nevýhody (v USA šikovný právník dokáže vysekat zjevného vraha na nutnou obranu, pokud ho porotě vykreslí jako vyděšeného člověka, co se jen bál o svůj život, ve Francii a Německu zas skončíte za katrem, když se obranou zrovna strefíte do doby, kdy útočník svůj útok přerušil, a nikdo neví, jestli by v něm pokračoval, nebo ne), nicméně v obou systémech existuje jakási předvídatelnost. Český systém, ve kterém se přihlíží i k subjektivizované i objektivizované sebeobraně a není jasně dáno, čemu má dát soud přednost, končí právě takovými ne zcela předvídatelnými rozhodnutími.

+6/0
13.6.2017 16:33

P11e11t84r 97S22t26a44n71i53k 5835438607163

No i na tomto případu se ukazuje, že rozlišení mezi nutnou obranou a vraždou/zabitím nemusí být vždy tak jednoduché, jak si zastánci jakékoliv povolené obrany vždy představují. Zvláště u vyprovokovaných konfliktů, kdy se začíná hádkou a pokračuje pěstmi až někdo vytahuje zbraň a zabíjí, není nikdy jednoduché posuzovat vinu.

+18/−1
13.6.2017 15:03

M77a49r78t43i42n46a 88S21e64d83l74i47c18k35á 5142695201132

Jednoduché to není, ale pokud neprokážou, že zabil s nějakou předchozí přípravou, tak by měli v pochybnostech pachatele pustit.

0/0
13.6.2017 16:23

P88a15v43e83l 50O17d22e94h25n77a56l 6173849838845

To, že posuzování, zda šlo o nutnou obranu nemusí být jednoduché, nikdo a nikdy nezpochybnil. Logicky to ani zpochybnit nejde, život je plný neočekávaných situací, náhod, atd. Nechápu, proč tím argumentujete a hlavně tvrdíte, že si to "zastánci jakékoliv povolené obrany vždy představují". Není to pravda. Navíc není jasné, co si představujete pod "povolenou" obranou. Když už se bráníte, tak se prostě bráníte. Jediné, na co musíte brát ohled, je přiměřenost. Nemusíte mít žádné povolení. A i kdyby existovala nějaká "povolená obrana", tak jejím zastáncem by logicky musel být každý rozumný člověk.Tudíž první odstavec je zbytečný.

Druhý odstavec je vaše spekulace, kterou nemáte čím podložit. Takže také je zbytečný. Fakt, že posuzovat vinu nebude jednoduché, bude platit i v úplně jiných situacích a naopak.

Pokud jde o ty, kdo tvrdí, že by měla být obrana co nejméně kriminalizována, pak ti jen chtějí, aby byly případy posuzovány objektivně, dle práva, bez předsudků a aktivistického fanatismu a porušování ústavních práv obránce, například práva na spravedlivý proces. Požadují profesionalitu u vyšetřovatelů i soudců. Někteří z nich požadují tzv. "castle doctrine", kterou implementovalo dokonce i Slovensko.

Nic jiného za tím nehledejte. Nikdo neřeší složitost dokazování. To už je problém útočníka, bránícího se, policie a justice.

0/0
13.6.2017 19:55

P76a29v16e84l 30O77d10e74h94n27a35l 6473889858215

Místo "odstavec" mělo být "věta".

0/0
13.6.2017 19:57

J73a61n 50P94e38k26a 5323363413

Recyklace ROK staré zprávy? Proč?

http://budejovice.idnes.cz/soud-zprostil-obzalovaneho-z-vrazdy-nozem-fkf-/budejovice-zpravy.aspx?c=A160629_162833_budejovice-zpravy_khr

0/−4
13.6.2017 14:22

P65e47t27r 67M42a13l78ý 6989891694888

To není rok stará zpráva, ale její pokračování. Před rokem to byl rozsudek soudu prvního stupně. Tentokrát odvolačka se stejným výsledkem. Taky ale mohl nastat v případu zvrat, což by samozřejmě bylo pro čtenáře zajímavější.

+11/0
13.6.2017 14:33

J29a28n 49H42á12l24a 8195265570127

No podle článku teda netuším, kdo byl vlastně oběť a kdo agresor, nicméně v podobných případech rvaček cizinců jsem pro uzákonit nařízení, že všichni zúčastnění budou obratem vypovězeni z ČR na doživotí. Čistě preventivně.

+47/−3
13.6.2017 14:10

P27e36t82r 51B26á15č22a 8555666625495

To by byl idealni stav.

+3/−1
13.6.2017 14:14

T86o49m47á13š 19S67l70a25v27í45č76e10k 6663914336281

Asi tak.

0/0
13.6.2017 14:42

P48e80t28r 98B73á33č23a 8395636745515

http://zpravy.idnes.cz/vrchni-soud-potvrdil-sebestovi-desetilety-trest-f7m-/krimi.aspx?c=A130731_093149_ostrava-zpravy_jog

Ten mel jediny stesti, ze byl jeden z nich, jinak by dopadl asi nejak takhle.

+1/−7
13.6.2017 13:39

V37l90a33d41i37s29l11a78v 80Ž46i32d43e52k 3938980220

Střílet ze zálohy samostřílem a bránit se nožem je něco jiného? To nevidíte?

+5/−1
13.6.2017 14:02

P35e27t68r 90B27á96č66a 8405366675875

Ze zalohy ;-D

0/−6
13.6.2017 14:04

V25l73a20d82i37s67l40a78v 91Ž84i17d57e98k 3878210860

Střílel na ně, když byli u auta, tak nevím, podle nich na odchodu.

+2/0
13.6.2017 14:06

V94l14a37d34i10s60l97a95v 69Ž72i57d53e70k 3608950730

Sám si příště přečtěte článek, který odkazujete, prosím.

+4/0
13.6.2017 14:06

I48v13a37n 68H96o18l64a13s 5737117248147

Báčovi ani to nemusí pomoci, on hodně věci hodnotí dost zjednodušeně

+1/0
13.6.2017 15:17

Z76d28e80n78ě39k 11H61i12n12k 8669377271761

Ze zálohy (jako že by na ně někde číhal) to sice nebylo, ale o nutnou obranu nešlo ani náhodou. Problém u něj (pokud NEpředpokládám že to je rasista) je stejný jako u většiny civilistů, = ve vyhrocené situaci Vás stres ovlivní tak moc, že nejste schopný kontrolovat svoje reakce a uděláte věci, které by jste nikdy nepředpokládal. Pokud si k tomu koupíte kuši, mačetu, prostě nějakého "pomocníka", je k neštěstí jen krůček.

Jsou, i běžné veřejnosti, dostupné tréninky, kde se na takovou situaci můžete připravit (kravmaga-kapap cz například), ale většina lidí nemá dostatečnou vůli a motivaci u tréninku vydržet a věnovat tomu čas a energii.

Pár přátel nosí nůž s úmyslem sebeobrany a když se zeptám zda absolvovali alespoň základní kurz, tak nikdo. Jaký to pak má smysl, chtějí skončit jako ten střelec 10 v base a nebo zabitej vlastním nožem??!

0/0
13.6.2017 18:21

M49i20c79h23a68l 28K94u20c68h53t71a 6283234784402

Tak ano, v tomto případě jde o nůž a rvačku ožralých bulharských kriminálníků, nicméně každé takové rozhodnutí soudu a tedy i toto, je plus pro všechny obránce, kteří v budoucnu vezmou na svojí obranu zbraň do ruky. Teď jsem zvědav, jak to dopadne v chomutovském případu.

+42/−1
13.6.2017 13:28

P10e63t32r 85S55p30á76l88e92n27ý 3515187579938

v chomutove to byla chladnokrevna vrazda, to je jasne kazdemu, kdo se dokaze odprostit od zastreni mysli tim, ze konecne dostal nejaky nedotknutelny, co si zaslouzil.

0/−3
13.6.2017 17:03

Z17d20e85n59ě28k 86H38i50n43k 8549157131451

Chladnokrevná vražda?? Jako že vyšel ven, vybral si v klidu oběť, odstřelil ho a šel si dát brzkou snídani?

A nebo to vůbec nebyla chladnokrevná vražda, ale buď se jednalo o krajní nouzi (nutnou obranu) a nebo v horším případě o špatné vyhodnocení situace?

Nebyl jsem tam (a nejspíš ani Vy) ale tak jednoznačně to z novinových informací nevyhodnotím a zřejmě ještě ani policie se státním zástupcem nemají úplně jasno.

+1/0
13.6.2017 18:29

P33e56t61r 64S60p70á60l48e78n80ý 3805957989608

Ano, přesně tak. Z okna sledoval, tak jako každý večer, jak se nedotknutelni občané baví v době, kdy lidé, kteří jim vydělávají na dávky, chtějí spát. Frustrovan z bezmoci státního aparátu, legálně ozbrojen. Zábava se vyhrotila, občané se začali napadat a jeden najizdet do ostatních. Poté, co útočník objel blok a chtěl přejet tuším svou teticku, vyběhl střelec ven a posypal auto kulkama, neřekl ani slovo dle svědků, pak v klidu čeká v ústraní na PČR. Přesně věděl, co dělá, přesně věděl na koho střílí, přesně věděl, že musí být zticha, jak hlesne, prisiji mu rasovou vraždu, využil situace, kdy by mohl střelbu ospravedlnit. Nevidím v tom žádnou obranu, dostane tak 20 let, když Romea pritlaci tak 23. Bohužel to nikdo nechce vidět, všichni chrochtaji blahem, že to koupil cikán, konečně někdo ventiloval celospolecenskou frustraci. Aby bylo jasno, nehajim ony Spoluobčany, jsem na druhé straně barikády, jen popisuji fakta.

0/0
13.6.2017 18:57

Z26d61e71n60ě70k 11H13i57n67k 8219107361491

Hmm, počkal bych na výsledek vyšetřování. Strašně záleží na přesném časovém sledu událostí a pokud by to bylo jak říkáte, tak vlastně sám potvrzujete, že se jednalo o krajní nouzi (nebo NO) akorát s tím, že toho stavu dle Vás střelec zneužil (ale sám jej nenastartoval).

No, když mě někdo se.e a počkám si až na někoho zaútočí a pak ho sundám v rámci N.O., pořád jsem jednal v rámci N.O. i když mě ten dotyčný vážně sr.l, tak je to ale s výkladem práva vždy - nic není dokonalé.

Další rovina je, že mě osobně je úplně fuk (opravdu) zda to byl cikán nebo jiný vřískač. Od nás z města znám několik takových, kteří nejsou rasou cikáni a chovají se stejně či hůř, než většina tohoto etnika, takže rasu bych do toho netahal. Osobně lidi rozlišuju na slušné spořádané občany žijící v souladu se zákony a společenskými zvyklostmi a na ten zbytek.

0/0
13.6.2017 19:08

P88e66t18r 26S81p20á96l30e36n38ý 3655797579188

Já si nedokážu představit, co by ho vedlo k tomu, že by šel bránit naše Spoluobčany, kteří se pokouší pozabijet navzájem. Jít s kůží na trh, že kterého není návratu. Pokud to nebyl kamarád z jejich komunity a nebránil kamarády. Musel v tom žít, denně to zažívat, já to zažívám naštěstí jen v práci, vím o čem mluvím, ta bezmoc je frustrující, vážně si mohou dělat beztrestně co chtějí. Z toho, co vím z médií, mám pocit, že už rezignoval a šel si zastrilet, ale třeba je to úplně jinak, uvidíme.

0/0
13.6.2017 19:26

R25i35c39h89a59r67d 69T75o78m82e83č14e10k 7866655446611

Bijec žen bude určitě neviňátko, nevěřil bych mu ani pozdrav. Ženě vrazil facku a bráchu, který ji hájil, zezadu zavraždil.

+12/−3
13.6.2017 13:26

M38i21l81a93n 39P61o97k70o97r78n33y 3870945908126

Jistě to víš líp než soud, policie či státní zástupce. Netvrdím, že je Ilev neviňátko, vždyť ho neznám, ale tvůj závěr nechápu.

+6/0
13.6.2017 13:49

P61e85t76r 28M76a61r41e66č72e19k 1823341229818

;-D" Máchal rukama s nožem .." to musí mít sakra páru když mu ho tam zarazil takovou silou že se zlomil .. navíc zezadu ... to pěkně smrdí taková sebeobrana..

+20/−3
13.6.2017 12:56

K33r41y85š74t98o54f 97L63a78n63í37k 1689900805435

také si nejsem jisty, zda mirit nozem na hlavu je nutna obrana proti rane pesti, ale uznavam, ze i ta muze zabit a verim, ze soud mel při svém rozhodovani presnejsi informace.

+3/0
13.6.2017 13:02

M80a80r87t80i32n 28C32h68a87b81a29d70a 7471712204152

jeden za 18 a druhy bez dvou za 20 8-o

+25/0
13.6.2017 12:28

M48i25c47h66a91e58l87a 49N91o48v82á32k48o59v85á 8800968848911

No to je partička. Vytne jednu holce, brácha mu přijde dát na budku a skončí s kinžálem v šišce.

Asi vůbec nevím, na čí jsem straně :-)

+86/−1
13.6.2017 12:19

K31r12y11š93t59o63f 53L13a54n38í17k 1369520725245

a musite byt nutne na neci strane? kazdopadne je ten popis dost zmateny.

+6/−2
13.6.2017 12:24

M22i31c34h87a84e92l40a 94N41o49v94á83k18o12v11á 8310858548501

Ten můj, že jo? No, stylisticky jsem tu větu nezvládla, máte pravdu.

A to s tím bytím na něčí straně berte spíš jako srandu, je mi celkem buřt co si Honza s Tondou, jeden větší dement než druhý, navzájem provedli.

+3/0
13.6.2017 12:26

K18r14y53š65t82o22f 88L13a59n42í65k 1949190175365

vas je presny :-)

+1/0
13.6.2017 12:55

Z38d60e92n22ě90k 61W35e69r61n97h75a55r51t 6117335512618

Bodejť by nebyl popis zmatený. Pochopil jsem to tak, že střízlivý u celé té akce snad nebyl nikdo. A z toho má soud něco rozhodovat.

+8/0
13.6.2017 12:39

P84e44t68r 69S56c48h21ö97n 7813426972393

Možná ten otec, ten byl doma, ne?

0/0
13.6.2017 12:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.