Své o tom ví například cestující Radim Hronek ze sídliště Vltava. "Čekal jsem na svůj spoj. Když mi displej ukázal, že přijede až za 15 minut, chtěl jsem si ještě odběhnout nakoupit. Asi o dvě minuty později jsem viděl z výlohy prodejny, jak vůz odjíždí," zlobí se.
Prý se mu podobná věc nestala poprvé. "Nemůžu se spolehnout jak na papírové, tak na digitální jízdní řády. Prostě čekám, až něco pojede," říká Hronek.
Především ve špičkách mají ukazatele s přesností velké potíže. Například při testu MF DNES na Rudolfovské třídě měl trolejbus přijet až za 13 minut, ale z ničeho nic se objevil po minutě a dvaceti vteřinách.
Dopravní podnik: 99 procent údajů je v pořádku
Chyby v systému se českobudějovickému dopravnímu podniku nedaří odstranit od samotného začátku fungování displejů, které jsou v provozu už více než dva roky. Přesto ho vždy označoval za úspěšný, 99 procent údajů je prý správných.
Dopravní podnik potvrdil, že více nepřesností bylo především v době letošních uzavírek, kterých bylo ve městě hned několik. Potíže dělala především zavřená Žižkova třída.
"V té době jsme skutečně zaznamenali zvýšený výskyt nepřesných údajů, teď už by se ovšem situace měla opět zlepšit," reagoval Radek Filip, mluvčí dopravního podniku.
Ukazatele jsou na 70 místech
Zavedení systému stálo 28 milionů korun. Dotace z fondu Evropské unie činila 18,5 milionu. Moderní displeje jsou na 70 z více než 400 zastávek. Lidé je najdou především na frekventovaných místech s větším pohybem cestujících.
V současnosti dopravní podnik nepočítá s rozšířením stávajícího počtu.