náhledy
Orlická přehrada patří mezi největší přehrady na Vltavě. Vejde se do ní až 720 milionů kubíků vody. Jméno dostala podle zámku Orlík, který kdysi stál na kopci nad hlubokým údolím, které bylo nakonec zaplaveno.
Autor: Radek Cihla, MAFRA
Vozík je ve stanici zanořen do vody tak, aby loď do něj vjela. Následně je přivázána, takže po jeho vynoření visí na kurtech. Přeprava po kolejích se děje na sucho.
Autor: Václav Straka
Zvětšený vozík nyní převeze lodě do rozměrů 3 x 8,5 metru a hmotnosti 3,5 tuny. Přestože zvětšení vozíku mělo technická omezení, takže je jen o 50 centimetrů širší, umožní tato změna přepravit o 700 lodí registrovaných v České republice víc.
Autor: Václav Straka
Přepravní zařízení je evropským unikátem. Překonává výšku více než 70 metrů, cesta po 277 metrů dlouhé kolejové dráze trvá bezmála 20 minut.
Autor: Václav Straka
V horní části dráhy je vozík vždy otočen, aby byla loď při zanoření vozíku v koncové stanici schopna pohodlně vyplout
Autor: Václav Straka