- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
uzasne jak je na tech starych pohlednicich videt nadherne udrzovana krajina. Zadnej bordel a vse zarostle kroviskama jak dnes. Tenkrat louky vzorne posekane, pole obdelane, etc.
To bylo tehdy běžné všude, nebo skoro všude, v Čechách a na Moravě.
Až v roce 1892 přišel inženýr Wenzel Daniel s myšlenkou výstavby nádrží u Želnavy, nad Frymburkem a zvětšení rybníka Olšina. Představoval si přitom, že v pradávných dobách muselo nad Čertovými proudy existovat mělké a rozlehlé jezero, které mělo končit až u Horní Vltavice Ještě, že žádné takovéto megalomanské rozlehlé jezero nad Želnavou, Volary, Soumarákem, Lenorou, Houžnou a Vltavicí = prostor dnešního tzv. Vltavského luhu,
nejni. Všichni vodáci ( a nejen Ti) by přišli o jedinečné šumavské meandry Teplé Vltavy
To by bylo neštěstí, kdy Vltava nemeandrovala. Mimochodem, existoval ještě mnohem větší, ":megalomanský" projekt, v němž jezero mělo sahat skoro až ke Kvildě. Určitě se Lipno nestavělo kvůli vodákůlm. Ti byli v minulosti mnohem ohledeuplněnší a skromnější než ty dnešní. Vltavská dálnice dneska, to je megalománie - fronty na šlajsnách, stovky opilců ve člunech a raftech bez záchranných vest (takoví dokonce převažují). Sjíždět šlajsny bez pádla v ruce, to je dnes docela běžné. Nikomu s přeci nic nemůže stát a pokud ano, tak je někdo zachrání.Největší šíleností a ukázkou "konzumu" jsou plovoucí bary
Projekt Lipna byl hotov již během druhé světové války, takže by se stavělo v každém případě, takže politiku do toho netahat prosím. Vltavská kaskáda není dostavěná, pod Lipnem měla být další přehrada, uvažovalo se i o dalších přečerpávacích