Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moderní stroje v nové hale chrlí ve dne v noci díly do aut i zbraní

  14:43aktualizováno  14:43
V Soběslavi v pátek oficiálně začala výroba v části nového areálu strojírenské společnosti Banes. Celková investice do tří hal dosáhne půl miliardy korun. Práci zde najde 60 lidí.

V první hale, kde je i nové sídlo společnosti Banes, začala v pátek slavnostně výroba. | foto: Petr Lundák, MF DNES

Dva miliony dílů týdně pro automobilový a zbrojní průmysl, zdravotnictví i další odvětví opouští stroje soběslavské společnosti Banes.

Firma rostla v posledních letech tak rychle, že jí přestal stačit původní areál. Na okraji Soběslavi nakoupila dva hektary pozemků, na kterých vyrostly hned tři moderní haly za 110 milionů korun. Výrobní stroje do každé z nich vyjdou na dalších 150 milionů.

V první hale, kde je i nové sídlo společnosti, začala v pátek slavnostně výroba. Když do ní člověk vkročí, zaujme ho na první pohled jedna věc - je tu poměrně dost strojů, které obsluhuje jen pár lidí. „My nakoupíme pět strojů za milion eur a obsluhují je jenom dva pracovníci. Až budou fungovat všechny nové haly, budeme mít kolem 160 zaměstnanců, tedy o 60 víc než nyní,“ řekl majitel společnosti a výrobní ředitel Pavel Baloun.

Šéf soběslavské firmy Banes Pavel Baloun.

Šéf soběslavské firmy Banes Pavel Baloun.

Až v polovině příštího roku firma dokončí zbývající dvě haly, má v plánu vrhnout se na budování firemních bytů v Soběslavi.

„Máme vyhlídnutý dům v centru, ze kterého jsme chtěli udělat něco, co by spojilo staré a moderní. Ale je to v památkové zóně a zatím jsme se s památkáři nedohodli,“ dodal Baloun.

Cílem, který se podniku až na jeden rok daří plnit už 15 let, je meziroční růst výroby o 20 procent. To je podle vedení firmy v podstatě maximum, které je udržitelné.

Podle náměstka ministra průmyslu a obchodu Eduarda Muřického je toto tempo obdivuhodné. „Je to ambiciózní cíl. Česká ekonomika dnes roste nejrychleji v Evropě, a to tři až čtyři procenta. Růst průmyslové výroby v Česku je mezi sedmi a osmi procenty,“ poukázal.

Aby se podobné cíle dařilo plnit, stroje se v Banesu nezastavují. Jsou tak drahé, že si na sebe musí vydělat třísměnným provozem. Výjimku tvoří jedině Vánoce.

„Jedeme nepřetržitě na tři směny i o víkendu. Máme nastavený systém motivací, kdy si člověk za víkend vydělá deset tisíc, takže poptávka po práci o sobotách a nedělích převyšuje nabídku,“ doplnil s úsměvem Baloun.

Obráběcí stroje tak nepřetržitě chrlí drobné díly různých tvarů. Výroba je enormně přesná. Například pro automobilový průmysl je maximální odchylka osm tisícin milimetru. V milionu dodaných kusů nesmí být žádný zmetek. Každý dílek, který v Banesu vznikne, tak musí projít kontrolou. To má na starosti speciální robot.

Firma se právě na takové drobné součástky zaměřuje. „Pro nás jsou nejzajímavější dílce, které mají malý podíl materiálu a jsou složité na výrobu. Jednoduché kusy zvládne vyrobit kde kdo, u složitých máme konkurenční výhodu,“ vysvětlil strategii firmy projektový manažer Vilém Klíma.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Čepel nože, kterou útočník bodl poškozenému do břicha (březen 2017).
Soud řeší loupež s nožem, napadený říká o útočníkovi, že je dobrý člověk

Vězení na dva až deset let je hrozí čtyřicetiletému prodavači kebabu za napadení svého kolegy ve stánku s občerstvením. Událost se stala letos v dubnu v...  celý článek

Každý pohyb stroje je možné kontrolovat z kabiny. Signalizátor informuje, když...
V kabině nového kombajnu je lépe než ve staré fabii, vyzkoušel reportér

Většina obilí na jihu Čech je v polovině srpna už pod střechou. Ještě pár dní se ale sklízet bude. Reportér MF DNES si tak na jednom z posledních nesklizených...  celý článek

Silnice, na nichž se plánuje zavedení mýta
Jihočeský kraj chce rozšířit mýto i na další silnici I. třídy

I na jihočeských silnicích první třídy budou muset platit řidiči nákladních aut mýto. Kraj nejdříve návrh ministerstva dopravy odmítal, ale nyní na něj...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.