Rekonstrukce lávky pro pěší a cyklisty přes silnici E55 v Táboře.

Rekonstrukce lávky pro pěší a cyklisty přes silnici E55 v Táboře. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Firma se zpozdila s opravou lávky v Táboře, město dostane tučné penále

  • 0
Lávka pro pěší a cyklisty k Novému hřbitovu v Táboře měla být po rekonstrukci už měsíc otevřená. Místo toho se ale stále opravuje. Firma totiž nestihla ani prodloužený termín na provedení prací a tak teď společnost musí zaplatit městu tučné penále.

Řidiči projíždějící Táborem po silnici E55 by si měli u Nového hřbitova dávat pozor. Mohou je překvapit chodci, kteří si přebíháním frekventované komunikace krátí cestu domů nebo do práce.

Lávka, po níž jsou zvyklí chodit, se totiž stále opravuje. Hotová měla být už na konci prázdnin ale táborští radní souhlasili, že čas na rekonstrukci firmě Uniko prodlouží až do 25. září. Do smlouvy si ale dali pojistku - pokud tento termín stavebníci nedodrží, za každý den prodlení zaplatí městu penále 10 tisíc korun. A to se právě teď stalo.

Ve čtvrtek 6. října má firma zpoždění už 11 dní.  Město už tak má jistých 110 tisíc korun. "Poprvé jsme firmě pokutu dát nechtěli, protože díky jejím technologickým postupům nebylo potřeba omezovat dopravu a ušetřili jsme tak 350 tisíc korun," zdůvodnil starosta města Jiří Fišer první prodloužení termínu.

Podle jednatele firmy se oprava blíží k závěru

Rekonstrukce za pět milionů se ale protáhne ještě minimálně o další týden. Kdy skončí, zatím radnice neumí odhadnout. "Snad na začátku příštího týdne by předčasně na lávku mohli pěší. Kdy skončí celá rekonstrukce, zatím není jasné," řekl vedoucí oddělení správy majetku na odboru dopravy Tábora Michal Fořter.

Stavební firma Uniko tvrdí, že rekonstrukce potrvá už jen několik dnů. "Udělali jsme opatření, abychom se vyhnuli dopravním uzavírkám, městu jsme uspořili zhruba 350 tisíc korun a díky nám nedošlo k dopravním omezením. To, myslím, je mnohem důležitější než termín, protože silnice pod lávkou je velmi frekventovaná. Denně tudy projede až pětadvacet tisíc automobilů," doplnil jednatel stavební firmy Uniko z Českých Budějovic Jaroslav Pixa.

Zdržení podle něj vzniklo právě proto, že zvolili jiný postup opravy, aby nebylo potřeba uzavírat silnici pod lávkou.