Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ukazatele na budějovických zastávkách lidi matou. Mýlí se i o 10 minut

  12:10aktualizováno  12:10
Sedmdesát digitálních infotabulí má cestujícím v Českých Budějovicích pomáhat v orientaci a ukazovat čas, za který přijede autobus či trolejbus. Místo toho není žádnou výjimkou, že je naprosto zmatou. Displeje mají největší problémy ve špičce, kdy vozy často nabírají zpoždění.

Infotabule jsou v Českých Budějovicích na 70 zastávkách. | foto: Jakub Jirák, MF DNES

Své o tom ví například cestující Radim Hronek ze sídliště Vltava. "Čekal jsem na svůj spoj. Když mi displej ukázal, že přijede až za 15 minut, chtěl jsem si ještě odběhnout nakoupit. Asi o dvě minuty později jsem viděl z výlohy prodejny, jak vůz odjíždí," zlobí se.

Prý se mu podobná věc nestala poprvé. "Nemůžu se spolehnout jak na papírové, tak na digitální jízdní řády. Prostě čekám, až něco pojede," říká Hronek.

Především ve špičkách mají ukazatele s přesností velké potíže. Například při testu MF DNES na Rudolfovské třídě měl trolejbus přijet až za 13 minut, ale z ničeho nic se objevil po minutě a dvaceti vteřinách.

Dopravní podnik: 99 procent údajů je v pořádku

Chyby v systému se českobudějovickému dopravnímu podniku nedaří odstranit od samotného začátku fungování displejů, které jsou v provozu už více než dva roky. Přesto ho vždy označoval za úspěšný, 99 procent údajů je prý správných.

Dopravní podnik potvrdil, že více nepřesností bylo především v době letošních uzavírek, kterých bylo ve městě hned několik. Potíže dělala především zavřená Žižkova třída.

"V té době jsme skutečně zaznamenali zvýšený výskyt nepřesných údajů, teď už by se ovšem situace měla opět zlepšit," reagoval Radek Filip, mluvčí dopravního podniku.

Ukazatele jsou na 70 místech

Zavedení systému stálo 28 milionů korun. Dotace z fondu Evropské unie činila 18,5 milionu. Moderní displeje jsou na 70 z více než 400 zastávek. Lidé je najdou především na frekventovaných místech s větším pohybem cestujících.

V současnosti dopravní podnik nepočítá s rozšířením stávajícího počtu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Některé turistické stezky a cyklotrasy v Národním parku Šumava jsou po...
Šumavský park chce zakázat vstup do lesů. Na stezky padají stromy

Nevyrážejte do lesů kolem Nové Pece a Stožce, mnoho turistických tras je stejně neprůchodných. Takové varování vydal ráno Národní park Šumava. Silný vítr o...  celý článek

Volby
Jihočeši budou v říjnových volbách vybírat z rekordních 25 stran a hnutí

Voliči i politici mají před sebou horký podzim. O křesla v Poslanecké sněmovně se hodlá v kraji utkat 25 politických stran a hnutí. V předchozích sněmovních...  celý článek

Podolský most byl v roce 1942 postaven vedle staršího řetězového mostu, který...
Orlík zatopil více než pět stovek budov. Z kostelíku je hit potápěčů

Byla to malebná vesnice na břehu Vltavy. Právě tady fungoval přívoz na důležité cestě mezi Pískem a Táborem. Dnes obec Podolsko, která stávala pod Podolským...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.