"Na hlavní spojnici v Jihočeském kraji mezi Strakonicemi, Budějovicemi a Velenicemi, budou jezdit čtyři soupravy. Jde o vytíženou trať, která není pokryta rychlíkovou dopravou," vysvětlil Pavel Kosmata z krajského centra osobní dopravy Českých drah.
nové vlakyČtyři jednopodlažní soupravy přijdou České dráhy na 448 milionů korun, až 40 procent pokryjí evropské dotace. První souprava má být vyrobena v druhé polovině roku 2012, všechny mají být dodány do jara 2014. |
Denně vlakem z krajského města do Českých Velenic jede v průměru 1270 lidí, do Strakonic dokonce 3700 osob.
Moderně vybavené pantografy zajistí cestujícím nejen vyšší komfort. České dráhy si od nových vozů slibují i urychlení přepravy. "Souprava dosahuje maximální rychlosti až 160 kilometrů v hodině. Tam, kde trať umožňuje rychlou jízdu, se intervaly zkrátí," dodal Kosmata.
Elektrické vlaky jsou bezbariérové, klimatizované a vybavené audiovizuálním systémem pro snadnou orientaci pasažérů, kteří jsou tak o průběhu cesty neustále informováni. Dveře se ovládají tlačítky, která jsou za jízdy bezpečnostně blokovaná.
"Soupravy jsou vybaveny prostorem pro umístění kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel," doplnil Petr Šťáhlavský, mluvčí Českých drah.
Moderní vlaky budou ze začátku nasazeny pouze na trati Strakonice – České Budějovice – České Velenice. Po ní budou jezdit čtyři dvouvozové soupravy. "Postupně se budují i nová nástupiště, která budou mít stejnou výšku jako nové vlaky. Vozíčkářům i maminkám s kočárky se bude pohodlně nastupovat," řekl Kosmata.